Op de arbeidsmarkt is de vraag naar starters (mbo, hbo en wo) vele malen groter dan het aanbod. Tevens zijn de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd.
Dit vraagt om nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.
Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!
Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Millennials en jong talent oriënteert en reageert anders in deze werknemersmarkt dan bijvoorbeeld generatie X. Wat doe je anders in de werving, maar ook in de onboarding en het absorberen en ‘opleiden’ van dit talent om deze generatie succesvol te laten zijn bij jou op de werkvloer. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maak jij het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.
Laat je inspireren
Tijdens dit seminar word je geïnspireerd en leer je (o.a. van de doelgroep):
- Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
- Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
- CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
- De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
- Unieke cijfers en feiten
Combikorting
Wanneer je samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvangt de tweede deelnemer bij gelijktijdige aanmelding 50% korting. Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-mill.
Meer weten?
Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.