Gem. leestijd 2 min  4323x gelezen

Volg Eneco-medewerkers via social media platform

Volg Eneco-medewerkers via social media platformOm potentiële medewerkers een beter beeld te geven hoe het nu écht is om bij energiebedrijf Eneco te werken, is vandaag een social media platform gelanceerd. Op het platform Eneco Pulse  kun je 9 medewerkers van Eneco uit verschillende vakgebieden volgen over wat hen op en rondom het werk bezighoudt.

Eerlijk en authentiek

Potentiële werknemers vragen steeds vaker om een beleving van hoe het echt is om voor een organisatie te werken voordat ze een sollicitatie in overweging nemen. Om talent te boeien en binden moeten werkgevers steeds transparanter en authentieker communiceren met de binnen- en buitenwereld. Eneco speelt hierop in met Eneco Pulse, een innovatieve manier van arbeidsmarktcommunicatie. Het platform staat naast de recruitmentsite werkenbijeneco.nl en is ontwikkeld in samenwerking met het communicatiebureau Total Experience.

9 medewerkers volgen

9 medewerkers houden via Twitter, LinkedIn en blogs hun volgers continu op de hoogte over hun werk bij Eneco. Hun functies zijn zeer divers. Zo doen onder andere een projectmanager, een marketeer duurzame innovatie en een ontwikkelaar windenergieprojecten mee. Op het platform worden al hun berichten getoond. Bezoekers kunnen medewerkers volgen, direct reageren en berichten verspreiden binnen het eigen netwerk. Op deze manier krijgen geïnteresseerden een beter beeld van de ontwikkelingen in de verschillende werkgebieden, de werksfeer en de duurzame ambities van het energiebedrijf en krijgt Eneco zo letterlijk meer gezicht op de arbeidsmarkt.

Niet geïntegreerd in recruitmentsite

Het platform ziet er mooi uit met veel beeld. De navigatie is echter wat onhandig, daar alle 9 medewerkers onder elkaar staan. Via een pull down menu kun je wel op specialisme selecteren. Een horizontaal overzicht met alle 9 deelnemers naast elkaar zou handiger zijn geweest. Wat verder opvalt is dat ervoor gekozen is om het platform los te bouwen naast de recruitmentsite. Het sociale platform geïntegreerd in de recruitmentsite zou de ideale oplossing zijn geweest.

Bron: Eneco

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners