Heyu Works vindt nieuwe investeerder in OTTO Work Force

Heyu startte in november 2022 op de Nederlandse markt met haar innovatieve recruitmentplatform waarmee het latent werkzoekende professionals helpt met het vinden van de ideale werkplek die optimaal bijdraagt aan hun persoonlijke groei en werkgeluk. Daarvoor biedt het platform 3 gratis assessments aan die professionals inzicht geven in hun persoonlijkheid, cognitieve vaardigheden en drijfveren. Op basis van de resultaten ontdekken professionals hun perfecte match in de arbeidsmarkt. Aangesloten bedrijven zien de anonieme profielen en matchingscore en krijgen de kans om te solliciteren op de professional.

Met de komst van OTTO Work Force heeft Heyu een partner gevonden die op alle fronten kan bijdragen aan groei.

Sinds de start van het platform hebben 4.500 professionals een profiel op heyu.works aangemaakt. Alle professionals die op deze manier een nieuwe baan hebben gevonden, werken nog steeds bij hun nieuwe werkgever. Nu is de recruitmentspecialist toe aan een volgende fase. In investeerder OTTO Work Force, heeft Heyu een partner gevonden die op alle fronten hieraan kan bijdragen. Founder Janic Makizodila (rechts): ‘Onze DNA-profielen matchen ontzettend goed met elkaar. OTTO Work Force zet in alles de medewerker centraal en dat is wat wij met Heyu ook nastreven. Precies daar hebben we de perfecte match gevonden.’

Stip op de horizon: 35.000 actieve professionals

Heyu wil met de investering het aantal professionals dat gebruikmaakt van het platform voor eind 2023 verdubbelen en voor eind 2024 meer dan 35.000 actieve professionals bereiken. Er is een groot tekort aan hoogopgeleide professionals in sectoren als de Sales, Marketing, Finance en Office. Ook zijn er veel traineeships in te vullen, ziet Janic Makizodila. ‘Precies die professionals willen wij aanspreken. We doen het nu al heel goed in de Randstad, maar we willen meer terrein winnen in de rest van Nederland en later ook buiten de Nederlandse grenzen.’

‘We willen meer terrein winnen in de rest van Nederland en later ook buiten de Nederlandse grenzen.’

Sinds de oprichting in Nederland in 2000 heeft OTTO Work Force ieder jaar een grote groei doorgemaakt. Inmiddels zijn er 27.000 medewerkers actief in heel Europa. Vooral van de ervaringen in die groeifase verwacht Heyu Works veel te kunnen leren. CEO & Founder Frank van Gool (links op de foto): ‘We zijn groot geworden omdat we het anders doen dan de hoofdmoot van de markt en omdat we onze mensen de waardering geven die ze verdienen. We geloven sterk in Heyu Works omdat dit platform precies hetzelfde voor ogen heeft. De kandidaat centraal in alles wat ze doen. We kijken dan ook uit naar een vruchtbare samenwerking.’

Lees ook

Hoe House of Covebo al zijn zzp-klussen in de bouw en techniek bundelde in één platform

Mark our words: in 2030 is elke freelancer in de bouw en techniek een Aanpakker.’ Aan ambitie geen gebrek bij Roel Tuerlings. Als digitaal strateeg bij Freshheads is hij verantwoordelijk voor de de technische realisatie van Aanpakkers.nl, een gloednieuw platform dat ‘de nieuwe standaard’ wil gaan neerzetten voor werken in de bouw en techniek, en momenteel al ruim 550 zzp-klussen telt.

‘Technisch stelt het niet veel voor. Maar that’s a good thing!’

En dat voor een platform dat eigenlijk nog maar een halve marktplaats is, zoals hij het noemt. Waarom een halve? Omdat het nog geen ‘automatische matching van vraag en aanbod’ kent, aldus Tuerlings. Het enige dat het platform nu doet, is alle zzp-klussen die de losse labels van House of Covebo hebben openstaan in de bouw en techniek, bundelen op één plek, en op dezelfde manier ontsluiten. ‘Technisch stelt het niet veel voor’, zegt hij. Maar ‘that’s a good thing!’, voegt hij er meteen aan toe.

Snelle route

Waarom deze ‘halve oplossing’ precies goed is? Tuerlings: ‘Nou, ten eerste: deze uitgeklede variant van een platform stond binnen 5 weken live. En die snelheid kan een doorslaggevende factor zijn voor succes. Er is namelijk geen enkele partij die iets vergelijkbaars doet. Nóg niet. Om in een korte tijd zoveel mogelijk naam te maken en zzp’ers aan zich te binden, is het belangrijk dat House of Covebo het first-mover advantage behoudt. En bovendien, waarom waarde laten liggen als je dat nu al binnen kan trekken door live te gaan?’

‘Het is belangrijk dat House of Covebo het first-mover advantage behoudt.’

Het aantal zzp’ers in de bouw en techniek neemt al jaren toe. Er was alleen nog geen digitaal platform waarop al die zzp’ers eenvoudig nieuwe klussen konden regelen, aldus Tuerlings, die met Freshheads verantwoordelijk was voor concept, design en technische realisatie, én voor het bepalen van de beste route naar een succesvol, schaalbaar platform.

Soepele user journey

Voorheen stonden alle klussen in de bouw en techniek verspreid over 4 losse jobboards van de labels van House of Covebo, legt hij uit. ‘Nu worden die klussen allemaal doorgeplaatst op Aanpakkers.nl, met een soepele user journey en eigen branding. Dat is superoverzichtelijk voor zzp’ers, want die hoeven slechts één website te checken om klussen te regelen. En superpraktisch voor House of Covebo, want die hoeven hun marketing-euro’s maar aan één platform uit te geven om zzp’ers aan te trekken.

‘Aan de achterkant zijn het nog steeds de intercedenten van de labels die de matching doen.’

Het resultaat tot nu toe is dus een digitale omgeving die het voor zzp’ers zo eenvoudig en prettig mogelijk maakt om te reageren op een klus, en die intercedenten ‘aan de achterkant’ van de juiste informatie voorziet om de beste matching te doen. Tuerlings: ‘Want aan de achterkant zijn het nog steeds de intercedenten van de labels die de matching doen. Maar daardoor kunnen we nu wel snel valideren of we zzp’ers kunnen bereiken en overtuigen om te solliciteren. We houden de funnel continu in de gaten. Doet het platform wat we verwachten dat het doet? Aan welke knoppen kunnen we draaien om tot meer traffic, conversie en matches te komen? Op basis van die inzichten bakenen we het product en merk steeds verder af, en wordt het platform alleen maar doeltreffender en completer.’

aanpakkers.nl

Aanpakkers.nl streeft er naar om binnen nu en 3 jaar 10.000 zzp’ers op een opdracht te plaatsen met een continu aanbod van meer dan 1.000 openstaande opdrachten. Teurlings zegt zo ernaar te willen toewerken dat Aanpakkers.nl hét zzp-platform in de bouwen techniek wordt.  ‘De komende periode gaan we Aanpakkers.nl zorgvuldig uitbouwen tot succesvol vraag- en aanbodplatform dat zzp’ers ondersteunt bij alle taken rondom zzp’en.’

Lees ook

Hoe datagedreven start-up JIBSER transparantie wil brengen in recruitmentwereld

Uit internationaal onderzoek zou blijken dat maar liefst 61% van de organisaties vindt dat zijn eigen talentacquisities onder de maat zijn. Bedrijven kiezen er daardoor vaak voor om recruitment uit te besteden, maar daarmee verliezen ze juist hun grip op hun doelstellingen en proces, constateren Shahin Habbah en Anne Troelstra, die met hun start-up JIBSER juist willen proberen die bedrijven ‘met een innovatieve en datagedreven werkwijze een transparante oplossing voor deze problemen’ te bieden.

‘Het juiste talent vinden is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen.’

‘We spreken dagelijks bedrijfseigenaren en HR-managers die zich ergeren aan het feit dat de recruitmentmarkt duur en volkomen ondoorzichtig is. Het juiste talent vinden wordt steeds uitdagender en is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen’, aldus Habbah. ‘Wij werken juist methodisch en voorspelbaar tegen een veel lagere vaste investering per maand, zonder torenhoge recruitment-fees‘, vult Troelstra aan.

Transparantie en tijdsbesparing

Met JIBSER willen beiden de huidige recruitmentsector opschudden met ‘transparantie en tijdsbesparing’. Met behulp van een nieuwe methodiek, gebaseerd op doelgroepdata en technologie, willen ze – zonder recruitmentbureaus – zorgen voor een voorspelbare instroom van kwalitatief talent. ‘Zo wordt het bereik van elke recruitmentcampagne gemaximaliseerd op basis van doelgroepdata, automatisch uitgevoerde technologieën en zelflerende algoritmen’, aldus Habbah.

‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen met Jibser datagedreven werken en veel tijd besparen.’

Troelstra: ‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen hiermee datagedreven werken en veel tijd besparen. De investering is vele malen lager, omdat een vergoeding wordt berekend voor de campagne zelf, ongeacht hoeveel mensen je aanneemt. Onze visie is dat bedrijven hun grip terugkrijgen door hun traditionele wervingsmethode te transformeren naar een transparante en voorspelbare manier. Dit bereiken zij door datagedreven strategieën in te zetten via een scala aan op maat geselecteerde online (social)mediakanalen.’

Anne Troelstra en Shahin Habbah: ‘Transparant en voorspelbaar leren recruiten’

Lees ook

Byner verwelkomt Ralph Brasker als mede-eigenaar en partner

Direct vanaf de lancering in 2019 veroverde Byner een toonaangevende positie in de staffing & recruitmentbranche. Mijlpalen volgden elkaar daarna snel op. Een groeiend klantenbestand, impactvolle innovaties, vertrouwen en erkenning in de markt en een prominente plaats in het Salesforce-ecosysteem voor bewezen independent software vendors (ISV’s). Daarnaast won Byner de award voor Most Innovative Staffing Tooling Start-Ups en in 2023 werd Byner verkozen tot het #1 CRM/ATS-platform voor Staffing & Recruitment in de onafhankelijke Recruitment Tech Survey.

Sinds de lancering in 2019 volgen de mijlpalen elkaar snel op voor Byner.

Met meer dan 15 jaar ervaring, bewezen leiderschap en een track record in de markt van staffing & recruitment en HR-technologie brengt Ralph Brasker nu een schat aan nieuwe expertise naar de organisatie. Zijn toetreding geeft een extra impuls aan de sterke focus op innovatie, operational excellence en klanttevredenheid. Voortbouwend op het momentum en de prestaties tot nog toe is de organisatie helemaal klaar om door te stomen naar het volgende niveau.

Klaar voor verdere groei

‘De benoeming van Ralph als partner en mede-eigenaar voegt een nieuw hoofdstuk toe aan de snelle groei van Byner’, aldus Joram Timmerman, mede-oprichter en Chief Commercial Officer (CCO). ‘Na zijn aantreden als CEO eerder dit jaar, biedt deze stap onze organisatie een veelbelovende basis voor de toekomst. Ralphs strategische inzichten en toewijding hebben al een aanzienlijke impact gehad op het traject van Byner. Nu we aan deze spannende nieuwe fase van onze groei beginnen, zal het leiderschap van Ralph ons ongetwijfeld naar ongekende hoogten leiden.’

‘Ik ben vereerd deel uit te maken van een uniek team.’

Gedurende zijn carrière vervulde Brasker bij diverse snelgroeiende HR tech bedrijven verschillende leidinggevende functies. Zo speelde hij recentelijk in zijn rol als COO een belangrijke rol bij de groei van het toonaangevende Job Marketing Platform VONQ. Hij is enthousiast over zijn nieuwe stap. ‘Deel uitmaken van Byner als partner en mede-eigenaar is een natuurlijke evolutie van mijn rol als CEO en mijn commitment aan het succes van de organisatie. Byners potentieel is enorm en ik ben vereerd deel uit te maken van een uniek team met als doel om samen een nieuwe standaard neer te zetten in de staffing & recruitmentbranche.’

Lees ook

House of Covebo komt met nieuw platform voor zzp in bouw en techniek: Aanpakkers.nl

Aanpakkers.nl streeft ernaar om binnen nu en 3 jaar 10.000 zzp’ers op een opdracht te plaatsen met een continu aanbod van meer dan 1.000 openstaande opdrachten. Het platform is een gezamenlijk initiatief van vier bekende spelers op het gebied van zzp-bemiddeling in de bouw en techniek: Covebo, Effect, MAATT en VNOM. Samen zijn zij jaarlijks verantwoordelijk voor duizenden individuele opdrachten binnen deze sectoren.

In 2022 steeg het aantal zzp’ers in de bouw en techniek met 39%.

Het platform speelt in op een sterke stijging van het aantal zzp’ers in de bouw en techniek; in 2022 steeg het aantal zelfstandigen zonder personeel in deze branche met 39%. Meer dan twee derde van de zelfstandigen geeft aan zzp’er te willen blijven.

‘Werken verandert’

Dave Smulders, Directeur Bouw & Techniek bij House of Covebo: ‘De manier waarop mensen willen werken verandert. Zzp’en is aantrekkelijk en geeft meer vrijheid. Wij geloven dat je die nieuwe werkelijkheid zo goed en eerlijk mogelijk moet samenbrengen en inrichten. Onze labels hebben zelf al 500 opdrachten openstaan door heel Nederland en bemiddelen al ruim 4.000 zzp’ers op jaarbasis. Het is onze ambitie om met Aanpakkers.nl een begrip te worden voor zzp’en in de bouw en techniek. Dat bereiken we met een sterk merk en een optimale gebruikerservaring in arbeidsbemiddeling en ondersteuning.’

‘Onze labels hebben zelf al 500 opdrachten openstaan door heel Nederland.’

Aanpakkers.nl wordt niet alleen gelanceerd om zzp’ers in de bouw- en technische sector op een makkelijke manier te voorzien van opdrachten, maar ook van praktische ondersteuning op het gebied van facturatie en zakelijke overeenkomsten.

Lees ook

Pollen Street neemt meerderheidsbelang in Assessio

Oorspronkelijk opgericht in 1954 als psychologisch onderzoeksinstituut, heeft Assessio zich in de loop der jaren getransformeerd tot een schaalbaar technologieplatform dat gestandaardiseerde, datagestuurde inzichten biedt voor werving en talentontwikkeling aan een breed scala aan bedrijven en organisaties. De klanten variëren van kleine adviesbureaus tot internationale ondernemingen, van financiële dienstverleners tot gemeenten. In Nederland is het bedrijf onder meer bekend door de overname van eelloo bijna 2 jaar geleden.

Assessio helpt klanten bij selectie op basis van gedrag, persoonlijkheid, culturele fit, leervermogen en meer.

Assessio heeft een wetenschappelijke achtergrond, en ondersteunt klanten bij het aannemen van talent op basis van potentieel (gedrag, persoonlijkheid, culturele fit, leervermogen en meer). Met eigen technologie en een SaaS-aanbod (software-as-a-service) heeft Assessio marktaandeel veroverd in de kernmarkten Nederland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. De investering in Assessio vormt het meest recente hoofdstuk in de reeks Pollen Street-investeringen in softwarebedrijven die zich richten op de financiële dienstverleningssector, zoals Aryza, Proactis en Pacific Fund Systems.

Uitbreiding binnen Europa

Met de investering van Pollen Street wil Assessio verder uitbreiden binnen heel Europa. De investering zal worden ingezet voor fusies en overnames en organische groei, evenals voor de voortdurende ontwikkeling van Assessio’s eigen technologie. Het huidige managementteam van Assessio, bestaande uit Johan Masironi (foto boven), Evelien Schram, Peter Tjernström en Staffan Landberg, zal de leiding blijven houden, met gebruikmaking van de expertise van Pollen Street op het gebied van groeiversnelling en internationalisering.

De investering zal worden ingezet voor fusies en overnames en organische groei.

De afronding van de transactie wordt verwacht in de komende weken. Assessio-CEO Johan Masironi: ‘We zijn blij om de investering van Pollen Street aan te kondigen. De substantiële investering en voortdurende professionele en financiële steun van Pollen Street stellen ons in staat om ons technologieplatform verder te ontwikkelen om de inzet van diensten op te schalen. Tegelijkertijd zullen ze kapitaalfinanciering en expertise bieden om ons strategische groeiprogramma uit te breiden en onze ambitie te verwezenlijken om Europa’s vooraanstaande partner voor talentmanagement te worden.’

Lees ook

Ineke Kooistra (ex-YoungCapital) nu CEO Zwitserse Circle8Group

Ineke Kooistra is sinds 2021 commissaris bij AFAS Software en was tot begin dit jaar ruim 10 jaar CEO bij The Works, de holding achter bedrijven als YoungCapital, YoungCapital NEXT & Jobbird. In haar nieuwe, overkoepelende rol is zij verantwoordelijk voor verdere internationale groei van de Circle8Group. Die betreft niet alleen het bestaande bedrijvenportfolio, maar bevat ook gerichte aankopen van complementaire organisaties binnen en buiten Europa. Hiervoor zal Kooistra nauw samenwerken met het huidige management van de onderliggende labels.

‘We maken reuzensprongen en dus zochten wij iemand die onze stevige groeiambities in goede banen kan leiden.’

In de afgelopen 10 jaar heeft Kooistra als CEO van The Works ervoor gezorgd dat de organisatie is gegroeid tot een bekende Europese speler in de staffingmarkt. Diezelfde ambities leven bij Circle8Group, die dit jaar naar verwachting de omzetgrens van 1 miljard doorbreekt. ‘Als internationale organisatie maken we reuzensprongen en dus zochten wij iemand die onze stevige groeiambities in goede banen kan leiden. Die persoon vonden wij in Ineke’, aldus Guus Franke, CEO van Axiom Partners, moederbedrijf van Circle8Group.

New kid on the block

Voor haar overstap naar het Zwitserse Circle8Group noemt Kooistra zelf meerdere redenen: een nieuwe uitdaging, een inspirerende bedrijfscultuur en het internationale podium waarop Circle8Group acteert. ‘Na 32 jaar non-stop werken gunde ik mezelf eerst een mini-sabbatical, waarin ik onder meer tijdens een Europese roadtrip mijn juiste vervolgstap bepaalde. Al snel kwam ik in contact met Circle8Group en dat voelde vanaf moment 1 goed. Het is een ambitieus bedrijf met nu al prachtige bedrijven in het portfolio. Ook de gedurfde houding, energie en wil om te groeien zijn hier sterk voelbaar. Ik vind het fantastisch om als CEO te beginnen bij een bedrijf dat voelt als ‘the new kid on the block’ en tegelijkertijd geweldige bedrijfsresultaten neerzet.’

De verwachte omzet van ruim een miljard euro dankt Circle8Group onder meer aan een buy-and-build strategie.

De verwachte omzet van ruim 1 miljard euro dankt Circle8Group onder meer aan de succesvolle buy-and-build-strategie. Zo acquireerde de IT-staffer de Nederlandse labels Circle8 (voorheen De Staffing Groep), FixedToday en Seven Stars. Ook nam de groep eerder dit jaar het Zwitserse Swisslinx en de Duitse arbeidsbemiddelaar Koenigstein over. Binnen al deze organisaties heerst de zogeheten ‘Total Talent Flow’, een nieuwe kijk op human capital die de visie onderstreept dat organisaties hun mensen altijd moeten laten (door)stromen, binnen én buiten de organisatie. ‘De succesvolle overnames en verfrissende kijk op werktalent zijn duidelijke voorbeelden van waarom Circle8Group mij inspireert’, aldus Kooistra. ‘Ik kijk er enorm naar uit deze solide basis verder uit te bouwen door onze visie te verspreiden en nog meer organisaties aan onze groep toe te voegen.’

Lees ook

Talent&Pro richt zich met Next Career en Switch Career op nieuwe doelgroep

Detacheringsbureau Talent&Pro uit Utrecht heeft twee nieuwe programma’s gelanceerd: Next Career en Switch Career. Beide proposities bieden professionals met werkervaring in de financiële dienstverlening en daarbuiten de kans om hun carrière in een stroomversnelling te brengen. Talent&Pro breidt daarmee zijn bijna 25 jaar oude dienstverleningsformule van opdrachten, opleidingsmogelijkheden en carrièrecoaching verder uit naar een nieuwe doelgroep.

Next en Switch Career

Next Career‘ is een per kandidaat op maat gemaakt programma dat professionals met ervaring in de financiële dienstverlening de mogelijkheid biedt om hun loopbaan naar een hoger niveau te tillen. Bij Talent&Pro krijgen deze ‘zij-instromers’ de kans zichzelf verder te ontwikkelen via detacheringsopdrachten bij allerlei opdrachtgevers. Door op verschillende projecten te werken, kunnen zij hun expertise verbreden en verdiepen, terwijl ze in korte tijd verder bouwen aan een ijzersterk cv.

Switch Career wil ‘opnieuw-beginners’ een kans bieden hun professionele carrière nieuw leven in te blazen.

Switch Career‘ is speciaal ontworpen voor professionals met werkervaring buiten de financiële dienstverlening die hun carrière een nieuwe wending willen geven. In een intensief programma inclusief onboarding en zogeheten Wft-training worden deelnemers ondergedompeld in de wereld van banken, verzekeraars, pensioenorganisaties en overheid. Switch Career wil ‘opnieuw-beginners’ zo een uitgelezen kans bieden hun professionele carrière nieuw leven in te blazen.

Inspelen op ontwikkelingen

Met de nieuwe programma’s speelt Talent&Pro in op marktontwikkelingen, aldus operationeel directeur Eric van Diest: ‘Bij vrijwel al onze opdrachtgevers is verandering op komst. Dat is vaak een gevolg van wetgeving, zoals de Wet toekomst Pensioenen, of technologische ontwikkelingen als kunstmatige intelligentie. Daarnaast zien we kansen om de overheid te versterken en een bijdrage te leveren aan de energietransitie. Met de nieuwe programma’s leiden we specialisten daarvoor op, in domeinen als business change management, data, IT en het actuariaat. Ik ben trots dat we organisaties hiermee verder kunnen helpen bij de grote én kleine transities van onze tijd.’

‘Ik ben trots dat we organisaties hiermee verder kunnen helpen bij de grote én kleine transities van onze tijd.’

Initiatiefnemer en Unit Manager Business Change Management Leroy Chaigneau vergelijkt het Switch Career-programma met een snelkookpan vol ontwikkeling: ‘In zeer korte tijd doen deelnemers enorm veel nieuwe kennis en vaardigheden op. Zowel op de werkvloer bij onze opdrachtgevers als in het klaslokaal van onze Academy ontdekken ze alles over de complexe uitdagingen van deze dynamische sector. Wat gaaf dat we onze aanpak, ons Impact-ontwikkelmodel, onze carrièrecoaches en opleidingen nu ook aan deze groep beschikbaar kunnen stellen.’

Uit de comfortzone

Mathilde de Oude, mede-initiatiefnemer en Unit Manager bij dochterlabel House of Bèta, licht de toegevoegde waarde van beide programma’s verder toe: ‘Het Next Career-programma stelt professionals in staat om uit hun comfortzone te treden en zich continu aan te passen aan die nieuwe trends en ontwikkelingen in de financiële wereld. Dat geeft ze een voorsprong op professionals die dat niet doen. Ik heb er veel zin in om met deze nieuwe groep collega’s aan de slag te gaan.’

Lees ook

Please (uit Helmond) neemt Expand (uit Boxtel) over

De strategische overname van Expand betekent wederom een groeiversnelling voor de HR-consultancytak van ‘werkgeverspartner’ Please. Expand, opgericht in 2006 en gevestigd in Boxtel, heeft in de afgelopen jaren een groot netwerk opgebouwd van HR-professionals van alle niveaus. Expand is gespecialiseerd in recruitment en interim management van (zelfstandige) HR professionals, HR Executive search en Consultancy. Daarnaast verduurzaamt en onderbouwt Expand zijn bemiddelingen steeds verder op basis van data uit persoonlijkheids-, arbeidsmarkt- en doelgroepenanalyses.

Please wil mkb-ondernemers ondersteunen bij álle facetten van het werkgeverschap.

Please, van oudsher volledig gericht op payroll, heeft de afgelopen jaren juist grote stappen gezet om te transformeren naar een multidisciplinair werkgeverspartner met de toevoeging van een salarisadministratie-, uitzend, expat- en zzp-dienstverlening. Het doel: mkb-ondernemers ondersteunen bij álle facetten van het werkgeverschap. Eind 2022 voegde het Helmondse bedrijf al de inzet van interim HR-professionals toe aan zijn dienstenpakket én nam het HR-bemiddelaar Ja! HRM uit Zwolle over. Nu is de volgende schakel aan de ketting dus toegevoegd.

Landelijke dekking

De overname van Expand sluit naadloos aan bij de groeiambities van Please HR Professionals en moederbedrijf Please, aldus directeur Lars Bombeeck. ‘Ik ben ervan overtuigd dat Please en Expand elkaar versterken. We creëren met deze overname nog meer landelijke dekking. Zo kan de Please Groep, dankzij de expertise van Expand, vanaf nu ook invulling geven aan recruitment- en executive search vraagstukken in het zuiden van Nederland. Onze opdrachtgevers profiteren van een groter netwerk en de kennis van meer dan 50 aan Expand verbonden HR-bloggers.’

‘Onze opdrachtgevers profiteren van een groter netwerk en de kennis van meer dan 50 verbonden HR-bloggers.’

De opdrachtgevers en kandidaten van Expand kunnen op hun beurt per direct gebruikmaken van de diensten en faciliteiten van Please, waaronder digitaal platform Aybler en de mogelijkheid tot self-billing. ‘De komende maanden gaan we onderzoeken hoe onze bedrijven – en daarmee onze opdrachtgevers en HR professionals – nog meer van elkaar kunnen profiteren’, aldus Bombeeck. Marc Loohuis, oprichter en directeur van Expand, blijft nog tot oktober 2023 aan om zijn werkzaamheden en contacten over te dragen aan het nieuwe team.

Multidisciplinaire werkgeverspartner

Door de overname van Expand krijgt de nieuwe HR-dienstverlening van Please wederom een boost. ‘We zijn enorm blij met de toevoeging van Expand aan de Please Groep’, aldus algemeen directeur Mark Mollen. ‘Dankzij deze overname stijgt de omzet van onze HR-consultancytak met 40 tot 50% en neemt het aantal HR-professionals met 35% toe. Dit brengt ons weer een stap dichterbij ons doel om anno 2025 de grootste, multidisciplinaire werkgeverspartner voor het MKB in Nederland te zijn.’

Lees ook

Jobdigger viert tiende verjaardag

‘Een bijzonder moment dat we niet zomaar aan ons konden laten voorbijgaan.’ Zo noemt mede-eigenaar Adelbert Smal (helemaal rechts op de foto boven) het 10-jarig bestaan van de specialist in arbeidsmarktdata die Jobdigger inmiddels geworden is. En dus toog het hele team van het bedrijf op donderdag 6 juli met z’n allen naar Kookstudio CookDown in Doorwerth.

‘Siepke is 10 jaar werkzaam geweest als kok voor het Nederlands voetbalelftal.’

‘Eerst dronken we een gezellige borrel op kantoor in Arnhem om vervolgens met taxi’s naar de kookstudio te gaan. Onder begeleiding van kok Siepke hebben we in groepen ons eigen viergangendiner bereid. Siepke organiseert al 20 jaar kookworkshops en is 10 jaar werkzaam geweest als kok voor het Nederlands voetbalelftal: hij heeft overal ter wereld gekookt en gaf ons goede tips. Na het klaarmaken van het diner was het tijd om aan tafel te gaan. Tijdens onze zelfgemaakte gerechten stonden we stil bij 10 jaar Jobdigger’, blikt Smal terug.

Veel gebeurd

In 10 jaar tijd is er veel gebeurd, aldus de . ‘Van werken op zolderkamers tot een volwaardig team van bijna 20 mensen dat samenwerkt op een fijn kantoor in Arnhem. We hebben we onze grenzen verlegd en verzamelen inmiddels, met de komst van Oostenrijk eind dit jaar, arbeidsmarktdata in 5 landen. Wie weet welke landen we daar de komende jaren nog aan toevoegen. Ook hebben we ons netwerk met partners uitgebreid, zijn we steeds vaker te vinden op events en zijn we vele productoptimalisaties en gezellige momenten met het team verder.’

Lees ook

SteamTalmark verwelkomt nieuw creatief team

Employer brandingbureau SteamTalmark verwelkomt met Èwa Oduguwa en Jolien Kappert een nieuw creatief team. Bij SteamTalmark worden ze verantwoordelijk voor de invulling van creatieve wervingscampagnes voor o.a. Defensie, Belastingdienst en Erasmus Medisch Centrum.

Èwa en Jolien kennen elkaar van hun studie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en werken al meer dan twaalf jaar als duo. Ze hebben zich creatief ontwikkeld bij bureaus als Woedend! Creative Agency en Big Shots.

Creativiteit maakt onweerstaanbaar

SteamTalmark helpt bedrijven met het vinden van personeel, door van werkgevers merken te maken. Employer branding is een stuk strategischer dan alleen een product of dienst verkopen. Jolien licht toe: “Daarbij kom je niet weg met trucjes. Je duikt veel dieper een organisatie in en moet echt de kern zien te pakken. Je komt niet weg met een mager ideetje, want daar prikt je doelgroep meteen doorheen. Je hebt het immers over iets wat zíj́ iedere dag doen.”

Creative director Maarten Kuipers is blij met de komst van het team. “Steeds meer werkgevers willen serieus aan de slag met hun employer branding. Logisch, in deze krappe markt. Maar serieus aan de slag is niet genoeg. Je moet je nek uitsteken. Durven kiezen voor creatieve communicatie die je van je sokken blaast en die jou als werkgever onweerstaanbaar maakt. Èwa en Jolien brengen dat soort ideeën op tafel.”

Small Giants lanceert nieuw recruitment-marketing-platform: Hero Hub

‘Wees eerlijk. Je recruitmentactiviteiten hebben een upgrade nodig. Simpelweg meer recruiters aannemen, ze een LinkedIn premium account geven en met berichtjes strooien op het internet werkt niet meer. We leven in een tijdperk van machines & empathie. Menselijk en automatiseren, gaat dat samen? Jazeker. Maak kennis met Hero Hub: half mens, half machine.’

Menselijk en automatiseren, gaat dat samen? ‘Maak kennis met Hero Hub: half mens, half machine.’

Met deze wervende tekst op de landingspagina van het vandaag gelanceerde Hero Hub wil Small Giants de aandacht vestigen op zijn nieuwe dienst, die ervoor moet zorgen ‘dat jouw kandidaat of klant de echte held is in het recruitmentproces door gebruik te maken van een schaalbare Recruitment Marketing Automation Hub.’

Missie

Met een groeiend aantal vacatures dat moeilijk ingevuld kan worden, heeft Hero Hub als missie om de recruitment- en staffing markt te ondersteunen bij het vinden en matchen van de juiste kandidaten door gebruik te maken van slimme digitale technologieën.

Slimme digitale technologieën moeten helpen de juiste kandidaten te vinden.

Volgens recente statistieken blijkt dat maar liefst 58% van de huidige vacatures in Nederlandse bedrijven moeilijk ingevuld kan worden. Dit zorgt voor aanzienlijke uitdagingen en belemmert de groei van talloze organisaties. Daarnaast hebben veel recruitment- en staffing bedrijven nog onvoldoende gebruik gemaakt van de volledige mogelijkheden die digitale technologieën bieden, terwijl sollicitanten deze middelen juist als hun primaire tool gebruiken.

Voortouw

Hero Hub neemt naar eigen zeggen het voortouw in de aanpak van deze problemen door slimme digitale technologieën in te zetten om snel de juiste kandidaten te vinden en deze te matchen met de vacature, ook als deze kandidaten gewoon al in je database staan. Het platform maakt gebruik van geavanceerde acquisitie-marketingtechnieken en combineert deze met een heldere website en slimme koppelingen, zoals bijvoorbeeld een koppeling met het bestaande Applicant Tracking System (ATS). Deze integraties zorgen voor meetbare resultaten en stelt werkgevers in staat om sneller en kostenefficiënter de juiste mensen te vinden.

Het platform maakt gebruik van geavanceerde acquisitie-marketingtechnieken.

Het Hero Hub-platform biedt werkgevers een breed scala aan functies, waaronder geavanceerde zoekalgoritmen, automatische matching systemen en geïntegreerde communicatietools om het wervingsproces te stroomlijnen. Daarnaast biedt het platform uitgebreide analytische mogelijkheden om de prestaties van wervingscampagnes te meten en te optimaliseren.

Uitdagende tekorten

‘We zijn blij  om Hero Hub te introduceren en een oplossing te bieden voor de uitdagende personeelstekorten’, aldus oprichter en CTO Colin Lansbergen. ‘Met ons innovatieve platform kunnen werkgevers profiteren van de kracht van digitale technologieën en op een efficiënte manier gekwalificeerde kandidaten vinden. Onze jarenlange e-commerce, staffing en recruitment marketing ervaring helpen hierbij. We streven ernaar om bedrijven te helpen groeien en onze klanten (zoals Maandag, Circle8, Consolid, Techshark) bewijzen dat het ook kan.’

Lees ook