Met een innovatieve Facebook game werd Deloitte de snelste stijger onder STEM-talent, in de ranking van meest aantrekkelijke werkgevers. Lees de hele case van Deloitte die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.
Case Deloitte
Omschrijving van de case
De wereld verandert. Deloitte innoveert en verandert mee. Daarom is er steeds meer vraag naar technische collega’s. Om die reden zijn STEM-talenten (Science, Technology, Engineering en Mathematics) meer gewild dan ooit. Tegelijkertijd, blijkt uit onderzoek dat zij Deloitte niet voldoende overwegen als toekomstige werkgever (#43 in Universum research Most Attractive Employers 2017). Deze perceptie van de doelgroep willen we veranderen.
Daarom ontwikkelden we met social media agency Jalt een innovatieve Facebook game. In samenwerking met de strategie consultants van Monitor Deloitte hebben we een case samengesteld waarin de doelgroep in een game op Facebook werd uitgedaagd om strategische beslissingen te maken voor een zelfrijdende-autoleverancier. Deze keuzes bepaalden het verloop van de game met daarbij verschillende eindschermen.
https://youtu.be/eTu4Psxif7k
Wat was de impact van de case?
- 1,3 miljoen mensen bereikt
- 84.439 spelers
- een gemiddelde speeltijd van maar liefst 124 seconden (dit is tenminste vijf keer zo veel als het gemiddelde)
- 9.000 STEM-talenten bezochten werkenbijdeloitte.nl direct na het spelen van de game
- dit resulteerde in ongeveer 300 extra sollicitanten
- een significant verbeterde plaats in de Universum ranking Most Attractive Employers, van #43 in 2017 naar #25 in 2018.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
- We hebben de perceptie van STEM-talent in Nederland veranderd, en onze ranking als aantrekkelijke werkgever significant verbeterd (de Universum ranking verbeterde van #43 in 2017 naar #25 in 2018)
- We zijn uitgeroepen snelste stijger in de Universum ranking onder STEM-studenten
- We hebben een gewilde, ‘hard-to-get’ doelgroep overtuigd om bij Deloitte te solliciteren
- Gamification zorgt voor een hoge betrokkenheid en bleek daarmee een perfect oplossing voor dit vraagstuk.
- Door het creëren van deze innovatieve Facebook game, is het ons gelukt om een zeer hoge mate van engagement met de STEM-doelgroep te realiseren
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Deloitte
- Jodi Leunissen
- Bas van Eeuwen
- Maartje Dirkse
- Josephien van Nimwegen
- Sabrina Vuyk
- Jaap Hoogesteger
- Loek Jongen (Monitor Deloitte)
- Bram Lentz (Monitor Deloitte)
- Tim Kluitmans (Monitor Deloitte)
Jalt
- Rene Boer
- Jolien Wind
- Daryl Fransz
- Lennard de Haas
- Lars van Rossum
Ook kans maken op een Werf& Award 2019?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.