Uitzendbureau YoungCapital, toch al geen kleine groeier, wil zich nog eens extra profileren met een multimediale themacampagne: ‘Zo kan uitzenden dus ook’.
De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door ‘activatiebureau’ Kumpany. Het filmpje is onder meer al te aanschouwen geweest vlak na De Wereld Draait Door. Bedoeling ervan is de naam YoungCapital breder bekend te maken. Het bedrijf heette tot anderhalf jaar geleden StudentenWerk, maar wil nu de nieuwe naam en het nieuwe verhaal (niet meer alleen studenten, maar ook young professionals) onder de aandacht brengen.
Challenger
YoungCapital is met 300 medewerkers en 25 vestigingen naar eigen zeggen ‘marktleider van de recruitmentbranche voor de nieuwe generatie’. Het bedrijf ziet zichzelf als de innovatieve challenger van de uitzendbranche. Zo kunnen kandidaten er zelf hun profiel en beschikbaarheid bijhouden in hun app, wordt klanten met eHire de mogelijkheid geboden om zelf in het systeem kandidaten te zoeken en te boeken en kunnen kandidaten sinds kort ook via WhatsApp solliciteren. ‘Dat zij nu als relatief kleine speler naast de grote uitzendbureaus op televisie gaan, zegt alles over hun ambitie en vertrouwen in eigen kunnen binnen deze traditionele markt’, aldus Mark Beuving, creatief strateeg bij Kumpany.
A’dam – E.V.A.
Het activatiebureau koos Norbert ter Hall, bekend van de hitserie ‘A’dam – E.V.A.’, als regisseur. Vanaf 3 april is de commercial te zien, drie weken later haakt radio aan. Later verschijnt de campagne ook op outdoor (masten), online en in print.
Credits
- Klant: YoungCapital
- Verantwoordelijk bij klant: Suzanne van der Cammen
- Bureau: Kumpany
- Creatie: Mark Beuving, Ingrid Mesman, Martijn van der Werf
- Account: Eveline Herklots
- RTV producer bureau: Marcel Ossendrijver
- Regisseur: Norbert ter Hall
- Productie: Ellen Hoffman
- D.O.P.: Mark van Aller
- Offline montage: Teun Rietveld
- Online montage: De Lodge
- Animatie: De Lodge
- Muziek: Jasper Boeke