Met meer dan 900 kinderdagverblijven en buitenschoolse-opvang-locaties is Partou de grootste kinderopvangorganisatie van Nederland. ‘Generaties verder brengen’; luidt haar credo. Dat doe je het beste met medewerkers die hart hebben voor de kids, maar ook voor de zaak. Partou en LiveWall sloegen de handen (en handjes) ineen om Partou neer te zetten als werkgeversmerk waar je u tegen zegt.
WerkenBij-platform
Voor een werkgever met Partou’s omvang, is persoonlijke communicatie een must. Dit was de hoofdreden voor de ontwikkeling van een nieuw en uniek WerkenBij-platform. Het platform biedt (potentiële) werknemers relevante informatie over vacatures en het bijbehorend salaris. Inclusief diploma-checker, reistijd-tool, dynamische landingspagina’s per woonplaats voor KDV/POV/BSO-vacatures en mogelijkheid deze op te slaan. Aangestuurd vanuit een headless CMS.
Campagnes
Zo’n uniek WerkenBij-platform vraagt om inspirerende, prikkelende content die het Partou-merk ademt. Van idee tot eindproduct werd voor Partou unieke content ontwikkeld: een employer-brand-video, interactieve video’s, interviews, blogs en online formats. In elk onderdeel de waarden van Partou. Eigenwijs, betrokken, zorgzaam, deskundig en ontwikkelgericht. Bestaande uit:
- HERO employer brandvideo, die pm’ers in het zonnetje zet op de dag van de pedagogisch medewerker;
- Interactieve video’s, die de kijker op een speelse manier meenemen op Partou locaties;
- Kinderen zijn de baas & kind-interviews, waar kinderen een Partou locatie runnen;
- ‘Partou komt naar je toe’, team Partou gaat langs bij medewerkers om hen te verrassen met complimenten en geschenken.
De formats zijn (in snippets) uitgezet op socials om potentiële werknemers te enthousiasmeren en het werkgeversmerk Partou te plaatsen als grote speler in de arbeidsmarkt. Een uniek kijkje in de keuken, maar óók een blijk van waardering die Partou heeft voor haar huidig (pedagogisch) medewerkers. De boodschap? Kom werken bij Partou!
Wat was de impact van de case?
Het WerkenBij-platform genereerde tussen 19 mei 2022 en 1 maart 2023 meer dan 225.000 bezoekers. In diezelfde periode zijn er 13.250 sollicitaties ingediend. Over de gehele periode is een duidelijk stijgende lijn te zien in het aantal sollicitanten: van gemiddeld 850 in mei 2022, tot 1.200 sollicitaties in januari 2023. Ook de werkgeverscampagne behaalde uitstekende resultaten. Zo was het bereik over meerdere social kanalen (Facebook, Instagram, TikTok en Snapchat) met meer dan 2,7 miljoen weergaven een groot succes.
Het bereik over meerdere social kanalen was met meer dan 2,7 miljoen weergaven een groot succes.
Via paid advertising zijn er een extra 2,2 miljoen vertoningen gegenereerd. De campagne leidde tot een significante stijging van het aantal bezoekers op de website. Daarmee droeg het bij aan de groei in het aantal sollicitaties. Naast de grote impact op het aantal bezoekers en sollicitaties, maakte de campagnes ook impact op eigen medewerkers.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Van idee, tot eindproduct. Een candidate journey van A, tot Z. Dát is de onderscheidende kracht van deze case. Alle assets, onderdelen en tools zijn in-house ontwikkeld, in direct en hecht overleg met het Partou. Het eindresultaat? Een ultiem eindproduct voor de potentiële werknemer.
Alle assets, onderdelen en tools zijn in-house ontwikkeld.
De candidate journey is gecoverd met verschillende tools, activaties en strategieën. Zo worden (potentiële) medewerkers op een unieke manier bij al hun vraagstukken geholpen, gehoord en gezien. Een lang verhaal kort? Partou doet er alles aan om medewerkers, nieuw of oud, te waarderen, enthousiasmeren en triggeren zich aan te sluiten bij het merk. Een employee journey van preboarding, onboarding tot uitstroom.
Credits case
Voor verschillende uitwerkingen van de online formats waren de medewerkers en de kinderen van Partou betrokken. Zij leverden input voor meerdere aspecten van de werkgeverscampagne. Voor de opnames van video’s en voice-over zijn externe partijen ingeschakeld, bijvoorbeeld acteurs en voice-overs. De betrokkenen bij ontwikkeling van deze case waren het Partou Employer Branding & Experience-team, LiveWall team Platforms en LiveWall team Studios.
Meer weten?
Kijk voor meer informatie bij Werf& Awards.