Gem. leestijd 2 min  1618x gelezen

Werf& live; ABN AMRO wil verontrusten

Werf& live; ABN AMRO wil verontrusten

De breakout sessies van Werf& werden goed bezocht. Omdat je nu eenmaal moet kiezen, volgen we de uitverkochte sessie van Steam en de Best Practice van ABN AMRO over het  interne employer brand en hoe de bank zijn medewerkers wil stimuleren te groeien.

Ontwikkeling en groei centraal

ABN AMRO deelde hun visie op employer branding. Allereerst hebben zij interne en externe employer branding samengebracht, onder het motto: haal de muren weg tussen intern en extern en gooi de deuren helemaal open. Behoorde de ABN AMRO in 2007 nog tot de top 5 meest favoriete werkgevers, in 2008 kelderde zij als gevolg van de bankencrisis naar een 15e plaats. Tijd voor verandering. Anno 2013 is de doelstelling om de beste medewerkers nog beter te maken. Medewerkers wordt de mogelijkheid geboden zich te ontwikkelen en te groeien, of dat nu binnen of buiten de organisatie is.

Vertel

Om het interne (en externe) employer brand uit te dragen is samen met Steam een grootscheepse campagne ontwikkeld. Centraal thema hierin is het dialoog.  De vraag “Vertel” komt overal terug. Medewerkers wordt gevraagd in gesprek te gaan met de organisatie. Zij worden gestimuleerd om hun dromen en ambities te verwoorden en te delen in de organisatie. Dit zal op ludieke manier worden ingevuld, met allerlei verrassende acties.

Verontrusten

Verrassende uitspraak was hierbij dat ABN AMRO in de insights van het nieuwe interne employer branding programma heeft verwoord dat men wil verontrusten. Medewerkers krijgen expliciet de boodschap dat de organisatie en hele wereld om hen heen verandert en dat zij dat ook moeten doen. Medewerkers van ABN AMRO worden continu gestimuleerd om zich verder te ontwikkelen. En daar doet de werkgever veel aan.

Portal

Om dit alles vorm te geven wordt een portal ingericht, een ontwikkelplatform, waarin medewerkers interne vacatures kunnen vinden, hun ambities in kaart kunnen brengen en verder uitwerken. Hiervoor zijn tools als tests, checklists, online coaches en allerlei andere nuttige informatie vinden om hun ontwikkeling en mobiliteit te stimuleren. Doelstelling is dat 12.500 medewerkers een profiel zullen aanmaken op de portal. Benieuwd of dat gaat lukken.

 

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners