Sitebouwer PADDAP en recruitmentmarketeers van MrWork slaan handen ineen

PADDAP en MrWork maken samen een nieuwe stap bekend:, een integratie tussen enerzijds het recruitmentsite-framework ‘Talentwave Solution’ van de eerste en anderzijds de volledige Recruitment Marketing Automation (RMA)-software van de tweede. Volgens de twee bedrijven betekent dit voor de klanten: meer conversies, minder anonieme bezoekers, lagere acquisitiekosten en meer kandidaten.

De nieuwe samenwerking moet bijvoorbeeld primaire conversies – sollicitaties – aanvullen met ‘secundaire conversies’.

De nieuwe samenwerking moet bijvoorbeeld primaire conversies – sollicitaties – aanvullen met ‘secundaire conversies’, en introduceert solliciteren en contact via whatsapp, lead magnets of andere laagdrempelige interacties, goed voor gemiddeld 5% extra conversie. Ook maakt het opvolging van sollicitaties eenvoudig,  dankzij slimme automatische communicatieflows waar je leads moeiteloos opvolgt met tools als sms, whatsapp en e-mail. ‘Perfect voor bedrijven met zowel lage als hoge traffic, die meer uit hun recruitmentsite willen halen’, aldus Thijs van den Berg, co-founder van PADDAP (rechts op de foto).

Aantrekken en behoud: perfecte combi

MrWork, bekende naam op het gebied van recruitment marketing automation, helpt organisaties om passief- en actief talent te bereiken, talentpools op te bouwen en te onderhouden om meer sollicitaties te genereren. PADDAP richt zich op het bouwen van slimme en converterende recruitmentsites die naadloos integreren met ATS-systemen. Met het Talentwave Solution framework creëert PADDAP een platform waarmee bedrijven hun (werkgevers)merk een podium geven dat het verdient en toptalent aangetrokken wordt. De integratie met slimme tools zoals die van MrWork zorgt ervoor dat zij maximale waarde uit hun bezoekers halen.

‘Samen bouwen we een gepersonaliseerde journey voor de kandidaat.’

‘Samen bouwen we een gepersonaliseerde journey voor de kandidaat’, aldus Martin de Ruiter, CCO van MrWork. ‘Van eerste kennismaking tot kwalitatieve en laagdrempelige instroom en contactmogelijkheden voor kandidaten.’ Dankzij de integratie van data en tools krijgen werkgevers een compleet beeld van de kandidaatreis, website en -instroom. De inzichten van MrWork zorgen voor een betere grip op het recruitmentproces, terwijl PADDAP’s expertise en technologie helpen om bezoekers te laten landen en navigeren op de carrièresite, zo is de bedoeling.

Naadloze candidate journey

Met deze samenwerking richten MrWork en PADDAP zich op het ondersteunen van werkgevers in het hele traject: van het aantrekken en converteren van talent tot de instroom binnen het ATS. ‘Het delen van data tussen onze systemen maakt het mogelijk om niet alleen te zien hoe kandidaten de organisatie binnenkomen, maar ook wat nodig is om te converteren naar de juiste job op het juiste moment’, aldus Van den Berg. ‘Onze missie is iedere werkgever in Nederland een podium te geven om haar werkgeversmerk tot uiting te laten komen. Zodat je de mensen aanspreekt die bij je passen.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan sollicitanten, maar aan intrinsiek gemotiveerde kandidaten.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan intrinsiek gemotiveerde kandidaten die op zoek zijn naar een duurzame match tussen bedrijf en persoonlijke drijfveren’, vult De Ruiter aan. De samenwerking tussen MrWork en PADDAP markeert volgens hen beiden een belangrijke stap in de ontwikkeling van een complete en toekomstgerichte aanpak voor recruitmentmarketing.

Lees ook

Bluewave stelt met Jeroen Joosten nieuwe operationeel directeur aan

Jeroen Joosten is de eerste medewerker na de dag van de oprichting van Bluewave, en komt net als oprichters John Olsthoorn en Jorrit Brocaar uit de ‘stal’ van Careermaker. Joosten gaf direct zijn vertrouwen aan de twee oprichters door met hen mee te gaan en vanaf daar verder te bouwen aan Bluewave. ‘Dit vertrouwen is de afgelopen 7 jaar alleen maar sterker geworden en de impact van Jeroen Joosten op de ontwikkeling van Bluewave is ontzettend groot geweest in zijn verschillende rollen als consultant, customer succes manager en zijn laatste rol als client director’, aldus Olsthoorn. ‘In zijn nieuwe rol kan hij zijn invloed op de organisaties verder vergroten en ook Bluepeaks naar de volgende fase leiden.’

‘Het is geweldig om te zien hoe beide bedrijven zich hebben ontwikkeld.’

Ook bij de oprichting van Bluepeaks is Jeroen Joosten overigens al aan de zijlijn betrokken geweest. Zelf zegt hij daar het volgende over: ‘In 2018 begon mijn avontuur als eerste medewerker bij Bluewave. En in 2022 heb ik van dichtbij de oprichting van Bluepeaks mogen meemaken. Het is geweldig om te zien hoe beide bedrijven zich hebben ontwikkeld, en ik kijk er enorm naar uit om verder te bouwen aan hun succes.’

De 3 J’s

Oprichters en eigenaren Jorrit Brocaar en John Olsthoorn (rechts op de foto) zijn erg verheugd om samen met Jeroen Joosten het nieuwe directieteam te gaan vormen, dat in de wandelgangen al ‘de 3 J’s’ is gedoopt. Olsthoorn: ‘Jeroens grote kracht is het verbinden van mensen. Zowel richting klanten als het team speelt hij een grote rol. Een echte cultuurdrager. En dat is ongelofelijk belangrijk voor een organisatie. We zijn daarom blij en trots dat we deze stap samen gaan zetten en de toekomst van onze bedrijven met zijn drieën verder vorm gaan geven.’

‘We zijn blij dat we de toekomst van onze bedrijven met zijn drieën verder vorm gaan geven.’

Lees ook

Liplyn IG neemt 3 vacaturesites over van Hanze Media Groep

Hanze Media Groep en Liplyn Information Group maken vandaag bekend dat ze overeenstemming hebben bereikt over de overname van de vacaturebanken Vacant.nlBouwvacatures.nl en Techniekvacaturebank.nl. Met de bundeling van deze twee mediabedrijven moet een sterk en complementair portfolio ontstaan van nieuwswebsites en marktplaatsen, zo is de gedachte achter de overname. Hanze Media Groep, dat al bestaat sinds 1996, gaat nu verder onder de naam Liplyn Recruitment.

De 3 genoemde jobboards behoorden bij de eerste vacaturebanken van Nederland.

De 3 genoemde jobboards behoorden bij de eerste vacaturebanken van Nederland, en begonnen ooit als papieren krant. Nick Devoo, bestuurder van Hanze Media Groep: ‘Ik ben trots op het werk dat is gedaan afgelopen jaren. Er staan meerdere prachtige jobboards, met een sterke naam in de markt, waarmee we hebben ingespeeld op belangrijke niches voor Nederland. Daarmee is een goede basis voor de toekomst neergezet. Ik ben ervan overtuigd dat Vacant.nl en de overige vacaturebanken, als onderdeel van Liplyn IG, hun groeiambities volledig gaan waarmaken.’

‘Logische stap’

Luke Liplijn, CEO Liplyn IG: ‘Ik ben heel blij met de overname van deze mooie titels. Dit is een belangrijke versterking van ons als media- en informatiebedrijf. Er zijn afgelopen 20 jaar enorm veel data verzameld en er is een goede naam neergezet door de Hanze Media Groep. We kunnen dit met onze ervaring in media, data en A.I. maximaal benutten. We zien dat er veel te winnen is het matchingsproces tussen werkzoekende en werkgever met branchespecifieke focus. Liplyn IG heeft zelf haar wortels als media- en informatiebedrijf in de vastgoedbranche, de vacaturebank uitbreiden met Vastgoedvacatures.nl is dan ook een logische stap voor ons.

‘De bestaande vacaturesectie op Drimble.nl breiden we nu uit met de vacatures van Hanze Media Groep.’

‘Naast de inzet op een soepelere onboarding van werkzoekenden en werkgevers zijn we al gestart met de integratie van Drimble.nl‘, vervolgt Liplijn. ‘Met dit platform bereiken we zo’n 3 miljoen Nederlanders per jaar. De bestaande vacaturesectie op Drimble.nl breiden we nu uit met de vacatures van Hanze Media Groep. Dit is een directe win voor werkgevers omdat we hiermee de zichtbaarheid en het verkeer naar de geplaatste vacatures een boost geven. Last but not least, de informatiebeveiliging en privacy is voor ons van cruciaal belang. Alle vacaturebanken zijn sinds de overname gehouden aan de ISO 27001.’

Lees ook

Edzard Overbeek benoemd tot CEO internationale HeadFirst Group

In zijn nieuwe functie volgt Edzard Overbeek Julia Robertson op, die na 25 jaar bij eerst de Impellam Group en later HeadFirst Global heeft besloten terug te treden. Met het aantrekken van Overbeek laat HeadFirst duidelijk internationale ambitie zien: de van origine Nederlandse ‘wereldmanager‘ heeft namelijk zijn sporen wel verdiend, onder meer in belangrijke leiderschapsposities bij bedrijven als Fujitsu, Siemens en Cisco Systems, waar hij leiding gaf aan de Global Services-organisatie, verantwoordelijk voor meer dan 12 miljard dollar omzet.

Met het aantrekken van Edzard Overbeek laat HeadFirst duidelijk internationale ambitie zien.

In 2016 nam Edzard Overbeek de leiding over bij TomTom-concurrent HERE Technologies en transformeerde dat bedrijf vervolgens in een wereldwijd locatiedata- en technologieplatform dat diverse industrieën bedient. De HeadFirst Global Board is dan ook blij met de komst van de geboren Utrechter. ‘We hebben een dynamische en zeer gerespecteerde, wereldwijde technologieleider aangesteld voor het volgende strategische tijdperk. Hij zal een belangrijke rol spelen bij het ontsluiten van nieuwe kansen en ervoor zorgen dat wereldwijde bedrijven het gespecialiseerde talent veiligstellen dat ze nodig hebben om te gedijen.’

Bewezen staat van dienst

HeadFirst Global nam in maart 2024 Impellam Group en HeadFirst Group over, waardoor een bedrijf ontstond dat klaar was voor versnelde groei met verbeterde serviceaanbiedingen en op maat gemaakte oplossingen voor klanten en professionals wereldwijd. De ‘bewezen staat van dienst’ van Edzard Overbeek in het leiden van wereldwijde teams en het stimuleren van innovatie maken hem volgens de board van het bedrijf de ideale leider om voort te bouwen op ‘het strategische momentum en om het workforce solutions-landschap te blijven herdefiniëren.’

‘Ik voel me vereerd om dit bedrijf naar zijn volgende ambitieuze hoofdstuk te leiden.’

Edzard Overbeek merkt zelf op dat ‘HeadFirst Global vooroploopt bij het revolutioneren van workforce solutions, en ik voel me vereerd om het bedrijf naar zijn volgende ambitieuze hoofdstuk te leiden. In de snel evoluerende digitale wereld van vandaag hebben organisaties behoefte aan uitstekend talent en echte vernieuwers om concurrerend te blijven. Ik kijk ernaar uit om de visie van HeadFirst Global te verwezenlijken om te leiden met een technologieplatform van wereldklasse dat bedrijven en STEM-talent wereldwijd verbindt om de toekomst van werk met vertrouwen te stimuleren.’

Marion van Happen, momenteel CEO van HeadFirst Group, zal dat overigens blijven. Overbeek wordt Group CEO van HeadFirstGlobal.

Lees ook

House of Covebo versterkt zichzelf met Pro Industry en Wolfram Chain

House of Covebo neemt twee bedrijven in de markt over: Pro Industry, gespecialiseerd in de procesindustrie en dé flexspecialist voor machine- en procesoperators in Nederland en sinds enkele jaren ook in België, en Wolfram Chain, specialist in geschoolde logistieke beroepen en sinds 2022 als zelfstandige entiteit onderdeel uitmakend van Pro Industry. Met de overnames versterkt de specialist in uitvoerende beroepen in de bouw, techniek, productie en logistiek, de top 3-positie van moederbedrijf House of HR in de Nederlandse uitzendmarkt.

Zowel Wolfram Chain als Pro Industry investeerden de afgelopen jaren fors in een eigen Academy.

Zowel Wolfram Chain als Pro Industry investeerden de afgelopen jaren fors in een eigen Academy om schaarse profielen te kunnen opleiden en bijscholen. House of Covebo is onder andere gespecialiseerd in laaggeschoolde uitvoerende beroepen in de productie & logistiek. Door de komst van Pro Industry versterkt de organisatie haar positie nu ook in geschoolde uitvoerende beroepen (MBO 2 – 4 niveau).

Specialisatie in krapteberoepen

Henk Buitink, CEO van House of Covebo: ‘Wij geloven dat specialisme van cruciaal belang is in een markt waarin arbeidsmarktkrapte structureel aanhoudt. Pro Industry en Wolfram Chain zijn onder andere gespecialiseerd in beroepen als machine- en procesoperators en vrachtwagenchauffeurs. De trend van robotisering en automatisering zal in productieomgevingen verder doorzetten, waardoor de behoefte aan operators om dat in goede banen te leiden ook sterk toeneemt. Ook voor vrachtwagenchauffeurs lopen tekorten verder op, als gevolg van de sterke vergrijzing. Met House of Covebo spelen we al jaren in op deze marktontwikkelingen door internationale arbeidsbemiddeling.’

‘Wij geloven dat specialisme van cruciaal belang is in een markt waarin arbeidsmarktkrapte structureel aanhoudt.’

Dagelijks werken via de combinatie Pro Industry/Wolfram Chain ongeveer 2.500 uitvoerende professionals bij een breed pallet aan opdrachtgevers. De combinatie biedt daarnaast werk aan 250 interne collega’s, verdeeld over 39 vestigingen (waarvan 4 in België) en heeft zo een brede dekking als specialist in een aantal belangrijke nichemarkten. In 2024 realiseerden Pro Industry/Wolfram Chain een gezamenlijke omzet van 147 miljoen euro (+17% ten opzichte van 2023).

Ambitieuze groeidoelstellingen

Beide organisaties hebben voor de komende jaren ambitieuze groeidoelstellingen. Dat geldt niet alleen voor Nederland, maar zeker ook voor België, zegt Henkjan Geerlings, CEO van Pro Industry. ‘Deze samenwerking met House of Covebo en House of HR stelt ons in staat om onze groei te versnellen door commerciële en technologische synergieën optimaal te benutten en onze gezamenlijke innovatiekracht op het gebied van IT en AI verder uit te bouwen. In House of HR hebben wij een partner gevonden die onze visie deelt en het belang inziet van het behoud van de zelfstandigheid en unieke identiteit van Pro Industry.’

‘In House of HR hebben wij een partner gevonden die onze visie deelt.’

Zowel Pro Industry als Wolfram Chain zullen na de aansluiting zelfstandig blijven en onder de huidige directie blijven ondernemen. House of Covebo gelooft in een grote mate van vrijheid en zelfstandigheid voor de bedrijven die zich aansluiten, zodat er zoveel mogelijk ruimte blijft bestaan voor ondernemerschap en een eigen identiteit en cultuur. De transactie is nog in afwachting van goedkeuring door de ACM. De respectievelijke investeringsmaatschappijen achter House of Covebo en Pro Industry, Bain Capital en Avedon Capital Partners, zijn zeer positief gestemd over de op handen zijnde samensmelting.

Lees ook

STEM-recruiter JP Gray kondigt nieuw kantoor in Eindhoven aan

Met deze strategische uitbreiding versterkt JP Gray de samenwerking met haar zustermerken Huxley en Progressive, die zich respectievelijk richten op het leveren van hooggekwalificeerde kandidaten in de technologie- en engineeringsectoren. Naast de kernactiviteiten op het gebied van Business Support, Customer Service, Finance en HR, breidt JP Gray haar diensten in de regio ook uit met werving in Supply Chain Planning.

In de regio Eindhoven zijn meer dan 3.500 open vacatures in de tech- en IT-sector.

Deze uitbreiding markeert een belangrijke mijlpaal in de regio Eindhoven waar meer dan 3.500 open vacatures zijn in de tech- en IT-sector en waar meer dan 5.000 bedrijven actief zijn. Met het nieuwe kantoor in Eindhoven wil JP Gray bijdragen aan het versterken van de positie van Brainport Eindhovenals innovatiehub.

SThree

JP Gray deelt het nieuwe kantoor op Kennedyplein 101 met Progressive en Huxley. De recruitmentmerken zijn alle 3 onderdeel van STEM-recruitment specialist SThree, en vormen samen een strategische hub om zowel lokaal als internationaal talent te verbinden met vooraanstaande hightech-klanten in Zuid-Nederland. SThree-managing director Margot van Soest: ‘De positionering van onze merken in de regio Eindhoven sluit naadloos aan bij onze House of Brands-strategie en versterkt onze branchegerichte aanpak ter ondersteuning van de high-tech industrie en de positie van Brainport Eindhoven.’

De focus per merk in de regio Eindhoven is nu als volgt:

  • Huxley: Technologie
  • Progressive: Engineering
  • JP Gray: Business Support

Anass el Gayate, director van JP Gray: ‘De opening van ons kantoor in Eindhoven is een belangrijke stap vooruit. Deze locatie stelt ons in staat om dichter bij onze klanten en kandidaten te zijn. Met onze staat van dienst kunnen we zowel nieuwe als bestaande klanten nog beter ondersteunen met uitgebreide diensten op het gebied van HR, Business Support, Supply Chain Planning en Finance in de regio Eindhoven.’ Het SThree-kantoor in Eindhoven staat onder leiding van Bart Simons. Het nieuwe JP Gray-kantoor wordt geleid door Nikki Jansen, met ondersteuning van business manager Laila Hegazi.

Lees ook

O&P Rijk kiest 0to9 voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid

Als HR-dienstverlener van de Rijksoverheid is O&P Rijk onder andere verantwoordelijk voor de rijksbrede strategie voor arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast ligt de focus op de verdere doorontwikkeling van de digitale platformen zoals Werken voor Nederland en Ik werk voor Nederland, platforms die professionals binnen en buiten de Rijksoverheid steunen bij het ontdekken van carrièremogelijkheden en het vormgeven van hun loopbaan.

In het bijzonder zal ook het behoud en de ontwikkeling van rijkscollega’s belangrijk speerpunt zijn.

Samen met 0to9 wil O&P Rijk nu verder werken aan het versterken van de Rijksoverheid als aantrekkelijke werkgever. De afgelopen jaren is er met succes gewerkt aan het vergroten van de naamsbekendheid van de Rijksoverheid. Met 0to9 aan boord gaat de Rijksoverheid de relatie met doelgroepen verder verdiepen. In het bijzonder zal ook het behoud en de doorontwikkeling van rijkscollega’s een belangrijk speerpunt zijn.

Slim verbinden

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap’, aldus Jan Pieter Kaptein, Strategy Director bij 0to9. ‘Een deel van de oplossing is het behouden van professionals die nu al werkzaam zijn bij Rijksoverheid. Bijvoorbeeld door de oneindige hoeveelheid mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op een slimme manier te verbinden met de behoeften van de interne doelgroepen.’

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap.’

Het profiel van het in Rotterdam gevestigde bureau sluit goed aan bij de doelstellingen van de Rijksoverheid, denken ze bij 0to9. Zo ontwikkelde het bureau een eigen aanpak waarbij waarden centraal staan als drijfveren voor gedrag. Creative Director Joost van Gorsel: ‘Wij zijn bijzonder trots om samen te werken met O&P Rijk en bij te dragen aan het versterken van hun werkgeversmerk. De Rijksoverheid heeft een unieke en belangrijke rol in de samenleving, en het is voor ons een geweldige kans om deze boodschap op een frisse, aansprekende manier over te brengen naar talentvolle professionals.’

Drugscampagne

0to9 verwierf eerder onder meer internationale bekendheid met een onorthodoxe drugscampagne voor gemeente Rotterdam die resulteerde in meerdere prijzen. Daarnaast heeft het bureau in de afgelopen jaren een stevig trackrecord opgebouwd rond effectieve arbeidsmarktcampagnes, onder meer voor de Koninklijke BAM.

Wij kijken enorm uit naar deze langdurige samenwerking’, aldus account director Ilse van der Kaaden. ‘Bij 0to9 streven we ernaar om betekenisvolle impact te maken met onze communicatie. Het winnen van deze prestigieuze opdracht voor de Rijksoverheid is een fantastische erkenning van onze aanpak. We zijn ontzettend trots op ons team, dat met toewijding, creativiteit en een flinke dosis lef telkens weer weet te verrassen.’

Lees ook

 

Haystack People neemt Idato over en lanceert: Needles

Naalden en hooibergen: in recruitment liggen ze vaak dicht bij elkaar. Dus zo vreemd is het niet dat Haystack People, specialist in IT-recruitment, Needles heeft gekozen als nieuwe naam voor het recent overgenomen vacaturemarketingbureau Idato. Met deze overname zet Haystack People naar eigen zeggen ‘een grote stap in de richting van innovatieve werving, waarbij organisaties sneller en voordeliger talent kunnen aantrekken voor een breed scala aan functies.’

De overname speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een baan vinden.

Needles richt zich op vacaturemarketing via social media. Door gebruik van A.I., recruitmentdata en social media brengt het bureau vacatures heel gericht onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Deze aanpak speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een nieuwe baan vinden, terwijl de concurrentie op traditionele jobboards toeneemt. Needles claimt als resultaten bijvoorbeeld:

  • Een bereik van 25.000 tot 40.000 geschikte kandidaten per campagne.
  • Gemiddeld 30 geïnteresseerde reacties per vacature.
  • Tot wel 60% kostenbesparing ten opzichte van traditionele recruitmentmethodieken.

Continu leren

‘Met Needles benutten we de kracht van A.I. en laten we campagnes continu leren van eerdere resultaten’, aldus Stijn Koehler, directeur van Haystack People (rechts op de foto). ‘Zo zorgen we voor steeds betere prestaties en verlagen we tegelijkertijd de wervingskosten voor organisaties.’ De recente overname maakt het mogelijk om organisaties sneller en voordeliger te helpen met het vinden van de juiste mensen – en dat voor veel meer functies dan alleen IT.

Idato heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.

Haystack People heeft zich jarenlang gericht op IT-professionals zoals softwareontwikkelaars en technische talenten binnen scrum-teams. De vraag naar ondersteuning bij andere functies op andere afdelingen – zoals financieel controllers, marketeers en accountmanagers – groeide echter sterk. De overname van Idato biedt een antwoord op deze behoefte. Idato was een pionier in vacaturemarketing met A.I. en heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.

‘De volgende stap in recruitment’

Voor de directie van Haystack People is dit meer dan een zakelijke beslissing. ‘Dit voelt als een nieuw, innovatief avontuur’, zegt Ruben Ordelman (Needles, links op de foto boven). ‘We bouwen voort op een stevig fundament en voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’

‘We voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’

‘De arbeidsmarkt blijft in beweging, en met Needles spelen we in op de groeiende behoefte aan slimme, datagedreven oplossingen’, voegt Koehler toe. ‘Organisaties kunnen nu hun vacatures effectiever invullen en tegelijkertijd hun werkgeversmerk versterken.’

Lees ook

MrWork en STAYR slaan handen ineen om complete journey te bieden

De nieuwe strategische samenwerking combineert de kracht van de recruitment marketing automation van MrWork met de expertise van STAYR op het gebied van medewerkerbehoud. Het resultaat? Een integrale benadering van de Employee Journey tot aan duurzame retentie, zo stellen de twee bedrijven. Volgens henzelf vullen de twee partijen elkaar naadloos aan: daar waar MrWork zorgt voor een sterke instroom van talent, zorgt STAYR dat deze waardevolle medewerkers langer behouden blijven.

Employee Experience van A tot Z

‘Het aantrekken van talent is slechts de eerste stap’, aldus Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork. ‘Wat er gebeurt nadat iemand start, bepaalt of die investering rendeert. Dankzij de samenwerking met STAYR kunnen wij onze klanten niet alleen helpen met het aantrekken van het juiste talent, maar ook met het vasthouden ervan, door een doelgroepspecifieke Employee Journey te creëren die relevant is per doelgroep en medewerkers blijft ondersteunen en inspireren.’

‘Het aantrekken van talent is slechts de eerste stap. Wat gebeurt nadat iemand start, bepaalt of die investering rendeert.’

De technologie van MrWork richt zich op het bereiken, informeren en converteren van de juiste kandidaten en hen naar een werkgever te leiden. STAYR vult deze reis aan door een vlekkeloze onboarding en een strategische aanpak voor medewerkersbetrokkenheid te garanderen. ‘Samen bouwen we een employee journey die klopt van A tot Z’, stelt Yuri van Helten, mede-oprichter van STAYR. ‘Van eerste kennismaking tot langdurige samenwerking.’

Innovatie door samenwerking

Dankzij de integratie van data en tools tussen beide bedrijven krijgen werkgevers een compleet beeld van de candidate én employee journey. De inzichten van MrWork moeten zorgen voor een betere grip op  het recruitmentproces, terwijl STAYR’s expertise in retentie wil helpen om strategische beslissingen te nemen op het gebied van personeelsbeleid. ‘Het delen van data tussen onze systemen maakt het mogelijk om niet alleen te zien hoe kandidaten de organisatie binnenkomen, maar ook wat nodig is om hen te behouden en te laten groeien’, aldus Van Helten. ‘Het is een win-win voor zowel werkgever als medewerker.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan betere medewerkers die willen blijven.’

Met deze samenwerking richten MrWork en STAYR zich op het ondersteunen van werkgevers in het hele traject: van het aantrekken van talent tot het behouden van medewerkers. ‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan betere medewerkers die willen blijven’, zegt Van Velzen. ‘Samen zorgen we voor die duurzame verbinding.’

Lees ook

Stack Overflow en Indeed komen nu ook in Nederland met Stack Overflow Jobs

Sinds mei vorig jaar werken Stack Overflow en Indeed al samen aan een carrièresite speciaal voor developers. De samenwerking tussen de twee platformen heeft nu ook de oversteek naar het Europese vasteland gemaakt. Met als gevolg dat Stack Overflow Jobs als co-branded vacaturesite nu ook beschikbaar is voor geografische regio’s buiten de VS, waaronder Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

De samenwerking tussen de twee platformen heeft nu ook de oversteek naar Europa gemaakt.

Met deze vacaturesite willen beide platformen de carrièregroei van ontwikkelaars ondersteunen en bedrijven helpen cruciale technische functies te vervullen.  Volgens de Stack Overflow Developer Survey 2024 is slechts 1 op de 5 ontwikkelaars tevreden in zijn of haar huidige rol. Met een focus op de IT-community en het helpen van ‘s werelds meest gewilde talent bij het vinden van bevredigende functies, wil Stack Overflow Jobs duizenden relevante vacatures binnen handbereik brengen van technische werkzoekenden.

Stack Overflow and Indeed today announced the next evolution of their longstanding partnership to deliver on the career development needs of the world’s most active developers, help companies improve their employer branding and hire hard-to-fill tech roles. The two companies will assist job seekers at every stage of their career, from seasoned professionals to those just getting started, and support searches for a variety of technology roles including front end to back end engineering to SRE and more.

7 miljoen vacatures bekeken

Sinds de Amerikaanse lancering van Stack Overflow Jobs in mei 2024 zijn er al meer dan 7 miljoen vacatures op bekeken. De uitbreiding naar Europa biedt een reeks oplossingen voor employer branding om Europese organisaties te helpen het juiste technologietalent aan te trekken en te binden. Met Stack Overflow Jobs kunnen werkgevers in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland nu hun wervingsinitiatieven ondersteunen door openstaande vacatures op een gespecialiseerde vacaturesite te plaatsen om ontwikkelaars en technologen in elke fase van hun carrière te bereiken, van doorgewinterde professionals tot starters.

Gebruikers kunnen vacatures zoeken op functietitel, trefwoorden of bedrijf of stad.

Om te zorgen dat het juiste talent de juiste mogelijkheden vindt, hebben de teams van Stack Overflow en Indeed duidelijk gedefinieerde criteria op basis van functietitel om te zorgen dat vacatures op Stack Overflow Jobs relevant zijn voor een technisch publiek. De vacaturesite ondersteunt zoekopdrachten voor allerlei technologische functies, van engineering tot ontwikkeling. Gebruikers kunnen vacatures zoeken op functietitel, trefwoorden of bedrijf of stad. Stack Overflow en Indeed blijven ook samenwerken aan bronnen en content om IT’ers te helpen bij het zoeken naar een baan en het ontwikkelen van hun carrière.

Vertrouwde community

‘De toewijding van Indeed om werkzoekenden te helpen hun volgende baan te vinden en hun carrière uit te bouwen met hun wereldwijde recruitmentplatform in combinatie met ons ongeëvenaarde bereik van tientallen miljoenen wereldwijde ontwikkelaars en technologen als de meest vertrouwde community voor ontwikkelaars en technologen is een vruchtbare samenwerking geweest’, aldus Stack Overflow-CEO Prashanth Chandrasekar. ‘We zijn blij dat we Stack Overflow Jobs kunnen aanbieden aan ontwikkelaars op de Europese markt die op zoek zijn naar een hoger niveau van hun carrière.’

‘Door Stack Overflow Jobs uit te breiden naar Europa, kunnen meer ontwikkelaars relevante vacatures ontdekken.’

‘Bij Indeed is het onze missie om mensen aan een baan te helpen. Dit houdt ook in dat we ontwikkelaars en technologen in staat stellen om functies te vinden die aansluiten bij hun vaardigheden en ambities’, vult Iain Hamilton, VP Product bij Indeed, aan. ‘Door Stack Overflow Jobs uit te breiden naar Europa, stellen we meer ontwikkelaars in staat duizenden zeer relevante vacatures te ontdekken, afgestemd op hun expertise. Samen met Stack Overflow maken we het makkelijker voor werkgevers om in contact te komen met technisch talent om innovatie te stimuleren, en voor werkzoekenden om hun carrière wereldwijd vooruit te helpen.’

Lees ook

Zorgorganisaties slaan handen ineen met Visma | Raet in strijd tegen diploma-, BIG- en VOG-fraude

In de zorg is het aantal fraudegevallen de afgelopen jaren flink gestegen. Vorige week nog kwam nieuws van RTL naar buiten waaruit blijkt dat valse papieren in de sector aan de orde van de dag zijn. Het gaat hierbij om valse diploma’s, maar ook om andere papieren die de veiligheid en kwaliteit in de zorg waarborgen. Zoals de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), Erkenning Verworven Competenties (EVC) en de BIG-registratie, die bijvoorbeeld verpleegkundigen nodig hebben. Doel van de wet BIG (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) is nu juist om patiënten tegen ondeskundig en onzorgvuldig handelen te beschermen.

Zorgorganisaties hebben in meerdere meetings meegedacht over werkbare oplossingen.

HR-dienstverlener Visma | Raet heeft de uitdaging opgepakt en lanceert komende periode meerdere functionaliteiten in hun software Youforce, die het frauderen met diploma’s, BIG-registraties en Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG) moet helpen te voorkomen. Voor de softwareontwikkeling heeft het bedrijf de handen ineengeslagen met zorgorganisaties als Alrijne, Amaris, Cordaan, Espria en Zorgpartners Midden-Holland. Zij hebben in meerdere meetings meegedacht over wat uitdagingen zijn in het tegengaan van fraude en welke oplossingen werkbaar zijn voor de HR-afdeling.

Integratie met mijndiploma.nl

Visma | Raet kondigt daarna de lancering van drie nieuwe functionaliteiten aan. Zo wordt begin 2025 een rechtstreekse integratie met mijndiploma.nl opgezet, wat betekent dat als medewerkers bij een organisatie in dienst treden zij hun diploma moeten uploaden in Youforce vanuit dit DUO-register. Hiervoor is inloggen met een DigiD verplicht, wat diplomafraude onmogelijk maakt. Daarnaast wordt de Youforce-software zo ingericht dat elke maand een automatische controle van de BIG-registratie van bestaande medewerkers plaatsvindt.

De software controleert de BIG-registratie van medewerkers straks elke maand automatisch.

Hiermee wordt het voor werkgevers beter en makkelijker inzichtelijk of er medewerkers zijn die onverhoopt een maatregel vanuit het BIG-register opgelegd hebben gekregen, of dat iemands BIG-registratie volledig geschrapt is. Tot slot werkt het softwarebedrijf ook aan een functionaliteit die het mogelijk maakt om de echtheid van VOG’s automatisch te valideren in hun software. Nu moeten HR-professionals hiervoor nog naar validatie.nl gaan. De uitrol van deze functionaliteit zal later in 2025 volgen.

‘Ernstige zorgen’

‘We weten dat men zich in de zorgmarkt ernstige zorgen maakt over de gevolgen van mogelijke fraude’, aldus Remco te Ronde, Product Owner bij Visma | Raet. ‘Als softwareleverancier weten we ook hoeveel verschil het automatiseren van processen kan maken in dit soort kwesties. Met onze nieuwe functionaliteiten verwachten we een passende oplossing te bieden in de strijd van zorgorganisaties tegen fraude van diploma’s, BIG-registraties en VOG’s. We zijn trots dat we hiermee een steentje kunnen bijdragen aan het voorkomen dat mensen met onjuiste intenties in de zorg gaan werken.’

De IGJ deed in 2023 al een oproep om kandidaten nooit zomaar op hun blauwe ogen te geloven.

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) deed in 2023 al een oproep aan de sector om kandidaten nooit zomaar op hun blauwe ogen te geloven en diploma’s en VOG’s van sollicitanten en werknemers goed te controleren en valse papieren te melden aan het Openbaar Ministerie en de inspectie. Dit naar aanleiding van de vele berichten die ook toen al de kop opstaken omtrent grootschalige fraude in de sector. In november vorig jaar bleek al dat de politie zich ernstig zorgen maakt over een ‘schrikbarende toename’ van criminelen die zonder diploma werkzaam zijn als zzp’er in de zorg. De politie stelde vast dat drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers ‘op grote schaal’ actief zijn in de zorgsector.

Vakbonden NU’91 en FNV Zorg en Welzijn doen een dringende oproep aan werkgevers om dit probleem van valse papieren ‘met de hoogst mogelijke prioriteit’ op te pakken. ‘Check dit aan de poort, dit kan en mag niet langer bestaan’, aldus FNV-bestuurder Saida Youssef tegen RTL. Femke Merel van Kooten van NU’91 valt haar bij. ‘Als bij een avonddienst een zorgprofessional denkt ‘hier klopt iets niet’, dan moet er direct worden gehandeld en niet pas de volgende ochtend, want het levert levensgevaarlijke situaties op.’

Lees ook

Bemiddelaar Bouwpeople voortaan verder onder de naam: Techers

Bouwpeople, bemiddelaar voor zzp’ers en opdrachtgevers in de technische installatiebranche, heet vanaf vandaag Techers. Beide merken zijn onderdeel van moederbedrijf Aditech. Techers werd in 2023 overgenomen en is net als Bouwpeople een ervaringsspecialist in zzp-bemiddeling in de techniek. Met één merk wil het bedrijf alles – voor zowel de zelfstandigen als de installatiebedrijven – zo simpel en overzichtelijk mogelijk houden. Martijn Lussenburg, algemeen directeur: ‘Het werk ‘simpel houden’ past bij ons bedrijf, én heeft gewoon praktische voordelen voor iedereen.’

‘Het werk ‘simpel houden’ past bij ons bedrijf, én heeft gewoon praktische voordelen voor iedereen.’

De samenvoeging lijkt op het eerste gezicht vooral een administratieve wijziging, maar volgens Lussenburg heeft het ook hele tastbare voordelen. ‘Met het samenvoegen van Bouwpeople en Techers wordt de administratie voor zelfstandigen versimpeld, de beste service van twee onderdelen gecombineerd en zijn extra voordelen voor alle zzp’ers toegankelijk. We lanceren gelijk ook een splinternieuwe digitale app van AFAS om uren in bij te houden.’ Aditech en Techers helpen meer dan 1.000 bedrijven met technisch personeel; van zzp’ers en uitzendkrachten tot en met deta-vast en werving & selectie.

Werf& Nieuwsbrief - Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief*
Nieuwsbrief*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hulp om te voldoen aan nieuwe regelgeving

Vanaf 1 januari 2025 handhaaft de Belastingdienst op schijnzelfstandigheid. Zzp’ers moeten kunnen aantonen dat ze hun werkzaamheden bij de opdrachtgever volledig zelfstandig uitvoeren. Lussenburg: ‘We merken dat veel zelfstandigen én inhurende bedrijven daarmee worstelen en niet precies weten wat ze moeten doen. Vakgemak betekent ook dat wij je daar compleet bij gaan helpen.’

‘Het is maar net waar jij gelukkig van wordt. En op welke manier jij lekker op je plek zit!’

‘Zo houden we toezicht op het aantal opdrachtgevers waarvoor een zzp’er werkt en de werkzaamheden die je doet. We gebruiken juiste modelovereenkomsten en zorgen ervoor dat de juiste documenten op orde zijn. Zo kunnen onze zzp’ers met een gerust hart aan de slag. Eigenlijk de ideale combinatie van vrijheid en lekker werken’, aldus Lussenburg. ‘Voor een enkeling is de verandering in 2025 het juiste moment om toch in loondienst te gaan. Ook daar helpen we ze bij. Bij ons kunnen ze dan zo door naar Aditech, de tak die juist meer de ‘werkgever’ is voor mensen in de techniek. Het is maar net waar jij gelukkig van wordt. En op welke manier jij lekker op je plek zit!’

Lees ook