Gem. leestijd 3 min  521x gelezen

Hoe Vopak dromers, helden, harde werkers, teamplayers en impactmakers zoekt

Dromers, helden, harde werkers, teamplayers en impactmakers: ze zijn allemaal welkom bij het Rotterdamse Vopak, aldus een nieuwe campagne. Hoe ziet die eruit?

Hoe Vopak dromers, helden, harde werkers, teamplayers en impactmakers zoekt

Met een omzet van bijna 1,4 miljard en in totaal bijna 5.700 fte aan medewerkers, van wie zo’n 1.100 in Nederland, behoort Vopak ontegenzeglijk tot de grootste bedrijven van ons land. De opslagtanks in bijvoorbeeld de Rotterdamse Haven en op de Tweede Maasvlakte kent ook bijna iedereen. Maar als werkgever? Dan is het bedrijf ineens een stuk minder bekend, en weet lang niet iedereen wat ze er precies kunnen verwachten.

Vopak behoort ontegenzeglijk tot de grootste bedrijven van ons land, maar is niet de bekendste.

Een nieuwe campagne moet daar verandering in brengen. Het bedrijf roept daarbij in een wervende video dromers, prestatiegerichte helden, harde werkers, teamplayers én impactmakers op om hier het verschil te komen maken, onder de noemer ‘Verbeter de wereld, begin bij Vopak‘.

400 jaar geschiedenis

Onder de naam Vopak bestaat het bedrijf nog geen kwart eeuw, na een fusie van Koninklijke Pakhoed en Koninklijke Van Ommeren. Maar de roots van beide bedrijven gaan veel verder terug, en een vroege voorganger is zelfs al in 1616 opgericht. Sindsdien ontwikkelde Vopak zich tot wereldleider in tankopslag, en is momenteel zelfs de grootste onafhankelijke dienstverlener in tankopslag ter wereld.

Maar om dat te blijven is dus wel dringend nieuw talent nodig, getuige de vele vacatures op de werkenbij-site. En de zowel Nederlands- als Engelstalige wervingsvideo – gemaakt door Rocketbox Media – moet daarbij helpen. Daarin onder meer aandacht voor de duurzaamheidsambities van het bedrijf, maar ook de ontwikkelingsmogelijkheden die het biedt, en de focus op diversiteit en inclusiviteit. Wat trouwens ook weer wordt uitgelicht in vervolgvideo’s op de site.

De campagne is een product van de Rotterdamse marketeers van Ha!. ‘Als bureau hebben we de afgelopen tijd heel hard gewerkt om deze campagne van strategie tot uitrol op te zetten’, aldus Celeste Remmelzwaan. ‘Een onderdeel hiervan was het maken van de corporate video, gebaseerd op het concept, in samenwerking met Rocketbox Media. Daarnaast is er door ons een communicatieplan en creatief concept bedacht, waarna de website volledig vernieuwd is – inclusief content – en de campagnes zijn opgezet.’

‘Als bureau hebben we hard gewerkt om deze campagne van strategie tot uitrol op te zetten.’

De nieuwe employer branding-campagne van Vopak bouwt voort op eerdere campagnes van het bedrijf, waarbij een meer directe wervingsbehoefte vaak centraal stond. Verder het vermelden waard is trouwens ook nog de HR-directeur van het bedrijf, Mathilde de Winter, die juist deze week de titel Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2023 in de wacht sleepte.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners