Gisteravond, 22 maart 2010, maakte Cebuco de winnaars van Dagbladgoud 2009 bekend in het Congrescentrum in Amstelveen. Naast lezers- en vakbekroningen voor onder meer Pink Ribbon en Centraal Beheer werd Campagnegoud gewonnen door Ahold met een wervingscampagne voor operational trainees.
In de winnende wervingscampagne ‘Jij trekt graag de kar’ is Ahold dicht bij zichzelf gebleven om operational trainees aan te trekken aldus de jury. Er is perfect gewerkt met de lezersprofielen van de dagbladen en de beschikbare functies. Naast operational trainees werden namelijk ook campagnes voor management trainees en supermarkmanagers in dezelfde trant ingezet.
De krachtige en consistente art en copy was mede doorslaggevend voor het winnen van Campagnegoud. In totaal waren er 22 campagnes in de race voor Campagnegoud.
Namens Ahold nam gisteren manager employer branding René Herremans (rechts op de foto) de prijs in ontvangst.
De advertentietekst:
Jij trekt graag de kar.
Operational Trainee bij Ahold
Albert Heijn is in 1887 begonnen met een kleine kruidenierszaak in Oostzaan. Deze winkel vormde de basis voor Ahold, waar we dagelijks miljoenen mensen inspireren in 2.900 winkels in Europa en de Verenigde Staten. Voor Albert Heijn zoeken we talentvolle starters die graag de kar trekken. En daarmee in de voetsporen van Albert Heijn treden.
Operational Trainee bij Ahold
Van toptalent tot topmanager. Een miljoenenomzet, honderd of meer medewerkers, iedere week zo’n 25.000 klanten, betrokken bij de buurt en duidelijke kwalitatieve en kwantitatieve doelen. Als Operational Trainee bij Ahold groei je snel naar de functie van Supermarktmanager van een grote Albert Heijn-winkel. Een gedegen ontwikkeltraject geeft je de basis voor een uitdagende loopbaan in de retail, waarbij jij de kar trekt. Je neemt graag de touwtjes in handen, hebt een goed gevoel voor klanten en service en je weet van aanpakken. Interesse in een uitdagende en leerzame werkomgeving waar geen dag hetzelfde is?
In de winnende campagne worden hoger opgeleiden aangesproken op het hebben van lef om voorop te lopen. Als trainee bij Albert Heijn, Etos of Gall & Gall tel je mee en draai je binnen de kortste keren een groot project of geef je leiding in een winkel met 100 of meer medewerkers. Voor ervaren managers is de stap naar een supermarkt eveneens een mooie carrièremove. Middels pakkende campagnes werden typische Ahold-eigenschappen naar een herkenbaar beeld. ‘Jij trekt graag de kar’ was er een van. De campagne, die naast print ook uit online (zie banner hiernaast) bestond, is ontwikkeld door Hemels van der Hart.
Bron: Cebuco