Gem. leestijd 2 min  1914x gelezen

USG Capacity: ‘Beste mobiele sollicitatie-ervaring’

USG Capacity heeft met haar recruitmentsite de Award gewonnen voor beste mobiele sollicitatie-ervaring. Deze site voldoet volgens de jury aan alle eisen van mobiel bezoek en kwam als beste uit de bus bij het  recente onderzoek  ‘Werken bij de top 100 bedrijven van Nederland’ .

Driekwart van de recruitmentsites heeft geen optie voor mobiel solliciteren

De meeste grote organisaties en bemiddelingsbureaus stellen de eigen recruitmentsite centraal in het sollicitatieproces. Uit het onderzoek blijkt dat het vaak gaat om een verouderde (recruitment)site die geen rekening houdt met de mobiele internetbezoeker. Bij 72% van deze bedrijven is het zelfs onmogelijk om via een mobiel apparaat, zoals smartphone of tablet-PC, te solliciteren.

Hopeloze achterstand

Gelukkig zijn er in Nederland een aantal vooruitstrevende bedrijven die de concurrentie op een hopeloze achterstand zetten. De winnaar van 2011 voor de beste mobiele sollicitatie-ervaring is USG Capacity. Een eervolle vermelding gaat naar Deloitte Nederland en Compagnon.

Het onderzoek gaat uit van de gedachte dat mobiel recruitment geen sluitpost is, maar integraal onderdeel van een gedegen en moderne recruitmentstrategie. Zoeken naar vacatures, open sollicitatie mogelijkheid, reageren via email of LinkedIn, direct bellen met de recruiter, solliciteren via een kort web-formulier, adressen van vestigingen, profielen van medewerkers. Dit is allemaal verwerkt in de mobielvriendelijke site.

De winnaar

USG Capacity is een bemiddelingsbureau voor marketing- en communicatieprofessionals. Men probeert actief via sociale netwerken laagdrempelig in contact te komen met deze doelgroep. De reguliere website bevat tevens alle moderne opties om te reageren op een functie; webformulier, email, LinkedIn en je kunt zelfs solliciteren met een Facebook profiel. En de bezoeker die met een smartphone op de USG Capacity recruitmentsite,  krijgt de site geoptimaliseerd te zien. De site voldoet aan alle eisen voor mobiel bezoek:

  1. simpel
  2. goed leesbaar
  3. eenvoudig navigeerbaar
  4. minimale invoer van velden
  5. consistente branding
  6. geen flash of java
  7. mobile redirect

Onderzoeksgegevens

Het onderzoek is uitgevoerd in oktober 2011 onder de Top 100 Nederlandse bedrijven en aangevuld met inzendingen en nominaties van organisaties en bemiddelingsbureaus. Meer informatie over het onderzoek kun je vinden door te klikken op  ‘Beste mobiele sollicitatie-ervaring’.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners