Nieuwe golf aan expertise en creativiteit voor the HERD

In nog geen 4 maanden tijd heeft ‘Creative Agency Collective’ the HERD een sterke uitbreiding van strategische denkers en makers toegevoegd aan hun groep. Met deze versterkingen is The HERD goed gepositioneerd om haar klanten nog beter te ondersteunen op het gebied van employer branding en recruitmentmarketing, aldus oprichter Alen Sirovica. ‘Deze groep heeft de ambitie om een sterke positie in de markt te claimen op dit gebied. Met deze recente aanwinsten laat de groep ook zien deze ambitie in een snelvaart waar te willen maken.’

Om wie gaat het precies? We stellen ze hier aan u voor:

Jurriaan GrubbenCreative Designer

Bij Elephant, het bureau binnen The HERD dat zich specialiseert in design en development, is Jurriaan Grubben aangetrokken als creative designer. Met 12 jaar ervaring in de creatieve sector brengt hij een rijke expertise en een frisse blik naar het bureau.

Loes VerblaauwMarketing Strateeg

Loes Verblaauw is Digitaal strateeg, met specifieke interesse in

Ralf VisserMarketing Strateeg

RAFT verwelkomt naast Loes Verblaauw ook Ralf Visser, afkomstig uit de automotive sector, die het team komt verrijken met zijn ervaring van online marketing en data-analyse.

Olger GrandiaCreatief strateeg

Bij LEF Media, het bureau binnen The HERD dat zich focust op storytelling en video content, heeft Olger Grandia zich aangesloten als creatief strateeg. Zijn ervaring met het ontwikkelen van social media campagnes en videocontent voor gerenommeerde merken als ANWB en Beerwulf, voegt een extra dimensie toe aan het creatieve portfolio van LEF Media.

Lees ook

 

AB Vakwerk verstevigt positie door overname branchegenoot Herenbos

Het aanpakken van het tekort aan vakkrachten heeft al langere tijd de hoogste prioriteit van AB Vakwerk. Algemeen directeur Marco Meijer (links op de foto): ‘Als één van de grootste werkgevers van het noorden van het land bieden wij dagelijks aan ruim 3.000 medewerkers werk bij leden en klanten in de agrarische en aanverwante MKB-sectoren. Naast de overname van twee gerenommeerde opleiders (ATO Bedrijfstrainingen en Edunoord) de afgelopen jaren, zijn wij er ontzettend trots op nu ook een specialistische personeelsdienst over te kunnen nemen die onze positie nog verder gaat verstevigen.’

‘We zijn er ontzettend trots op nu ook een specialistische personeelsdienst over te kunnen nemen.’

De druk op de arbeidsmarkt is enorm, aldus Meijer. ‘Maar door gerichte en kwalitatief slimme investeringen weten wij deze problematiek om te zetten in mooie kansen.’ Met de overname van Herenbos – officieel per 29 december vorig jaar – verstevigt AB Vakwerk vooral haar marktpositie in Noord-Holland en in de polders van Flevoland. Daarnaast breidt ze met de overname haar activiteiten verder uit naar Zuid-Holland.

Warme overdracht

‘De overname van Herenbos is enerzijds ontstaan uit een opvolgingsvraagstuk en anderzijds om het sterke merk Herenbos in de groensector verder te ontwikkelen”, aldus directeur/eigenaar Marcel Faber. Herenbos is al jaren dé specialist in het groen in Noord- en Zuid-Holland en Flevoland en werkt samen met andere uitvoerders voor de Stichting Tri groei in groen, een unieke landelijke samenwerking tussen hoveniers, groenvoorzieners, opleiders en leerlingen gericht op het opleiden van vakbekwaam personeel voor de groensector.

‘Door het bundelen van krachten kan Herenbos nog verder groeien in de groensector.’

Faber is zeer content met de overname. ‘AB Vakwerk voelt vertrouwd en door het bundelen van krachten kan Herenbos nog verder groeien en ontwikkelen in de groensector.’ Voor AB Vakwerk biedt het naast de versteviging van haar marktpositie in het groen ook de kans om de re-integratie activiteiten van Herenbos in te zetten in haar eigen netwerk. Herenbos gaat onder eigen label haar activiteiten voortzetten waarbij alle medewerkers behouden blijven voor de organisatie. Faber zal daarbij zorgen voor een warme overdracht.

Lees ook

HeadFirst gaat extern personeel werven en selecteren voor Unie van Waterschappen

Vanaf begin dit jaar heeft HeadFirst een belangrijke rol op zich genomen in de werving en selectie van interim professionals voor de Unie van Waterschappen. Daarnaast neemt de intermediair ook de volledige contractafhandeling over van de vereniging van de Nederlandse waterschappen, die de waterschappen in het nationale en internationale speelveld vertegenwoordigt en de belangen van 21 waterschappen behartigt en kennisuitwisseling en samenwerking stimuleert.

De waterschappen zijn verantwoordelijk voor het beheer van waterkeringen, het regionale waterbeheer en het zuiveren van rioolwater.

De waterschappen zijn verantwoordelijk voor het beheer van waterkeringen, het regionale waterbeheer en het zuiveren van rioolwater. De Unie van Waterschappen benadrukt de noodzaak van een strategische partner die vraag en aanbod op het gebied van externe inhuur effectief samenbrengt. Koen van Rijn, director intermediair services bij HeadFirst: ‘Met onze rijke ervaring, waaronder de samenwerking met branchegenoten, zijn we ervan overtuigd dat we de belangen van de Unie kunnen behartigen. We analyseren de behoeften van de Unie met betrekking tot tijdelijke plaatsingen zowel kwantitatief en kwalitatief. Ons team bespreekt wekelijks de invulling van lopende aanvragen en anticipeert op toekomstige behoeften op middellange termijn op basis van forecasts.’

Inzetten met impact

Daarnaast zal HeadFirst de Unie in het bijdragen ondersteunen bij het streven naar gelijke kansen en het bevorderen van divers en inclusief opdrachtgeverschap. ‘We vinden het onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om als een van de grootste HR-tech-dienstverleners in Nederland een duurzame, transparante en inclusieve omgeving te creëren voor de Unie, leveranciers, zelfstandigen en medewerkers. Met onze Corporate Social Responsibility-strategie, gebaseerd op de Sustainable Development Goals, focussen wij ons op het bereiken van positieve impact op de gebieden van mens, milieu en maatschappij’, aldus Van Rijn.

De waterschappen in Nederland staan bekend als de oudste democratische instelling van ons land.

De waterschappen in Nederland staan bekend als de oudste democratische instelling van ons land en is al eeuwen onder meer ervoor verantwoordelijk dat we droge voeten houden. Momenteel ontstaan ook initiatieven om op sectoraal niveau te werken aan meer bekendheid voor het werk van de waterschappen. In februari dit jaar moet oplevering van het actieplan plaatsvinden. Een enkel individueel waterschap heeft daarop vooruitlopend ook al een eigen campagne gelanceerd.

Lees ook

Foto boven

Connexys-mede-oprichter Jan van Goch sluit zich aan bij MrWork

Jan van Goch start in een rol waarin hij het management van MrWork zal ondersteunen bij de toekomstige groei als toonaangevende SaaS-oplossing voor het automatiseren van recruitmentprocessen. Van Goch brengt veel kennis van de recruitmentmarkt met zich mee, onder meer dankzij zijn jarenlange ervaring als mede-oprichter van Connexys (tegenwoordig Bullhorn).

De afgelopen jaren was Van Goch onder andere betrokken bij Textkernel en In2Dialog.

Dat bedrijf richtte hij in 2001 op, samen met Gijs van Heijst. Al snel daarna groeide Connexys uit tot een van de marktleiders op het gebied van recruitmentsoftware. Na zijn vertrek bij Bullhorn in 2018 als VP Marketing EMEA, is hij zich gaan richten op het begeleiden van bedrijven en ondernemers. De afgelopen jaren is Van Goch actief gebleven binnen de HR-tech markt. Zo is hij onder andere actief betrokken bij Textkernel en In2Dialog als board member en investeerder.

Goede match met MrWork 

Gezien de jarenlange ervaring van Jan van Goch binnen het HR- en recruitment tech landschap, is een actieve rol binnen MrWork een logische stap, zegt hij zelf. ‘Ik voel een goede klik met het DNA van MrWork. Het is een gave club om voor en mee te werken met veel ambitie. Binnen de recruitmentbranche zie ik de ontwikkeling ontstaan dat recruitmentmarketing een steeds belangrijker plek moet hebben binnen een bedrijf. MrWork heeft daar mooie oplossingen voor.’

‘Er is een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘We zijn blij en trots dat Jan aan boord is’, vult Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork, aan. ‘Hij heeft de fase van het schalen van een onderneming waar wij ons nu in bevinden al een keer doorlopen. Die ervaring, gecombineerd met zijn specifieke kennis van onze markt en zijn netwerk maken dit voor ons een fantastische mogelijkheid. Ook is er een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘Iets’ met recruitmentmarketing

MrWork ontwikkelt als scale-up recruitmentmarketing-technologie om bedrijven te ondersteunen bij hun online recruitmentproces. De missie van MrWork is om organisaties met behulp van haar technologie online te verbinden aan alle voor hen relevante kandidaten. Veel recruitment teams doen inmiddels ‘iets’ met recruitmentmarketing, maar dat wordt ook vaak uitbesteed aan (marketing) bureaus. MrWork helpt organisaties juist om zelf grip te krijgen op hun recruitment.

‘Er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van de bezoekers solliciteert.’

‘De data tonen het aan: er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van deze bezoekers solliciteert’, aldus Van Goch. ‘Het overgrote gedeelte verdwijnt zonder dat je weet waarom of waar naartoe. De vraag is hoe je in contact komt met al die potentiële kandidaten (en dus meer conversie realiseert), maar ook hoe je actief in contact kunt blijven met kandidaten die wel al bekend zijn. Via laagdrempelige contactmomenten en goede kandidaat-nurturing (beiden makkelijk te realiseren via de software), helpt MrWork in deze uitdaging. Het is als het ware de cockpit van je online arbeidsmarktcommunicatie.’

Flinke ambities

MrWork heeft flinke groeiambities. ‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch. ‘Die heb ik eerder zelf meegemaakt met de ontwikkeling van Connexys – de organisatie moest naar een volgende fase. Mijn rol binnen MrWork zal vooral liggen binnen die doorontwikkeling. Hoe gaan we ervoor zorgen dat we de juiste keuzes maken om door te groeien en de organisatie klaarstomen voor de volgende fase?’

‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch.

‘Ik geloof heel erg in de potentie van MrWork en heb heel veel zin in deze nauwe samenwerking’, vult Van Goch aan. ‘Ze werken voor veel mooie bedrijven en hebben een trouwe klantenkring. Uniek aan MrWork is dat zij een innovatieve technologische oplossing hebben én veel in-house kennis over het recruitment marketing domein. Dat is waarom klanten blij zijn.’

Lees ook

Creatieven Jaspars en De Groot starten employer branding bureau RRAARR

Waar de naam RRAARR vandaan komt? Dat is niet zo moeilijk, aldus Allard Jaspars (copy) en Rens de Groot (art). ‘Het staat voor Rens Rens Allard Allard Reclame Reclame’, aldus de freelance creatieven. ‘Want wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

‘Wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

Jaspars en De Groot maakten de keuze om een nieuw employer branding-bureau te beginnen na het winnen van twee pitches. Zij merkten dat er een tekort is aan creatieve employer branding-bureaus die meer merkdenken. Jaspars: ‘Werkgevers moeten sterke merken worden willen kandidaten voor ze kiezen. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt is het essentieel om jouw cultuur en tone-of-voice duidelijk te communiceren.’ De Groot: ‘Het werk wat mensen doen is bij veel bedrijven vaak hetzelfde, het karakter van het bedrijf maakt het verschil. Het is dan ook belangrijk om je als werkgever te presenteren in je communicatie, op basis waarvan kandidaten een eerste keuze maken. Niet pas in de eerste sollicitatiegesprekken. Dat is te laat.’

Gevestigd in Amsterdam

RRAARR is gevestigd in Amsterdam maar werkt voor klanten in heel Nederland en daarbuiten. De twee creatieven die de vaste kern van het bureau vormen, werkten de afgelopen jaren voor onder meer Heineken, KPN, Volkswagen, Vodafone, KLM en Wakker Dier. Ze werken daarnaast met een losse schil van ‘mensen waar we al jaren goede ervaring mee hebben op grote en middelgrote employer branding-projecten. We zetten ze in op de momenten dat een project daar om vraagt. Zo zorgen we voor efficiëntie en flexibiliteit. En zijn er ook geen overheadkosten.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden. En ook fijn om te weten: je krijgt creatie op het niveau van de grote bureaus, maar facturen op het niveau van de kleine.’

Foto vlnr: Allard, Rens, espresso-apparaat, konijn.

Lees ook

Bullhorn neemt Mployee over

Met de overname van Mployee speelt Bullhorn naar eigen zeggen in op ontwikkelingen in de werving- en uitzendbranche. ‘Onzekerheid over de economie, prijsdruk en minder vacature-opdrachten hebben de branche vorig jaar gedwongen om interne bedrijfsvoering zoveel mogelijk te stroomlijnen. Het centraliseren van alle wervingsactiviteiten op één platform helpt bureaus om deze efficiëntie te bereiken.’ Als gevolg daarvan heeft Bullhorn een aanzienlijke toename gezien in het gebruik van het Salesforce-platform, vooral in Europa. En de overname van Mployee past daar naadloos in, aldus het softwarebedrijf.

De omzet van Bullhorn op het Salesforce-platform is gegroeid met een gemiddelde jaarlijkse groei van bijna 30% sinds 2019. Bureaus in 40 landen en 4 van de 5 grootste wereldwijde wervingsbureaus gebruiken nu Bullhorn-producten op het Salesforce-platform. Door de mogelijkheden van Mployee voor het mid-office te combineren met de eigen front-office, kan Bullhorn nu een echte enterprise end-to-end-oplossing bieden die is gebouwd op het Salesforce-platform, zo wordt beloofd. Deze oplossing moet helpen bij het oplossen van de vele uitdagingen in het front- en mid-office die de groei van bureaus belemmeren.

Efficiëntere mid-office processen

‘We hebben de afgelopen jaren een enorme groei gezien in het gebruik van Bullhorn voor Salesforce wereldwijd, en deze overname zal ons helpen om die bureaus over de hele wereld beter te ondersteunen bij het leveren van efficiëntere mid-office processen’, aldus Matt Fischer, President en Chief Operating Officer bij Bullhorn. ‘We zijn enthousiast over de potentie die de oplossing van Mployee in combinatie met Bullhorn voor Salesforce biedt, om zo een volledige end-to-end oplossing te leveren.’

‘We willen samen verder werken aan de digitale revolutie in de werving- en uitzendbranche.’

‘Met veel enthousiasme sluiten wij ons aan bij Bullhorn om verder te werken aan de digitale revolutie in de werving- en uitzendbranche’, aldus Karen Weebers, CEO van Mployee. ‘Bullhorn heeft de middelen om te investeren in de product roadmap van Mployee om onze oplossingen naar nog meer bureaus te brengen.’

Lees ook

Alle bedrijven van Textkernel voortaan verder onder één merk

Textkernel, bekend van A.I.-gestuurde oplossingen voor staffing, recruitment en HR-technologie, nam de afgelopen jaren diverse bedrijven over, zoals Sovren, Akyla, Wiseguys en Joboti. Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo. De aankondiging markeert het hoogtepunt van het integreren van oplossingen en teams van de overgenomen bedrijven, aldus Gerard Mulder, CEO van Textkernel.

Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo.

‘De evolutie binnen onze merken en aanhoudende groei hebben ons naar een verenigd merk geleid dat onze volwassenheid en doel weerspiegelt’, zegt hij. Opgericht in 2001 en sinds 2020 onder het toezicht van Main Capital, vernieuwt Textkernel zijn merk om zijn missie te weerspiegelen: het bouwen van A.I.-gestuurde technologie die betekenis geeft aan tekstuele gegevens en mensen en banen beter met elkaar verbindt.

Meer dan een ontwerp

Het nieuw onthulde logo is meer dan een ontwerp, zegt Mulder. ‘Het omvat een belofte van prestatie, groei en een evenwicht tussen geloofwaardigheid en innovatie. Het zeil-geïnspireerde ontwerp symboliseert integratie in ecosystemen, voorwaartse beweging en het vermenigvuldigingseffect dat Textkernel aan zijn klanten levert. De gestileerde “X” symboliseert het evenwicht tussen onze reden van bestaan – het verbinden van mensen en banen – en onze middelen om dit te bereiken – technologie, AI en data.’

‘Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

De fusie verenigt Sovren, Akyla, Wiseguys, Joboti en Textkernel nu dus onder één moedermerk, dat van Textkernel. ‘Voorbij individuele entiteiten of oplossingen, staat het verenigde merk voor het grenzeloze potentieel door een harmonieuze mix van mensen, expertise en innovatie. Samen zijn we zonder twijfel beter’, aldus Mulder. Voor klanten, cliënten, medewerkers en belanghebbenden heeft deze rebranding minimale impact, zegt hij. ‘De overgang naar een samenhangende entiteit is de afgelopen twee jaar in gang gezet. Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

Wéér een X

Die voorwaarts gerichte X in het nieuwe logo is overigens wel een opvallende. Vorige week berichtten we al over de opkomst van de 8 in bedrijfsnamen, na de &, maar de X is dus duidelijk ook aan een opmars bezig. Over de naamswijziging van Twitter hoeven we het waarschijnlijk niet te veel te hebben (welkom, Threads!), maar hetzelfde voorwaartse idee als in het nieuwe Textkernel-logo zit natuurlijk ook al in het beroemde logo van FedEx.

En dan hebben we ook nog een hele stroom (over het algemeen) jonge bedrijven beginnend met een X. De letter zou technische expertise uitstralen, zo wordt wel gezegd. Vandaar dat het ook weer niet zo verrassend is dat Textkernel juist deze letter in zijn naam wil accentueren.

Lees ook

HeadFirst Group neemt STEM-specialist Impellam Group over

Voor HeadFirst is Impellam naar eigen zeggen een aantrekkelijke kans om te investeren in een van de marktleidende Managed Services Providers in de wereld en een toonaangevende groep van bedrijven gespecialiseerd in recruitment voor zogeheten STEM-professionals (data, life-sciences, tech & engineering). De combinatie moet de volgende voordelen gaan opleveren:

  • door een zeer complementaire geografische dekking, met beperkte tot geen overlap, ontstaat een grotere groep met een sterke aanwezigheid op het Europese vasteland, in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en Azië, waarvan opdrachtgevers met een grotere, wereldwijde, geografische spreiding kunnen profiteren;
  • complementaire vaardigheden en expertise creëren aanzienlijke mogelijkheden voor klanten en voor cross-selling van services;
  • de technologie, data en digitale platforms van HeadFirst Group bieden de kans de operationele en bedrijfsprestaties binnen de grotere groep te verbeteren;
  • een sterk gecombineerd managementteam kan de langetermijnstrategie van een grotere groep blijven waarmaken;
  • meer carrièremogelijkheden voor collega’s binnen de grotere groep.

De combinatie heeft meer dan 7 miljard euro aan omzet (managed spend, in 2022). Met de overname is een bedrag van in totaal ruim 560 miljoen euro gemoeid.

‘Meer carrièremogelijkheden’

Impellam-CEO Julia Robertson: ‘We kijken ernaar uit om onze krachten te bundelen met HeadFirst om een groter, meer digitaal en divers dienstenaanbod te creëren met een groter geografisch bereik. De gecombineerde kracht stelt ons in staat onze klanten nog beter te ondersteunen bij hun uitdagingen op het gebied van workforce management in het Verenigd Koninkrijk, Europa, Noord-Amerika en APAC. Tegelijkertijd biedt het meer carrièremogelijkheden voor collega’s.’

Han Kolff: ‘Deze fusie zal baanbrekend zijn.’

Han Kolff, Chairman of the board bij HeadFirst Group (foto boven), voegt toe: ‘Deze fusie zal baanbrekend zijn, voortbouwend op de complementaire sterke punten van Impellam en HeadFirst. Samen worden we een wereldleider in mission-critical talent, waardoor we onze opdrachtgevers, leveranciers en professionals op een ongeëvenaarde manier van dienst kunnen zijn. We hebben een enerverende reis voor de boeg met volop kansen voor onze teams, waarbij we de HR-technologie verder uitdiepen en het geografische bereik verder en sneller vergroten.’

Toekomstig management

Het uitvoerend management van Impellam Group, Julia Robertson (huidige Chief Executive Officer van Impellam Group) en Tim Briant (huidige Chief Financial Officer van Impellam Group) krijgen een plek in de raad van bestuur als respectievelijk Group CEO en CFO. Zij zullen samenwerken met de bestuursleden Marion van Happen, die ook doorgaat als CEO van HeadFirst Group, non-executive Chairman Han Kolff, en de non-executive bestuursleden Koen Bekkering en Boyd Sleeman, om het toekomstige succes en de groei van de nieuwe groep te bewerkstelligen. De transactie zal naar verwachting in de eerste helft van 2024 worden afgerond.

Lees ook

 

Remote lanceert wereldwijde vacaturesite

Het nieuwe Remote Talent is een aanvulling op het pakket aan HR-producten dat Remote nu al biedt om de toekomst van werken vorm te geven. Remote Talent is geïntegreerd in het global HR-platform van Remote. Werkgevers kunnen het platform nu gebruiken om over de hele wereld kandidaten te vinden voor openstaande vacatures. Met de vacaturebank kunnen werkgevers niet alleen via openstaande vacatures lokale sollicitanten aantrekken die op zoek zijn naar een remote baan, maar ze krijgen ook toegang tot geschikt internationaal talent, dat ervaring heeft met remote werken en vaardigheden binnen een verspreid team wil inzetten.

Werkzoekenden kunnen nu op remote.com/jobs vacatures voor remote functies vinden bij de beste bedrijven, verspreid over de wereld. De marktplaats is gratis voor werkzoekenden en biedt unieke zoekmogelijkheden waarmee ze duidelijk kunnen zien hoe remote een functie werkelijk is, voordat ze erop solliciteren. Gebruikers kunnen filteren op tijdzone, salaris in verschillende valuta, reisverplichtingen en meer. Zo vinden ze makkelijker de juiste baan, ongeacht de locatie.

Naadloos onboarden

Door de volledige integratie in het Remote-platform kunnen bedrijven hun vacatures overal en voor iedereen openstellen. Vervolgens kunnen ze nieuwe werknemers naadloos onboarden, in lokale valuta uitbetalen en tijdens het hele HR-traject beheren volgens de internationale en lokale regelgeving. Binnenkort introduceert Remote bovendien nieuwe A.I.-gestuurde tools waarmee bedrijven snel de juiste sollicitanten kunnen vinden voor hun vacatures. Het bedrijf voegt deze inzichten in verschillende internationale markten toe, zodat bedrijven weloverwogen wereldwijde HR-beslissingen kunnen nemen.

‘We hebben deze marktplaats opgezet om de perfecte match te vinden, zonder geografische barrières.’

‘Over de hele wereld hebben getalenteerde mensen tegenwoordig meer mogelijkheden dan ooit om een succesvolle remote carrière op te bouwen. Maar het proces om remote talent te vinden en aan te nemen loopt nog niet soepel voor werkgevers en werkzoekenden’, aldus Job van der Voort, CEO en medeoprichter (foto boven). ‘We hebben deze nieuwe marktplaats opgezet om meer eenvoud en transparantie te creëren, zodat het voor werkzoekenden en bedrijven makkelijker wordt om de perfecte match te vinden, zonder geografische barrières.’

Nu ook beschikbaar voor zzp’ers

Remote heeft recent ook de Freelancer Hub gelanceerd: een ‘one-stop-shop’ waar freelancers en zzp’ers al hun taken kunnen beheren. Freelancers kunnen zich nu gratis aanmelden voor Remote en hun lokale en internationale klanten uitnodigen, internationaal compliant contracten aanmaken, facturen maken en versturen en betalingen ontvangen in meer dan 70 valuta’s. Deze functies zijn een aanvulling op Remote’s multi-currency-betalingen en andere tools voor bedrijven om lokale en wereldwijde zzp’ers te betalen en beheren.

Lees ook

The Trainee Company neemt Talent Masters over: nu ook mbo-traineeships

The Trainee Company heeft Talent Masters overgenomen. Naast de huidige traineeships gericht of hbo- en WO-afgestudeerden, gaat The Trainee Company zich hiermee ook richten op mbo-afgestudeerden. Zo hoopt de onderneming beter in staat te zijn jong talent te helpen ontwikkelen en hiermee aan de steeds groeiende en veranderende vraag bij klanten te voldoen.

Met de overname hoopt The Trainee Company aan de veranderende vraag bij klanten te voldoen.

Op dit moment geeft The Trainee Company hbo- en WO traineeships in Data, Business & IT en Finance, hieraan worden de mbo-traineeships in IT, gefocust op Cloud, Infra en Beheer toegevoegd. The Trainee Company wil zo dé traineepartij van Nederland worden als het gaat om het slaan van bruggen tussen afstuderen en de start van een succesvolle carrière. The Trainee Company biedt de doelgroep een intensief traject dat expertise vereist en vaak voor werkgevers lastig in te richten is, terwijl de vraag naar jong talent continu stijgt.

Inspelen op de arbeidsmarkt

Martijn Blok, CEO van The Trainee Company, dat pas in juni 2023 is ontstaan vanuit een samensmelting van STRADIS, GoodtobeBetter en Fincade: ‘We zien bij onze huidige klanten de groeiende vraag naar afgestudeerde mbo’ers en met de overnamen van Talent Masters kunnen we aan deze vraag voldoen. We hebben ambitieuze groeiplannen voor de aankomende jaren en door de schaalgrootte die we hiermee creëren, kunnen we nog succesvoller zijn voor zowel klanten als trainees.’

‘Deze overname maakt het voor afstuderende mbo’ers mogelijk zich verder te kunnen ontwikkelen.’

Peter van der Meij, oprichter van Talent Masters: ‘Deze overname maakt het voor afstuderende mbo’ers mogelijk zich verder te kunnen ontwikkelen in een grotere organisatie met de bijbehorende kansen. Naast het bestaande IT-opleidingsprogramma van Talent Masters kunnen zij zich nu verder ontwikkelen op het gebied van Cloud, Infra en Beheer. Ik ben blij dat we onze klanten een breder dienstpakket kunnen aanbieden en dat er meer groeikansen zijn voor afgestudeerde mbo’ers.’

Lees ook

 

Home of Recruitment treedt toe tot Select Group

Home of Recruitment is in 2022 opgericht als gevolg van een strategische rebranding. Het merk bestond al sinds 2007 onder de naam Salesrecruiters, en groeide sindsdien uit tot belangrijke speler in werving en selectie van salesprofielen. Later werd ook het merk Marketingrecruiters (opgericht in 2022) eraan toegevoegd, waarmee ‘Home of Recruitment’ werd geboren, ook met het oog op eventuele verdere uitbreiding naar andere segmenten. Bij de verschillende merken van het bedrijf werken nu bijna 50 medewerkers. Dit doen ze vanuit twee locaties: Zoetermeer & Schiphol-Rijk.

Select HR nam eerder onder meer al EN HR Solutions over.

‘Net zoals bij andere leden van Select Group, staat bij Home of Recruitment de mens centraal in alles wat ze ondernemen. Het hoge percentage terugkerende klanten van Home of Recruitment is niet alleen een bewijs van hun professionaliteit, maar ook van hun sterke klantrelaties’, zegt Bart Gonnissen, CEO van Select HR. ‘Bovendien vormt deze overname een waardevolle aanvulling op onze bestaande diensten in Nederland naast de reeds bestaande merken in Nederland: Flox, RPO-aanbieder EN HR solutions, Select HR en Select Projects.’

“Always reaching for the Stars”

‘Ons motto luidt “Always reaching for the Stars”. Met de ondersteuning van Select Group kunnen we die missie meer dan waarmaken,’ vertelt Home of Recruitment-COO Caroline Schoenmakers. ‘Tegelijkertijd stellen we onze kennis en ervaring binnen de segmenten sales & marketing graag ter beschikking van alle leden binnen Select Group.’

‘Met de ondersteuning van Select Group kunnen we onze missie meer dan waarmaken.’

In het kader van deze transactie treden verder Enrique Cortes en Jasper Bentvelsen, twee key managers van Home of Recruitment, toe tot het aandeelhouderschap van de organisatie. De overname kwam tot stand met de hulp van SDM Corporate Finance Group, die eerder ook andere overnames van de Select Group begeleidde. De overname is nog maar net afgerond. Na een integratieperiode van enkele maanden, willen de bedrijven de eerste stappen naar synergie zetten met de andere leden van Select Group, zo beloven ze.

Lees ook

Swipe4Work haalt 400.000 euro groeigeld op voor vacature-app

Leuker, sneller en eerlijker. Dat is het doel voor het sollicitatieproces zoals Swipe4Work dat voor zichzelf gesteld heeft. Sinds de livegang zijn inmiddels al zo’n 150 bedrijven op de laagdrempelige vacature-app aangesloten, waaronder Belsimpel, Klippa en Parkos, en is de app door meer dan 10.000 (latent) werkzoekenden gedownload. De start-up was tot voor kort voornamelijk actief in Noord-Nederland, maar is momenteel ook aan het opschalen naar de Randstad. Om vervolgens straks heel Nederland te bedienen.

De start-up heeft een eigen matching-algoritme ontwikkeld om werkzoekenden te koppelen aan vacatures.

Swipe4Work helpt werkzoekenden om snel en eenvoudig passende vacatures te vinden. Gebruikers kunnen door te swipen op een efficiënte manier hun droombaan ontdekken. Een cv en motivatiebrief? Niet nodig. De startup heeft namelijk een eigen matching-algoritme ontwikkeld om werkzoekenden aan de hand van van hun skills, persoonlijkheid en interesses te koppelen aan vacatures. ‘Voor generatie Y en Z zijn cv’s en traditionele motivatiebrieven niet meer van deze tijd’, verduidelijkt Mattheüs Nubé, mede-oprichter van Swipe4Work. ‘Ze willen gelijke kansen voor iedereen, ongeacht geslacht, leeftijd, etnische of culturele achtergrond. Swipe4Work bevordert inclusie door kandidaten anoniem en laagdrempelig te laten solliciteren tot aan de match.’

Mijlpaal

Vanaf november verrijkt Swipe4Work de sollicitatie-ervaring met een visuele en persoonlijke touch, onder meer door bij de vacatures video’s van bedrijven toe te voegen. Zo krijgen kandidaten een beter inzicht in de kernwaarden en werksfeer van de bedrijven. Het belang van de nieuwe investering door de NOM en G-Force Capital is bij al die plannen evident, stelt Mattheüs. ‘De investering is een mijlpaal voor Swipe4Work en stelt ons in staat ons product te verbeteren, A.I.-toepassingen door te voeren en de naamsbekendheid een boost te geven. Ondertussen blijven we onverminderd luisteren naar feedback van werkgevers en werkzoekenden om het sollicitatieproces eerlijker, sneller en leuker te maken.’

Boudewijn Hulst, Investment Manager NOM: ‘We zetten ons in voor inclusie en gelijkheid, ook op de arbeidsmarkt. Swipe4Work sluit hier naadloos op aan, met een platform dat werknemers en werkgevers verbindt op basis van aspecten die er écht toe doen. Wij zijn erg enthousiast over het Swipe4Work team. Een prachtig voorbeeld van practice what you preach!’

‘In deze tijden van personeelstekort zijn de traditionele banenplatformen gewoon niet goed genoeg.’

Niek Huizenga, Investment Manager G-Force: ‘In deze tijden van personeelstekort zijn de traditionele banenplatformen gewoon niet goed genoeg. Jonge mensen kijken op een heel andere manier naar hun werk, carrière en werkgever. Swipe4Work speelt hier heel goed op in en weet de doelgroep perfect te bedienen. En minstens zo belangrijk, het is een heel goed team bestaande uit gepassioneerde en ervaren HR-professionals, marketeers, financieel specialisten en IT’ers.’

Foto helemaal boven: Bram Musters, Lotte van der Kolk, Hans Wobbes, Mattheüs Nubé (Founders team Swipe4Work), Niek Huizenga (G-Force Capital), Boudewijn Hulst (Investment Manager NOM).

Lees ook