Gem. leestijd 3 min  454x gelezen

Wat als je als bouwbedrijf in je campagne liever niet te veel bouwhelmen laat zien?

Wat als je als bouwbedrijf een campagne wilt maken zonder al te veel in de camera kijkende medewerkers met een helm op? Dan huur je dé dronepiloot van Nederland in. Het resultaat is te zien in de nieuwe BAM-campagne. Hoe kwam die zo tot stand?

Wat als je als bouwbedrijf in je campagne liever niet te veel bouwhelmen laat zien?

Wat als je gevraagd wordt een recruitmentcampagne te maken voor een van de grootste bouwbedrijven van Nederland, maar tegelijk het cliché beeld van ‘in de camera kijkende’ medewerkers met een helm op wil vermijden? Het was de vraag waarvoor het Rotterdamse full-service bureau 0to9 zich recent gesteld zag, toen het benaderd werd om ná de Employer Value Proposition (EVP) van BAM Group te hebben vormgegeven ook een wervingscampagne op te zetten, onder meer om talentvolle servicemonteurs voor BAM aan te trekken.

wat als drone

Het antwoord werd gevonden in een drone-vlucht die de kijker meeneemt door de wereld van de BAM-medewerkers en de mogelijk toekomstige werkplek van de kandidaat. ‘We wilden wegblijven van wat de rest van de sector doet’, aldus Joost van Gorsel, creative director bij 0to9. ‘Dus kozen we bewust niet voor medewerkers met een helm op, maar voor prikkelende statements op de plek waar jij straks meewerkt aan een duurzame toekomst, voor Nederland én jezelf. We versterkten dat concept met een dronevlucht, gefilmd door dé dronepiloot van Nederland, die ook de Formule 1-droneshots mag maken.’

Nieuwsgierigheid, innovatie en duurzaamheid

Nieuwsgierigheid, innovatie en duurzaamheid. Dat zijn de kernthema’s die BAM met de nieuwe campagne aan de arbeidsmarkt wil duidelijk maken. ‘Als een van de grootste bouwbedrijven in Europa bouwt BAM namelijk niet alleen aan essentiële infrastructuur en hoogwaardige gebouwen, maar ook aan een duurzame toekomst. Met zo’n 150 jaar ervaring weet het bouwbedrijf bovendien dat dit alleen mogelijk is met een divers team, gewaardeerde partners en gedeelde waarden’, aldus Van Gorsel.

wat als

De campagne is inmiddels live en zichtbaar door het hele land. Een van de meest in het oog springende onderdelen was de larger than life boodschap die recent te zien was in een weiland langs de A4, onder de rook van Schiphol, en nu dus ook de homepage van de Nederlandse werkenbij-site siert. Deze creatieve uiting moest de ambitie van BAM benadrukken om de toekomst van de sector te transformeren: wat als jouw bouwmateriaal hier groeit? De vraaggerichte ‘Wat als…’-benadering van de nieuwe campagne bouwt daarbij voort op het ‘What if…’-communicatieconcept dat 0to9 al eerder voor de hele BAM Group bedacht.

Wat als je als bouwbedrijf een campagne wilt maken zonder al te veel in de camera kijkende medewerkers met een helm op? Dan huur je dé dronepiloot van Nederland in. Het resultaat is te zien in de nieuwe campagne van BAM. Hoe kwam die zo tot stand?

Het is een benadering waarmee je vele kanten op kunt, zo blijkt:

Van verduurzaming…

Wat als je als bouwbedrijf een campagne wilt maken zonder al te veel in de camera kijkende medewerkers met een helm op? Dan huur je dé dronepiloot van Nederland in. Het resultaat is te zien in de nieuwe campagne van BAM. Hoe kwam die zo tot stand?

… tot innovatie.

‘Creatief en flexibel’

Employer Branding Team Lead bij BAM Radboud van der Kooi toont zich dan ook enthousiast over de samenwerking met 0to9. ‘Ze hebben ons geholpen met de ontwikkeling van een fris en sterk concept dat de basis vormt van het vernieuwde werkgeversmerk van BAM in Nederland. Naast de creatieve input, waardeer ik vooral de flexibiliteit die het team heeft laten zien om binnen een complexe organisatie als BAM een succesvolle campagne op te zetten. Ik ben heel erg tevreden over waar we nu staan en kijk uit naar het al moois wat ons nog te wachten staat.’

wat als

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners