Gem. leestijd 2 min  428x gelezen

Uitzendbureau ASA lanceert nieuwe merkidentiteit

Een nieuwe payoff, huisstijl en website. Dat is waar uitzendbureau ASA zich vandaag mee presenteert. Hoe ziet dat eruit? En wat is de nieuwe belofte naar de markt?

Uitzendbureau ASA lanceert nieuwe merkidentiteit

Uitzendbureau ASA presenteert met trots een nieuwe fase in zijn bestaan. Met de relaunch zet het meer dan 50 jaar oude bureau een splinternieuwe identiteit neer, gericht op de nieuwe generatie studenten, starters én young professionals. De nieuwe pay-off, huisstijl en website moeten jongeren duidelijk maken dat er tijd en ruimte is om te beslissen over je eigen loopbaanpad.

De pay-off ‘Wat voor jou werkt’ verwijst naar de nieuwe mentaliteit.

De nieuwe pay-off ‘Wat voor jou werkt’ verwijst naar de nieuwe mentaliteit die het uitzendbureau vanaf nu uitdraagt. Alles is zo ingericht om de student, starter en young professional te begeleiden in de zoektocht naar een baan die bij hen past.

Prestatiedruk

Prestatiedruk is een groot probleem onder jongvolwassenen, stelt Denise van den Berg, manager marketing bij ASA. ‘Aan de basis liggen (te) hoge verwachtingen, oneindige keuzes en het gevoel dat je het in één keer goed moet doen. Generatie Z beseft dat een baan, en de juiste voorbereiding daarop, hen verder gaat brengen. Maar ze ervaren ook veel druk om te presteren van familie, vrienden en sociale media.’

‘Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden.’

‘Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden’, aldus Van den Berg. ‘Met onze vernieuwde mentaliteit bieden we deze jonge generatie meer kansen om te doen wat voor hen persoonlijk werkt. We zetten geen druk achter persoonlijke ontwikkeling, maar geven de tijd en ruimte om te ontdekken wat bij ze past. Wij geloven dat je echt niet in één keer je droombaan hoeft te vinden. En als je die vindt, kan die morgen weer anders zijn.’

Amsterdams creatief

Voor de relaunch trok ASA reclamebureau Natwerk aan. Samen met dit Amsterdamse ‘niet normaal creatieve’ bureau werd gewerkt aan het opnieuw opbouwen van het merk, door middel van een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en een introductiecampagne. Opvallend is het nieuwe logo, dat een herontwerp is van het oude logo van meer dan 50 jaar geleden. Het bestaat uit twee bollen, met in één de pay-off en in de ander de bedrijfsnaam. Digital design agency Bravoure werd gevraagd voor een nieuw webdesign.

Voor de nieuwe generatie is het van belang dat iemand wat druk van de ketel haalt.

Volgens Jens Bezemer (Natwerk) maakt de merkoperatie, met een aangescherpte positionering, ASA klaar voor de toekomst. ‘Om in een beweeglijke markt relevant te zijn en te blijven, is goed luisteren en echte oplossingen bieden cruciaal. Voor een nieuwe generatie is het van belang dat iemand eindelijk wat druk van de ketel haalt. Even terug naar het Huckleberry Finn-denken waar je kunt vallen en opstaan, en nog per ongeluk dingen meemaakt. Het merk ASA heeft het, in deze tijd, in zich om een unieke en relevante positie in te nemen en waar te maken. Waarmee ze de nieuwe generatie werkenden écht een ander toekomstperspectief kunnen bieden.’

360 graden-campagne

ASA introduceert haar nieuwe campagne vanaf maandag 11 oktober, in de vorm van een 360 graden-campagne, waar vrijwel alle communicatiemiddelen ingezet worden tot eind dit jaar.

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners