USG People in Nederland verandert haar naam in die van haar moedermaatschappij RGF Staffing, kort voor: Recruit Global Family. En dat is precies wat ze zijn, aldus CEO Rob Zandbergen: een familie. Oftewel: een netwerk van lokale merken die met elkaar een wereldwijde familie vormen die dezelfde waarden delen. ‘Die boodschap willen we nadrukkelijker uitdragen, want zowel onze klanten als kandidaten plukken er de voordelen van. Het betekent dat onze lokale professionals ondersteund worden door een wereldwijd netwerk van experts. En door een financieel sterk moederbedrijf, dat jaarlijks meer dan 10 miljard euro omzet.’
Onder de naam RGF wil USG People ook meer profiteren van de familiebanden met Indeed en Glassdoor.
Het netwerk van RGF betekent ook ‘dat we de omvang en ambitie hebben om te investeren in innovatieve diensten met echte toegevoegde waarde’, aldus Zandbergen. ‘Zoals slimme, digitale tools – een gebied waarop we ook voordeel halen uit onze ‘familiebanden’ met pioniers zoals Indeed en Glassdoor. Zij zijn net als RGF Staffing trotse onderdelen van Recruit Holdings.’
Japans hoofdkantoor
Het hoofdkantoor van Recruit Holdings is gevestigd in Tokio, Japan. De omzet in 2019 bedroeg 20 miljard euro en de beurswaarde is 65 miljard euro. In Nederland is het bedrijf actief onder merken als Start People, Unique, USG Professionals, Secretary Plus, ASA, Medi Interim, Technicum, en USG Freelance. Wereldwijd kent RGF Staffing het grootste netwerk van HR-dienstverleners ter wereld. Met activiteiten in Europa, Japan, Noord-Amerika en Oceanië helpt het bedrijf elke dag zo’n 300.000 mensen aan werk.
De beurswaarde van Recruit Holdings is zo’n 65 miljard euro.
‘Momenteel zetten wij de volgende stap in het avontuur waar uitzendbureau Unique bijna 50 jaar geleden in Nederland mee begon’, aldus Eric de Jong, CEO a.i. bij RGF Staffing the Netherlands. ‘Daar zijn in de loop der jaren meerdere activiteiten en merken bijgekomen. Merken die diep verankerd zijn in de lokale arbeidsmarkt en in elk opzicht dicht bij onze klanten en kandidaten staan. Met de expertise van onze medewerkers, slimme technologie, digitalisering en ons wereldwijde netwerk van specialisten met behoud van de lokale focus, kunnen wij onze belofte ‘faster, simpler, closer’ aan onze klanten waarmaken.’