Het wordt steeds drukker in de wereld van recruitment marketing. Deze week zag nóg een bureau het daglicht: Twenty Two, onderdeel van het ecosysteem van The Works, de organisatie achter onder andere YoungCapital. ‘De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee’, aldus Slaven Mandic, een van de oprichters van het bureau. ‘Nu de arbeidsmarkt krimpt, en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk; dat gaat het verschil maken.’
Nathan Kroes gaat samen met Mark Schoones de directie van het nieuwe bureau vormen, dat zijn intrek neemt in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp. Kroes was eerder onder meer commercieel verantwoordelijk voor het jobboards-portfolio van The Works, waaronder Jobbird.com, Uitzendbureau.nl en StudentJob. En nu gaat hij dus aan de slag bij een nieuw full service bureau. Kroes: ‘We willen merken helpen met de volledige keten; van employer branding tot het schrijven en verspreiden van vacatures en het bouwen van werkenbij-platformen. Allemaal bouwend op onze kennis van de arbeidsmarkt.’
Alle stationnetjes
Jarenlang heeft hij naar eigen ‘van dichtbij gezien waar het mis gaat bij werkgevers. Van gebrekkige vacatures tot ineffectieve distributie van campagnes.’ Dat kan allemaal veel beter, zegt hij. ‘Maar dat zie je alleen als je alle stationnetjes, van recruitment tot onboarding, goed kent.’
Mark Schoones zal binnen Twenty Two verantwoordelijk worden voor strategie en creatie. Voor hem is het de eerste stap na het leiden van zijn vorige bureau MIX. ‘Na de verkoop van MIX, ben ik vrij clichématig op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in m’n werk. Na veel gemijmer kwam ik tot ‘Mensen’. En na 1 gesprek met Slaven en Nathan wist ik; dit is wat ik moet gaan doen. Iedereen zoekt goede mensen. Maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Dat had ik hier snel genoeg door.’
‘Tof en waardevol’
Schoones benadrukt de bijzondere concurrentiepositie die zijn nieuwe bureau heeft. ‘Doordat we hier zo dicht op al die mooie mensenmerken zitten, van jobboards tot recruitment, overzien we de arbeidsmarkt in de meest brede zin van het woord. De hoeveelheid kennis en data die we kunnen verwerken in marketingstrategieën is uniek. Werkgevers vanuit die kennis helpen met hun marketinguitdagingen, is gewoon heel tof en waardevol.’
Lees ook
- Alle zakennieuws