Screeningsbedrijf Validata overgenomen door Amerikaanse soortgenoot DISA

Validata, opgericht in 2009, voert voor Nederlandse en buitenlandse werkgevers tienduizenden screenings per jaar uit. De overname van het bedrijf is voor het Amerikaanse DISA de tweede grote internationale overname binnen 9 maanden. Validata blijft met haar hoofdkantoor actief vanuit Amsterdam en blijft werken volgens de Europese wetten met betrekking tot gegevensbescherming. Alle gegevensverwerking vindt plaats in Europa en gegevens worden uitsluitend opgeslagen op servers binnen de EU.

De overname van Validata is voor het Amerikaanse DISA de tweede grote internationale overname binnen 9 maanden.

Validata helpt sinds 2009 organisaties bij het maken van meer duurzame beslissingen middels online screening oplossingen. De slimme software zorgt voor een snelle en efficiënte screening en een optimale candidate experience. Validata Group was als screeningsbedrijf al actief voor meerdere internationaal georiënteerde bedrijven en heeft ook al een kantoor in Stockholm. Het Amerikaanse DISA voert wereldwijd jaarlijks meer dan 5 miljoen screenings uit voor een breed scala aan bedrijven en organisaties. Onder hen is een behoorlijk aantal Fortune 500-bedrijven.

‘Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal in onze bedrijfsgeschiedenis’, aldus Harm Voogt, Managing Director en (mede)oprichter van Validata. ‘Onze dienstverlening blijft groeien en wordt steeds internationaler. Door deze strategische stap kunnen wij die internationalisering voor onze klanten nóg beter vormgeven en dat was precies waar wij naar op zoek waren. Samen met DISA streven we naar het versterken van onze nationale- en internationale marktpositie en het blijven verbeteren van de toegevoegde waarde die we onze klanten bieden.’

‘We zijn verheugd dat we deze samenwerking zijn aangegaan’, voegt Suzie Rurode, President International van DISA, toe. ‘Validata’s geavanceerde technologie en managementteam sluiten perfect aan bij onze visie. Wij zien deze overname als veel meer dan alleen een uitbreiding; het is een samensmelting van krachten die de benadering van internationale screening gaat herdefiniëren. Het zal gezamenlijk nog makkelijker worden om meerwaarde te creëren voor onze klanten.’

Lees ook:

RecruitMens opent nu ook bureau in Eindhoven

RecruitMens, een recruitmentorganisatie met een sterke focus op de combinatie recruitmentmarketing en ouderwets speurwerk, is per 1 maart 2024 ook gevestigd in Eindhoven. ‘Met dit nieuwe kantoor streven we ernaar om nog meer waarde toe te voegen aan onze opdrachtgevers door hen te helpen bij het vinden van het beste talent en het versterken van hun positie op de arbeidsmarkt’, aldus oprichter en eigenaar Maarten van Steenbergen.

‘Of het nu gaat om start-up of middelgroot bedrijf, iedereen wordt met open armen ontvangen.’

RecruitMens werkt al vanuit een kantoor in Veenendaal. In een tijd waarin de arbeidsmarkt zeer concurrerend is, wil het recruitmentbureau zich onderscheiden door laagdrempelig en echt contact te bieden aan zowel opdrachtgevers als kandidaten. Van Steenbergen: ‘Of het nu gaat om een kleine start-up of een middelgroot bedrijf, iedereen wordt met open armen ontvangen.’

Verborgen talenten

De aanpak is gericht op het optimaal onder de aandacht brengen van organisaties bij werkzoekenden en verborgen talenten. ‘Wij geloven in het vertellen van jouw verhaal en het communiceren van jouw drijfveren, om zo de perfecte match te vinden tussen werkgever en werknemer.

Of je nu behoefte hebt aan interim recruitment vanuit je organisatie of snelle werving & selectie: de huidige arbeidsmarkt vraagt om een strategisch plan van aanpak. Toch kennen deze twee klantwensen wel degelijk verschil, aldus Van Steenbergen. ‘Op zoek naar die ene onvindbare professional die naadloos aansluit op de organisatie en het functieprofiel? Interim recruitment en recruitment marketing zijn dan een absolute must. De nadruk ligt duidelijk op de werkgeversidentiteit en naamsbekendheid van jouw organisatie in de arbeidsmarkt. Is de openstaande functie minder uniek en snelheid vereist? Dan hanteren we een werving & selectie-traject zonder al te veel poespas. De nadruk ligt nu minder op de werkgever en meer op de vacature.’

Zoeken, aanspreken én vasthouden

Zoeken, aanspreken én vasthouden. Dat is kort gezegd wat RecruitMens doet, zegt Van Steenbergen, die het bureau in 2019 startte, na een loopbaan van 15 jaar in de arbeidsbemiddeling. In plaats van werkzoekenden aan te bieden bij opdrachtgevers, is zijn levensdoel nu naar eigen zeggen ‘om zijn opdrachtgevers zichtbaar te maken op de arbeidsmarkt.’ En nu dus ook in de regio Eindhoven.

Lees ook

Wéér nieuw marketingbureau voor werkgevers: Twenty Two

Het wordt steeds drukker in de wereld van recruitment marketing. Deze week zag nóg een bureau het daglicht: Twenty Two, onderdeel van het ecosysteem van The Works, de organisatie achter onder andere YoungCapital. ‘De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee’, aldus Slaven Mandic, een van de oprichters van het bureau. ‘Nu de arbeidsmarkt krimpt, en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk; dat gaat het verschil maken.’

Slaven Mandic

Nathan Kroes gaat samen met Mark Schoones de directie van het nieuwe bureau vormen, dat zijn intrek neemt in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp. Kroes was eerder onder meer commercieel verantwoordelijk voor het jobboards-portfolio van The Works, waaronder Jobbird.com, Uitzendbureau.nl en StudentJob. En nu gaat hij dus aan de slag bij een nieuw full service bureau. Kroes: ‘We willen merken helpen met de volledige keten; van employer branding tot het schrijven en verspreiden van vacatures en het bouwen van werkenbij-platformen. Allemaal bouwend op onze kennis van de arbeidsmarkt.’

Alle stationnetjes

Jarenlang heeft hij naar eigen ‘van dichtbij gezien waar het mis gaat bij werkgevers. Van gebrekkige vacatures tot ineffectieve distributie van campagnes.’ Dat kan allemaal veel beter, zegt hij. ‘Maar dat zie je alleen als je alle stationnetjes, van recruitment tot onboarding, goed kent.’

Mark Schoones

Mark Schoones zal binnen Twenty Two verantwoordelijk worden voor strategie en creatie. Voor hem is het de eerste stap na het leiden van zijn vorige bureau MIX. ‘Na de verkoop van MIX, ben ik vrij clichématig op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in m’n werk. Na veel gemijmer kwam ik tot ‘Mensen’. En na 1 gesprek met Slaven en Nathan wist ik; dit is wat ik moet gaan doen. Iedereen zoekt goede mensen. Maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Dat had ik hier snel genoeg door.’

‘Tof en waardevol’

Schoones benadrukt de bijzondere concurrentiepositie die zijn nieuwe bureau heeft. ‘Doordat we hier zo dicht op al die mooie mensenmerken zitten, van jobboards tot recruitment, overzien we de arbeidsmarkt in de meest brede zin van het woord. De hoeveelheid kennis en data die we kunnen verwerken in marketingstrategieën is uniek. Werkgevers vanuit die kennis helpen met hun marketinguitdagingen, is gewoon heel tof en waardevol.’

Lees ook

Deel neemt People Development Platform Zavvy over

Zavvy is een people-enablement platform voor HR-managers en biedt loopbaanontwikkelings-, prestatiebeheer- en trainingsprogramma’s vanaf één centrale plek. Het platform onderscheidt zich door de ingebouwde A.I.-technologie die managers ondersteunt bij de evaluatie van teamprestaties en het opstellen van individuele loopbaanplannen. Zavvy werd in 2021 opgericht door Mehmet Yilmaz en Joshua Cornelius (foto) en telt klanten als Moss, Primer, LoveBonito en TypeForm.

Met de integratie van Zavvy hoeven Deel-klanten geen verschillende HR- en payrollsystemen meer te gebruiken.

Met de integratie van Zavvy in het HR- en payroll-systeem van Deel hoeven organisaties geen verschillende HR- en payrollsystemen meer te gebruiken om bijvoorbeeld prestaties, voordelen en vermogensbeheer bij te houden. Ook hoeven ze niet meer de gegevens uit verschillende systemen handmatig samen te voegen. Werkgevers kunnen hierdoor op administratie besparen, zowel qua tijd als qua kosten, en de prestaties van hun teams verbeteren met één wereldwijd registratiesysteem. Voor organisaties die een wereldwijd personeelsbestand beheren, versimpelt dit hun werkzaamheden aanzienlijk.

Ingebouwde AI-technologie

Met de integratie van Zavvy lanceert Deel een nieuw product, genaamd Deel Engage. HR-managers, met toegang tot het systeem, kunnen hiermee prestatie- en compensatieanalyses uitvoeren voor hun team. Ook kunnen ze een bibliotheek bieden met A.I.-ondersteunde L&D-cursussen en op maat gemaakte loopbaanpaden, en planningsmodules maken voor hun teams.

Daarnaast kondigt Deel aan dat ieder bedrijf nu kosteloos gebruik kan maken van Deel HR. Voorheen was dit enkel het geval voor bedrijven tot 200 gebruikers. Met het platform, waar nu ook Deel Engage onderdeel van is, bieden ze één systeem waar kennis wordt gedeeld over learning management, performance, HR-systemen en compliance.

‘Missie versnellen’

Mehmet Yilmaz, medeoprichter en co-CEO bij Zavvy (rechts op de foto): ‘We zijn Zavvy begonnen om het werkpotentieel van mensen te maximaliseren. Ik verwacht dat onze samenwerking met Deel deze missie aanzienlijk zal versnellen. Beide bedrijven zijn gedreven om innovatie in de HR-sector te stimuleren, met een sterke focus op het aantrekken en koesteren van geweldig talent wereldwijd.’

‘Onze klanten zijn op zoek naar een one-stop-shop voor alles wat ze nodig hebben.’

Deel mede-oprichter en CEO Alex Bouaziz: ‘Wij helpen bedrijven het beste uit hun wereldwijde teams te halen, en de AI-technologie van Zavvy is toonaangevend op het gebied van people management en talentontwikkeling. Het past perfect bij elkaar – onze klanten zijn op zoek naar een one-stop-shop voor alles wat ze nodig hebben.’

Lees ook

Workday wil HiredScore overnemen 

Softwareorganisatie Workday heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de overname van talentdataleverancier HiredScore. De combinatie van Workday Talent Management, Workday Skills Cloud en HiredScore’s Talent Orchestration-oplossingen zal als het goed is klanten van deze organisaties voorzien van een uitgebreid, transparant en intelligent aanbod op het gebied van talentacquisitie en interne mobiliteit, zodat ze beter kunnen inspelen op hun voortdurend veranderende personeelsbehoeften, zo is het idee.

‘We willen A.I.-oplossingen bieden die echte zakelijke waarde leveren voor onze klanten.’

‘Mensen vormen het hart van elke organisatie en investeren in nieuwe en innovatieve manieren om het potentieel van talent te ontsluiten is belangrijker dan ooit’, aldus Workday-CEO Carl Eschenbach. ‘HiredScore is de perfecte aanvulling op ons productportfolio waarmee we A.I.-oplossingen willen bieden die echte zakelijke waarde leveren voor onze klanten. De combinatie van onze A.I.-technologieën die mensen in centraal houden, samen met een diep begrip van het personeelsbestand, zal organisaties helpen om voortgang te boeken.’

‘Pas aan het begin’

‘We staan pas aan het begin van het ontdekken van de mogelijkheden van verantwoorde A.I. in personeelsbeheer, en hoe organisaties het efficiënter en effectiever kunnen inzetten om HR-transformatiedoelen met betrekking tot werving en werknemerservaringen te realiseren’, aldus Athena Karp, oprichter en CEO van HiredScore. ‘Door onze inspanningen en innovaties te combineren met Workday, zijn we in staat om nog meer waarde te leveren aan bedrijven over de hele wereld bij de opbouw van hun toekomstige HR-functie.’

‘We staan pas aan het begin van de ontdekking van de mogelijkheden van verantwoorde A.I. in personeelsbeheer.’

Nu werkgevers worstelen om het talent te vinden dat ze nodig hebben en naar verwachting een kwart van de banen de komende 5 jaar zal veranderen, zien HR-leiders een steeds complexere arbeidsmarkt tegenover zich. De combinatie van Workday en HiredScore moet organisaties een uitgebreide en intelligente oplossing bieden voor talentacquisitie en interne mobiliteit. Dit omvat bijvoorbeeld:

  • Verantwoorde A.I. inzetten om wervingsuitdagingen op te lossen: Het gezamenlijke aanbod zal klanten een uitlegbare en betrouwbare manier moeten bieden om talent uit hun hele talent-ecosysteem te matchen, aan te nemen en te beheren.
  • De levenscyclus van talent beter beheren: Om HR-leiders te helpen de holistische visie op de talent lifecycle te beheren, bieden Workday en HiredScore een gecombineerd aanbod dat recruiters beter in staat stelt data te gebruiken om talent te koppelen aan openstaande kansen. Dit omvat oplossingen die helpen bij het identificeren van kandidaten wier vaardigheden en ervaring het meest aansluiten bij de openstaande vacatures, het versnellen van screening met behulp van datagestuurde inzichten en het identificeren van passieve kandidaten – ook binnen het talentenecosysteem. Het aanbod zal ook zorgen voor een verbeterde interne mobiliteit en bijscholing door werknemers te helpen gemakkelijker nieuwe kansen binnen hun bedrijf te identificeren en zich erop voor te bereiden.
  • De ervaring van recruiters verbeteren: Het gecombineerde aanbod zal bedrijven helpen hun inspanningen voor het werven van talent efficiënter te maken door het stroomlijnen en versnellen van wervingsprocessen via geautomatiseerde meldingen, begeleide ervaringen en aanbevolen actie-items, allemaal binnen hun workflow.

De transactie zal naar verwachting worden afgerond voor eind april 2024, onder voorbehoud van het voldoen aan gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, waaronder vereiste goedkeuringen van regelgevende instanties.

Lees ook

Waarom beroemd psychotherapeute Esther Perel adviseur wordt bij Culture Amp

Culture Amp, het uit Amsterdam afkomstige platform voor employee experience, is een samenwerking aangegaan met Esther Perel als externe adviseur. Esther Perel is gerenommeerd psychotherapeut, bestsellerauteur van de New York Times en eveneens spreekster op het gebied van arbeidsrelaties.

Relationele intelligentie, ooit beschouwd als een soft skill op de werkplek, wordt tegenwoordig gezien als essentieel.

Relationele intelligentie, ooit beschouwd als een soft skill op de werkplek, wordt tegenwoordig gezien als essentieel voor leiderschap, behoud van personeel, betrokkenheid, winstgevendheid en algeheel zakelijk succes. Met de strategische begeleiding van Esther Perel zal Culture Amp zijn researches aanscherpen, de richting waarin het Culture Amp platform zich ontwikkelt verder vormgeven, en waardevolle inzichten en ervaringen delen met klanten, zo is de verwachting. De benoeming van Perel versterkt de gezamenlijke toewijding aan het creëren van sterkere interpersoonlijke connecties op de werkplek en daarbuiten.

Topprestaties

Didier Elzinga, medeoprichter en CEO van Culture Amp: ‘We werken wereldwijd samen met duizenden leidinggevenden die worstelen met de vraag hoe ze een cultuur kunnen creëren die tot topprestaties leidt. Wat we steeds weer constateren, is dat de relaties die we op de werkvloer met elkaar hebben, de kern van de problemen vormen. Werk gaat nooit alleen over werk. Esther Perel biedt zo’n scherp inzicht en wijsheid over dit onderwerp in onze gesprekken, dat leiders over de hele wereld zich tot haar wenden voor hulp. We zijn dan ook trots op een nog verdergaand niveau met Esther samen te werken.’

‘Moderne werknemers verhuizen met een ongekende frequentie van huis en baan.’

‘Moderne werknemers verhuizen met een ongekende frequentie van huis en baan’, aldus Esther Perel. ‘In de moderne wereld hebben velen van ons de banden verbroken met de regio’s, communities en organisaties die ons een gevoel van identiteit en verbondenheid gaven. Als gevolg daarvan brengen we nu ongekende verwachtingen mee naar ons werk. Maar dat brengt ook een grote kans om van werk iets speciaals te maken. Vroeger gingen we naar het werk om ‘de kost te verdienen’. Nu gaan we naar ons werk om ‘iets te betekenen’.’

‘Vroeger gingen we naar het werk om ‘de kost te verdienen’. Nu gaan we naar ons werk om ‘iets te betekenen’.’

Ze zegt dan ook ‘vereerd’ te zijn om met Culture Amp samen te gaan werken. ‘Hun missie – het creëren van een betere werkwereld – is nog nooit zo belangrijk geweest. Ik hoop dat we samen zinvolle veranderingen teweeg kunnen brengen en gezondere relaties binnen organisaties kunnen bevorderen’, aldus Perel.

Lees ook

Recruitment Entrepreneur begint tweede joint venture, nu met Carelink

Recruitment Entrepreneur Netherlands, onderdeel van de wereldwijde investeerder Recruitment Entrepreneur, kondigt een strategische samenwerking aan met het Rijswijkse Carelink, dat zich richt op de werving van zorgprofessionals. Deze samenwerking geeft Carelink de kennis en middelen die nodig zijn om een significante impact te maken in de wereld van zorgrecruitment, aldus de initiatiefnemers.

‘Zorgrecruitment is toe aan een frisse blik.’

Onder leiding van oprichter Yasmine Hazza (midden op de foto), die geïnspireerd werd door persoonlijke ervaringen met zorgprofessionals tijdens de ziekte van een dierbare, streeft Carelink ernaar om de kloof tussen vraag en aanbod in de zorgsector te dichten. Hazza geeft aan er te willen zijn voor opdrachtgevers die het welzijn van hun cliënten net zo belangrijk vinden als dat van de zorgprofessionals. ‘Zorgrecruitment is toe aan een frisse blik, en ik wil ook aan nieuwe generaties laten zien hoe mooi het werken in de zorg kan zijn. Daarom ben ik maar wat trots dat ik met Carelink kan werken aan het verbeteren van de toegang tot kwalitatieve zorg voor iedereen.’

Veranderende behoeften

Deze samenwerking verenigt de financiële kracht van Recruitment Entrepreneur met de diepgaande kennis van Carelink over de zorgmarkt om op maat gemaakte en duurzame oplossingen te bieden voor het matchen van talent met kansen. Marco van Rooij, Country Manager van Recruitment Entrepreneur Nederland (links), voegt toe dat deze samenwerking bevestigt dat werken in de zorg de komende jaren alleen maar aan belang wint. ‘We zijn trots om daar deel van uit te mogen maken.’

‘Ik wil aan nieuwe generaties laten zien hoe mooi het werken in de zorg kan zijn.’

Carelink, met de ambitie om niet alleen te starten met werving en selectie, maar ook te diversifiëren naar detachering en het werken met zelfstandigen, positioneert zich als een cruciale speler in de zorgrecruitmentmarkt. Door samen te werken met Recruitment Entrepreneur kan Carelink gebruikmaken van een uitgebreide zakelijke ondersteuning en inzichten om zo innovatieve en overtuigende oplossingen te bieden die aansluiten bij de veranderende behoeften van de zorgsector.

Lees ook

Jobmatix wil met nieuw platform recruitmentmarketing voor iedereen toegankelijk maken

Met het gloednieuwe platform van Jobmatix moeten alle organisaties hun activiteiten op het gebied van recruitment marketing makkelijk kunnen beheren binnen één platform. Door gebruik te maken van inzichten uit data, geavanceerde automatisering en uitgebreide campagnefunctionaliteiten kan elke gebruiker snel en efficiënt de juiste talenten vinden en binden. Dit maakt effectieve recruitment marketing toegankelijk voor iedereen, ongeacht kennis- of ervaringsniveau, belooft initiatiefnemer Peter Woudenberg (rechts op de foto).

‘Gedreven door onze passie voor het vak, streven we ernaar recruitmentmarketing toegankelijk te maken voor elke organisatie.’

‘Gedreven door onze passie voor het vak, streven we bij Jobmatix ernaar om recruitmentmarketing toegankelijk te maken voor elke organisatie’, zegt hij. ‘Gebruikers kunnen daarom nu via één platform al hun recruitmentmarketing-activiteiten breed inzetten. Het grote voordeel? Dat is dat organisaties niet langer afzonderlijk hoeven te schakelen met meerdere tools en partijen. Dat biedt volledige flexibiliteit en controle. Organisaties ervaren direct de voordelen van een verbeterde inzet van resources.’

Buitenlandse hubs

Het nieuwe platform biedt volgens jobmatix-directeur Woudenberg en mede-initiatiefnemer Wiebe Mulder (links) gebruikers onbegrensde mogelijkheden om resources op een effectieve manier in te zetten. Denk aan de integratie van hoogwaardige job data en campagne-inzichten. Maar voor een nóg grotere impact zijn ook koppelingen met ATS-systemen mogelijk, aldus Woudenberg. ‘Dit biedt organisaties de kans om waardevolle inzichten te genereren en toe te passen binnen de hele candidate journey.’

‘Dit biedt organisaties de kans om waardevolle inzichten te genereren en toe te passen binnen de hele candidate journey.’

Woudenberg en Mulder zien vele mogelijkheden voor toekomstige ontwikkelingen van het platform. En niet alleen binnen Nederland. Jobmatix werkt al succesvol samen met verschillende internationale organisaties, zeggen ze. Dit jaar zal het volgens hen ook zijn eerste buitenlandse hubs opzetten. Dit ‘om op Europees niveau de juiste ondersteuning te kunnen bieden.’

Lees ook

 

Seven Stars wint opnieuw aanbesteding DJI, JIO, NFI en Justis

Een en ander betekent dat Seven Stars óók de komende 4 jaar weer gaat samenwerken met de overheidsorganisaties. ‘Wij zijn enorm blij en trots dat we de komende jaren weer als partner mogen samenwerken op het gebied van externe inhuur van IT-professionals. IT speelt een onmisbare rol binnen de verschillende organisaties’, aldus Laura van den Ancker, Business Unit Manager West bij Seven Stars. ‘Ik zie het als een groot compliment en blijk van vertrouwen voor het team en onze onderaannemers dat we deze aanbesteding wederom gewonnen hebben.’

‘We helpen al jaren gedetineerden binnen Penitentiaire Inrichtingen met sollicitatietrainingen.’

Met 50 locaties verspreid over het land en een personeelsbestand van ruim 13.000 medewerkers is DJI een van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. ‘Doordat we de afgelopen 4 jaar al nauw met DJI en aanverwante organisaties hebben mogen samenwerken, kunnen we nu nog beter inspelen op hun behoeftes en doelstelling. Daarnaast helpen we al jaren gedetineerden binnen Penitentiaire Inrichtingen door ze sollicitatietraining te geven. We zijn blij dat we deze activiteit kunnen voortzetten zodat gedetineerden straks sneller kunnen herintreden op de arbeidsmarkt. Iedereen verdient tenslotte een tweede kans’, aldus Gerben Visser die als accountmanager het vaste aanspreekpunt is. ‘We kijken ernaar uit om samen met Cimsolutions B.V. (in combinatie met Brunel Nederland B.V. en SLTN IT Professionals B.V.), Quest4 B.V., Circle8, Synprofs B.V. en Harvey Nash B.V. (in combinatie met Bergler Nederland BV) de organisaties te ondersteunen.’

IT-flexregisseur

Seven Stars is een zogeheten ‘IT-flexregisseur’ die sinds 2005 actief is in de markt van flexibele arbeid en externe inhuur van IT-professionals. Dagelijks werken meer dan 800 professionals via de organisatie bij publieke en private opdrachtgevers. Seven Stars maakt de match tussen ambitieuze opdrachtgevers en talentvolle IT-professionals en biedt een breed spectrum aan oplossingen op het gebied van flexibele arbeid binnen het IT-domein.

Op de foto: IT-recruiter West-Nederland Robin de Vries (links) en Gerben Visser (accountmanager IT West-Nederland)

Lees ook

Roadtrip Agency lanceert ‘Explorer’ voor meer kwalitatieve recruitmentmarketing

‘Klanten als Booking.com, Vattenfall, Achmea en Nederlandse Spoorwegen hebben ons doen inzien dat het krijgen van meer sollicitaties niet altijd goed is, het gaat juist om gekwalificeerde kandidaten – aan die stap voorwaarts willen wij bijdragen’, aldus Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans, de oprichters van Roadtrip Agency, en initiatiefnemers van Explorer.

‘Dit is een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt.’

Sinds de oprichting hebben ‘Jelmer & Jelmer’ Roadtrip uitgebouwd tot specialist in recruitment (marketing) analytics, dat bekend staat om zijn expertise en klantgerichte aanpak. Deze rijke ervaring is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Explorer geweest, ‘een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt: het verbeteren van recruitment marketing op basis van data’, aldus Zuidema.

Koppelen met ATS

Met Explorer kunnen bedrijven hun recruitment-marketingfunnel uitbreiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar. Zo houdt de rapportage niet op de bij data van de werkenbij-site, maar worden ook data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected). Het zijn data die elk recruitmentteam wil gebruiken, maar die eerder niet of nauwelijks direct toegankelijk waren.

‘Eindelijk worden data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen.’

Explorer is een SaaS-product met een maandelijks abonnement, zonder de noodzaak van langdurige implementatie en bijkomende kosten. Het implementeren is simpel: binnen een paar minuten af te ronden, zonder de hulp van IT-teams, belooft Zuidema. ‘Dit alles maakt het een toegankelijke oplossing voor bedrijven die hun recruitmentmarketing willen verbeteren en optimaliseren op basis van kwalitatieve data. Door de tooling beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk ATS’en op een zo eenvoudig mogelijke manier willen we zorgen dat recruitment kan bijblijven met de ontwikkelingen op marketinggebied.’

Beslissen op basis van data

Met Explorer kunnen bedrijven efficiënter omgaan met hun recruitment-marketingbudgetten en beslissingen maken op basis van kwalitatieve data. Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitmentmarketing, benadrukt Zuidema. ‘Explorer stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van offline conversies en deze door te sturen (middels de Conversion API) naar platforms zoals Meta, LinkedIn of Google Ads. Hierdoor kunnen bedrijven meegaan met de ontwikkelingen richting first-party data – het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

‘Dit is het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

Kijkend naar de toekomst moet Explorer een direct antwoord zijn op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitmentmarketing. ‘Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey‘, aldus Zuidema. ‘Wij zetten ons in voor continue verbetering en uitbreiding van Explorer, zodat het product blijft aansluiten bij de steeds veranderende behoeften en trends in (recruitment)marketing.’

Lees ook

LDC overgenomen door Zweedse Vitec Software Group

Vitec Software Group AB, een Zweeds bedrijf genoteerd aan Nasdaq Stockholm, heeft haar positie in de zogenoemde Vertical Market Software-sector verder versterkt door de volledige overname van het Nederlandse LDC I-Talent Solutions B.V, dat software ontwikkelt en levert voor professionele gebruikers op het gebied van carrière- en loopbaanmanagement, re-integratie en verzuim. Deze overname markeert de vijfde expansiestap van Vitec in Nederland.

De overname van LDC betreft de vijfde expansiestap van Vitec in Nederland.

Met online platforms als TrjcT en AD Assist ondersteunt LDC momenteel arbeidsmobiliteit in Nederland. De platforms kenmerken zich door een breed scala aan online gevalideerde vragenlijsten, gecombineerd met actuele arbeidsmarktdata, zoals beroepen, vacatures, opleidingen en cursussen. Olle Backman, CEO van Vitec Software Group, benadrukt het belang van deze overname. ‘LDC vervult een belangrijke maatschappelijke rol in Nederland. De geavanceerde online tools en assessments zijn een waardevolle ondersteuning voor professionals in de begeleiding van medewerkers, kandidaten en studenten bij re-integratie-, carrière- en studiekeuzes.’

Sinds 1990

LDC is volgens hem ‘een winstgevend en goed geleid bedrijf dat uitstekend past binnen ons businessmodel en onze bedrijfscultuur.’ LDC is oorspronkelijk in 1990 opgericht op initiatief van de Nederlandse overheid, maar inmiddels al decennialang in private handen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Leeuwarden. CEO Maurice Vermunt: ‘We waren op zoek naar een partij die onze visie deelt en keuzes maakt vanuit een langetermijnperspectief. Vitec is voor mij de juiste keuze om LDC verder te ontwikkelen in het belang van onze klanten, medewerkers en andere belanghebbenden, nu en in de toekomst.’

‘We waren op zoek naar een partij die onze visie deelt en keuzes maakt vanuit een langetermijnperspectief.’

Met deze strategische overname bevestigt Vitec de ambitie om haar invloed in de Europese softwaremarkt verder uit te breiden en te versterken. Eerdere overnames van Vitec in Nederland betroffen onder meer Picturae ICT (nu: Vitec Memorix), Vabi, leverancier van software voor energieprestatie, energie-advies en gebouwsimulatie, en SaaS Energie Management Sofware (EMS)-leverancier Enova uit Capelle a/d IJssel.

Foto: de officiële overdracht, met links: Maurice Vermunt.

Lees ook

YoungCapital NEXT transformeert van ‘uitzend-plus-label’ tot onafhankelijke detacheerder

Met de introductie van een vaste aanstelling en zekerheid op salaris, met secundaire voorwaarden gericht op flexibele mobiliteit, goede work-life-balance en ruimte voor opleiding transformeert YoungCapital NEXT van ‘uitzend-plus-label’ tot een onafhankelijke detacheerder. Wel blijft YoungCapital NEXT onderdeel van de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU), die toezicht houdt op kwaliteit en ethische normen.

‘Dit is een belangrijke stap in onze missie om de toekomst van detachering vorm te geven.’

‘Deze mijlpaal illustreert de evolutie van uitzenden naar volwaardige detachering’, aldus Daphine Jacobs, Managing Director bij YoungCapital NEXT. ‘Het is een belangrijke stap in onze missie om de toekomst van detachering vorm te geven en voortdurend te streven naar arbeidsvoorwaarden die passen bij de young professionals van nu. Zo creëren we als nieuw merk de ideale combinatie van flexibiliteit en zekerheid. We blijven innoveren en onze diensten aanpassen aan de dynamische en ondernemende behoeften van zowel young professionals als werkgevers in deze snel veranderende arbeidsmarkt.’

Daphine Jacobs

Flexibiliteit en zekerheid

Detachering via YoungCapital NEXT biedt young professionals de kans om ervaring op te doen bij verschillende organisaties uit het netwerk van het bedrijf. Tegelijkertijd creëert de organisatie zekerheid op salaris en een vast dienstverband met secundaire voorwaarden die young professionals deels naar eigen wens kunnen invullen. Deze voorwaarden hebben betrekking op voor hen belangrijke thema’s. Zo krijgen ze opties voor flexibele mobiliteit, een opleidingsbudget dat per jaar dienstverband oploopt, en is er budget beschikbaar voor activiteiten die goed zijn voor de fysieke en mentale gezondheid.

Een carrière bij YoungCapital NEXT begint altijd met een minimaal 2-jarig traineeship.

Een carrière bij YoungCapital NEXT begint met een minimaal 2-jarig traineeship waarbij young professionals gedetacheerd worden bij opdrachtgevers als Achmea, KPN, Rabobank en Univé. Bij start volgen de NEXT’ers een intensief ontwikkeltraject van 2 tot 3 maanden bestaande uit trainingen en opleidingen, en staan talentmanagers van YoungCapital NEXT klaar om hen te coachen. De trainees kunnen kiezen uit 12 verschillende soft skill-trainingen, waarbij ze leren effectief feedback te geven, om te gaan met weerstand op de werkvloer, persoonlijke talenten te ontdekken en/of hun werkweek te managen.

Samenwerking opdrachtgevers

YoungCapital NEXT blijft de young professionals daarna gedurende hun carrière ondersteunen bij het vinden van nieuwe kansen en het verder ontwikkelen en doorgroeien. ‘Razendsnel jezelf en het vak leren kennen door jouw ontwikkeling op één te zetten, terwijl je stappen maakt in de praktijk. Dat is NEXT’, zo vat Rowaida El Harrak, Head of Talent Management, Process & Quality, het samen.

De kernwaarden ‘be an entrepreneur, challenge now, shape next, build grit‘ staan centraal in de nieuwe merkidentiteit.

Tegelijkertijd met deze stap introduceert YoungCapital NEXT een nieuwe merkidentiteit die draait om het uitdagen van het heden en het vormgeven van de toekomst. De kernwaarden ‘be an entrepreneur, challenge now, shape next, build grit‘ staan hierin centraal. Voor opdrachtgevers betekent het ontwikkeltraject dat zij samenwerken met young professionals die niet alleen vakinhoudelijk gekwalificeerd zijn, maar ook moeiteloos omgaan met de uitdagingen die komen kijken bij een carrière in IT, finance of de publieke sector. In overleg met de opdrachtgevers kunnen ook traineeships op maat gemaakt worden.

Lees ook