OGER en Dress for Success in de bres voor Amsterdamse werklozen

Een goede eerste indruk is cruciaal tijdens een sollicitatiegesprek. Maar veel werkzoekenden hebben niet de financiële middelen om goed voor de dag te komen. Speciaal daarvoor hebben Stichting Dress for Success en maatpakkenspecialist OGER de handen ineengeslagen met de gemeente Amsterdam en het UWV, zodat werkzoekenden in de hoofdstad in elk geval goed gekleed op een eventuele sollicitatie kunnen verschijnen.

De gemeente wil hiermee de doorstroom van WW-gerechtigden naar de bijstand minimaliseren.

‘Wij hebben stichting Dress for Success ingezet om werkzoekenden te voorzien van passende kleding en gratis advies voor sollicitatiegesprekken’, vertelt Danielle Veljkovic, projectleider bij de gemeente Amsterdam. ‘Het doel: een goede eerste indruk maken tijdens sollicitatiegesprekken en hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten.’ En met als bijkomend doel voor de gemeente: de doorstroom van WW-gerechtigden naar de bijstand te minimaliseren.

Een paar centimeter groeien

‘Wij zorgen ervoor dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van persoonlijke presentatie’, aldus Corina Koekenbier, manager van Dress for Success (foto rechts). ‘We zorgen dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van persoonlijke presentatie. De kledingadviseurs van onze wereldwijde non-profitorganisatie kleden deze mensen in een geschikte outfit voor de richting waarin ze solliciteren. Werkzoekenden groeien letterlijk een paar centimeter doordat ze de betere versie van zichzelf in de spiegel zien. Kleding doet mentaal iets met de mens; je houding verandert en het geeft je een positieve boost. Gemiddeld 70% van de klanten vindt na een bezoek aan Dress for Success daadwerkelijk werk.’

Gemiddeld 70% van de klanten vindt na een bezoek aan Dress for Success daadwerkelijk werk.’

Dress for Success heeft voor de actie onder meer de beschikking over een partij luxe outfits van OGER Corporate Fashion Statements (OCFS), de bedrijfskledingtak van modezaak OGER. Managing Director Patrick Lusink: ‘Onze voorgaande collecties en voorraad mogen nu plaatsmaken voor de nieuwe. Daarom doneren we de kleding aan Dress for Success. Iedereen heeft het moeilijk in deze coronatijd. Wij ook. Maar juist in deze tijd moet je oog voor elkaar blijven hebben.’

In drie verschillende kleuren

Het gaat om herencolberts, damescolberts en herenpantalons in een modern, slanker gesneden model en mooie, rechte kokerrokken in drie verschillende kleuren: zwart, antraciet en navy blauw. Dit alles in een fijne mengkwaliteit van wol. De kleding wordt verdeeld over de vestigingen van Dress for Success. In Nederland zijn negen vestigingen, in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden en Eindhoven. De totale waarde van de geschonken collectie beloopt zo’n kwart miljoen euro.

Lees ook

Timing komt met hippe app ‘Skillzilla’ om mbo’ers beter te matchen

In maar liefst 49% van alle vacatures in Nederland wordt momenteel een mbo-opleiding gevraagd, blijkt uit onderzoek van Jobdigger. Toch bestaat er nog steeds een mismatch tussen openstaande vacatures en werkzoekenden en neemt de werkloosheid weer toe door de coronacrisis. Een nieuwe app van uitzendgroep Timing, Skillzilla geheten, probeert daar iets aan te doen door mbo-opgeleiden meer inzicht te geven in zichzelf en een breder perspectief op mogelijke banen.

‘Werkzoekenden moeten zich herkennen in vacatures en met vertrouwen solliciteren.’

Paul Haarhuis, Chief Commercial Officer bij Timing: ‘Vacatures blijven komen, maar ook openstaan, omdat werkzoekenden soms niet de juiste werkervaring hebben. Dat is ontzettend jammer, want deze personen hebben misschien wel de vaardigheden om de betreffende functie uit te oefenen. Daarom is het van groot belang dat werkzoekenden zich herkennen in deze functies en met vertrouwen solliciteren.’

Meer dan een traditioneel curriculum vitae

De met hippe beelden gelardeerde app is in het leven geroepen vanuit de behoefte om beter inzicht te krijgen in wat mbo-opgeleiden precies meebrengen naar een baan. Gebruikers vullen een aantal vragen in over hun werkervaring, opleidingen en hobby’s en op basis daarvan stelt Skillzilla een ‘skillpaspoort’ op.

Skillzilla gaat mensen nieuwe inzichten geven in vacatures die zij zouden kunnen vervullen.’

Dit skillpaspoort is meer dan een traditioneel cv. Het presenteert namelijk niet alleen de vaardigheden van een kandidaat, maar geeft ook inzicht in wat iemand precies waard is buiten de kaders van een specifieke vacature. Daarnaast kunnen werkzoekenden hun ambities invullen in de online applicatie. Skillzilla rekent dan precies uit welke vaardigheden iemand nog verder kan ontwikkelen en welke eventuele tussenstappen iemand in zijn of haar carrière kan zetten om die ambities te realiseren. Haarhuis: ‘Veel mbo-opgeleiden vinden het lastig te zeggen waar zij écht goed in zijn. Zij herkennen zich vaak niet in de vacatureteksten. Skillzilla gaat deze mensen helpen met nieuwe inzichten in vacatures die zij met hun vaardigheden zouden kunnen vervullen.’

Vacaturetekst vaak niet gelezen

Uit onderzoek blijkt dat vacaturetitels en vacatureteksten zelden overeenkomen met wat de functie in werkelijkheid inhoudt, stelt Timing. Daarbij lezen werkzoekenden volgens hen ook vaak niet wat er precies in de vacaturetekst staat. Onder andere hierom wil het uitzendbureau in de toekomst op basis van het skillpaspoort werkzoekenden direct gaan matchen met openstaande vacatures en bijbehorende organisaties die goed bij hun profiel en vaardigheden passen.

‘Je bent veel meer dan je cv. Je bent uniek. Je hebt skills.’

‘Je bent veel meer dan je cv. Je bent uniek. Je hebt skills.’ Met die zin opent de website van Skillzilla. Kandidaten kunnen in het skillspaspoort dat ze daar aanmaken niet alleen een overzicht geven van hun werkervaring, opleidingen, cursussen, hobby’s en vrijwilligerswerk. Ze kunnen hun skillspaspoort er ook uitbreiden met een persoonlijkheidstest, cultuurscan en een bevlogenheidstest. Zo wil Timing ze nog meer inzicht geven in hun persoonlijke eigenschappen en binnen welk bedrijfscultuur ze het beste passen.

skillzilla app

Lees ook

SmartMessage maakt communiceren met kandidaten makkelijk, of het nu via mail, app of sms is

SmartRecruiters claimt dat het met SmartMessage het eerste ATS wordt van waaruit je direct (natively built in) met kandidaten kunt communiceren. Hard nodig, aldus het bedrijf. De meerderheid van de werkenden is tegenwoordig immers niet meer gebonden aan een kantoor of bureau. Bovendien werken steeds meer mensen remote. Dan is een tekstsysteem vanaf je telefoon wel zo handig. Voor 90% zou ‘texting‘, op wat voor manier dan ook, al de primaire communicatiemethode zijn.

SmartMessage is ontworpen om de ‘barrières’ te slechten die zouden bestaan tussen hiring teams enerzijds en kandidaten, waar ook ter wereld, anderzijds. Daardoor worden meer banen bereikbaar voor kandidaten van verschillende achtergronden, zonder dat ze zelfs ook maar een mailadres hoeven te hebben. Het product werkt met sms en WhatsApp, waardoor een snelle reactie gegarandeerd is en kandidaten snel door het hele proces heen kunnen.

Inbox geeft overzicht

In een eerste testfase bleken kandidaten al tot zo’n 80% sneller te reageren op boodschappen uit SmartMessage dan op mailtjes. Samen met de lancering van SmartMessage is er ook een feature gekomen die Inbox heet. Daarmee kunnen recruiters al hun communicatie met kandidaten in één oogopslag bijhouden. Of het nu via een appjes, sms’jes of mailtjes is. Je kunt de communicatie ook makkelijker delen met anderen, bijvoorbeeld de vacaturehouder. En dat terwijl de data en communicatie toch GDPR-compliant blijven.

smartmessage

SmartMessage is nu live voor alle 4.000 klanten van SmartRecruiters over de hele wereld. Tot die klanten behoren onder meer Bosch, LinkedIn, Skechers, en Visa. Zij kunnen nu dus sneller communiceren met kandidaten, op welk platform die kandidaat dat ook maar wil.

Lees ook

Recruit Robin haalt groeigeld op

Recruit Robin is een Software-as-a-Service-platform, waarmee recruiters meer goede kandidaten voor een vacature kunnen vinden. Kandidaten worden gevonden op meer dan 10 online platformen en via A.I. gematcht aan de open vacature. Een recruiter kan de kandidaten na review direct vanuit het platform benaderen, waarbij het platform weer leert van elke interactie.

Kandidaten worden gevonden op meer dan 10 online platformen en via A.I. gematcht aan een open vacature.

Voor recruiters (en managers) zegt Recruit Robin twee problemen op te lossen: een tekort aan tijd en een tekort aan kandidaten. Als te weinig passende sollicitanten op een openstaande vacature solliciteren moet een recruiter handmatig op zoek en goede kandidaten online benaderen. Dat is effectief, maar kost ook veel tijd, en wordt daarom vaak te laat ingezet.

100 klanten

Sinds oprichting in 2019 sloot Recruit Robin zo’n 100 klanten aan op haar SaaS-platform, waaronder veel uitzend-, detachering- en recruitmentbureaus. Daarnaast  zijn ook de interne recruitmentteams bij PGGM, Engie en Arcadis nu aansloten, en dus A.I.-supported. ‘We zien dat bedrijven juist nu overstappen op slimme technologie, zodat ze meer tijd overhouden voor de business’, aldus Quintin Schevernels. ‘Gek genoeg zien we dat de crisis digitalisering op dit vlak juist versnelt.’

‘Gek genoeg zien we dat de crisis digitalisering op dit vlak juist versnelt.’

Recruit Robin werd opgericht door Aron Schilder (foto boven), die met zijn vorige bedrijf zelf het probleem ervoer: ‘Het is niet makkelijk om dit probleem goed op te lossen en sourcing heeft een enorme impact op de dagbesteding van recruiters en hun business. Met deze funding kunnen we investeren in onze A.I.-technologie. Daarmee bereiken we nog dit jaar het doel om real-time het grootste aanbod passende kandidaten te leveren, voor al je vacatures.’

Zelf ervaren

De angel investors waren alle drie al eerder actief in HR-technologie, en ervoeren in die functies steeds de uitdaging zelf.

  • Quintin Schevernels is CEO bij Funda, en voorheen lid van de RvC bij recruitmenttechbedrijf VONQ, en CEO van Layar.
  • Jasper Lammertink is medeoprichter en CTO van HR tech startup Buddee en was daarvoor Head of Development bij het beursgenoteerde Lightspeed POS.
  • Aik Deveneijns bouwt met zijn bedrijf LevelUp Ventures tech- en leadership teams voor start-ups en scale-ups. Hij investeerde eerder in HR-techplatform Recruitee.

Recruit Robin was in 2019 winnaar van de award voor beste recruitment tool bij Recruitment Tech. Met de tool kun je snel kandidaten sourcen, die passen bij jouw functieprofiel en ze vervolgens ook direct benaderen.

 

Lees ook

Zzp-platform Planet Interim beleeft dus gewoon goed eerste half jaar: +33%

Los van de coronacrisis gaat het dan ook goed met het platform, aldus initiatiefnemer Niels van Berkel. Zo breidt Planet Interim uit, ook internationaal. Zie bijvoorbeeld de sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Het platform breidt uit met sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Sinds het uitbreken van de coronacrisis daalde op het online flexplatform wel het aantal opdrachten, maar ook het aantal inschrijvingen van interim-professionals. In het tweede kwartaal van 2020 vonden alleen professionals in de sectoren media en juridisch advies máár nieuw werk, voor alle andere andere sectoren was er een teruggang. Het jaar 2020 was echter zó goed gestart dat het platform het eerste half jaar alsnog een stevige groei boekte van (ruim) 33% ten opzichte van het jaar ervoor, zowel in aantal opdrachten als in aantal professionals dat zich inschreef of het profiel bijwerkte.

Vakgebieden: alleen maar dalers

Alleen gekeken naar het tweede kwartaal, dus sinds de coronapandemie, dan valt op dat het aantal nieuwe opdrachten voor hoogopgeleide interim-managers en zelfstandig professionals flink gedaald is. Terwijl er in de eerste 3 maanden van dit jaar nog 22.500 nieuwe opdrachten van alle vakgebieden bij elkaar opgeteld op Planet Interim stonden, waren dat er een kwartaal later nog maar 16.400.

Op Planet Interim is al jaren lang IT het ‘grootste vakgebied’, gemeten naar aantal opdrachten. Het aantal interim IT-jobs daalde in het vorige kwartaal echter met 22%. Het aantal opdrachten in het op één na grootste vakgebied, Finance & Banking, daalde met 29%. Verder daalden opdrachten in het vakgebied Onderwijs, Juridisch & Fiscaal en Zorg & Medisch minder dan IT en Finance met respectievelijk 12, 10 en 7%.

Grote klappen in HR

Dat met name in het vakgebied Toerisme & Horeca het aantal opdrachten sterk daalt (-81%) is natuurlijk weinig verrassend. Dat kun je wel zeggen van de nummer 2 op deze lijst, HR, met een daling van 62% (en in mindere mate Marketing, met 41% minder opdrachten in de markt). ‘Voor de coronacrisis waren er gemiddeld 28% meer opdrachten dan daarna’, aldus Niels van Berkel. ‘Daarnaast waren er in het tweede kwartaal opvallend genoeg ook minder aanmeldingen van professionals op ons platform. Ik noem dat een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Ik noem het een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Het aantal opdrachten trekt inmiddels weer aan, zei hij eerder tegen ZiPconomy. Ook andere grote flexmarktplaatsen zien langzaam herstel, net als sommige jobboards.

ARA Creative Agency en New Growth Strategies hebben krachten gebundeld

Het ruim 30 medewerkers tellende ARA is al 40 jaar een bekende naam als het gaat om bijvoorbeeld employer en internal branding. Vanaf 1 juli 2020 is New Growth Strategies als vaste strategische partner daarbij gekomen. Samen willen ze de combinatie van employer en internal branding verder brengen. ‘Want daarmee maak je het verschil tussen winnen of verliezen’, aldus de initiatiefnemers.

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor elke organisatie.’

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor iedere organisatie’, aldus Paul Kroef, algemeen directeur van ARA. ‘Het is een cliché, maar de schaarste aan talent neemt nog steeds toe. Bovendien is er nu meer dan ooit behoefte aan inspiratie en motivatie van medewerkers, want hoe houd je medewerkers gemotiveerd en betrokken als het grootste deel thuiswerkt?’

One stop shop

Het Rotterdamse ARA M/V is onderdeel van ARA, dat op zijn beurt weer onderdeel is van TBWA\Worldwide. Het toonaangevend bureau op het gebied van employer branding telt klanten als PostNL, KPMG, Erasmus Medisch Centrum, Cloetta, Rijk Zwaan en Lely. Om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren, heet ARA M/V vanaf 1 juli 2020 ARA Employ en wordt strategisch dus versterkt door New Growth Strategies. ‘Zo geven wij volop inhoud aan de ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van merken in de volle breedte’, aldus Kroef.

‘Data én insights. Strategie én creatie. Onboarding én Employee Advocacy.

New Growth Strategies is sinds 2019 actief op de markt van internal branding en herbergt, onder leiding van Marc van Eck, inmiddels een team van 10 strategen. Het nieuw gevormde ARA Employ profileert zich als one stop shop voor de combinatie van employer en internal Branding. Kroef: ‘Data én insights. Strategie én creatie. Contentproductie én development. Onboarding én Employee Advocacy. Trainingen én workshops. Resultaatanalyse én optimalisatie.’

Lees ook

Proud People breidt dienstverlening uit in vastgoed

“Al jaren doen we bovengemiddeld veel zaken met vastgoedpartijen en is er meerdere malen over gesproken om dit als nieuw specialisme toe te voegen aan Proud People“, aldus directeur en eigenaar Marc Schram. “Wij zijn bij Proud People echter van mening dat, als je iets doet, je het ook goed moet doen. Wij zijn een specialist binnen de arbeidsbemiddeling, maar misten de expertise op vastgoed. We werken hierbij vanuit het uitgangspunt dat we onze professionals en klanten op dezelfde manier behandelen als we zelf behandeld willen worden.”

Nieuwe markt vraagt om eigen expertise

Proud People is al 11 jaar specialist in de vakgebieden Finance, HR & Recruitment en Sales & Marketing. Binnen de vastgoedmarkt zijn dat de specialisaties: Financieel, Commercieel en Bouwtechnisch. Via werving & selectie en detachering wil het Noord-Hollandse bedrijf nu verder groeien. “We zijn trots dat we daarvoor onze nieuwe collega Alina Kramer, expert op de vastgoedmarkt, hebben toegevoegd aan ons team”, aldus de andere directeur en eigenaar, Matthijs Claessens.

Fotografie: Susan Haveman

Zomeractie DoelgroepenDashboard: nu met 6 maanden gratis toegang

In de komende periode gaan veel organisaties tijdelijk in ‘vakantiemodus’. Andere organisaties krijgen zodoende de uitgelezen mogelijkheid om zich te verdiepen in mogelijkheden om hun doelgroep effectief te werven. Dat kan bijvoorbeeld via de zomeractie van het DoelgroepenDashboard. Hiermee ben je in onzekere tijden als deze voortdurend up-to-date over de stand van zaken op de huidige arbeidsmarkt en ben je je concurrentie lange tijd een stap voor in de strijd om talent.

Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data.

Met de zomeractie krijg je tot en met 31 december 2021 toegang tot alle informatie over je doelgroep voor de prijs van één jaarabonnement. Dit betekent dat je tot wel 6 maanden extra gratis toegang krijgt tot het dashboard. Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data uit het DoelgroepenDashboard.

Hoe bereik je je doelgroep?

Met het DoelgroepenDashboard beschik je in enkele klikken over:

  • Inzicht in de wervingshaalbaarheid. Hoeveel procent van je doelgroep is actief en/of latent op zoek? Hoe schaars is het talent dat je zoekt? En hoe vaak worden zij benaderd?
  • Inzicht in waar en hoe je je doelgroep kunt bereiken. Via welke mediakanalen kun je de actieve en latente doelgroep bereiken? Welke (pull)factoren brengen hem of haar in beweging? Wat zijn hun hobby’s en interesses?
  • Inzicht in de (regionale) arbeidsmarkt. Wat is het gemiddeld geboden salaris? Wie zijn je concurrenten? Hoe lang staan vacatures gemiddeld open?
  • De juiste doelgroepinformatie. Hiermee kun je reële verwachtingen managen naar je hiring manager. Zijn de kandidaten überhaupt wel te werven (in deze regio)?

Bekijk hierboven in 2 minuten de highlights van het DoelgroepenDashboard

Nog tot 31 augustus

De zomeractie loopt nog tot 31 augustus 2020. Hoe eerder je meedoet met deze actie, hoe meer profijt je ervan zult hebben. Via het onderstaand formulier kun je meer informatie aanvragen over deze zomeractie.

zomeractie dd

 

EN HR Solutions overgenomen door Belgische Select

Eind februari, nog net voor de coronacrisis, nam Select HR al een meerderheidsbelang in het in Hoofddorp gevestigde bedrijf EN HR solutions, maar dit is recent pas officieel naar buiten gebracht. Hierdoor versterkt het van oorsprong Belgische Select haar aanwezigheid in Nederland en is de groepsomzet voor het eerst in het bestaan meer dan 100 miljoen euro. Select kent nu in Nederland vijf vestigingen.

select vijf vestigingen

Het flexbedrijf noemt Nederland “vandaag de dag de belangrijkste markt voor flexibele arbeid in Europa”. EN HR solutions is vooral gespecialiseerd in Recruitment Process Outsourcing (RPO) en Total Talent Acquisition (TTA). Dit zijn onderwerpen die Select nog minder in portefeuille had. Hiermee wordt een vierde pijler toegevoegd aan de dienstverlening, naast Werving & Selectie, Projectsourcing en Consultancy & Outplacement. Een andere belangrijke pijler van EN HR solutions is de online dienstverlening: ontwikkelingen van werkenbij-sites, vacaturemarketing en employer branding-projecten. Ook dat is een welkome aanvulling, aldus Select.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland, typische voorlopers in de HR markt. In België staat RPO nog in haar kinderschoenen. Maar de wisselwerking tussen de expertise van EN HR solutions en het Belgische netwerk van Select kan hier snel verandering in brengen, denkt de overnemende partij. Omgekeerd kan het bedrijf via het netwerk van EN HR solutions in Nederland haar klassieke dienstverlening in Nederland versneld uitbreiden.

Smart Deal

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan. De overname wordt gestructureerd vanuit een zogeheten ‘Smart Deal’-filosofie. Dat biedt de huidige directie van EN HR Solutions, algemeen directeur Tjesca Honnef-Kuijtenbrouwer en commercieel directeur Kevin Sebel, de kans om ook aandeelhouder te worden, naast meerderheidsaandeelhouder Select en de twee verkopers. SDM-Valorum begeleidde Select in deze transactie.

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan, naast Select.

Net als in de vorige situatie nemen Honnef-Kuijtenbrouwer en Sebel dus nog steeds de operationele leiding voor hun rekening. Bart Gonnissen, CEO bij Select, volgt de integratie op en bouwt mee aan een optimale synergie tussen beide organisaties.

Steam wint (opnieuw) aanbesteding Defensie 

In een wereld die steeds nadrukkelijker om veiligheid vraagt, moet Defensie jaarlijks ruim 4.000 mensen werven. En dat binnen zeer verschillende doelgroepen, met uiteenlopende niveaus en vakgebieden, zowel militairen als burgermedewerkers. Defensie wil met haar campagnes nauw aansluiten bij de belevingswereld van de wervingsdoelgroepen.

‘We zijn ontzettend blij dat we ons voor het belangrijke werk van Defensie kunnen blijven inzetten.’

Een mooie opdracht dus voor Steam, als strategisch en conceptueel bureau voor de employer branding van Defensie. Maarten Kuipers, creative director van Steam: “We zijn ontzettend blij dat we ons voor het belangrijke werk van Defensie kunnen blijven inzetten. We kijken ernaar uit om opnieuw impactvolle communicatie te maken voor de krijgsmacht.”

Beeld boven: uit de vrouwencampagne van Defensie, die Steam eerder maakte. Hieronder: een video uit de recente officierencampagne.

Lees ook

 

Binnen 6 weken een nieuwe recruitmentsite? Floyd & Hamilton maakt het mogelijk

De nieuw ontwikkelde technologie is gebaseerd op de best practices die Floyd & Hamilton opdeed bij zo’n 100 klanten, onder wie Coolblue, Hunkemöller, Eneco, de Bijenkorf, Mediq, Vopak, Capgemini en G4S. ‘Het is mooi dat onze hoge standaard nu voor meer organisaties beschikbaar is’, aldus Ramses Serno en Karlien Donders, oprichters van Floyd & Hamilton.

‘We wilden alles wat we in de afgelopen jaren ontwikkeld hebben samen laten komen in een nieuw concept.’

‘We hadden de ambitie om alles wat we in de afgelopen jaren ontwikkeld hebben samen te laten komen in een nieuw concept, waarmee we binnen 6 weken een recruitmentsite geheel in huisstijl opleveren. Inclusief de componenten die bewezen bijdragen aan een dergelijk platform. En ook inclusief een uniek voor recruitmentdoelen ontwikkeld Content Management Systeem, een Analyse Dashboard met inzicht in het gehele proces en een geïntegreerd of gekoppeld Applicant Tracking Systeem. Standaard, maar wel een hele hoge standaard. En dat zonder initiële kosten voor de klant.’

Waardevolle aanvulling

Donders en Serno zijn ervan overtuigd dat Recruitment-Website.nl een waardevolle aanvulling is op de huidige dienstverlening van het al 10 jaar bestaande Floyd & Hamilton. ‘We doen nu veel maatwerktrajecten voor onze klanten. Daarbij ontwikkelen we meestal een volledig customized recruitmentplatform. Dat gebeurt tijdens een diepgaande co-productie. Met Recruitment-Website.nl bieden we een gestandaardiseerd, flexibel platform, maar wel met dezelfde unieke technologie onder de motorkap.’

‘We zorgen dat je precies krijgt wat je nodig hebt om de juiste kandidaten aan te trekken.’

Het concept stelt organisaties in staat om binnen 6 weken een kwalitatief recruitmentplatform neer te zetten. En dat zonder opstartkosten. ‘Als je nu weinig tijd en budget hebt, kunnen wij op basis van onze ervaring de optimale recruitmentsite creëren. Vervolgens kun je continu nieuwe candidate journeys creëren en de huidige funnels optimaliseren. We zorgen dat je precies krijgt wat je nodig hebt om de juiste kandidaten aan te trekken. Daarna kun je dankzij ons CMS de content makkelijk zelf verder aanpassen en uitbreiden. Bovendien heb je via de Analysetool meteen inzicht in de prestaties van de site, campagnes en het sollicitatieproces.’

Lees ook

Provincie Zuid-Holland (verder) in zee met Brandmannen

Brandmannen (uit het Noord-Hollandse Heemstede) werkte al ongeveer een jaar voor de provincie Zuid-Holland als het gaat om Recruitment Marketing. Op een gegeven moment werd de vraag echter zo groot dat een meervoudige onderhandse aanbesteding werd uitgezet onder vier verschillende partijen. Daaruit is Brandmannen dus nu als winnaar naar voren gekomen. Zo kunnen ze hun werk voor de provincie dus voortzetten voor de komende (maximaal) 3 jaar.

‘We kunnen er nu echt helemaal op losgaan.’

‘Een mooie erkenning voor wat we aan het doen zijn’, reageert een opgetogen Jotham Marco, samen met Glenn Wessels oprichter van het bureau. ‘Een goed signaal, dat aangeeft dat we echt serieus worden genomen. Voor ons bevestigt het dat we op de goede weg zijn.’

Aanbesteding in onderdelen

De aanbesteding werd 17 april gepubliceerd en werd verdeeld in een aantal onderdelen, zoals data, werkwijze en advies op bepaalde (moeilijke) profielen. Uiteindelijk kwam Brandmannen met de hoogste scores uit de bus. De definitieve gunning volgde op 16 juni.

‘ Het is mooi om hier met recruitment marketing echt het verschil te kunnen maken.’

Volgens Marco gaat het bij Zuid-Holland om een heel fijne klant. ‘Het is toch de grootste provincie van Nederland. Er gebeurt onwijs veel, onder meer in de haven van Rotterdam. Er zijn ook veel specialistische vacatures. Dat maakt het mooi om daar met recruitment marketing echt het verschil voor te kunnen maken. Daar zijn we heel trots op.’

Lees ook