Het artikel gaat hieronder verder.

Voor Heros hebben we een multimediale wervingscampagne opgezet, om zzp’ers die als Monteur of Operator werken, aan te moedigen om in loondienst te komen bij Heros. Doel: aanmeldingen verzamelen voor een voorlichtingsbijeenkomst voor zzp’ers, over werken in loondienst bij Heros. Subdoel: top of mind zijn bij zzp’ers op het moment dat ze serieus overwegen om in loondienst te gaan.
De campagne moest binnen enkele weken uitgerold kunnen worden, foto’s maken kon niet
Heros vroeg om een eenvoudig uit te voeren campagne te bedenken. Er konden geen foto’s en video’s gemaakt worden. En de campagne moest binnen enkele weken uitgerold kunnen worden. Voorbereiding: we gingen in gesprek met 3 medewerkers die de stap van zzp’er naar loondienst al gemaakt hebben. En analyseerden doelgroependata van de doelgroep.
Belangrijkste beweegredenen
Daaruit kwamen als belangrijkste beweegredenen naar voren:
- Veel zzp’ers werken zonder aov (wegens kosten en uitstellen)
- Geen pensioen
- Geen vast rooster / geen vaste werklocatie (werk/privébalans)
- Financiële zekerheid voor het gezin
Op basis van de doelgroep, hun overwegingen en het relevante thema, bedachten we een campagne met:
- Bestaande memes
- Strips
- Heros-slogans in Loesje-stijl.
De campagne werd ingeleid door een algemeen artikel over het bedrijf Heros, in het lokale huis-aan-huisblad. Dit volgden we op met printadvertenties in de regionale carrièrekrant, en het huis-aan-huisblad.
Verder zetten we in op:
- Meta Verkeers- en leadcampagne
- Display advertising op Zeelandnet.nl (de homepage van veel mensen in onze doelgroep)
- Loesje-slogans op Bereik.nl
Resultaten tot nu toe (campagne loopt nog):
- Bereik in Meta: 44.775
- CPC in Meta (Verkeerscampagne): 0,03
- CPL in Meta (Leadcampagne): € 4,74
- Aanmeldingen na 5 dagen (tot nu toe): 25 (waarvan 23 via Meta)
De campagne loopt nog tot 7 april. Op 7 april is de open avond. Daarna doen we een retargetingcampagne voor mensen die zich hiervoor niet hebben aangemeld, maar wel op een ander moment in gesprek willen gaan.
Wat was de impact van de case?
Resultaten tot nu toe (campagne loopt nog):
- Bereik in Meta: 44.775
- CPC in Meta (Verkeerscampagne): 0,03
- CPL in Meta (Leadcampagne): € 4,74
- Aanmeldingen na 5 dagen (tot nu toe): 25 (waarvan 23 via Meta)
De campagne loopt nog tot 7 april. Op 7 april is de open avond. Daarna doen we een retargetingcampagne voor mensen die zich hiervoor niet hebben aangemeld, maar wel op een ander moment in gesprek willen gaan.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Met minimale middelen hebben we toch een campagne gecreëerd die deze lastige doelgroep in beweging zet.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
- Imre van Overloop (HR manager) en
- Fleur van der Hooft (marketeer).
- Mieke Dekker en
- Thirza Ephraim.
Uitreiking op Werf& Live
De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?