VONQ heeft vandaag een nieuw platform gelanceerd, dat recruiters moet helpen met het selecteren van de beste media kanalen voor hun vacatures.
Het platform geeft recruiters toegang tot meer dan 1.000 mediakanalen die voor werving van kandidaten te gebruiken zijn. De Europees marktleider op gebied van recruitmentmarketing claimt dat het gaat om de grootste verzameling recruitment-mediakanalen ooit. Het platform helpt recruiters daarnaast met het maken van de juiste mediakeuze. Voor elke vacature die de recruiter uploadt, geeft het platform een suggestie van de meest geschikte kanalen om de doelgroep te bereiken.
1 jaar na investering
De lancering van het platform volgt precies een jaar na de Serie A-investering van het Randstad Innovatie Fonds en Qmulus. Het geeft VONQ de mogelijkheid om hun activiteiten op te schalen buiten de bestaande markten. De lancering in Duitsland zal snel volgen, als er ook andere talen aan het platform zijn toegevoegd, zegt het bureau.
‘Voorspelbaarheid is de toekomst’
‘We geloven dat voorspelbaarheid en transparantie in recruitmentmarketing de toekomst is’, zegt Wouter Goedhart, ceo en medeoprichter van VONQ. ‘Toen we in 2006 begonnen waren we een van de eerste organisaties die bedrijven wegwijs probeerden te maken in de groeiende wereld van online recruitment en jobboards. Vandaag, 9 jaar later is de online recruitmentmarkt nog vele malen groter en zijn veel nieuwe kanalen, zoals social media, onderdeel geworden van de recruitment mix. Met de introductie vandaag zetten we een eerste stap om recruiters toegang te geven tot alle kennis en data, van meer dan 100.000 campagnes, die we hebben verzameld de afgelopen jaren.’
Een slim algoritme
Het fundament van het nieuwe Job Marketing Platform wordt gevormd door de performance data van meer dan 1.000 kanalen, aangevuld met de gedetailleerde doelgroepinformatie. Vanuit daar is de recruiter in staat om naar eigen inzicht zijn eigen mix van kanalen samen te stellen en direct te bestellen.