Nmbrs en Tigris slaan handen ineen voor geavanceerde uitzendsoftware voor de flexbranche

Nmbrs en Tigris hebben de handen ineen geslagen. Door deze samenwerking hebben aangesloten uitzendbureaus via de cloud toegang tot de best mogelijke best-of-breed-oplossing binnen de uitzendbranche, stellen beide organisaties. De wens voor deze integratie komt onder andere uit de uitzendbranche zelf. Nmbrs staat bekend als een van de sterkste verlonings-engines. Met meer dan 800.000 loonstroken per maand heeft het HR & Payroll platform een bewezen trackrecord.

Met meer dan 800.000 loonstroken per maand heeft Nmbrs een bewezen trackrecord.

De afgelopen jaren klopten ook uitzendbureaus steeds vaker aan om gebruik te maken van de software van Nmbrs. Maar het bedrijf kon anvankelijk de uitzendmarkt nog niet goed bedienen. De uitzendbranche is immers een heel specifieke branche met nog meer complexe wet- en regelgeving en uitzonderingen dan andere sectoren.

Geavanceerde koppeling in complexe branche

In totaal 10 developers werkten ruim 3 jaar aan de nu gepresenteerde oplossing. Gezien de complexiteit van de branche zijn beide partijen zeer trots op het eindresultaat. ‘De integratie betekent dat er een Tigris-schil bovenop de Nmbrs-software komt’, aldus Maikel Neelen, medeoprichter van Tigris. ‘Medewerkers, opdrachtgevers en kandidaten van aangesloten uitzendbureaus doen hun werk nu volledig in de Tigris-software. De relevante data worden via de integratie naar Nmbrs gestuurd, die vervolgens de loonrun draait. De data die daaruit voortkomen, verwerkt Tigris dan weer zodat er een loonstrook ontstaat die voldoet aan alle geldende regels binnen de uitzendbranche.’

‘We wilden natuurlijk graag voldoen aan de lokroep van de uitzendbureaus.’

Nmbrs-oprichter Michiel Chevalier: ‘Wij en de uitzendmarkt, dat was tot voor kort niet bepaald een match made in heaven. Ons systeem is primair ontwikkeld voor businessklanten en accountantskantoren. Payrolling voor de uitzendmarkt vergt veel meer dan alleen een bruto-netto-berekening. Toch wilden we natuurlijk graag voldoen aan de lokroep van de uitzendbureaus. Dankzij de integratie met Tigris is dat nu gelukt. Nu kunnen we ook de uitzendmarkt helpen met onze verlonings-engine. Daar worden wij blij van, maar de klanten van Tigris natuurlijk ook.’

Integratie maakt platform Tigris nog sterker

Tigris geldt als totaaloplossing voor de uitzendbranche, stelt Neelen, en met de integratie met Nmbrs wordt die oplossing volgens hem nóg completer. Via de software regelt een uitzendbureau het hele traject vanaf sollicitatie tot aan het versturen van de loonstrook immers via één online platform. Neelen: ‘We boden al de beste oplossing voor jobmarketing, recruitment en operations en met Nmbrs hebben we de beste salaris- en HR-software nu daaraan kunnen toevoegen. We zijn nu de enige totaaloplossing die met het Salesforce-platform op deze manier de uitzendbranche bedient.’

Lees ook

 

VONQ en Hireserve slaan handen ineen

VONQ en Hireserve starten een samenwerking om het voor recruiters nog gemakkelijker te maken de juiste kandidaten te vinden. Sinds vandaag sluit het zogeheten jobboard- en socialmedia-portfolio van VONQ naadloos aan op het ATS van Hireserve. Klanten van Hireserve kunnen hierdoor direct vanuit hun ATS jobmarketingcampagnes bestellen en hun vacatures verspreiden op bijvoorbeeld Monsterboard.nl, Facebook, Intermediair en nog eens zo’n 2.000 andere kanalen.

‘Hiermee brengen wij recruitmentmarketing in het hart van de recruiters.’

De beide Rotterdamse bedrijven zijn blij met de verdere samenwerking. ‘Hiermee brengen wij recruitmentmarketing en multiposting nog dichter bij bij de klant, namelijk in het hart van de recruiters, die al dagelijks inloggen in hun Hireserve ATS-omgeving om hun recruitment werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uit te voeren. De integratie tussen VONQ en Hireserve zorgt voor een optimale ervaring voor recruiters die nu vanuit hun omgeving vacatures kunnen verspreiden’ aldus Joren de Koning, Director of Partnerships bij VONQ.

Niet meer schakelen

Alle Hireserve-gebruikers krijgen door de samenwerking toegang tot meer dan 2.000 mediakanalen in de wereld. Dat varieert van generieke vacaturesites tot niche sites, aggregators, online hubs en communities, social media-kanalen en apps. Dit zou het dagelijkse leven van Hireserve-gebruikers moeten vereenvoudigen. Zij kunnen nu op één plek alles doen: van taken beheren tot en media kopen. Ze hoeven daardoor niet meer te schakelen tussen verschillende systemen, tijdrovend contractbeheer en media inkopen.

Beide Rotterdamse bedrijven zitten niet stil als het op integraties aankomt.

De samenwerking met VONQ is voor Hireserve bepaald niet de eerste integratie. Vorig jaar maakte het bedrijf bijvoorbeeld ook nog een integratie met Validata bekend, nadat het een aantal jaar daarvoor ook de VacatureVerbeteraar erin opnam. Ook VONQ zit bepaald niet stil, getuige onder meer een recente integratie met het skeeled-ATS en al eerdere strategische samenwerkingen met SmartRecruiters, Cornerstone, Otys, Yellow Yard, Icims, CVWarehouse, eRecruiter, Emply, Raet, TalentSoft, Lumesse, en OneJobSlot. Ook trok het bedrijf vorig jaar een grote investeerder aan. Dat moet de groei van het bedrijf ook over de grens versnellen.

Beeld boven: een kijkje in de keuken op het kantoor van VONQ

Lees ook

Brys gelanceerd als nieuw label op recruitmentmarkt

‘Door goed te luisteren naar de kandidaat willen we een sparringpartner zijn die hem of haar de juiste richting wijst’, zegt Brys-oprichter Ruben van Mourik. ‘We zoeken naar iemands drijfveren en wat iemand uniek maakt. Eigenlijk lopen we een stukje mee op het carrièrepad. Zo kunnen we hem of haar aan de juiste werkgever verbinden en de juiste match maken.’

We zoeken naar iemands drijfveren. Eigenlijk lopen we een stukje mee op het carrièrepad.’

Van Mourik (midden op de foto boven) is samen met Walter Leenheer (links) en Mathijs Vreeken sinds 14 september begonnen met het nieuwe label, onderdeel van de Florys Groep, waartoe ook Intro Personeel, Florys, Prevenzo en JobUp behoren. De dienstverlening van deze bedrijven bestaat met name uit recruitment, HR, belastingadvies, finance, verzuimbegeleiding en re-integratie. Brys richt zich vooral op recruitment in ‘banen die je bij elke wat grotere organisatie tegenkomt’: finance, HR, office/support, administratie, marketing, sales en management.

Vanuit hun eigen talent

Met Brys hopen de drie ondernemers naar eigen zeggen ‘elk vanuit hun eigen talent iets toe te voegen in het recruitmentproces.’ Wat hen onderscheidt? ‘We proberen de match te maken op drijfverenniveau en organisatiecultuur. Dat begint al met het aanspreken van de kandidaat. We doen dat op een manier die past bij de doelgroep. Recruiten is verleiden. Samen met jou gaan we op zoek naar wat jouw organisatie de kandidaat te bieden heeft.’

Recruiten is verleiden. Samen zoeken we wat jouw organisatie kandidaten te bieden heeft.’

Het bureau uit Alblasserdam denkt dat werkgevers ‘met een gerust hart’ hun vacatures in de handen van het nieuwe label kunnen leggen. ‘Door mensen actief te benaderen gaan onze specialisten vervolgens op zoek naar de juiste kandidaat voor de vacature.’

‘De wind in de zeilen van jouw carrière, daar gaan we voor.’

Geen snelle verkopers, zo beloven ze. Maar in plaats daarvan: ‘sparringpartners die echt met je meedenken.’ Ieder met z’n eigen uitgebreid netwerk en specialisme. ‘Door ons goed in jouw situatie te verplaatsen, de juiste vragen te stellen en goed te luisteren willen we de sleutel zijn naar een nieuwe uitdaging. Soms kan een assessment of talentenanalyse ons daarbij goed helpen. De wind in de zeilen van jouw carrière, daar gaan we voor.’

Lees ook

OGER en Dress for Success in de bres voor Amsterdamse werklozen

Een goede eerste indruk is cruciaal tijdens een sollicitatiegesprek. Maar veel werkzoekenden hebben niet de financiële middelen om goed voor de dag te komen. Speciaal daarvoor hebben Stichting Dress for Success en maatpakkenspecialist OGER de handen ineengeslagen met de gemeente Amsterdam en het UWV, zodat werkzoekenden in de hoofdstad in elk geval goed gekleed op een eventuele sollicitatie kunnen verschijnen.

De gemeente wil hiermee de doorstroom van WW-gerechtigden naar de bijstand minimaliseren.

‘Wij hebben stichting Dress for Success ingezet om werkzoekenden te voorzien van passende kleding en gratis advies voor sollicitatiegesprekken’, vertelt Danielle Veljkovic, projectleider bij de gemeente Amsterdam. ‘Het doel: een goede eerste indruk maken tijdens sollicitatiegesprekken en hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten.’ En met als bijkomend doel voor de gemeente: de doorstroom van WW-gerechtigden naar de bijstand te minimaliseren.

Een paar centimeter groeien

‘Wij zorgen ervoor dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van persoonlijke presentatie’, aldus Corina Koekenbier, manager van Dress for Success (foto rechts). ‘We zorgen dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van persoonlijke presentatie. De kledingadviseurs van onze wereldwijde non-profitorganisatie kleden deze mensen in een geschikte outfit voor de richting waarin ze solliciteren. Werkzoekenden groeien letterlijk een paar centimeter doordat ze de betere versie van zichzelf in de spiegel zien. Kleding doet mentaal iets met de mens; je houding verandert en het geeft je een positieve boost. Gemiddeld 70% van de klanten vindt na een bezoek aan Dress for Success daadwerkelijk werk.’

Gemiddeld 70% van de klanten vindt na een bezoek aan Dress for Success daadwerkelijk werk.’

Dress for Success heeft voor de actie onder meer de beschikking over een partij luxe outfits van OGER Corporate Fashion Statements (OCFS), de bedrijfskledingtak van modezaak OGER. Managing Director Patrick Lusink: ‘Onze voorgaande collecties en voorraad mogen nu plaatsmaken voor de nieuwe. Daarom doneren we de kleding aan Dress for Success. Iedereen heeft het moeilijk in deze coronatijd. Wij ook. Maar juist in deze tijd moet je oog voor elkaar blijven hebben.’

In drie verschillende kleuren

Het gaat om herencolberts, damescolberts en herenpantalons in een modern, slanker gesneden model en mooie, rechte kokerrokken in drie verschillende kleuren: zwart, antraciet en navy blauw. Dit alles in een fijne mengkwaliteit van wol. De kleding wordt verdeeld over de vestigingen van Dress for Success. In Nederland zijn negen vestigingen, in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden en Eindhoven. De totale waarde van de geschonken collectie beloopt zo’n kwart miljoen euro.

Lees ook

Timing komt met hippe app ‘Skillzilla’ om mbo’ers beter te matchen

In maar liefst 49% van alle vacatures in Nederland wordt momenteel een mbo-opleiding gevraagd, blijkt uit onderzoek van Jobdigger. Toch bestaat er nog steeds een mismatch tussen openstaande vacatures en werkzoekenden en neemt de werkloosheid weer toe door de coronacrisis. Een nieuwe app van uitzendgroep Timing, Skillzilla geheten, probeert daar iets aan te doen door mbo-opgeleiden meer inzicht te geven in zichzelf en een breder perspectief op mogelijke banen.

‘Werkzoekenden moeten zich herkennen in vacatures en met vertrouwen solliciteren.’

Paul Haarhuis, Chief Commercial Officer bij Timing: ‘Vacatures blijven komen, maar ook openstaan, omdat werkzoekenden soms niet de juiste werkervaring hebben. Dat is ontzettend jammer, want deze personen hebben misschien wel de vaardigheden om de betreffende functie uit te oefenen. Daarom is het van groot belang dat werkzoekenden zich herkennen in deze functies en met vertrouwen solliciteren.’

Meer dan een traditioneel curriculum vitae

De met hippe beelden gelardeerde app is in het leven geroepen vanuit de behoefte om beter inzicht te krijgen in wat mbo-opgeleiden precies meebrengen naar een baan. Gebruikers vullen een aantal vragen in over hun werkervaring, opleidingen en hobby’s en op basis daarvan stelt Skillzilla een ‘skillpaspoort’ op.

Skillzilla gaat mensen nieuwe inzichten geven in vacatures die zij zouden kunnen vervullen.’

Dit skillpaspoort is meer dan een traditioneel cv. Het presenteert namelijk niet alleen de vaardigheden van een kandidaat, maar geeft ook inzicht in wat iemand precies waard is buiten de kaders van een specifieke vacature. Daarnaast kunnen werkzoekenden hun ambities invullen in de online applicatie. Skillzilla rekent dan precies uit welke vaardigheden iemand nog verder kan ontwikkelen en welke eventuele tussenstappen iemand in zijn of haar carrière kan zetten om die ambities te realiseren. Haarhuis: ‘Veel mbo-opgeleiden vinden het lastig te zeggen waar zij écht goed in zijn. Zij herkennen zich vaak niet in de vacatureteksten. Skillzilla gaat deze mensen helpen met nieuwe inzichten in vacatures die zij met hun vaardigheden zouden kunnen vervullen.’

Vacaturetekst vaak niet gelezen

Uit onderzoek blijkt dat vacaturetitels en vacatureteksten zelden overeenkomen met wat de functie in werkelijkheid inhoudt, stelt Timing. Daarbij lezen werkzoekenden volgens hen ook vaak niet wat er precies in de vacaturetekst staat. Onder andere hierom wil het uitzendbureau in de toekomst op basis van het skillpaspoort werkzoekenden direct gaan matchen met openstaande vacatures en bijbehorende organisaties die goed bij hun profiel en vaardigheden passen.

‘Je bent veel meer dan je cv. Je bent uniek. Je hebt skills.’

‘Je bent veel meer dan je cv. Je bent uniek. Je hebt skills.’ Met die zin opent de website van Skillzilla. Kandidaten kunnen in het skillspaspoort dat ze daar aanmaken niet alleen een overzicht geven van hun werkervaring, opleidingen, cursussen, hobby’s en vrijwilligerswerk. Ze kunnen hun skillspaspoort er ook uitbreiden met een persoonlijkheidstest, cultuurscan en een bevlogenheidstest. Zo wil Timing ze nog meer inzicht geven in hun persoonlijke eigenschappen en binnen welk bedrijfscultuur ze het beste passen.

skillzilla app

Lees ook

SmartMessage maakt communiceren met kandidaten makkelijk, of het nu via mail, app of sms is

SmartRecruiters claimt dat het met SmartMessage het eerste ATS wordt van waaruit je direct (natively built in) met kandidaten kunt communiceren. Hard nodig, aldus het bedrijf. De meerderheid van de werkenden is tegenwoordig immers niet meer gebonden aan een kantoor of bureau. Bovendien werken steeds meer mensen remote. Dan is een tekstsysteem vanaf je telefoon wel zo handig. Voor 90% zou ‘texting‘, op wat voor manier dan ook, al de primaire communicatiemethode zijn.

SmartMessage is ontworpen om de ‘barrières’ te slechten die zouden bestaan tussen hiring teams enerzijds en kandidaten, waar ook ter wereld, anderzijds. Daardoor worden meer banen bereikbaar voor kandidaten van verschillende achtergronden, zonder dat ze zelfs ook maar een mailadres hoeven te hebben. Het product werkt met sms en WhatsApp, waardoor een snelle reactie gegarandeerd is en kandidaten snel door het hele proces heen kunnen.

Inbox geeft overzicht

In een eerste testfase bleken kandidaten al tot zo’n 80% sneller te reageren op boodschappen uit SmartMessage dan op mailtjes. Samen met de lancering van SmartMessage is er ook een feature gekomen die Inbox heet. Daarmee kunnen recruiters al hun communicatie met kandidaten in één oogopslag bijhouden. Of het nu via een appjes, sms’jes of mailtjes is. Je kunt de communicatie ook makkelijker delen met anderen, bijvoorbeeld de vacaturehouder. En dat terwijl de data en communicatie toch GDPR-compliant blijven.

smartmessage

SmartMessage is nu live voor alle 4.000 klanten van SmartRecruiters over de hele wereld. Tot die klanten behoren onder meer Bosch, LinkedIn, Skechers, en Visa. Zij kunnen nu dus sneller communiceren met kandidaten, op welk platform die kandidaat dat ook maar wil.

Lees ook

Recruit Robin haalt groeigeld op

Recruit Robin is een Software-as-a-Service-platform, waarmee recruiters meer goede kandidaten voor een vacature kunnen vinden. Kandidaten worden gevonden op meer dan 10 online platformen en via A.I. gematcht aan de open vacature. Een recruiter kan de kandidaten na review direct vanuit het platform benaderen, waarbij het platform weer leert van elke interactie.

Kandidaten worden gevonden op meer dan 10 online platformen en via A.I. gematcht aan een open vacature.

Voor recruiters (en managers) zegt Recruit Robin twee problemen op te lossen: een tekort aan tijd en een tekort aan kandidaten. Als te weinig passende sollicitanten op een openstaande vacature solliciteren moet een recruiter handmatig op zoek en goede kandidaten online benaderen. Dat is effectief, maar kost ook veel tijd, en wordt daarom vaak te laat ingezet.

100 klanten

Sinds oprichting in 2019 sloot Recruit Robin zo’n 100 klanten aan op haar SaaS-platform, waaronder veel uitzend-, detachering- en recruitmentbureaus. Daarnaast  zijn ook de interne recruitmentteams bij PGGM, Engie en Arcadis nu aansloten, en dus A.I.-supported. ‘We zien dat bedrijven juist nu overstappen op slimme technologie, zodat ze meer tijd overhouden voor de business’, aldus Quintin Schevernels. ‘Gek genoeg zien we dat de crisis digitalisering op dit vlak juist versnelt.’

‘Gek genoeg zien we dat de crisis digitalisering op dit vlak juist versnelt.’

Recruit Robin werd opgericht door Aron Schilder (foto boven), die met zijn vorige bedrijf zelf het probleem ervoer: ‘Het is niet makkelijk om dit probleem goed op te lossen en sourcing heeft een enorme impact op de dagbesteding van recruiters en hun business. Met deze funding kunnen we investeren in onze A.I.-technologie. Daarmee bereiken we nog dit jaar het doel om real-time het grootste aanbod passende kandidaten te leveren, voor al je vacatures.’

Zelf ervaren

De angel investors waren alle drie al eerder actief in HR-technologie, en ervoeren in die functies steeds de uitdaging zelf.

  • Quintin Schevernels is CEO bij Funda, en voorheen lid van de RvC bij recruitmenttechbedrijf VONQ, en CEO van Layar.
  • Jasper Lammertink is medeoprichter en CTO van HR tech startup Buddee en was daarvoor Head of Development bij het beursgenoteerde Lightspeed POS.
  • Aik Deveneijns bouwt met zijn bedrijf LevelUp Ventures tech- en leadership teams voor start-ups en scale-ups. Hij investeerde eerder in HR-techplatform Recruitee.

Recruit Robin was in 2019 winnaar van de award voor beste recruitment tool bij Recruitment Tech. Met de tool kun je snel kandidaten sourcen, die passen bij jouw functieprofiel en ze vervolgens ook direct benaderen.

 

Lees ook

Zzp-platform Planet Interim beleeft dus gewoon goed eerste half jaar: +33%

Los van de coronacrisis gaat het dan ook goed met het platform, aldus initiatiefnemer Niels van Berkel. Zo breidt Planet Interim uit, ook internationaal. Zie bijvoorbeeld de sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Het platform breidt uit met sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Sinds het uitbreken van de coronacrisis daalde op het online flexplatform wel het aantal opdrachten, maar ook het aantal inschrijvingen van interim-professionals. In het tweede kwartaal van 2020 vonden alleen professionals in de sectoren media en juridisch advies máár nieuw werk, voor alle andere andere sectoren was er een teruggang. Het jaar 2020 was echter zó goed gestart dat het platform het eerste half jaar alsnog een stevige groei boekte van (ruim) 33% ten opzichte van het jaar ervoor, zowel in aantal opdrachten als in aantal professionals dat zich inschreef of het profiel bijwerkte.

Vakgebieden: alleen maar dalers

Alleen gekeken naar het tweede kwartaal, dus sinds de coronapandemie, dan valt op dat het aantal nieuwe opdrachten voor hoogopgeleide interim-managers en zelfstandig professionals flink gedaald is. Terwijl er in de eerste 3 maanden van dit jaar nog 22.500 nieuwe opdrachten van alle vakgebieden bij elkaar opgeteld op Planet Interim stonden, waren dat er een kwartaal later nog maar 16.400.

Op Planet Interim is al jaren lang IT het ‘grootste vakgebied’, gemeten naar aantal opdrachten. Het aantal interim IT-jobs daalde in het vorige kwartaal echter met 22%. Het aantal opdrachten in het op één na grootste vakgebied, Finance & Banking, daalde met 29%. Verder daalden opdrachten in het vakgebied Onderwijs, Juridisch & Fiscaal en Zorg & Medisch minder dan IT en Finance met respectievelijk 12, 10 en 7%.

Grote klappen in HR

Dat met name in het vakgebied Toerisme & Horeca het aantal opdrachten sterk daalt (-81%) is natuurlijk weinig verrassend. Dat kun je wel zeggen van de nummer 2 op deze lijst, HR, met een daling van 62% (en in mindere mate Marketing, met 41% minder opdrachten in de markt). ‘Voor de coronacrisis waren er gemiddeld 28% meer opdrachten dan daarna’, aldus Niels van Berkel. ‘Daarnaast waren er in het tweede kwartaal opvallend genoeg ook minder aanmeldingen van professionals op ons platform. Ik noem dat een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Ik noem het een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Het aantal opdrachten trekt inmiddels weer aan, zei hij eerder tegen ZiPconomy. Ook andere grote flexmarktplaatsen zien langzaam herstel, net als sommige jobboards.

ARA Creative Agency en New Growth Strategies hebben krachten gebundeld

Het ruim 30 medewerkers tellende ARA is al 40 jaar een bekende naam als het gaat om bijvoorbeeld employer en internal branding. Vanaf 1 juli 2020 is New Growth Strategies als vaste strategische partner daarbij gekomen. Samen willen ze de combinatie van employer en internal branding verder brengen. ‘Want daarmee maak je het verschil tussen winnen of verliezen’, aldus de initiatiefnemers.

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor elke organisatie.’

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor iedere organisatie’, aldus Paul Kroef, algemeen directeur van ARA. ‘Het is een cliché, maar de schaarste aan talent neemt nog steeds toe. Bovendien is er nu meer dan ooit behoefte aan inspiratie en motivatie van medewerkers, want hoe houd je medewerkers gemotiveerd en betrokken als het grootste deel thuiswerkt?’

One stop shop

Het Rotterdamse ARA M/V is onderdeel van ARA, dat op zijn beurt weer onderdeel is van TBWA\Worldwide. Het toonaangevend bureau op het gebied van employer branding telt klanten als PostNL, KPMG, Erasmus Medisch Centrum, Cloetta, Rijk Zwaan en Lely. Om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren, heet ARA M/V vanaf 1 juli 2020 ARA Employ en wordt strategisch dus versterkt door New Growth Strategies. ‘Zo geven wij volop inhoud aan de ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van merken in de volle breedte’, aldus Kroef.

‘Data én insights. Strategie én creatie. Onboarding én Employee Advocacy.

New Growth Strategies is sinds 2019 actief op de markt van internal branding en herbergt, onder leiding van Marc van Eck, inmiddels een team van 10 strategen. Het nieuw gevormde ARA Employ profileert zich als one stop shop voor de combinatie van employer en internal Branding. Kroef: ‘Data én insights. Strategie én creatie. Contentproductie én development. Onboarding én Employee Advocacy. Trainingen én workshops. Resultaatanalyse én optimalisatie.’

Lees ook

Proud People breidt dienstverlening uit in vastgoed

“Al jaren doen we bovengemiddeld veel zaken met vastgoedpartijen en is er meerdere malen over gesproken om dit als nieuw specialisme toe te voegen aan Proud People“, aldus directeur en eigenaar Marc Schram. “Wij zijn bij Proud People echter van mening dat, als je iets doet, je het ook goed moet doen. Wij zijn een specialist binnen de arbeidsbemiddeling, maar misten de expertise op vastgoed. We werken hierbij vanuit het uitgangspunt dat we onze professionals en klanten op dezelfde manier behandelen als we zelf behandeld willen worden.”

Nieuwe markt vraagt om eigen expertise

Proud People is al 11 jaar specialist in de vakgebieden Finance, HR & Recruitment en Sales & Marketing. Binnen de vastgoedmarkt zijn dat de specialisaties: Financieel, Commercieel en Bouwtechnisch. Via werving & selectie en detachering wil het Noord-Hollandse bedrijf nu verder groeien. “We zijn trots dat we daarvoor onze nieuwe collega Alina Kramer, expert op de vastgoedmarkt, hebben toegevoegd aan ons team”, aldus de andere directeur en eigenaar, Matthijs Claessens.

Fotografie: Susan Haveman

Zomeractie DoelgroepenDashboard: nu met 6 maanden gratis toegang

In de komende periode gaan veel organisaties tijdelijk in ‘vakantiemodus’. Andere organisaties krijgen zodoende de uitgelezen mogelijkheid om zich te verdiepen in mogelijkheden om hun doelgroep effectief te werven. Dat kan bijvoorbeeld via de zomeractie van het DoelgroepenDashboard. Hiermee ben je in onzekere tijden als deze voortdurend up-to-date over de stand van zaken op de huidige arbeidsmarkt en ben je je concurrentie lange tijd een stap voor in de strijd om talent.

Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data.

Met de zomeractie krijg je tot en met 31 december 2021 toegang tot alle informatie over je doelgroep voor de prijs van één jaarabonnement. Dit betekent dat je tot wel 6 maanden extra gratis toegang krijgt tot het dashboard. Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data uit het DoelgroepenDashboard.

Hoe bereik je je doelgroep?

Met het DoelgroepenDashboard beschik je in enkele klikken over:

  • Inzicht in de wervingshaalbaarheid. Hoeveel procent van je doelgroep is actief en/of latent op zoek? Hoe schaars is het talent dat je zoekt? En hoe vaak worden zij benaderd?
  • Inzicht in waar en hoe je je doelgroep kunt bereiken. Via welke mediakanalen kun je de actieve en latente doelgroep bereiken? Welke (pull)factoren brengen hem of haar in beweging? Wat zijn hun hobby’s en interesses?
  • Inzicht in de (regionale) arbeidsmarkt. Wat is het gemiddeld geboden salaris? Wie zijn je concurrenten? Hoe lang staan vacatures gemiddeld open?
  • De juiste doelgroepinformatie. Hiermee kun je reële verwachtingen managen naar je hiring manager. Zijn de kandidaten überhaupt wel te werven (in deze regio)?

Bekijk hierboven in 2 minuten de highlights van het DoelgroepenDashboard

Nog tot 31 augustus

De zomeractie loopt nog tot 31 augustus 2020. Hoe eerder je meedoet met deze actie, hoe meer profijt je ervan zult hebben. Via het onderstaand formulier kun je meer informatie aanvragen over deze zomeractie.

zomeractie dd

 

EN HR Solutions overgenomen door Belgische Select

Eind februari, nog net voor de coronacrisis, nam Select HR al een meerderheidsbelang in het in Hoofddorp gevestigde bedrijf EN HR solutions, maar dit is recent pas officieel naar buiten gebracht. Hierdoor versterkt het van oorsprong Belgische Select haar aanwezigheid in Nederland en is de groepsomzet voor het eerst in het bestaan meer dan 100 miljoen euro. Select kent nu in Nederland vijf vestigingen.

select vijf vestigingen

Het flexbedrijf noemt Nederland “vandaag de dag de belangrijkste markt voor flexibele arbeid in Europa”. EN HR solutions is vooral gespecialiseerd in Recruitment Process Outsourcing (RPO) en Total Talent Acquisition (TTA). Dit zijn onderwerpen die Select nog minder in portefeuille had. Hiermee wordt een vierde pijler toegevoegd aan de dienstverlening, naast Werving & Selectie, Projectsourcing en Consultancy & Outplacement. Een andere belangrijke pijler van EN HR solutions is de online dienstverlening: ontwikkelingen van werkenbij-sites, vacaturemarketing en employer branding-projecten. Ook dat is een welkome aanvulling, aldus Select.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland, typische voorlopers in de HR markt. In België staat RPO nog in haar kinderschoenen. Maar de wisselwerking tussen de expertise van EN HR solutions en het Belgische netwerk van Select kan hier snel verandering in brengen, denkt de overnemende partij. Omgekeerd kan het bedrijf via het netwerk van EN HR solutions in Nederland haar klassieke dienstverlening in Nederland versneld uitbreiden.

Smart Deal

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan. De overname wordt gestructureerd vanuit een zogeheten ‘Smart Deal’-filosofie. Dat biedt de huidige directie van EN HR Solutions, algemeen directeur Tjesca Honnef-Kuijtenbrouwer en commercieel directeur Kevin Sebel, de kans om ook aandeelhouder te worden, naast meerderheidsaandeelhouder Select en de twee verkopers. SDM-Valorum begeleidde Select in deze transactie.

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan, naast Select.

Net als in de vorige situatie nemen Honnef-Kuijtenbrouwer en Sebel dus nog steeds de operationele leiding voor hun rekening. Bart Gonnissen, CEO bij Select, volgt de integratie op en bouwt mee aan een optimale synergie tussen beide organisaties.