BvB Groep slaat handen ineen met Salure voor versterkte HR- en payroll-services

Salure, een bekende speler in HR- en payroll-oplossingen, en de BvB Groep hebben de krachten gebundeld. De BvB Groep gaat daardoor voortaan verder onder de naam Salure. Deze stap moet de productiecapaciteit vergroten en kwaliteit van de geboden diensten vergroten, zo is de bedoeling. ‘Het is onze missie organisaties te ondersteunen in hun ontwikkeling tot aantrekkelijke werkgevers. Dit bereiken we door processen te stroomlijnen, werkdruk te verminderen en nieuwe inzichten te bieden’, aldus Paul van Hengel, directeur van Salure. ‘Met de extra mensen en expertise van BvB Groep kunnen we meer klanten bedienen en dit effectiever doen.’

‘Met de extra mensen en expertise van BvB Groep kunnen we meer klanten bedienen en dit effectiever doen.’

BvB Groep wordt volledig geïntegreerd in Salure. Dankzij deze integratie krijgen klanten van BvB Groep nu toegang tot de hoogwaardige diensten van Salure, die voldoen aan strikte kwaliteitsstandaarden zoals ISAE 3402 en ISO 27001. Daarnaast krijgt BvB Groep toegang tot de door Salure ontwikkelde controle software. Dit resulteert in efficiëntere processen, verbeterde nauwkeurigheid en betere inzichten in HR- en payroll-data, aldus Rob van Bruggen, directeur van BvB Groep. ‘Deze integratie stelt ons in staat om de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, met behoud van de persoonlijke aanpak die onze klanten waarderen.’

Het eerste zakennieuws van het nieuwe jaar: Salure en BVB hebben de krachten gebundeld, en gaan verder onder de naam Salure.

Toekomstperspectief

In de komende maanden zal Salure, als specialist in HR- en payroll-oplossingen, gevestigd in Gouda, zich richten op een naadloze integratie van BvB Groep, gevestigd in Nijkerk, met een focus op het leveren van verbeterde service en ondersteuning. Het al ruim 14 jaar bestaande bedrijf biedt zijn klanten zo vooruitstrevende oplossingen om hen optimaal te ondersteunen in hun HR-behoeften, waaronder payroll outsourcing, internationale HRM-oplossingen en software. Waar Salure nu al meer dan 100 medewerkers telt, komen er met de integratie van de BVB Groep ruim 20 nieuwe collega’s bij.

Lees ook

Uitzendketen Labour Power Company (LPC) doet met Vedaflex dertiende (!) overname in 5 jaar

Labour Power Company (LPC) neemt het vanuit Friesland, Groningen en Drenthe opererende uitzendbureau Vedaflex over. Vedaflex heeft 5 vestigingen in de Noordelijke provincies. Het is voor LPC de dertiende overname in zijn 5-jarig bestaan dat hiermee zijn positie in Noord-Nederland versterkt. Vedaflex richt zich op uitvoerend personeel in de sectoren techniek, bouw, productie, groen, grond, weg- en waterbouw en schoonmaak en vormt een welkome aanvulling op het productportfolio van LPC.

‘Met de aansluiting bij LPC kunnen wij gebruik maken van hun schaalgrootte.’

Gestart in 2013 vanuit Veendam, bouwde directeur Felicia Blijdorp de afgelopen jaren de succesvolle uitzendformule van Vedaflex uit naar 5 vestigingen in Dokkum, Sint-Anna Parochie, Groningen, Veendam en Emmen. Blijdorp: ‘Kenmerkend voor onze werkwijze is het investeren in mensen door het stimuleren van opleidings- en scholingstrajecten. Daarnaast lukt het ons om een hechte samenwerking met de opdrachtgevers te ontwikkelen om zo het juiste personeel te vinden. Met de aansluiting bij LPC kunnen wij gebruik maken van hun schaalgrootte en uitgebreide buitenlandse recruitmentnetwerk.’

Samenwerken met Workplanit

Vedaflex blijft als zelfstandig label actief onder de LPC-vlag. Het bedrijf wordt gekoppeld aan het in Vorden gevestigde Workplanit dat actief is met de formules Europrofessionals en Europlanit. ‘Wij zijn enorm blij met de sterke klantenbase en regionale focus die Vedaflex meebrengt’, aldus Wouter Siemes, die samen met Marieke Alten, Chantal te Pas en Martin ter Elst de directie van Workplanit vormt. ‘Vedaflex blijft werken vanuit de huidige locaties onder leiding van Felicia Blijdorp. Zowel op het gebied van commercie als backoffice zal een intensieve samenwerking worden opgezet.’

Sinds de oprichting in januari 2020 heeft LPC nu 13 bedrijven overgenomen.

Voor LPC betekent deze overname een substantiële uitbreiding in een gebied waarin het bedrijf nog niet was gevestigd. Sinds de oprichting in januari 2020 heeft LPC nu 13 bedrijven overgenomen. Naast EuroPlanit, Europrofessionals, en Vedaflex zijn dat Duijndam Works, Eurodetach, Goodmorning, HOBIJ, International Flex Job, International Job Challenge, Job Invest, Kobus Personeel & Organisatie, W&F Detacheringen en 1Voud Arbo. Volgens CEO Cor Konings voegt LPC met Vedaflex wederom een kwalitatief sterk uitzendbedrijf toe aan de organisatie. ‘Hiermee kunnen wij invulling geven aan onze verdere groeiambities in deze regio.’

Lees ook

Jan Beekman draagt na 20 jaar bij Mysolution operationele taken over

Na een carrière van 20 jaar bij Mysolution legt partner Jan Beekman per 1 januari 2025 zijn operationele taken neer. Sinds de oprichting in 2005 heeft Beekman, samen met zijn partners Arno de Haan en Reinier Nieuwenhuis, innovatieve softwareoplossingen ontwikkeld die organisaties in uitzenden, detacheren en werving & selectie ondersteunen.

‘Mysolution is een belangrijk deel van mijn leven geweest.’

Onder leiding van Jan Beekman groeide Mysolution uit van een team van 3 naar een internationaal opererend bedrijf met meer dan 250 medewerkers en kantoren in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Beekman blijft betrokken als Non-Executive Board Member, waar hij het strategisch beleid zal blijven ondersteunen. “Mysolution is een belangrijk deel van mijn leven geweest, en ik ben dankbaar voor de samenwerking met onze klanten, partners en mijn collega’s. Ik zie met vertrouwen hoe het huidige managementteam onze missie voortzet”, aldus Beekman.

Lees ook

TheMatchbox overgenomen door Pixid Group (samen met Keensight Capital)

Het in Antwerpen gevestigde theMatchBox is gespecialiseerd in A.I.-gestuurde wervingsoplossingen, die kandidaten aan functies koppelt met behulp van een geavanceerde eigen tech-stack. theMatchBox ondersteunt 9 talen en bedient meer dan 100 klanten in Europa, waaronder in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland. Daarnaast heeft het bedrijf sinds kort ook klanten in de VS, Oostenrijk en Portugal. theMatchBox integreert API’s en op maat gemaakte tools om het wervingsproces te stroomlijnen, de kandidaatselectie te verbeteren, de time-to-hire te verkorten en de productiviteit te verhogen.

theMatchBox ondersteunt 9 talen en bedient meer dan 100 klanten in Europa.

Pixid biedt innovatieve softwareoplossingen waarmee klanten hun externe workforce efficiënt kunnen beheren via een eenvoudig te bedienen, schaalbaar en kosteneffectief platform. In Nederland nam Pixid bijna 7 jaar geleden de bekende ATS-leverancier Carerix over. Dit jaar volgde onder meer ook de overname van het Amerikaanse VectorVMS. Het bedrijf wil naar eigen zeggen ‘alle belanghebbenden in de keten van tijdelijk werk bedienen via een end-to-end cloudgebaseerde oplossing, die een naadloze integratie biedt met een uitgebreid ecosysteem van technologische partners.’

‘Potentieel van A.I. maximaliseren’

theMatchBox blijft functioneren als een onafhankelijk bedrijf binnen de Pixid Group en biedt ondersteuning aan het  A.I.-competentiecentrum binnen Pixid. De acquisitie van theMatchBox moet de A.I.-strategie van Pixid verder versnellen en de volgende generatie klantgerichte oplossingen helpen voor te bereiden. Etienne Colella, President van Pixid Group (rechts op de foto): ‘We zijn verheugd het theMatchBox-team te verwelkomen bij de Pixid Group. De expertise van het bedrijf zal de productontwikkeling van de bestaande participaties in Pixid Group versnellen.’

‘We delen Pixid’s ambitie om nieuwe benchmarks te zetten in efficiëntie, schaalbaarheid en veiligheid.’

Jan Govaerts, CEO van theMatchBox (links op de foto), voegt toe: ‘Pixid is een toonaangevende speler in HR-tech en is de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid op basis van continue innovatie en toewijding aan het leveren van toonaangevende workforce managementoplossingen. We delen Pixid’s ambitie om nieuwe benchmarks te zetten in efficiëntie, schaalbaarheid en veiligheid binnen het workforce management-domein. Wij zijn verheugd toe te treden tot Pixid Groep en samen te werken om het potentieel van A.I. te maximaliseren ten behoeve van al onze klanten.’

Lees ook

Softwareleverancier zvoove neemt OnlineResults (bekend van Falcon) over

Drukke overnametijden voor zvoove, zelfverklaard Europees marktleider in softwareoplossingen voor de uitzendbranche. Na de afgelopen jaren al bekende Nederlandse partijen als RecruitNow, Pivoton, Planbition en HelloFlex te hebben overgenomen, rijgt het bedrijf nu een nieuwe naam aan de ketting, met de overname van OnlineResults uit Gouda, bekend van Falcon, SaaS‑cloudoplossing voor de werving van geschikte kandidaten. Falcon wordt na de overname geïntegreerd met het ATS Cockpit, dat zvoove eerder verwierf door de overname van RecruitNow.

Falcon wordt na de overname geïntegreerd met het ATS Cockpit.

Klanten zoals uitzendbureaus, detacheerders en werving‑en‑selectiebureaus moeten zo in staat worden zelfstandig wervingscampagnes uit te voeren. Falcon zorgt voor de automatische optimalisering van campagnes en stuurinformatie, zoals de cost per application en cost per hire, voor optimale media‑inzet. Met Falcon onder de motorkap genereren de klanten van OnlineResults, zoals Luba, Carriére, Randstad, Tempo Team, Trixxo, Treffer Uitzendbureau en Apics Flexjobs, met hun wervingscampagnes inmiddels jaarlijks meer dan 800.000 sollicitaties.

Datagedreven marketing

Oliver Muhr, ceo van zvoove: ‘De overname van OnlineResults is een volgende mijlpaal voor zvoove. Het Falcon-platform zullen we doorontwikkelen, als bouwsteen voor ons volledig schaalbare en effectieve SaaS-platform voor de Nederlandse, Europese en Latijns‑Amerikaanse uitzendbranche. Dankzij de innovatieve en datagedreven benadering van recruitment-marketing OnlineResults kunnen we onze wereldwijd duizenden klanten duidelijke concurrentievoordelen bieden.’

OnlineResults-CEO Tsjibbe Wiersma (foto): ‘Ons bedrijf heeft positie verworven als de betrouwbare recruitment-marketingpartner voor Nederlandse uitzendbureaus, detacheerders en werving- en selectiebureaus, met slimme software en diensten als beheerde wervingscampagnes; met datagedreven strategieën; en met effectief, klantgericht campagnebeheer. Deze overname is een uitstekende gelegenheid om onze diensten te verbeteren en op te schalen naar het wereldwijde zvoove-portfolio.’

Lees ook

Rakoo en The Selection Lab gaan samenwerken aan A.I. en datagestuurde oplossingen

Rakoo, online academy voor organisatiegroei, heeft een strategisch partnership aangekondigd met The Selection Lab, expert in datagestuurde en A.I.-gedreven talentselectie. Deze nieuwe samenwerking moet organisaties in staat stellen om niet alleen effectiever talent te selecteren, maar ook om continu te investeren in de groei en ontwikkeling van hun werknemers. Zo kunnen bedrijven talent optimaal selecteren en inzetten, zo is de gedachte. Danny Jacobs, partnermanager bij Rakoo: ‘Dit levert echt toegevoegde waarde: beslissingen kun je hiermee baseren op data in plaats van gevoel, wat leidt tot een wel 30% kortere time-to-fill.’

‘Beslissingen worden gebaseerd op data in plaats van gevoel, wat leidt tot een wel 30% kortere time-to-fill.’

In de huidige arbeidsmarkt wordt het steeds complexer om geschikt talent te vinden, merken beide partijen. The Selection Lab biedt organisaties de mogelijkheid om met generatieve A.I. een geautomatiseerd kwalitatief selectieproces in te richten, waarbij voor elke rol een op maat gemaakte ervaring wordt gecreëerd. Op basis van skills geeft The Selection Lab datagedreven inzichten in het potentieel van kandidaten binnen de functie en organisatie. Rakoo benut deze data vervolgens om kandidaten met op maat gemaakte opleidingsplannen te ondersteunen, zelfs wanneer hun achtergrond niet volledig aansluit bij het functieprofiel.

Inzicht in skills en ontwikkelgebieden

The Selection Lab richt zich op het in kaart brengen van skills en ontwikkelgebieden tijdens het selectieproces. Rakoo integreert deze data in hun online academy, zodat talentontwikkeling en performance management op elkaar aansluiten. Werkgevers krijgen hierdoor niet alleen inzicht in huidige vaardigheden en match met de organisatie, maar ook in het groeipotentieel van hun medewerkers. Het resultaat? Tot wel 20% lager personeelsverloop door betere matching en gerichte investeringen in talentontwikkeling en opleiding, zo claimen beide organisaties.

‘Recruitment en talentontwikkeling worden zo duurzaam en toekomstbestendig met elkaar vervlochten.’

Stefan van Duin, Partnership Manager bij The Selection Lab: ‘Onze samenwerking stelt organisaties in staat om niet alleen te bepalen welk talent ze het beste kunnen aannemen, maar ook hoe ze hen vervolgens optimaal kunnen ontwikkelen. Zo worden recruitment en talentontwikkeling duurzaam en toekomstbestendig met elkaar vervlochten.’

Meer weten over A.I.?

Op 28 november vindt bij Headfirst in Hoofddorp het Jaarcongres AI & Recruitment plaats, dat zich met name richt op de gevolgen van de opkomst van A.I. voor de recruitmentwereld. 

AI & Recruitment

Lees ook

8vance wint zilver in Deloitte Technology Fast 50

Ze moesten het Amsterdamse Datasnipper nog voor zich dulden. Met een groei van maar liefst 6.715% over de afgelopen 4 jaar scoorden zij nog nét iets beter in de lijst van snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland dan 8vance. Maar met een groei van 5.819% kon het A.I.-matchingsbedrijf uit Venlo ongetwijfeld ook heel trots zijn. Ze lieten daarmee alle andere partijen in de prestigieuze Deloitte Technology Fast 50 in elk geval flink achter zich, inclusief een ook in de recruitmentwereld bekende partij als Maqqie (1.024% groei in 4 jaar).

‘Deze erkenning onderstreept onze indrukwekkende groei in de afgelopen jaren.’

8vance-CEO Han Stoffels (rechts op de foto) reageert dan ook enthousiast op de ‘zilveren’ plek op de bijzondere ranglijst. ‘Deze erkenning onderstreept onze indrukwekkende groei in de afgelopen jaren. Sinds de oprichting heeft 8vance zich gepositioneerd als pionier in de digitale skills-gebaseerde arbeidsmarkt. Wat begon als een ambitie om de matching van talent en bedrijven te transformeren, is uitgegroeid tot een slimme A.I.-tool die bedrijven helpt om sneller en effectiever het juiste talent te vinden en te verbinden en te ontwikkelen.’

Belangrijke mijlpaal

Het succes is niet alleen te danken aan de technologie, maar ook aan de inmiddels ruim 60 collega’s, aldus Stoffels. ‘Zij zijn trots op onze in eigen huis ontwikkelde, door A.I. aangedreven matchingtechnologie, die werkt met een indrukwekkende databank van duizenden skills en functies. Dit maakt het mogelijk functionaliteiten zoals skills gaps-analyse, career pathing en candidate sharing aan te bieden. Met onze technologie kunnen bedrijven optimaal inzicht krijgen in de kloof tussen de benodigde en aanwezige vaardigheden en hoe deze te dichten, mogelijke carrièrepaden verkennen, en kandidaten eenvoudig delen binnen hun netwerk.’

‘We zijn enorm trots op de impact die we maken in de arbeidsmarkt.’

‘De Deloitte Technology Fast 50 Award is een bewijs van het harde werk en de gedrevenheid van ons hele team’, vervolgt hij. ‘Dit succes is niet mogelijk zonder de inzet van iedereen die bij 8vance betrokken is. We zijn enorm trots op onze prestaties en de impact die we maken in de arbeidsmarkt. Ondanks uitdagingen en de impact van de coronapandemie, zijn we erin geslaagd talentmobiliteit opnieuw te definiëren en de sector te transformeren. Deze Award is een belangrijke mijlpaal voor ons team en bevestigt dat we op de goede weg zijn om bedrijven te helpen de juiste mensen op het juiste moment te vinden.’

Meer weten?

Op 19 november vindt in Eindhoven het HR & AI-congres plaats, waar je alles kunt leren over hoe de komst van A.I. de wereld van HR kan veranderen. Een ruime week later, op 28 november, volgt dan het Jaarcongres AI & Recruitment, dat dan plaatsvindt bij Headfirst, en zich met name richt op de gevolgen voor de recruitmentwereld. 

HR & AI Congres

AI & Recruitment

Lees ook

Brunel neemt belang in Equals om aandeel vrouwen in tech te verdubbelen

Brunel, de internationale specialist in project- en personeelsoplossingen, heeft een strategisch belang van 50,1 procent genomen in Equals, dat zich inzet voor het opleiden en trainen van vrouwen in ondernemerschap en technologie. Brunel en Equals slaan de handen ineen om diversiteit in de technologiebranche te bevorderen en in te spelen op de groeiende behoefte aan gekwalificeerde IT-professionals.

‘In 2023 was nog steeds slechts 16% van alle werknemers in de IT-sector vrouw.’

Equals ondersteunt en begeleidt vrouwen in tech en ondernemerschap. Met trainingen, mentorship-programma’s en netwerkmogelijkheden biedt Equals vrouwen de kans zich te ontwikkelen op technologisch gebied en passende posities te bekleden. En dat is nodig, zegt Ricardo van Loenen, co-founder van Equals. Want vrouwen zijn nog steeds sterk ondervertegenwoordigd in de technologische industrie. ‘Zo was in 2023 slechts 16% van alle werknemers in de IT-sector vrouw. Onze inspanningen zijn erop gericht de arbeidspositie van vrouwen in de technologische sector te verbeteren. Het is onze missie om in de aankomende jaren het aantal vrouwen in IT te verdubbelen.’

Aandeel vrouwen in IT vergroten

‘Door de samenwerking met Brunel krijgen we nog meer slagkracht om dit doel versneld te bereiken’, aldus Van Loenen. Kim van Uem, Finance Director bij Brunel Nederland: ‘We zien al jaren dat het lastig is om bepaalde vacatures op tech-gebied te vervullen. De samenwerking met Equals biedt ons de mogelijkheid om vrouwen met IT-potentieel te bereiken. En met ons grote klantennetwerk en jarenlange ervaring als detacheerder kunnen wij actief bijdragen aan de missie van Equals om het aandeel vrouwen in IT te vergroten. Een win-winsituatie.’

‘De samenwerking met Equals biedt ons de mogelijkheid om vrouwen met IT-potentieel te bereiken.’

De investering in in het in 2021 opgerichte Equals sluit goed aan bij Brunel’s doelstellingen op het gebied van inclusiviteit, aldus Xavier Hardy, Managing Director van Brunel Nederland. ‘We werken al een aantal jaren samen met Equals en met succes. We zijn dan ook verheugd om het strategische partnerschap met Equals aan te kondigen en hiermee onze samenwerking te intensiveren. Een samenwerking die bijdraagt aan oplossingen voor de krapte op de arbeidsmarkt voor technisch hoogopgeleide specialisten en aan een meer inclusieve technologische sector.’

Lees ook

U-Connect gelanceerd: gloednieuw platform voor meertalige freelancers in Nederland

Nu de vraag naar internationaal georiënteerd talent blijft groeien, geeft U-Connect freelance professionals de mogelijkheid hun expertise in te zetten binnen de dynamische Nederlandse arbeidsmarkt. Nederland heeft een bloeiende internationale community en een sterke economie die talent uit de hele wereld aantrekt. Met de toenemende vraag naar flexibele werkregelingen maken steeds meer internationals en bedrijven gebruik van freelance oplossingen.

U-Connect wil zowel freelancers als bedrijven helpen om barrières te doorbreken en nieuwe kansen te ontdekken.

Het meertalige landschap kan echter voor zowel freelancers als opdrachtgevers wel eens moeilijk zijn om doorheen te navigeren, vanwege uitdagingen zoals taalbarrières en complexe lokale wet en regelgeving. U-Connect is specifiek ontworpen om deze uitdagingen aan te pakken en beide kanten te helpen om barrières te doorbreken en nieuwe kansen te ontdekken. U-Connect streeft ernaar voor zowel freelancers als bedrijven het proces te vereenvoudigen via een intuïtief, gebruiksvriendelijk platform waar bedrijven opdrachten kunnen plaatsen en eenvoudig toegang krijgen tot een diverse pool getalenteerde meertalige professionals.

Undutchables kondigt met trots de lancering aan van U-Connect, een gloednieuw freelance platform dat is ontworpen om getalenteerde meertalige freelancers te verbinden met internationale bedrijven (in Nederland).

Intuïtief en gebruiksvriendelijk

Op het platform kunnen freelancers bovendien eenvoudig hun vaardigheden en expertise presenteren, terwijl ze directe toegang hebben tot een breed scala aan mogelijkheden, variërend van kortetermijnprojecten tot langdurige samenwerkingen. Het intuïtieve ontwerp van het self-service platform zorgt voor een soepele ervaring voor zowel freelancers als bedrijven, met eenvoudige navigatie, veilige communicatie en snelle matching, aldus Nick van der Dussen, General Manager bij Undutchables. ‘We zijn dan ook blij om U-Connect te lanceren, zodat meertalige freelancers spannende en dynamische werkkansen in Nederland kunnen vinden.’

‘Met U-Connect kunnen meertalige freelancers spannende en dynamische werkkansen in Nederland vinden.’

Het platform is ontworpen om in te spelen op de veranderende behoeften van zowel freelancers als bedrijven, zegt hij. ‘Zodat internationaal talent kan floreren op de Nederlandse markt en bedrijven moeiteloos de getalenteerde professionals kunnen vinden die ze nodig hebben.’ Het platform bouwt voort op meer dan 28 jaar expertise van Undutchables in de internationale recruitmentsector. Met de officiële lancering staat U-Connect volgens Van der Dussen op het punt een onmisbare bron te worden voor zowel freelancers die willen slagen in Nederland als voor bedrijven die toegang willen krijgen tot een groeiende pool van wereldwijd talent.

Meer weten?

Download hier een whitepaper over het inhuren van meertalige freelancers in Nederland

Download

 

Bluewave voor tweede jaar op rij benoemd tot FD Gazelle

Voor de 21ste keer organiseert Het Financieele Dagblad in het Utrechtse theater Tivoli op donderdag 21 november 2024 de FD Gazellen Awards, een van de meest prestigieuze ondernemersprijzen voor de snelgroeiende bedrijven in Nederland. Daarbij krijgen 927 FD Gazellen een bekroning voor hun bovengemiddelde groei. Daar zitten ook dit jaar weer veel recruitmentpartijen bij, of aan recruitment gelieerde bedrijven. Zoals recruitmentmarketingbedrijf Bluewave uit Amsterdam, dat de gewilde prijs dit jaar voor het tweede jaar in successie in ontvangst mag nemen.

‘Aan iedereen die hier aandeel in heeft gehad: bedankt!’

Welke plek het precies gaat worden is nog even afwachten, maar marketingcommunicatiespecialist Willem Meijer is in elk geval al enthousiast. ‘Heuglijk nieuws’, noemt hij het. ‘Wij vinden het prachtig om te zien dat we met hard werk, klant- en resultaatgerichtheid gedurende het proces zo nu en dan erkend worden. Allemaal dankzij ons fantastische team en een rits aan prachtige klanten waar we iedere dag weer nieuwe energie van krijgen. Aan iedereen die hier aandeel in heeft gehad: bedankt!’

Meerdere in recruitment

Het Amsterdamse Bluewave is natuurlijk niet het enige in recruitment gespecialiseerde bedrijf dat het afgelopen jaar razendsnelle Gazelle-groei heeft laten zien. Ook bijvoorbeeld Home of Recruitment (bekend van onder meer het merk SalesRecruiters) valt in de prijzen, en zelfs voor de zevende keer. En dan hebben we natuurlijk ook good old Compagnon, dat deze week maar liefst 2 keer de champagne mocht ontkurken. Behalve FD Gazelle werd het HR- en recruitmentbedrijf uit Zoetermeer namelijk ook bekroond als Great Place To Work. ‘En niet zómaar, maar wát een score’, reageert mede-oprichter en eigenaar Hetty Moll verheugd. ‘Van alle mensen vindt maar liefst 99% Compagnon een GPtW en het gemiddelde van de waardering is 88%.’

‘Van alle mensen vindt maar liefst 99% Compagnon een GPtW en het gemiddelde van de waardering is 88%.’

Ook bij bijvoorbeeld onafhankelijk adviesbureau – met name in arbeidsmarktvraagstukken – Labor Redimo mocht deze week de Gazelle-vlag uit, net als bij YoungOnes, voor het derde jaar op rij, en bij ZilverWerkt, het bedrijf dat doorwerken na je pensioen probeert normaal te maken. En dan sluiten we het rijtje af met detacheerder i4talent (5 jaar op rij Gazelle), en dan blijkt eens te meer: we zijn er vast een paar vergeten op te noemen, maar er is dus nog altijd een mooie groei denkbaar voor innovatieve bedrijven in recruitment.

Meer lezen?

Maxim officieel live: nieuwe, volledige recruitment-sidekick voor de flexmarkt

Een recruitment-collega die altijd een stapje extra zet. Met oog voor detail en daarom altijd bezig om jouw werk als recruiter makkelijker en sneller te maken. zijn talent? Hij verbindt technologie en mensen met elkaar, waardoor er werkplezier en focus ontstaat. Nieuwsgierig, leergierig en zich makkelijk aanpassend aan jouw werkwijze aan.

Ziedaar hoe Maxim zich presenteert, een nieuwe, volledig geïntegreerde aanpak, die verder gaat dan bestaande oplossingen op de markt. Het platform biedt niet alleen een breed scala aan slimme tools, maar automatiseert ook repetitieve taken, zodat recruiters zich kunnen concentreren op wat echt telt: het opbouwen van waardevolle relaties met kandidaten en klanten, aldus de initiatiefnemers.

Database-activatie en pre-screening

Een van Maxim’s meest opvallende functionaliteiten is de database-activatie en pre-screening. Maxim gaat in gesprek met kandidaten uit de bestaande database van recruiters. ‘Dit helpt niet alleen om eerder ongeplaatste kandidaten opnieuw te activeren, maar zorgt er ook voor dat recruiters direct een helder beeld hebben van de meest geschikte kandidaten voor nieuwe vacatures’, aldus founder Maikel Neelen.

Deze geautomatiseerde, maar persoonlijke benadering via Maxim’s pre-screening zorgt voor een grondige en efficiënte selectie van kandidaten. Maxim stelt gerichte vragen en verzamelt relevante informatie, wat recruiters in staat stelt om snel de beste matches naar voren te schuiven voor verdere gesprekken. Het  tijdrovende proces van handmatig contact opnemen met kandidaten wordt hiermee drastisch versneld, zonder in te leveren op kwaliteit, benadrukt Neelen.

Ondersteuning bij schrijven kandidaatprofielen

Met de pre-screening functionaliteit van Maxim raakt de recruiter sneller in bezit van informatie die ertoe doet. Zo worden profielen eerder volledig gevuld. En daar laat hij het niet bij, aldus de initiatiefnemers. ‘Alle verzamelde informatie wordt in een oogwenk omgezet in een overtuigend profiel, klaar om naar de opdrachtgever te worden gestuurd. Dit maakt het voor recruiters eenvoudig om snel te schakelen en tegelijkertijd een professionele presentatie van de kandidaat te garanderen.’

‘Alle informatie wordt in een oogwenk omgezet in een overtuigend profiel, klaar om naar de opdrachtgever te sturen.’

Maxim levert daarnaast een persoonlijke hub waarin de tool zich aanpast aan de specifieke kenmerken van jouw organisatie. Dit biedt flexibiliteit en inzicht in de  resultaten van je recruitment, wat bureaus helpt sneller beslissingen te nemen en proactief in te spelen op ontwikkelingen in de markt. Maxim biedt zo een oplossing die direct inspeelt op de behoeften van recruitmentbureaus. Door administratieve taken te automatiseren en tegelijk de kracht van geautomatiseerde gesprekken te benutten, verhoogt Maxim de efficiëntie van het recruitmentproces en verkort het de tijd die nodig is om geschikte kandidaten te plaatsen.

‘Direct resultaat’

Dankzij de intuïtieve interface en de directe integratie met bestaande systemen, levert Maxim direct resultaat, stelt Neelen. ‘Dit maakt het platform ideaal voor bureaus die snel willen schakelen.’ Het doel van Maxim is om uiteindelijk een volledig geïntegreerd proces te creëren waarin de recruiter van begin tot eind wordt ondersteund en de kandidaat altijd gebaat is bij het eindresultaat. ‘Elke tool die Maxim biedt, bouwt voort op de vorige, waardoor het recruitmentproces als geheel wordt versterkt’, aldus Maikel Neelen. ‘De synergie tussen de tools is cruciaal voor het succes. Dat is de kern van onze visie.’

Maxim is officieel gelanceerd. Deze innovatieve super-assistent richt zich erop recruitmentprocessen en bijbehorende communicatie efficiënter, persoonlijker en sneller te maken, zodat recruiters sneller het juiste talent kunnen vinden en matchen.

Binnenkort breidt Maxim zijn functionaliteiten uit met videorecruitment. Deze nieuwe feature stelt recruiters in staat om sollicitatiegesprekken te laten opnemen, waarna Maxim automatisch samenvattingen maakt, bruikbare tips biedt en geautomatiseerde actiepunten opstelt. Deze ontwikkeling maakt het voor recruiters nog eenvoudiger om beslissingen te nemen en het wervingsproces verder te optimaliseren, altijd met de focus op snelheid en kwaliteit. ‘Maxim blijft de toekomst van recruitment vormgeven, waarbij de recruiter centraal staat in een volledig ondersteunde en geautomatiseerde flow’, aldus Neelen.

Meer weten?

Neem contact op met Maxim:

Maxim

Lees ook

AdverOnline lanceert nieuwe release van Arbeidsmarktcommunicatie Platform

Met het vernieuwde cloudgebaseerde Arbeidscommunicatie Platform van AdverOnline hebben recruiters en arbeidsmarktspecialisten alle oplossingen in huis om de doelgroep te bereiken en te overtuigen. Bovendien krijgen gebruikers toegang tot de laatste trends op de arbeidsmarkt, nieuws, innovatieve wervingsoplossingen en een datagedreven job posting-tool.

‘We hebben goed geluisterd naar onze klanten en deze update speciaal voor jou ontwikkeld.’

Het team van AdverOnline heeft keihard gewerkt aan deze nieuwe release met een frisse, moderne uitstraling. Het platform werkt nu nog eenvoudiger en biedt persoonlijke instellingen waarmee gebruikers hun eigen voorkeuren kunt vastpinnen. Vanessa Backer, directeur van AdverOnline en AdverStrategy: ‘We hebben goed geluisterd naar onze klanten en deze update speciaal voor jou ontwikkeld. De nieuwe, moderne interface is gebruiksvriendelijker en intuïtiever. Dit verkort de leercurve en verhoogt de efficiëntie.’

Klanten van AdverOnline kunnen vanaf nu werken met een vernieuwde en verbeterde versie van het Arbeidsmarktcommunicatie Platform. Hiermee hebben recruiters alle oplossingen in huis om de doelgroep te bereiken en te overtuigen.

Twee varianten

Het platform is verkrijgbaar in twee varianten, vertelt ze:

  • Het standaard platform in de huisstijl van AdverOnline kan zonder IT-inspanningen snel worden aangesloten, zodat gebruikers direct aan de slag kunnen.
  • Het premium platform is aan te passen op de huisstijl van de klant en is uit te breiden met eigen apps, zodat je alle HR-tools vanuit 1 omgeving kunt benaderen.

‘Gebruikers besparen tijd, doordat ze grip houden op al hun recruitment- en arbeidsmarktvraagstukken vanuit één centrale omgeving.’

Beide platforms kunnen worden gekoppeld aan een ATS. Het realtime data dashboard biedt bovendien actueel inzicht in de prestaties en resultaten van campagnes. Backer: ‘Gebruikers van het platform besparen tijd, doordat ze grip houden op al hun recruitment- en arbeidsmarktvraagstukken vanuit één centrale omgeving. En als gebruikers er niet uitkomen? Dan staan onze arbeidsmarktcommunicatie experts klaar voor een vakkundig advies.’

Lees ook