Gem. leestijd 2 min  603x gelezen

Wie zit er toch achter die mysterieuze ‘Recruitment Revolutie’?

100 kandidaten werven? Kan makkelijk, beloven ze bij de Recruitment Revolutie. Maar wie zit er toch achter dit geheimzinnige account?

Wie zit er toch achter die mysterieuze ‘Recruitment Revolutie’?

Van vacaturetekst tot retargeting, van doelgroepanalyse tot interactieve video’s en contentoptimalisatie: kijk op de Facebook-pagina van de Recruitment Revolutie, en het wordt je allemaal beloofd. Op Instagram heeft deze revolutie inmiddels ook al meer dan 400 volgers. En het is ook altijd mooi, als iemand de revolutie uitroept in het vakgebied. Alleen… wie zit er toch achter dit mysterieuze account?

Het is nog geduld hebben totdat de revolutie daadwerkelijk losbarst…

In de vele video’s die de afgelopen weken op het Facebook-account verschenen, kwamen eigenlijk alle bekende namen uit het vakgebied al wel voorbij. Zij zijn het dus in elk geval níet, zou je kunnen concluderen. Maar verder is het dus nog geduld hebben totdat de revolutie daadwerkelijk losbarst. Tot 23 november, wel te verstaan, zoals de bijbehorende site via een aftelkalender duidelijk maakt. Spannend….!

‘Iets heel bijzonders’

‘We gaan iets heel bijzonders doen’, aldus een woordvoerder van de revolutionaire beweging, die contact zocht met de redactie van Werf&, maar verder nog anoniem wil blijven. ‘We gaan in één keer een totale oplossing van al je recruitment-uitdagingen bieden. Daar is de markt wel aan toe, zo denken wij.’

‘We gaan in één keer een totale oplossing van al je recruitment-uitdagingen bieden.’

Dus van vacatures uitzetten op sociale media tot jobboards, multiposten, jobmarketing, herkenbare, pakkende en inspirerende content, employer branding ‘waar een kandidaat geen nee tegen kan zeggen’; de revolutie staat in alle gevallen voor de deur, zo maakt de anonieme bron duidelijk.

Even verder speuren naar wie er daadwerkelijk achter de revolutie schuilgaat, levert weinig aanknopingspunten op. De Facebook-pagina is aangemaakt op 14 september, waarna twee weken later de naam is gewijzigd in Recruitment Jobs, om een week later toch weer te worden omgedoopt in ‘Recruitment Revolutie’. Ook uit de likes is nauwelijks te achterhalen om wie het zou kunnen gaan. Het is eigenlijk een beetje als The Masked Singer, maar dan zonder de hints. Dat betekent dus echt nog even afwachten…

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners