Winkelketen Xenos heeft een nieuwe recruitmentsite.
De site ‘werkenbijxenos.nl‘ is ontwikkeld door Floyd & Hamilton, het bureau dat recent ook recruitmentsites maakte voor Bijenkorf, G4S en Blokker. Laatstgenoemde is net als Xenos onderdeel van het Blokker-concern. Binnenkort volgen van Floyd & Hamilton ook nog nieuwe recruitmentsites voor de Postcode Nationale Loterij en Big Bazar, nog zo’n onderdeel van de Blokker Holding.
Veelzijdig
Op de nieuwe recruitmentsite laat Xenos niet alleen zien welke vacatures er openstaan, wat werken bij de winkelketen inhoudt en hoe veelzijdig de organisatie als werkgever is, de website is ook volledig geïntegreerd met het eigen applicant tracking system WebQube. Bovendien is er een mobiele versie van de site en worden de vacatures op Facebook getoond via een vacatureapp.
Tevreden
Hans Olberts, hoofd personeel & organisatie van het 3.000 medewerkers tellende Xenos, is zeer tevreden met het resultaat. ‘We hebben destijds voor Floyd & Hamilton gekozen, omdat zij hebben aangetoond optimale online oplossingen voor retailorganisaties te kunnen ontwikkelen.’
Stap voorwaarts
De wensen van Xenos waren: een gebruiksvriendelijke en goed vindbare site met een prettige sollicitatie-ervaring voor kandidaten, een efficiënt recruitmentsysteem voor de verwerking van de sollicitaties, en bovendien de juiste employer branding. ‘Met onze nieuwe recruitmentsite zijn deze wensen volledig gerealiseerd en heeft Xenos een grote stap voorwaarts gezet op het gebied van (online) recruitment en employer branding’, stelt Olberts, die inmiddels Floyd & Hamilton ook heeft gevraagd voor Xenos Duitsland een eigen recruitmentsite te ontwikkelen. Xenos telt momenteel meer dan 50 filialen in Duitsland, tegen zo’n 180 in Nederland.
Waarschuwingsregister
Door de integratie van de nieuwe site met ATS WebQube is het onder meer mogelijk om grote hoeveelheden kandidaten te registreren en te verwerken en wordt tijdens een procedure direct en automatisch getoetst of een sollicitant geregistreerd staat in het Waarschuwingsregister van de Stichting Fraude Aanpak Detailhandel. ‘De werving van Xenos kan hierdoor efficiënt en consequent plaatsvinden met toch een optimale sollicitatie-ervaring voor werkzoekenden’, aldus Olberts.