Seven Stars wint opnieuw aanbesteding DJI, JIO, NFI en Justis

Een en ander betekent dat Seven Stars óók de komende 4 jaar weer gaat samenwerken met de overheidsorganisaties. ‘Wij zijn enorm blij en trots dat we de komende jaren weer als partner mogen samenwerken op het gebied van externe inhuur van IT-professionals. IT speelt een onmisbare rol binnen de verschillende organisaties’, aldus Laura van den Ancker, Business Unit Manager West bij Seven Stars. ‘Ik zie het als een groot compliment en blijk van vertrouwen voor het team en onze onderaannemers dat we deze aanbesteding wederom gewonnen hebben.’

‘We helpen al jaren gedetineerden binnen Penitentiaire Inrichtingen met sollicitatietrainingen.’

Met 50 locaties verspreid over het land en een personeelsbestand van ruim 13.000 medewerkers is DJI een van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. ‘Doordat we de afgelopen 4 jaar al nauw met DJI en aanverwante organisaties hebben mogen samenwerken, kunnen we nu nog beter inspelen op hun behoeftes en doelstelling. Daarnaast helpen we al jaren gedetineerden binnen Penitentiaire Inrichtingen door ze sollicitatietraining te geven. We zijn blij dat we deze activiteit kunnen voortzetten zodat gedetineerden straks sneller kunnen herintreden op de arbeidsmarkt. Iedereen verdient tenslotte een tweede kans’, aldus Gerben Visser die als accountmanager het vaste aanspreekpunt is. ‘We kijken ernaar uit om samen met Cimsolutions B.V. (in combinatie met Brunel Nederland B.V. en SLTN IT Professionals B.V.), Quest4 B.V., Circle8, Synprofs B.V. en Harvey Nash B.V. (in combinatie met Bergler Nederland BV) de organisaties te ondersteunen.’

IT-flexregisseur

Seven Stars is een zogeheten ‘IT-flexregisseur’ die sinds 2005 actief is in de markt van flexibele arbeid en externe inhuur van IT-professionals. Dagelijks werken meer dan 800 professionals via de organisatie bij publieke en private opdrachtgevers. Seven Stars maakt de match tussen ambitieuze opdrachtgevers en talentvolle IT-professionals en biedt een breed spectrum aan oplossingen op het gebied van flexibele arbeid binnen het IT-domein.

Op de foto: IT-recruiter West-Nederland Robin de Vries (links) en Gerben Visser (accountmanager IT West-Nederland)

Lees ook

Roadtrip Agency lanceert ‘Explorer’ voor meer kwalitatieve recruitmentmarketing

‘Klanten als Booking.com, Vattenfall, Achmea en Nederlandse Spoorwegen hebben ons doen inzien dat het krijgen van meer sollicitaties niet altijd goed is, het gaat juist om gekwalificeerde kandidaten – aan die stap voorwaarts willen wij bijdragen’, aldus Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans, de oprichters van Roadtrip Agency, en initiatiefnemers van Explorer.

‘Dit is een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt.’

Sinds de oprichting hebben ‘Jelmer & Jelmer’ Roadtrip uitgebouwd tot specialist in recruitment (marketing) analytics, dat bekend staat om zijn expertise en klantgerichte aanpak. Deze rijke ervaring is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Explorer geweest, ‘een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt: het verbeteren van recruitment marketing op basis van data’, aldus Zuidema.

Koppelen met ATS

Met Explorer kunnen bedrijven hun recruitment-marketingfunnel uitbreiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar. Zo houdt de rapportage niet op de bij data van de werkenbij-site, maar worden ook data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected). Het zijn data die elk recruitmentteam wil gebruiken, maar die eerder niet of nauwelijks direct toegankelijk waren.

‘Eindelijk worden data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen.’

Explorer is een SaaS-product met een maandelijks abonnement, zonder de noodzaak van langdurige implementatie en bijkomende kosten. Het implementeren is simpel: binnen een paar minuten af te ronden, zonder de hulp van IT-teams, belooft Zuidema. ‘Dit alles maakt het een toegankelijke oplossing voor bedrijven die hun recruitmentmarketing willen verbeteren en optimaliseren op basis van kwalitatieve data. Door de tooling beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk ATS’en op een zo eenvoudig mogelijke manier willen we zorgen dat recruitment kan bijblijven met de ontwikkelingen op marketinggebied.’

Beslissen op basis van data

Met Explorer kunnen bedrijven efficiënter omgaan met hun recruitment-marketingbudgetten en beslissingen maken op basis van kwalitatieve data. Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitmentmarketing, benadrukt Zuidema. ‘Explorer stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van offline conversies en deze door te sturen (middels de Conversion API) naar platforms zoals Meta, LinkedIn of Google Ads. Hierdoor kunnen bedrijven meegaan met de ontwikkelingen richting first-party data – het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

‘Dit is het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

Kijkend naar de toekomst moet Explorer een direct antwoord zijn op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitmentmarketing. ‘Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey‘, aldus Zuidema. ‘Wij zetten ons in voor continue verbetering en uitbreiding van Explorer, zodat het product blijft aansluiten bij de steeds veranderende behoeften en trends in (recruitment)marketing.’

Lees ook

LDC overgenomen door Zweedse Vitec Software Group

Vitec Software Group AB, een Zweeds bedrijf genoteerd aan Nasdaq Stockholm, heeft haar positie in de zogenoemde Vertical Market Software-sector verder versterkt door de volledige overname van het Nederlandse LDC I-Talent Solutions B.V, dat software ontwikkelt en levert voor professionele gebruikers op het gebied van carrière- en loopbaanmanagement, re-integratie en verzuim. Deze overname markeert de vijfde expansiestap van Vitec in Nederland.

De overname van LDC betreft de vijfde expansiestap van Vitec in Nederland.

Met online platforms als TrjcT en AD Assist ondersteunt LDC momenteel arbeidsmobiliteit in Nederland. De platforms kenmerken zich door een breed scala aan online gevalideerde vragenlijsten, gecombineerd met actuele arbeidsmarktdata, zoals beroepen, vacatures, opleidingen en cursussen. Olle Backman, CEO van Vitec Software Group, benadrukt het belang van deze overname. ‘LDC vervult een belangrijke maatschappelijke rol in Nederland. De geavanceerde online tools en assessments zijn een waardevolle ondersteuning voor professionals in de begeleiding van medewerkers, kandidaten en studenten bij re-integratie-, carrière- en studiekeuzes.’

Sinds 1990

LDC is volgens hem ‘een winstgevend en goed geleid bedrijf dat uitstekend past binnen ons businessmodel en onze bedrijfscultuur.’ LDC is oorspronkelijk in 1990 opgericht op initiatief van de Nederlandse overheid, maar inmiddels al decennialang in private handen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Leeuwarden. CEO Maurice Vermunt: ‘We waren op zoek naar een partij die onze visie deelt en keuzes maakt vanuit een langetermijnperspectief. Vitec is voor mij de juiste keuze om LDC verder te ontwikkelen in het belang van onze klanten, medewerkers en andere belanghebbenden, nu en in de toekomst.’

‘We waren op zoek naar een partij die onze visie deelt en keuzes maakt vanuit een langetermijnperspectief.’

Met deze strategische overname bevestigt Vitec de ambitie om haar invloed in de Europese softwaremarkt verder uit te breiden en te versterken. Eerdere overnames van Vitec in Nederland betroffen onder meer Picturae ICT (nu: Vitec Memorix), Vabi, leverancier van software voor energieprestatie, energie-advies en gebouwsimulatie, en SaaS Energie Management Sofware (EMS)-leverancier Enova uit Capelle a/d IJssel.

Foto: de officiële overdracht, met links: Maurice Vermunt.

Lees ook

YoungCapital NEXT transformeert van ‘uitzend-plus-label’ tot onafhankelijke detacheerder

Met de introductie van een vaste aanstelling en zekerheid op salaris, met secundaire voorwaarden gericht op flexibele mobiliteit, goede work-life-balance en ruimte voor opleiding transformeert YoungCapital NEXT van ‘uitzend-plus-label’ tot een onafhankelijke detacheerder. Wel blijft YoungCapital NEXT onderdeel van de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU), die toezicht houdt op kwaliteit en ethische normen.

‘Dit is een belangrijke stap in onze missie om de toekomst van detachering vorm te geven.’

‘Deze mijlpaal illustreert de evolutie van uitzenden naar volwaardige detachering’, aldus Daphine Jacobs, Managing Director bij YoungCapital NEXT. ‘Het is een belangrijke stap in onze missie om de toekomst van detachering vorm te geven en voortdurend te streven naar arbeidsvoorwaarden die passen bij de young professionals van nu. Zo creëren we als nieuw merk de ideale combinatie van flexibiliteit en zekerheid. We blijven innoveren en onze diensten aanpassen aan de dynamische en ondernemende behoeften van zowel young professionals als werkgevers in deze snel veranderende arbeidsmarkt.’

Daphine Jacobs

Flexibiliteit en zekerheid

Detachering via YoungCapital NEXT biedt young professionals de kans om ervaring op te doen bij verschillende organisaties uit het netwerk van het bedrijf. Tegelijkertijd creëert de organisatie zekerheid op salaris en een vast dienstverband met secundaire voorwaarden die young professionals deels naar eigen wens kunnen invullen. Deze voorwaarden hebben betrekking op voor hen belangrijke thema’s. Zo krijgen ze opties voor flexibele mobiliteit, een opleidingsbudget dat per jaar dienstverband oploopt, en is er budget beschikbaar voor activiteiten die goed zijn voor de fysieke en mentale gezondheid.

Een carrière bij YoungCapital NEXT begint altijd met een minimaal 2-jarig traineeship.

Een carrière bij YoungCapital NEXT begint met een minimaal 2-jarig traineeship waarbij young professionals gedetacheerd worden bij opdrachtgevers als Achmea, KPN, Rabobank en Univé. Bij start volgen de NEXT’ers een intensief ontwikkeltraject van 2 tot 3 maanden bestaande uit trainingen en opleidingen, en staan talentmanagers van YoungCapital NEXT klaar om hen te coachen. De trainees kunnen kiezen uit 12 verschillende soft skill-trainingen, waarbij ze leren effectief feedback te geven, om te gaan met weerstand op de werkvloer, persoonlijke talenten te ontdekken en/of hun werkweek te managen.

Samenwerking opdrachtgevers

YoungCapital NEXT blijft de young professionals daarna gedurende hun carrière ondersteunen bij het vinden van nieuwe kansen en het verder ontwikkelen en doorgroeien. ‘Razendsnel jezelf en het vak leren kennen door jouw ontwikkeling op één te zetten, terwijl je stappen maakt in de praktijk. Dat is NEXT’, zo vat Rowaida El Harrak, Head of Talent Management, Process & Quality, het samen.

De kernwaarden ‘be an entrepreneur, challenge now, shape next, build grit‘ staan centraal in de nieuwe merkidentiteit.

Tegelijkertijd met deze stap introduceert YoungCapital NEXT een nieuwe merkidentiteit die draait om het uitdagen van het heden en het vormgeven van de toekomst. De kernwaarden ‘be an entrepreneur, challenge now, shape next, build grit‘ staan hierin centraal. Voor opdrachtgevers betekent het ontwikkeltraject dat zij samenwerken met young professionals die niet alleen vakinhoudelijk gekwalificeerd zijn, maar ook moeiteloos omgaan met de uitdagingen die komen kijken bij een carrière in IT, finance of de publieke sector. In overleg met de opdrachtgevers kunnen ook traineeships op maat gemaakt worden.

Lees ook

Nieuwe golf aan expertise en creativiteit voor the HERD

In nog geen 4 maanden tijd heeft ‘Creative Agency Collective’ the HERD een sterke uitbreiding van strategische denkers en makers toegevoegd aan hun groep. Met deze versterkingen is The HERD goed gepositioneerd om haar klanten nog beter te ondersteunen op het gebied van employer branding en recruitmentmarketing, aldus oprichter Alen Sirovica. ‘Deze groep heeft de ambitie om een sterke positie in de markt te claimen op dit gebied. Met deze recente aanwinsten laat de groep ook zien deze ambitie in een snelvaart waar te willen maken.’

Om wie gaat het precies? We stellen ze hier aan u voor:

Jurriaan GrubbenCreative Designer

Bij Elephant, het bureau binnen The HERD dat zich specialiseert in design en development, is Jurriaan Grubben aangetrokken als creative designer. Met 12 jaar ervaring in de creatieve sector brengt hij een rijke expertise en een frisse blik naar het bureau.

Loes VerblaauwMarketing Strateeg

Loes Verblaauw is Digitaal strateeg, met specifieke interesse in

Ralf VisserMarketing Strateeg

RAFT verwelkomt naast Loes Verblaauw ook Ralf Visser, afkomstig uit de automotive sector, die het team komt verrijken met zijn ervaring van online marketing en data-analyse.

Olger GrandiaCreatief strateeg

Bij LEF Media, het bureau binnen The HERD dat zich focust op storytelling en video content, heeft Olger Grandia zich aangesloten als creatief strateeg. Zijn ervaring met het ontwikkelen van social media campagnes en videocontent voor gerenommeerde merken als ANWB en Beerwulf, voegt een extra dimensie toe aan het creatieve portfolio van LEF Media.

Lees ook

 

AB Vakwerk verstevigt positie door overname branchegenoot Herenbos

Het aanpakken van het tekort aan vakkrachten heeft al langere tijd de hoogste prioriteit van AB Vakwerk. Algemeen directeur Marco Meijer (links op de foto): ‘Als één van de grootste werkgevers van het noorden van het land bieden wij dagelijks aan ruim 3.000 medewerkers werk bij leden en klanten in de agrarische en aanverwante MKB-sectoren. Naast de overname van twee gerenommeerde opleiders (ATO Bedrijfstrainingen en Edunoord) de afgelopen jaren, zijn wij er ontzettend trots op nu ook een specialistische personeelsdienst over te kunnen nemen die onze positie nog verder gaat verstevigen.’

‘We zijn er ontzettend trots op nu ook een specialistische personeelsdienst over te kunnen nemen.’

De druk op de arbeidsmarkt is enorm, aldus Meijer. ‘Maar door gerichte en kwalitatief slimme investeringen weten wij deze problematiek om te zetten in mooie kansen.’ Met de overname van Herenbos – officieel per 29 december vorig jaar – verstevigt AB Vakwerk vooral haar marktpositie in Noord-Holland en in de polders van Flevoland. Daarnaast breidt ze met de overname haar activiteiten verder uit naar Zuid-Holland.

Warme overdracht

‘De overname van Herenbos is enerzijds ontstaan uit een opvolgingsvraagstuk en anderzijds om het sterke merk Herenbos in de groensector verder te ontwikkelen”, aldus directeur/eigenaar Marcel Faber. Herenbos is al jaren dé specialist in het groen in Noord- en Zuid-Holland en Flevoland en werkt samen met andere uitvoerders voor de Stichting Tri groei in groen, een unieke landelijke samenwerking tussen hoveniers, groenvoorzieners, opleiders en leerlingen gericht op het opleiden van vakbekwaam personeel voor de groensector.

‘Door het bundelen van krachten kan Herenbos nog verder groeien in de groensector.’

Faber is zeer content met de overname. ‘AB Vakwerk voelt vertrouwd en door het bundelen van krachten kan Herenbos nog verder groeien en ontwikkelen in de groensector.’ Voor AB Vakwerk biedt het naast de versteviging van haar marktpositie in het groen ook de kans om de re-integratie activiteiten van Herenbos in te zetten in haar eigen netwerk. Herenbos gaat onder eigen label haar activiteiten voortzetten waarbij alle medewerkers behouden blijven voor de organisatie. Faber zal daarbij zorgen voor een warme overdracht.

Lees ook

HeadFirst gaat extern personeel werven en selecteren voor Unie van Waterschappen

Vanaf begin dit jaar heeft HeadFirst een belangrijke rol op zich genomen in de werving en selectie van interim professionals voor de Unie van Waterschappen. Daarnaast neemt de intermediair ook de volledige contractafhandeling over van de vereniging van de Nederlandse waterschappen, die de waterschappen in het nationale en internationale speelveld vertegenwoordigt en de belangen van 21 waterschappen behartigt en kennisuitwisseling en samenwerking stimuleert.

De waterschappen zijn verantwoordelijk voor het beheer van waterkeringen, het regionale waterbeheer en het zuiveren van rioolwater.

De waterschappen zijn verantwoordelijk voor het beheer van waterkeringen, het regionale waterbeheer en het zuiveren van rioolwater. De Unie van Waterschappen benadrukt de noodzaak van een strategische partner die vraag en aanbod op het gebied van externe inhuur effectief samenbrengt. Koen van Rijn, director intermediair services bij HeadFirst: ‘Met onze rijke ervaring, waaronder de samenwerking met branchegenoten, zijn we ervan overtuigd dat we de belangen van de Unie kunnen behartigen. We analyseren de behoeften van de Unie met betrekking tot tijdelijke plaatsingen zowel kwantitatief en kwalitatief. Ons team bespreekt wekelijks de invulling van lopende aanvragen en anticipeert op toekomstige behoeften op middellange termijn op basis van forecasts.’

Inzetten met impact

Daarnaast zal HeadFirst de Unie in het bijdragen ondersteunen bij het streven naar gelijke kansen en het bevorderen van divers en inclusief opdrachtgeverschap. ‘We vinden het onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om als een van de grootste HR-tech-dienstverleners in Nederland een duurzame, transparante en inclusieve omgeving te creëren voor de Unie, leveranciers, zelfstandigen en medewerkers. Met onze Corporate Social Responsibility-strategie, gebaseerd op de Sustainable Development Goals, focussen wij ons op het bereiken van positieve impact op de gebieden van mens, milieu en maatschappij’, aldus Van Rijn.

De waterschappen in Nederland staan bekend als de oudste democratische instelling van ons land.

De waterschappen in Nederland staan bekend als de oudste democratische instelling van ons land en is al eeuwen onder meer ervoor verantwoordelijk dat we droge voeten houden. Momenteel ontstaan ook initiatieven om op sectoraal niveau te werken aan meer bekendheid voor het werk van de waterschappen. In februari dit jaar moet oplevering van het actieplan plaatsvinden. Een enkel individueel waterschap heeft daarop vooruitlopend ook al een eigen campagne gelanceerd.

Lees ook

Foto boven

Connexys-mede-oprichter Jan van Goch sluit zich aan bij MrWork

Jan van Goch start in een rol waarin hij het management van MrWork zal ondersteunen bij de toekomstige groei als toonaangevende SaaS-oplossing voor het automatiseren van recruitmentprocessen. Van Goch brengt veel kennis van de recruitmentmarkt met zich mee, onder meer dankzij zijn jarenlange ervaring als mede-oprichter van Connexys (tegenwoordig Bullhorn).

De afgelopen jaren was Van Goch onder andere betrokken bij Textkernel en In2Dialog.

Dat bedrijf richtte hij in 2001 op, samen met Gijs van Heijst. Al snel daarna groeide Connexys uit tot een van de marktleiders op het gebied van recruitmentsoftware. Na zijn vertrek bij Bullhorn in 2018 als VP Marketing EMEA, is hij zich gaan richten op het begeleiden van bedrijven en ondernemers. De afgelopen jaren is Van Goch actief gebleven binnen de HR-tech markt. Zo is hij onder andere actief betrokken bij Textkernel en In2Dialog als board member en investeerder.

Goede match met MrWork 

Gezien de jarenlange ervaring van Jan van Goch binnen het HR- en recruitment tech landschap, is een actieve rol binnen MrWork een logische stap, zegt hij zelf. ‘Ik voel een goede klik met het DNA van MrWork. Het is een gave club om voor en mee te werken met veel ambitie. Binnen de recruitmentbranche zie ik de ontwikkeling ontstaan dat recruitmentmarketing een steeds belangrijker plek moet hebben binnen een bedrijf. MrWork heeft daar mooie oplossingen voor.’

‘Er is een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘We zijn blij en trots dat Jan aan boord is’, vult Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork, aan. ‘Hij heeft de fase van het schalen van een onderneming waar wij ons nu in bevinden al een keer doorlopen. Die ervaring, gecombineerd met zijn specifieke kennis van onze markt en zijn netwerk maken dit voor ons een fantastische mogelijkheid. Ook is er een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘Iets’ met recruitmentmarketing

MrWork ontwikkelt als scale-up recruitmentmarketing-technologie om bedrijven te ondersteunen bij hun online recruitmentproces. De missie van MrWork is om organisaties met behulp van haar technologie online te verbinden aan alle voor hen relevante kandidaten. Veel recruitment teams doen inmiddels ‘iets’ met recruitmentmarketing, maar dat wordt ook vaak uitbesteed aan (marketing) bureaus. MrWork helpt organisaties juist om zelf grip te krijgen op hun recruitment.

‘Er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van de bezoekers solliciteert.’

‘De data tonen het aan: er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van deze bezoekers solliciteert’, aldus Van Goch. ‘Het overgrote gedeelte verdwijnt zonder dat je weet waarom of waar naartoe. De vraag is hoe je in contact komt met al die potentiële kandidaten (en dus meer conversie realiseert), maar ook hoe je actief in contact kunt blijven met kandidaten die wel al bekend zijn. Via laagdrempelige contactmomenten en goede kandidaat-nurturing (beiden makkelijk te realiseren via de software), helpt MrWork in deze uitdaging. Het is als het ware de cockpit van je online arbeidsmarktcommunicatie.’

Flinke ambities

MrWork heeft flinke groeiambities. ‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch. ‘Die heb ik eerder zelf meegemaakt met de ontwikkeling van Connexys – de organisatie moest naar een volgende fase. Mijn rol binnen MrWork zal vooral liggen binnen die doorontwikkeling. Hoe gaan we ervoor zorgen dat we de juiste keuzes maken om door te groeien en de organisatie klaarstomen voor de volgende fase?’

‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch.

‘Ik geloof heel erg in de potentie van MrWork en heb heel veel zin in deze nauwe samenwerking’, vult Van Goch aan. ‘Ze werken voor veel mooie bedrijven en hebben een trouwe klantenkring. Uniek aan MrWork is dat zij een innovatieve technologische oplossing hebben én veel in-house kennis over het recruitment marketing domein. Dat is waarom klanten blij zijn.’

Lees ook

Creatieven Jaspars en De Groot starten employer branding bureau RRAARR

Waar de naam RRAARR vandaan komt? Dat is niet zo moeilijk, aldus Allard Jaspars (copy) en Rens de Groot (art). ‘Het staat voor Rens Rens Allard Allard Reclame Reclame’, aldus de freelance creatieven. ‘Want wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

‘Wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

Jaspars en De Groot maakten de keuze om een nieuw employer branding-bureau te beginnen na het winnen van twee pitches. Zij merkten dat er een tekort is aan creatieve employer branding-bureaus die meer merkdenken. Jaspars: ‘Werkgevers moeten sterke merken worden willen kandidaten voor ze kiezen. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt is het essentieel om jouw cultuur en tone-of-voice duidelijk te communiceren.’ De Groot: ‘Het werk wat mensen doen is bij veel bedrijven vaak hetzelfde, het karakter van het bedrijf maakt het verschil. Het is dan ook belangrijk om je als werkgever te presenteren in je communicatie, op basis waarvan kandidaten een eerste keuze maken. Niet pas in de eerste sollicitatiegesprekken. Dat is te laat.’

Gevestigd in Amsterdam

RRAARR is gevestigd in Amsterdam maar werkt voor klanten in heel Nederland en daarbuiten. De twee creatieven die de vaste kern van het bureau vormen, werkten de afgelopen jaren voor onder meer Heineken, KPN, Volkswagen, Vodafone, KLM en Wakker Dier. Ze werken daarnaast met een losse schil van ‘mensen waar we al jaren goede ervaring mee hebben op grote en middelgrote employer branding-projecten. We zetten ze in op de momenten dat een project daar om vraagt. Zo zorgen we voor efficiëntie en flexibiliteit. En zijn er ook geen overheadkosten.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden. En ook fijn om te weten: je krijgt creatie op het niveau van de grote bureaus, maar facturen op het niveau van de kleine.’

Foto vlnr: Allard, Rens, espresso-apparaat, konijn.

Lees ook

Bullhorn neemt Mployee over

Met de overname van Mployee speelt Bullhorn naar eigen zeggen in op ontwikkelingen in de werving- en uitzendbranche. ‘Onzekerheid over de economie, prijsdruk en minder vacature-opdrachten hebben de branche vorig jaar gedwongen om interne bedrijfsvoering zoveel mogelijk te stroomlijnen. Het centraliseren van alle wervingsactiviteiten op één platform helpt bureaus om deze efficiëntie te bereiken.’ Als gevolg daarvan heeft Bullhorn een aanzienlijke toename gezien in het gebruik van het Salesforce-platform, vooral in Europa. En de overname van Mployee past daar naadloos in, aldus het softwarebedrijf.

De omzet van Bullhorn op het Salesforce-platform is gegroeid met een gemiddelde jaarlijkse groei van bijna 30% sinds 2019. Bureaus in 40 landen en 4 van de 5 grootste wereldwijde wervingsbureaus gebruiken nu Bullhorn-producten op het Salesforce-platform. Door de mogelijkheden van Mployee voor het mid-office te combineren met de eigen front-office, kan Bullhorn nu een echte enterprise end-to-end-oplossing bieden die is gebouwd op het Salesforce-platform, zo wordt beloofd. Deze oplossing moet helpen bij het oplossen van de vele uitdagingen in het front- en mid-office die de groei van bureaus belemmeren.

Efficiëntere mid-office processen

‘We hebben de afgelopen jaren een enorme groei gezien in het gebruik van Bullhorn voor Salesforce wereldwijd, en deze overname zal ons helpen om die bureaus over de hele wereld beter te ondersteunen bij het leveren van efficiëntere mid-office processen’, aldus Matt Fischer, President en Chief Operating Officer bij Bullhorn. ‘We zijn enthousiast over de potentie die de oplossing van Mployee in combinatie met Bullhorn voor Salesforce biedt, om zo een volledige end-to-end oplossing te leveren.’

‘We willen samen verder werken aan de digitale revolutie in de werving- en uitzendbranche.’

‘Met veel enthousiasme sluiten wij ons aan bij Bullhorn om verder te werken aan de digitale revolutie in de werving- en uitzendbranche’, aldus Karen Weebers, CEO van Mployee. ‘Bullhorn heeft de middelen om te investeren in de product roadmap van Mployee om onze oplossingen naar nog meer bureaus te brengen.’

Lees ook

Alle bedrijven van Textkernel voortaan verder onder één merk

Textkernel, bekend van A.I.-gestuurde oplossingen voor staffing, recruitment en HR-technologie, nam de afgelopen jaren diverse bedrijven over, zoals Sovren, Akyla, Wiseguys en Joboti. Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo. De aankondiging markeert het hoogtepunt van het integreren van oplossingen en teams van de overgenomen bedrijven, aldus Gerard Mulder, CEO van Textkernel.

Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo.

‘De evolutie binnen onze merken en aanhoudende groei hebben ons naar een verenigd merk geleid dat onze volwassenheid en doel weerspiegelt’, zegt hij. Opgericht in 2001 en sinds 2020 onder het toezicht van Main Capital, vernieuwt Textkernel zijn merk om zijn missie te weerspiegelen: het bouwen van A.I.-gestuurde technologie die betekenis geeft aan tekstuele gegevens en mensen en banen beter met elkaar verbindt.

Meer dan een ontwerp

Het nieuw onthulde logo is meer dan een ontwerp, zegt Mulder. ‘Het omvat een belofte van prestatie, groei en een evenwicht tussen geloofwaardigheid en innovatie. Het zeil-geïnspireerde ontwerp symboliseert integratie in ecosystemen, voorwaartse beweging en het vermenigvuldigingseffect dat Textkernel aan zijn klanten levert. De gestileerde “X” symboliseert het evenwicht tussen onze reden van bestaan – het verbinden van mensen en banen – en onze middelen om dit te bereiken – technologie, AI en data.’

‘Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

De fusie verenigt Sovren, Akyla, Wiseguys, Joboti en Textkernel nu dus onder één moedermerk, dat van Textkernel. ‘Voorbij individuele entiteiten of oplossingen, staat het verenigde merk voor het grenzeloze potentieel door een harmonieuze mix van mensen, expertise en innovatie. Samen zijn we zonder twijfel beter’, aldus Mulder. Voor klanten, cliënten, medewerkers en belanghebbenden heeft deze rebranding minimale impact, zegt hij. ‘De overgang naar een samenhangende entiteit is de afgelopen twee jaar in gang gezet. Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

Wéér een X

Die voorwaarts gerichte X in het nieuwe logo is overigens wel een opvallende. Vorige week berichtten we al over de opkomst van de 8 in bedrijfsnamen, na de &, maar de X is dus duidelijk ook aan een opmars bezig. Over de naamswijziging van Twitter hoeven we het waarschijnlijk niet te veel te hebben (welkom, Threads!), maar hetzelfde voorwaartse idee als in het nieuwe Textkernel-logo zit natuurlijk ook al in het beroemde logo van FedEx.

En dan hebben we ook nog een hele stroom (over het algemeen) jonge bedrijven beginnend met een X. De letter zou technische expertise uitstralen, zo wordt wel gezegd. Vandaar dat het ook weer niet zo verrassend is dat Textkernel juist deze letter in zijn naam wil accentueren.

Lees ook

HeadFirst Group neemt STEM-specialist Impellam Group over

Voor HeadFirst is Impellam naar eigen zeggen een aantrekkelijke kans om te investeren in een van de marktleidende Managed Services Providers in de wereld en een toonaangevende groep van bedrijven gespecialiseerd in recruitment voor zogeheten STEM-professionals (data, life-sciences, tech & engineering). De combinatie moet de volgende voordelen gaan opleveren:

  • door een zeer complementaire geografische dekking, met beperkte tot geen overlap, ontstaat een grotere groep met een sterke aanwezigheid op het Europese vasteland, in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en Azië, waarvan opdrachtgevers met een grotere, wereldwijde, geografische spreiding kunnen profiteren;
  • complementaire vaardigheden en expertise creëren aanzienlijke mogelijkheden voor klanten en voor cross-selling van services;
  • de technologie, data en digitale platforms van HeadFirst Group bieden de kans de operationele en bedrijfsprestaties binnen de grotere groep te verbeteren;
  • een sterk gecombineerd managementteam kan de langetermijnstrategie van een grotere groep blijven waarmaken;
  • meer carrièremogelijkheden voor collega’s binnen de grotere groep.

De combinatie heeft meer dan 7 miljard euro aan omzet (managed spend, in 2022). Met de overname is een bedrag van in totaal ruim 560 miljoen euro gemoeid.

‘Meer carrièremogelijkheden’

Impellam-CEO Julia Robertson: ‘We kijken ernaar uit om onze krachten te bundelen met HeadFirst om een groter, meer digitaal en divers dienstenaanbod te creëren met een groter geografisch bereik. De gecombineerde kracht stelt ons in staat onze klanten nog beter te ondersteunen bij hun uitdagingen op het gebied van workforce management in het Verenigd Koninkrijk, Europa, Noord-Amerika en APAC. Tegelijkertijd biedt het meer carrièremogelijkheden voor collega’s.’

Han Kolff: ‘Deze fusie zal baanbrekend zijn.’

Han Kolff, Chairman of the board bij HeadFirst Group (foto boven), voegt toe: ‘Deze fusie zal baanbrekend zijn, voortbouwend op de complementaire sterke punten van Impellam en HeadFirst. Samen worden we een wereldleider in mission-critical talent, waardoor we onze opdrachtgevers, leveranciers en professionals op een ongeëvenaarde manier van dienst kunnen zijn. We hebben een enerverende reis voor de boeg met volop kansen voor onze teams, waarbij we de HR-technologie verder uitdiepen en het geografische bereik verder en sneller vergroten.’

Toekomstig management

Het uitvoerend management van Impellam Group, Julia Robertson (huidige Chief Executive Officer van Impellam Group) en Tim Briant (huidige Chief Financial Officer van Impellam Group) krijgen een plek in de raad van bestuur als respectievelijk Group CEO en CFO. Zij zullen samenwerken met de bestuursleden Marion van Happen, die ook doorgaat als CEO van HeadFirst Group, non-executive Chairman Han Kolff, en de non-executive bestuursleden Koen Bekkering en Boyd Sleeman, om het toekomstige succes en de groei van de nieuwe groep te bewerkstelligen. De transactie zal naar verwachting in de eerste helft van 2024 worden afgerond.

Lees ook