Gem. leestijd < 1 minuut  1486x gelezen

Werknemer wil flexibeler kunnen werken

Werknemer wil meer flexibeler werkenRuim de helft van de Nederlandse werknemers (54 procent) geeft aan graag flexibel te willen werken en 42 procent denkt zijn werk op ieder tijdstip en op iedere locatie te kunnen uitvoeren. Slechts 12 procent geeft aan nu al flexibele werktijden te hebben blijkt uit onderzoek van Unique onder 522 respondenten.30 procent van de respondenten staat echter niet achter de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. 13 procent van het totaal geeft aan dat zij afhankelijk zijn van hun werkplek en kantoortijden bij het uitvoeren van hun functie en 17 procent werkt het liefst op vaste tijden op kantoor. De overige 16 procent vindt tijd- en plaatsonafhankelijk werken een mogelijkheid, maar vindt het handiger om een vaste plek en vaste werktijden te hebben.

Het nieuwe werken
Momenteel staat het promoten van het nieuwe werken hoog op de agenda. Halverwege september werd het startschot gegeven van de campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’. Een coalitie van bedrijven, overheid en Stichting Natuur en Milieu roepen werknemers en werkgevers op om te experimenteren met deze nieuwe manier van werken. Het hoogtepunt van de campagne is de ‘Week van Het Nieuwe Werken’ van 8 tot en met 14 november 2010.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners