Visie. Elke organisatie zou er één moeten hebben. Een toekomstbeeld waar jouw club over een paar jaar staat. Ook als verantwoordelijke voor arbeidsmarktcommunicatie heb je een visie nodig wil je in deze arbeidsmarkt het verschil kunnen maken. Helaas kom ik nog weinig van zulke visies tegen. Wel arbeidsmarktcommunicatieplannen, maar daarin mist vaak de visie. Het plan is vaak niets meer dan een planning: wat gaan we wanneer doen? Maar zonder heldere visie is arbeidsmarktcommunicatie weinig anders dan een verlengstuk van recruitment.
Helaas kom ik nog weinig goede visies op arbeidsmarktcommunicatie tegen.
Meer lezen?
Deze column van Martijn Hemminga, adviseur, spreker, trainer en auteur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, verscheen ook in het Werf& Jaarboek 2022. Ook een exemplaar hiervan ontvangen? Vraag hem hier aan.
Lees ook
- Trends Event: ‘Nog kansen genoeg op doomsday arbeidsmarkt’
- Wat Generatie Z met curling te maken heeft (en nog 8 termen uit het Gen Z-woordenboek)
- Martijn Hemminga (WBNRS): ‘2023 wordt het jaar van de content voor latent’