Vanaf vandaag zal een jaar lang de nieuwe campagne van UMC Utrecht zichtbaar zijn in en rondom Utrecht. Middels billboards op verschillende prominente plekken wil het universitair medisch centrum potentiële medewerkers uitnodigen om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg.
Alternatief voor busreclame
UMC Utrecht maakte tot voor kort al jaren succesvol gebruik van bestickerde stadsbussen. Met succes, want zowel eigen medewerkers als sollicitanten refereerden hier vaak aan. Daar het gemeentelijk vervoerbedrijf Utrecht hiermee gaat stoppen, moest UMC Utrecht op zoek naar een goed alternatief en dat zijn billboards geworden.
Vernieuw mee
De campagne met als titel ‘vernieuw mee’ is een directe uitnodiging aan potentiële medewerkers om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg. UMC Utrecht wil onderstrepen dat zijop elk niveau ruimte biedt aan vernieuwende initiatieven van medewerkers. Daarmee wil zij structureel zichtbaar zijn als innovatieve werkgever. In de campagne zijn drie vernieuwende ideeën gebodypaint op menselijke lichamen: EEG dopjes, de operatierobot en het steunhart. Onderliggende boodschap is dat alles wat bij het UMC Utrecht wordt ontwikkeld, wordt bedacht in het belang van de patiënt die in hetdenken voorop staan.
Een jaar lang zichtbaar
Tot en met mei 2012 zullen iedere maand 7 billboards te zien zijn op wisselende locaties in en rondom Utrecht.