Optimaliseer je wervingsproces met de kracht van data
Data spelen een gigantische rol in het leven van een recruiter. Van cv-gegevens tot campagneresultaten, informatie is een onmisbaar ingrediënt geworden voor een succesvol wervingsproces. Tenminste, als je hr-afdeling die data met beide handen stevig vastgrijpt.
Vorige generaties gebruikten nog amper onderliggende gegevens om beslissingen op te baseren. Ervaring en intuïtie waren doorslaggevende factoren voor de aansturing van het werving- en selectieteam. Maar hoe goed je onderbuikgevoel ook is, zonder cijfermatige onderbouwing schiet je met hagel op een dartbord.
Recruitment anno 2024 is anders. Er zijn oneindig veel betrouwbare data beschikbaar. Eenmaal omgezet naar bruikbare inzichten, bieden die data kansen om je recruitment marketing en hr-beleid strategisch in te richten.
Hoe data-volwassen is jouw werving & selectie?
In deze whitepaper lees je hoe je met een data-maturity model meet hoe ver jouw organisatie ontwikkeld is in het verzamelen, toepassen en beheren van data binnen het wervingsproces. En je ontdekt welke concrete stappen nodig zijn om naar een volwaardig level te klimmen. Want door de kracht van data optimaal te benutten, komt je ideale wervingsproces binnen handbereik.
Wat haal ik als recruiter uit dit maturitymodel?
- Concrete hr-routekaart naar volwassen data-implementatie.
- Handvatten om stakeholders te overtuigen van het belang van data-gebruik.
- Argumenten om extra budget voor data-ontwikkeling vrij te maken.
- Fundament voor het bouwen aan een duurzame hr-strategie.