Er zit muziek in werving en selectie, we schreven er al talloze malen eerder over (zie bijvoorbeeld 1, 2 en 3). Nieuwste loot aan de boom is Zonnegilde uit Kampen, specialist in zakelijke zonne-energie. Voor hun wervingscampagne hebben ze een heuse ‘smartlap’ gecomponeerd, die een swingende ode brengt aan het leven op het dak, met bijbehorende videoclip, compleet met bloemenslingers, bitterballen en opblaasflamingo’s.
Voor elke openstaande vacature is een nieuw lied geschreven, van de servicecoördinator tot de monteur.
Maar dat is niet het enige. Voor elke openstaande vacature is zelfs een nieuw lied geschreven, van de financieel administratief medewerker, tot de servicecoördinator en monteur. De nummers over de vacatures (de ‘dakatures‘, zoals het bedrijf ze zelf noemt) vertellen hoe mooi, veelzijdig en leuk het werk in de snel groeiende zonne-energiesector is. De volledige lijst met nummers, uitgevoerd door ‘The Kings of the Roof‘ is te vinden via Spotify. Wie verder klikt, komt bij...
Lees ook
- Hoe PostNL in zijn nieuwe campagne alle schakels in de bezorging samenbrengt
- De NS gaat dit keer voor de volle 100%
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.