Omschrijving van de case
Na de verkoop van JAM aan ons nieuwe moederbedrijf TRIXXO werd het tijd voor een rebranding. JAM is er voor studenten, starters en young professionals en onze tone-of-voice moest daar meer op gericht zijn. De totale rebranding werd afgetopt met een crossmediale campagne onder de titel ‘Dachten wij ook altijd!’ Een campagne die uit het leven gegrepen is van een student waarbij een dagdagelijkse setting omgetoverd wordt in een werkomgeving!
Er werd zelfs een doosje paracetamol uitgedeeld, onder de noemer ‘De ziekste banen’.
Een korte opsomming van uitingen tijdens de intro weken in Eindhoven, Den Bosch en Tilburg;
- Abri’s op A-locaties (Werken geen feestje? Dachten wij ook altijd!)
- Samenwerking met de grootste studentenvereniging van Eindhoven
- Online video campagnes met de doelgroep in de hoofdrol
- Guerrilla-actie in de steden, uitdelen van JAM-paracetamol-doosje: ‘De ziekste banen’
- Opnemen van straatinterviews tijdens de introweek voor TikTok en Instagram
Dit allemaal in onze eigen gloedjenieuwe stijl.
Wat was de impact van de case?
Supertof allemaal, maar wat leverde de case op? Nou, 280.000 jongeren bereikt op instagram, 235.000 jongeren bereikt op TikTok (inmiddels meer dan 2 miljoen views!), +7.000 bezoekers op onze website. Cijfermatig hebben we een stijging in volgers gezien op onze socials. Meer dan 500.000 jongeren werden bereikt in slechts een week tijd. Intern heeft de rebranding ervoor gezorgd dat we nog dichterbij onze doelgroep zijn komen staan. Maar het belangrijkst: talloze gelukkige starters op de arbeidsmarkt die met een zetje in de rug van JAM bij de gaafste opdrachtgevers terecht kwamen en hun carrière een vliegende start konden geven!
Als we 1 ding geleerd hebben het afgelopen jaar is het dat de doelgroep vooral wil (be)leven!
Natuurlijk kunnen we hier een prachtig verhaal opschrijven, maar als we 1 ding geleerd hebben het afgelopen jaar is het dat de doelgroep vooral wil (be)leven! Daarom blijven wij inzetten op content die met de doelgroep gemaakt wordt, die prikkelt en bindt!
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Allereerst voor onze doelgroep: studenten, starters en young professionals verdienen een kans op de arbeidsmarkt! Zeker nu! Wij blijven weg van de traditionele werving en stellen de kandidaat écht centraal. Cv’s worden omgedraaid tijdens een kennismaking omdat we verder kijken dan dat papiertje. Daarnaast moeten we natuurlijk winnen omdat het de ultieme bekroning zou zijn op onze rebranding en nieuwe manier van creatief denken. Iets wat ook intern voor best wat uitdagingen heeft gezorgd maar het resultaat zijn we trots op! Met de ambities van JAM om verder het land in te dringen zou dit een mooie steun in de rug zijn.
@jamwerktStudy, party, work, repeat. ??Ben jij op zoek naar een flexibel bijbaantje? Die hebben we voor je. Join the Fresh Force! ⚡
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Intern:
- Marketing afdeling
- Nikki Theuns (allround marketeer, inmiddels aan nieuwe uitdaging begonnen)
- Romy Jans (content marketeer)
MT
- Erik van de Snepscheut (Marketing & Recruitment Manager)
- Tessy van Asperdt (HR & Backoffice)
- Joris Raaijmakers (Commercieel Manager)
- Steven Spooren (Operationeel Manager)
Extern:
- ZUID Creatives (Tilburg)
Ook kans maken op een Werf& Award 2023?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 17 maart 2023 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.