Gem. leestijd 2 min  1304x gelezen

Welkom heten nieuwe Obvion collega’s bij Roda JC (Obvion NV)

Welkom heten nieuwe Obvion collega’s bij Roda JC (Obvion NV)

Nieuwe medewerkers van Obvion krijgen een warm welkom waaronder een uitnodiging voor een wedstrijd van Roda JC met een speciaal welkom op het scorebord. Lees de hele case van Obvion NV die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards.

Case Obvion NV

Omschrijving van de case

Obvion heeft bij Roda JC 3 seizoenkaarten die iedere thuiswedstijd van Roda JC worden overhandigd aan een nieuwe collega. Dit maakt onderdeel uit van het onboarding programma. Deze kan dan met 2 collega’s, partner, kinderen, vrienden, etc. de wedstrijd bezoeken. Tevens krijgt hij/zij een officieel Roda wedstrijd tenue met daarop zijn/haar naam en een Roda shawl. En tot slot wordt meerdere keren tijdens de wedstrijd op het scorebord de nieuwe medewerker welkom geheten met daarbij in beeld het shirt met de naam van de medewerker. De nieuwe collega krijgt de seizoenskaarten + Roda JC Shirt + Shawl op originele wijze overhandigd in aanwezigheid van collega’s op de afdeling. Hiermee wordt de integratie en saamhorigheid bevorderd en raken collega’s trots op hun werkgever en zijn ervan overtuigd dat ze bij de juiste werkgever werken. Veel collega’s zitten op de tribune bij Roda en zien ook deze uiting. We merken dat er binnen de regio veel over wordt gesproken en dat bevorderd weer de positieve associatie die mensen bij Obvion hebben. Dit is tevens een primeur op het gebied van sponsoring binnen voetballand.

Roda-kaarten

Wat was de impact van de case?

Deze wijze van welkom heten van nieuwe medewerkers heeft veel positieve reacties gekregen. Zowel intern als iedere keer opnieuw een medewerker de seizoenskaarten krijgt met shirt en shawl. Deze worden op een leuke manier naar de medewerker in zijn werkomgeving gebracht. Mensen zijn enthousiast en het geeft een goed gevoel. Maar ook collega’s op de tribune zijn trots als ze het scorebord zien dat hun werkgever een nieuwe collega welkom heet. En niet te vergeten de toeschouwer die iedere wedstrijd opnieuw ziet dat 1. Obvion vacatures heeft (want anders geen nieuwe medewerkers) en 2. Obvion een werkgever is voor wie de factor mens voornaam is

En verder:
– Sollicitanten die in hun gesprek de actie noemen
– Netwerkpartners die ervan gehoord hebben en het een heel originele actie noemen
– En dat terwijl de totale kosten slechts € 5000 bedragen voor een heel seizoen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Wij verdienen deze award omdat het een innovatieve manier is om tegen geringe kosten op originele wijze Obvion te presenteren als een aantrekkelijke werkgever. Zowel intern als extern. In nog geen ander stadion gebeurt dat op deze wijze. De kracht zit zeker ook in de herhaling van 17 wedstrijden in één seizoen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

– Salesmanager van Roda JC
– HR Manager van Obvion
– Talent & Recruitment Manager van Obvion (ikzelf)
– Medewerkers en collega’s die de wedstijden bezoeken

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners