Op 23 mei heeft TMP&CO met haar klant VTL als enige een SAN Accent in de categorie Personeel in de wacht gesleept. Het bureau kreeg deze adverteerders award voor de campagne ‘Gaan voor die Superbaan’. Eerder dit jaar werd deze campagne al bekroond met een Amerikaanse Creative Excellence Award.
Beroep van vrachtwagenchauffeur promoten
Opdrachtgever is VTL, het instituut voor opleiding en ontwikkeling van en voor de sector Transport & Logistiek. Doelstelling van de campagne was om 4e jaars vmbo-leerlingen enthousiast te maken voor het beroep van vrachtautochauffeur. Een doelgroep die informatie zoekt via de beelden van YouTube, 24/7 bezig is met social media als Facebook en Twitter en opkijkt naar rolmodellen. TMP&CO ontwikkelde daarvoor een campagne waarin dat samenkomt: een online TV- programma ‘Gaan voor die Superbaan’.
Battle
In de televisieserie gaan drie jonge chauffeurs door middel van vijf moeilijke opdrachten met elkaar de battle aan om de beste chauffeur te worden. Het programma werd uitgezonden via een eigen actiewebsite en social media platformen, zoals YouTube en Facebook. Kijkers konden zelf ook een Superbaan winnen door te stemmen op de winnaar, zodat herhalingsbezoek werd gecreëerd.
Effectieve campagne
Ook de resultaten mogen super genoemd worden: meer dan 430.000 kijkers en 60.000 unieke bezoekers. Bovendien zijn tijdens de campagne de inschrijvingen voor een opleiding met maar liefst 30% toegenomen.