Gem. leestijd 2 min  2853x gelezen

Werklozen in Spanje zoeken werk via billboards

Werklozen in Spanje zoeken werk via BillboardNormaal staan politici, BN’ers en popsterren op billboards, maar in Spanje werd afgelopen september baanzoekenden op een billboard afgebeeld. In verband met de hoge werkloosheid in Spanje van 20% ontwikkelde CBS Outdoor een concept waarbij werklozen zichzelf konden verkopen op Billboards.

Het totale aantal werklozen in Spanje omvat meer dan 20% van de Spaanse beroepsbevolking en daarmee behoudt Spanje de hoogste werkloosheid van Europa. CBS Outdoor in Spanje ontwikkelde het concept “Vende-t” ofwel “Verkoop jezelf”, met als doel werklozen via een billboardoproep weer aan een baan te helpen.

50 werklozen
In mei konden kandidaten zich inschrijven op voorwaarde dat ze werkloos waren, een creatief idee hadden en zichzelf konden verkopen. Een jury met daarin vertegenwoordigd: CBS Outdoor, een headhunters kantoor en communicatiebureau selecteerde veertig winnaars. Op de overige tien kandidaten werd gestemd. De in totaal vijftig werklozen kregen ‘een gezicht’ op een billboard in de door hen gewenste stad voor de duur van vier weken.

Werklozen in Spanje zoeken werk via billboard

Publiciteit
Ook Raquel: zij is studente en afgestudeerd in Reclame. “Uitgeefster wil werk”, zo luidt haar campagne. “Als u mij wilt ontmoeten ………..e-mail mij”. “Ik kom naar je toe gerend.” Duizenden passanten passeren het billboard van de Spanjaard Jorge Bela, die aangeeft’ erg uit te kijken naar een baan en die hoop blijft houden’. Hij zou graag iets in de Ontwikkelingshulp willen doen. Diverse nationale en locale televisiestations hebben de actie van CBS Outdoor Spanje uitgezonden. Ook de pers heeft het nieuws groots uitgelicht, evenals tientallen magazines en maar liefst 30 websites.

Kijk voor meer informatie en beelden van de billboards op: www.vallasconvida.com
Bron: CBS Outdoor

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners