Gem. leestijd < 1 minuut  1435x gelezen

Vast contract onbelangrijk voor werkzoekende

Werknemers vinden het helemaal niet erg om een tijdelijk contract te krijgen. Slechts 14 procent van de werkzoekenden geeft aan nooit genoegen te nemen met een tijdelijk contract omdat zij zekerheid willen. Dit blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder ruim 1.000 respondenten.

De overige 86 procent gaat wel voor een tijdelijk contract wanneer de baan leuk genoeg is, het salaris goed is of überhaupt om maar te kunnen werken.

Crisis
Ruim tweederde van de Nederlandse werkzoekenden merkt er nog niets van dat de crisis op zijn retour zou is. Zij signaleren nog steeds weinig kansen op de arbeidsmarkt. Eén op de vijf denkt zelfs dat werkgevers op dit moment nog helemaal niet op zoek zijn naar nieuw personeel.

Naast degenen die denken dat er helemaal geen werk te vinden is, denkt 31 procent dat werkgevers nu alleen tijdelijke krachten aannemen. Nog eens 34 procent denkt dat ze alleen nog maar op zoek zijn naar de echte talenten.

Binnen een maand een baan
Het merendeel van de werkzoekenden heeft evengoed als doel om binnen een maand een baan te vinden. Iets meer dan een kwart geeft zichzelf langer de tijd: die willen binnen een half jaar een nieuwe baan.
Bron: NationaleVacaturebank.nl

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners