Gem. leestijd 2 min  898x gelezen

VNOM en Flipbase winnen Recruitment Tech Awards van 2018

VNOM en Flipbase winnen Recruitment Tech Awards van 2018

De Recruitment Tech Awards zijn dit jaar een prooi geworden voor VNOM en Flipbase. De eerste won de Award in de categorie ‘cases’, de tweede in de categorie ‘tooling’.

De prijzen werden uitgereikt op de tweede editie van het (uitverkochte) Recruitment Tech Event in DeFabrique in Utrecht, waar zo’n 300 mensen aanwezig waren. VNOM en Flipbase werden daarmee de opvolgers van Olympia en OnRecruit, die vorig jaar met de felbegeerde prijzen naar huis gingen.

Kleine triggerpoints die de kandidaat overtuigen

De vakjury bleek onder de indruk van de effectiviteit van de case van VNOM, een bedrijf dat kandidaten op websites verleidt tot solliciteren met technieken die ook e-commerce-bedrijven gebruiken. Het gaat dan bijvoorbeeld om gepersonaliseerde content en het gebruik maken van beïnvloedingstechnieken. ‘Ga dus niet op zoek naar meer bezoekers, maar verbeter je candidate journey en ga voor een hogere kwaliteit met kleine triggerpoints die de kandidaat over de streep trekken’, zo vatte Online Marketing Manager Jessey de Charon de Saint Germain (foto) het principe samen tijdens de sessie die hij op het Recruitment Tech Event hield.

  • Bekijk hier de inzending van VNOM.

Makkelijk video toevoegen

Flipbase, de andere winnaar van de dag, is bekend als een online video module, waarmee je makkelijk video kunt toevoegen aan je recruitmentomgeving. Het gaat er daarbij niet in de eerste plaats om video’s van kandidaten te verzamelen, maar juist om ‘de andere kant’: de kandidaat door middel van video makkelijk inzicht geven in hoe het is om bij jou te werken. De employer branding-module van Flipbase stelt HR-professionals in staat om eenvoudig videocontent te creëren, beheren en publiceren. De innovatie zit volgens de jury met name in het toegankelijk maken van de inzet van video.

  • Bekijk hier de inzending van Flipbase.

Uit 6 genomineerden naar voren gekomen

De twee prijswinnaars maakten deel uit van een selecte groep van 6 genomineerden, 2 cases en 4 tools:

  • Case: Gemeente Utrecht
    Innovatieve aanpak door te selecteren uit hyperpersoonlijke online presentaties van kandidaten opgebouwd uit onder meer game-based assessments en een videopitch.
  • Case: VNOM
    Elke werkzoekende websitebezoeker krijgt een unieke candidate experience op de website op basis van gepersonaliseerde content en beïnvloedingstechnieken.
  • Tool: Flipbase
    Authentieke en persoonlijke videocontent die de kandidaten verleidt om te solliciteren. 
  • Tool: Hoooop.nl
    Toegang tot de arbeidsmarkt aan mensen die niet de Nederlandse taal kunnen begrijpen, lezen en schrijven en willen werken.
  • Tool: European Recruitment Dashboard
    Alle actuele arbeidsmarkt- en recruitmentinformatie van 28 Europese landen op één plek, om effectief internationaal te werven.
  • Tool: OnRecruit
    Kandidaten verrijken in het ATS, door aan te geven welke kandidaten benaderd moeten worden.

Deze 6 genomineerden waren overgebleven uit een groep van 12 inzendingen die de voorselectie hadden overleefd (5 cases en 7 toolings). De stem van de vakjury die tot de nominaties was gekomen, telde daarna voor 50 procent mee. De andere 50 procent van de stemmen was afkomstig van een publieksjury.

Uitreiking terugkijken

De uitreiking werd live uitgezonden via Facebook en kun je hier terugkijken.

Lees ook:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners