Personeelsbemiddelaar Euro Planit kiest voor systeem Cockpit van RecruitNow

Door deze samenwerking met online recruitmentspecialist RecruitNow versnelt Euro Planit niet alleen de digitale transformatie van hun organisatie, maar zetten ze naar eigen zeggen ook ‘een serieuze stap om de candidate journey beter te stroomlijnen en de kwaliteit van de sollicitanten te  verbeteren.’

‘Een serieuze stap om de candidate journey beter te stroomlijnen.’

Marieke Alten, sales- en marketingmanager bij Euro Planit, is er in elk geval zeker van dat deze samenwerking ten goede komt aan de ambitie van het bedrijf om de ideale candidate journey te creëren voor de sollicitant. ‘Wensen als een efficiënter werkproces van de intercedenten, meer grip op en inzicht in onze data en een optimale candidate journey op de recruitmentsite kunnen wij met de komst van RecruitNow | Cockpit ineens realiseren.’

Meer plaatsingen dankzij inzicht en grip

Door de geavanceerde matchmogelijkheden van de Cockpit, komen de beste matchsuggesties altijd automatisch naar boven. Een afgewezen kandidaat voor de ene vacature is bijvoorbeeld een kans voor het invullen van een andere vacature. Daarnaast wordt alle communicatie (via WhatsApp, sms en e-mail), van en naar kandidaten en contactpersonen, centraal vastgelegd in het systeem. Hierdoor weet iedereen op elk moment van de dag wat en met wie er gecommuniceerd is. Voor Euro Planit waren dit de hoofdredenen om voor een samenwerking met RecruitNow te kiezen.

Door het gebruik van Cockpit houden intercedenten daadwerkelijk meer tijd over.

Door het gebruik van Cockpit houden intercedenten daadwerkelijk meer tijd over. Tijd die ze nu kunnen investeren in persoonlijk contact met de kandidaten en het optimaliseren van de werkprocessen. Met de data die verzameld wordt, krijgt Euro Planit bovendien meer inzicht in de journey die de kandidaat aflegt van begin tot eind. Met die data-inzichten kunnen de intercedenten in samenwerking met het team van RecruitNow het hele recruitmentproces blijven optimaliseren.

Ondersteunen en ontzorgen

André Polderman, CEO van RecruitNow (links op de foto), verwacht dat RecruitNow | Cockpit een belangrijke rol gaat spelen in de digitale transitie van het recruitmentproces bij Euro Planit: ‘De recruitmentbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen, zoals digitale transformatie. Euro Planit wil deze veranderingen omarmen om klaar te zijn voor deze nieuwe toekomst. Wij gaan ze ondersteunen en ontzorgen in dit belangrijke proces.’

‘De recruitmentbranche staat aan de vooravond van grote veranderingen, zoals digitale transformatie.’

Euro Planit heeft in RecruitNow niet alleen een recruitmentsysteem gevonden dat aansluit bij al hun wensen, maar ook een goede partner met een culturele match, aldus Alten: ‘Onze mensen en culturen passen erg goed bij elkaar. We zijn allebei van de korte lijnen en het snelle schakelen. Ook de continue roadmap en doorontwikkeling van het product vinden we erg prettig. Dit heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij de keuze voor Cockpit.’

Geen gewoon uitzendbureau

Europlanit is geen regulier uitzendbureau, maar al ruim 20 jaar specialist in personeel op allerlei gebieden. Europlanit zoekt, selecteert en plaatst snel ervaren en betrouwbare medewerkers die aan de criteria van hun opdrachtgevers voldoet én bij hun cultuur past. Op uitzendbasis, maar ook via detachering of werving en selectie. Maar ze ontzorgen ook graag op het gebied van flexplacement, outplacement en hoger kader personeel. Het werkgebied van Euro Planit beslaat de Achterhoek, Twente, Drenthe, Apeldoorn en de Stedendriehoek.

Meer weten?

RecruitNow is hoofdsponsor van het Werf& Jaarcongres voor Bureaurecruiters, dat op 28 januari volgend jaar wordt gehouden in Utrecht. Zorg dat je erbij bent! Meld je direct aan en profiteer tot 15 november nog van het very early bird-tarief van 295 euro.

Platformeconomie bereikt nu ook uitzendwerk (bij Inhuren.com)

Binnen drie maanden wil uitzendspecialist Inhuren.com naar eigen zeggen ‘tenminste de helft’ van alle opdrachten via het nieuwe uitzendplatform invullen. Het uitzendbureau beschikt over ruim 200 opdrachtgevers, waaronder Jumbo, de gemeente Amsterdam en Mitsubishi. Die werkgevers kunnen via het platform voortaan zelf hun opdrachten uitzetten. Flexwerkers kunnen zich hiervoor vervolgens eenvoudig aanmelden.

Binnen drie maanden wil Inhuren.com ‘tenminste de helft’ van alle opdrachten via het nieuwe platform invullen.

Inhuren.com claimt daarmee de eerste partij te zijn in Nederland met een volledig digitale omgeving waarbij kandidaten zich zonder tussenkomst van een uitzendbureau kunnen inschrijven voor specifieke projecten. Oftewel: de platformeconomie bereikt nu ook het ‘gewone’ uitzendwerk. ‘De huidige generatie online uitzendbureaus tonen slechts algemene vacatures, waardoor ze nog te weinig verschillen van hun offline soortgenoten’, aldus medeoprichter Wouter Meens. ‘Wij stellen onze digitale omgeving ter beschikking van zowel de opdrachtgever als kandidaat. Hierdoor kunnen werkgevers eenvoudig en snel invulling geven aan hun flexibele behoefte naar arbeid en bieden we uitzendkrachten meer zekerheid en transparantie over de beschikbare projecten.’

Via gewone uitzendconstructie

Bekende platformbedrijven als Uber en Deliveroo geraken nogal eens in juridisch verhitte wateren doordat onduidelijk is onder welke arbeidsrechtelijke constructie hun flexwerkers werken. Bij Inhuren.com is daarvan geen sprake: het bedrijf maakt (voornamelijk) gebruik van de uitzendconstructie (NBBU) om de flexmedewerkers te bemiddelen die via het platform aan de slag gaan, en werkt dus gewoon in uren. ‘Dit betekent dat we de volledige verantwoordelijkheid voor de opdracht op ons nemen’, aldus Meens. ‘Hierdoor hoef je als werkgever niet bang te zijn dat er op de dag van de klus niemand komt opdagen. En flexkrachten profiteren van meer zekerheid, doordat ze onder de uitzendconstructie een pensioen opbouwen en bijvoorbeeld recht hebben op vakantiegeld en een scholingsbudget.’

‘Als werkgever hoef je niet bang te zijn dat er op de dag van de klus niemand komt opdagen.’

Freelancers zijn desondanks gewoon welkom zijn op het platform, zegt Meens. ‘Ze maken slechts een klein deel uit van onze flexpool. Toch bieden we freelancers en/of zzp’ers ook de mogelijkheid om via ons platform hun eigen opdrachten snel en digitaal uit te zoeken.’

Nog wel screeningsgesprekken

Het proces loopt nog niet volledig digitaal. Kandidaten die zich aanmelden op het platform worden namelijk nog wel eerst uitgenodigd voor een screeningsgesprek. Daarna kunnen ze zich direct inschrijven voor opdrachten op het platform. Meens: ‘Het is onze ambitie om alle flexmedewerkers via het platform hun eigen opdrachten te laten uitzoeken. Hierdoor kunnen wij ons volledig storten op het selecteren van de beste opdrachtgevers en kandidaten. Daarnaast houden we meer tijd over voor persoonlijke begeleiding en het optimaliseren van onze dienstverlening.’

‘Wij kunnen ons nu weer volledig storten op het selecteren van de beste opdrachtgevers en kandidaten.’

De Haagse uitzendspecialist heeft momenteel door heel Nederland ongeveer 150 uitzendkrachten aan het werk in voornamelijk de logistieke sector en de zakelijke dienstverlening. Onder de opdrachtgevers zijn vooral internationale verhuisbedrijven, logistiek dienstverleners en opdrachtgevers in de beroepsgoederenvervoer. Het platform werd al in maart in een bèta-versie gelanceerd, maar is nu opengesteld voor alle klanten.

jaarcongres voor bureaurecruiters

Meer over de toekomst van bureaus?

Op dinsdag 28 januari 2020 vindt voor de tweede keer het Werf& congres Bureaurecruitment plaats. Daar zal onder meer Geert-Jan Waasdorp laten zien hoe bureaus zich in de huidige arbeidsmarkt nog kunnen onderscheiden. Klik hier voor meer informatie. Tot 15 november geldt een zéér aantrekkelijke super early bird-korting.

20 miljoen voor Spielwork-concurrent Welcome to the Jungle

Welcome to the Jungle is zowel een mediabedrijf als een tech-start-up. Het bedrijf helpt zijn klanten mee om aandacht voor vacatures te genereren, maar biedt tegelijk een soort ATS en faciliteert ook de onboarding als de kandidaten eenmaal zijn aangenomen. Het bedrijf richt zich met name op IT-kandidaten.

Of Nederland ook bij de uitbreidingsplannen zit is nog even afwachten.

Met de investeringsronde, die werd geleid door Gaia Capital Partners, wil Welcome to the Jungle nu de stap maken naar meer landen en tegelijk nieuwe producten ontwerpen. Of Nederland daar ook bij zit is nog even afwachten. De producten van het bedrijf zijn tot nu toe verkrijgbaar in Frankrijk, Spanje en Tsjechië. Het vizier voor uitbreiding ligt vooralsnog vooral op Duitsland en Groot-Brittannië, waar ook extra kantoren zullen worden geopend.

De methode van inbound recruitment

Welcome to the Jungle werkt volgens de methode van inbound recruitment: het bedrijf heeft fotografen en een videocrew in dienst die high quality profielen kunnen maken van bedrijven die mensen zoeken. Ongeveer net zo’n methode als die van Nederlandse Spielwork dus. Die methode van ‘realistic job previews’ blijkt aan te slaan: er zijn inmiddels al zo’n 2.500 bedrijven die de diensten afnemen, waaronder zo’n 250 in Spanje en 100 in Tsjechië.

Er zijn inmiddels al zo’n 2.500 bedrijven die de diensten afnemen, waaronder zo’n 250 in Spanje en 100 in Tsjechië.

Recent zijn er nog wat extra diensten toegevoegd, zoals de Welcome Kit, een applicant tracking system dat ook vacatures en sollicitaties netjes kan afhandelen. Met Welcome Kit kun je niet alleen een werkenbij-site ontwikkelen, maar ook vacatureteksten schrijven en sollicitatieformulieren creëren. Je recruitmentteam kan dan gezamenlijk de sollicitaties beoordelen en met de kandidaten communiceren vanuit 1 systeem. Inmiddels werken al zo’n 4.000 bedrijven met zo’n Welcome Kit, goed voor zo’n 150.000 vacatures en 2,5 miljoen sollicitanten.

Fotografen en een videocrew kunnen high quality profielen maken van bedrijven die mensen zoeken.

En dan komt er binnenkort ook nog een dienst onder de naam Welcome Home. Dit moet een soort antwoord worden op het gouden oude intranet, en voor nieuwe medewerkers een thuisgevoel creëren, zodat ze niet snel weer vertrekken. Het gaat met andere woorden vooral om een onboardingprogramma, dat vroegtijdig verloop moet kunnen tegengaan.

Welcome to the Jungle is opgericht in 2015, en telt momenteel zo’n 140 medewerkers.

Lees ook:

VONQ trekt grote investeerder aan en wil nu ook Amerika veroveren

Wouter Goedhart, medeoprichter en CEO van het van oorsprong Rotterdamse VONQ reageert opgetogen over de overname van zijn bedrijf: ‘Het team van capital D heeft veel ervaring in het naar een hoger niveau tillen van bedrijven. We hebben in hen een partner gevonden die onze groei verder kan versnellen. Ze kunnen helpen om de wereldwijde positie van onze recruitmentmarketingtechnologie te vergroten. Wij zien dit als een geweldige kans om hiring teams te helpen de juiste kandidaten aan te trekken.’

Ook wordt voor het eerst het vizier verlegd naar de nieuw aan te boren Amerikaanse markt.

Volgens VONQ geeft de huidige krapte op de arbeidsmarkt, de ‘war for talent’, wel aan hoe belangrijk het is om goede recruitmentmarketingtechnologieën voor je vacatures te gebruiken en hoe groot de potentie voor VONQ’s groei en succes is. Een aanzienlijk deel van de investering die nu aan boord wordt gehaald zal het bedrijf besteden aan het verder benutten, versterken en in de markt zetten van die recruitmentmarketingtechnologie. Dit moet onder andere gebeuren via ‘een robuuste marktplaats-strategie’ in Europa. Ook verlegt het bedrijf voor het eerst het vizier naar de nieuw aan te boren Amerikaanse markt.

Ruim 2.000 mediakanalen geïntegreerd

VONQ is een marketingplatform dat momenteel ruim 2.000 mediakanalen integreert om je vacatures kenbaar te maken, van algemene tot niche vacatureboards, aggregators, online hubs & communities, social media kanalen, e-commerce en nieuwssites, tot apps. Zo wil het bedrijf recruiters helpen om kosten te besparen en de duur van een recruitmenttraject te verkorten. Maar dan wel met behoud van kwaliteit van sollicitanten.

Het bedrijf wil recruiters kosten besparen en de duur van een traject verkorten, met behoud van kwaliteit van sollicitanten.

De basis hiervoor is een algoritme dat media-aanbevelingen doet. De technologie is gebaseerd op dataperformance-inzichten om zo aanbevelingen te maken op het gebied van mediakanalen. Hiring teams en recruiters kunnen hierdoor zelf via het platform advertenties plaatsen. Bovendien biedt het platform mogelijkheden resultaten te meten en campagnes te optimaliseren.

Foto boven: directie VONQ samen met de investeerders van Capital D, een private equity-fonds dat investeert in innovatieve middelgrote ondernemingen in heel Europa.

Lees ook:

Breng de menselijke factor terug in de arbeidsmarkt: doe mee met de Nationale Werkbezoekdag 2019

De Werkbezoekdag is in 2013 geïnitieerd door Ton Wilthagen, hoogleraar aan Tilburg University, om beweging te creëren op de arbeidsmarkt. Als netwerkorganisatie voor en door werkzoekenden heeft Stichting DeBroekriem de coördinatie van deze nationale dag sinds 2017 op zich genomen.

Tijdens deze jaarlijks terugkerende dag zetten organisaties en bedrijven in heel Nederland vrijblijvend hun deuren open voor nieuwsgierige werkzoekenden. Zo geven zij laagdrempelig een ‘alledaags kijkje in hun keuken’; hoe is het nu echt (om te werken) bij hun organisatie? Maar ze staan vooral open om het gesprek aan te gaan met geïnteresseerde werkzoekenden.

Doel van de Nationale Werkbezoekdag is om vraag en aanbod op de arbeidsmarkt laagdrempelig met elkaar kennis te laten maken. Nu eens niet via een selectie op een vacature en een cv, maar “gewoon” in gesprek gaan met elkaar en kennis en ervaring uitwisselen. Zoals Rob Witjes, Hoofd Arbeidsmartktcommunicatie UWV, onlangs de Nederlandse arbeidsmarkt opriep: ‘Anders kijken, anders doen, dat is nu nodig op de arbeidsmarkt’.  Dat sluit volledig aan bij deelname aan de Nationale Werkbezoekdag voor iedereen in Nederland.

Netwerken loont! De menselijke factor voor succes op de arbeidsmarkt

De Nationale Werkbezoekdag staat volledig in het teken van elkaar ontmoeten en kennismaken; het is dus ook echt geen banenmarkt. Het kan uiteraard gebeuren dat de juiste kandidaat voor die ene vacature op werkbezoek komt, of dat die in het netwerk van een werkbezoeker zit, maar dat is niet het doel. Wat wel het doel is: werkgever en werk(zoek)ende hebben elkaar leren kennen en ze zitten in elkaars netwerk.

Vera Sleutels, projectleider Nationale Werkbezoekdag 2019 vanuit Stichting DeBroekriem: ‘Ik weet, uit eigen ervaring, dat als je met iemand in gesprek komt er nieuwe, soms zelfs ongekende, mogelijkheden voor je verdere loopbaan ontstaan. Ooit was er een tijd dat ik sterk geloofde in de volledige transparantie van de arbeidsmarkt; er is immers volop technologie en data die dit mogelijk maakt. Maar… wat heeft de praktijk mij geleerd? De arbeidsmarkt is niet zo transparant als die lijkt. Onbekend maakt vaak onbemind, en daar kan geen techniek en data tegenop. De menselijke factor is en blijft een ongrijpbare, maar o zo waardevolle factor in het hele spel. Zelf heb ik de meeste van mijn functies via mijn netwerk verkregen, terwijl ik op basis van mijn cv niet matchte met de functie-eisen.’

Stichting DeBroekriem, landelijk activiteitenplatform voor en door werkzoekenden, is de aanjager van deze landelijke netwerkdag. ‘We zien dagelijks dat netwerken écht werkt. Juist als werkzoekenden in gesprek gaan met medewerkers ontstaan er vaak interessante ontmoetingen. Soms zelfs zo succesvol dat die resulteren in nieuwe carrièremogelijkheden’, aldus Pieter Vermeer, oprichter van de stichting.

Laat zien wat je in huis hebt!

Door mee te doen op 20 november – als werkgever, bevlogen werknemer of als werkzoekende – zet je jezelf in de spotlight en kun je (voor-)oordelen wegnemen en de kennis bij de ander vergroten. Zie het als werkgever als een kans om potentiële werknemers enthousiast te maken over jouw bedrijf, vak of branche en als je werkzoekende is het een kans jezelf laagdrempelig in de spotlight te zetten.

Vera Sleutels: ‘Wie heeft er nu echt een idee of gevoel bij hoe het is om te werken bij een bepaalde organisatie, in een bepaalde branche of zelfs in een bepaalde functie voordat je ergens dagelijks werkt? We zien we dat daar ook heel veel animo is, gebaseerd op de werkbezoeken die inmiddels al geboekt zijn. De motivaties die zij daarbij aangeven, variëren enorm.’

Voor meer informatie over de Nationale Werkbezoekdag 2019 kun je contact opnemen met Vera Sleutels, Projectleider Nationale Werkbezoekdag 2019 bij Stichting DeBroekriem via  info@werkbezoekdag.nl

ICT Group stapt in recruitment onder de naam Additude

Additude Nederland focust zich binnen de techmarkt op drie gebieden: recruitment, detachering met de mogelijkheid tot overname (deta-vast) en de instroom van jongeren en zij-instromers via de Additude Academy. Daarmee kan het bedrijf naar eigen zeggen voorzien in kandidaten voor vaste functies, maar ook in de vraag naar tijdelijk personeel.

‘Ons doel is om mensen succesvol en gelukkig te laten zijn in hun werk.’

‘Ons doel is om mensen succesvol en gelukkig te laten zijn in hun werk’, zegt Ger Erades, business area manager van Additude Nederland. ‘Iemand vinden met de juiste competenties is al moeilijk. Maar iemand vinden die qua persoonlijkheid ook past bij het bedrijf is helemaal een uitdaging. Dat is ons specialisme. Met diepgaande gesprekken en een specifieke test brengen wij alle kanten van een kandidaat in beeld: hard en soft skills, drijfveren en motivaties, maar ook valkuilen en belemmeringen. Daardoor kunnen we op voorhand een heel goede inschatting maken of iemand in een bepaalde rol succesvol gaat zijn.’

Het werkt 2 kanten op

Naast de werving van commercieel talent, ligt de focus van Additude op banen voor industriële automatisering en (embedded) softwarespecialisten. Additude vult functies in op managementniveau en rekruteert daarnaast techrollen als architecten, softwareontwikkelaars en testers. Op het hoofdkantoor van Additude in het Zweedse Malmö werken 160 professionals, goed voor een omzet van zo’n 16 miljoen euro.

Op het hoofdkantoor van Additude in Malmö werken 160 professionals.

De overname van het Zweedse it-bedrijf werd in Nederland begin dit jaar vooral uitgelegd als internationale expansie van de ICT Group, die zijn hoofdkantoor heeft in Barendrecht. Nu blijkt het ook de andere kant op te werken, en rolt het bedrijf de Zweedse activiteiten dus ook hier uit. Wel onder de naam Additude dus, omdat die naam in Zweden al een grote bekendheid heeft.

Hoe selecteer je een interim-manager? (Nieuwe challenge wil helpen)

De nieuwe challenge is een initiatief van Michel van Buren en Hugo-Jan Ruts. Zij willen hiermee onderstrepen dat interim-management een vak is. Net als het selecteren van een interim-manager. De challenge, waarvan de inschrijving start op 2 september, wil duidelijk maken dat interim-management gaat over verandering en verbetering en dat het daarom belangrijk is om hoge eisen te stellen aan een interim-manager en het bureau erachter.

The Game is Changing, Change the Game

De eerste officiële Interim Challenge kent een finale die plaatsvindt op 29 november, tijdens het congres The Game is Changing, Change the Game, op het hoofdkantoor van ABN Amro in Amsterdam. De Interim Challenge staat open voor interim-managers in algemeen management, supply chain management & logistiek, HR en finance. Voorwaarde is dat de interim-manager zich (vóór 14 oktober) inschrijft via een bureau of een zelfstandig collectief.

De deelnemers werken aan een case, ontwikkeld door Nyenrode en Sioo

De deelnemers werken een complexe case uit rondom het fictieve bedrijf Lion Textiles Group. De casus is ontwikkeld in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en Sioo op basis van bestaande praktijksituaties.

‘Interim-Manager van het jaar 2019’

Interim-managers die deelnemen aan de Interim Challenge stellen een plan van aanpak op. Daarvoor zullen ze een beroep moeten doen op hun kennis over verschillende vakgebieden en op hun competentie om samenwerking te stimuleren tussen afdelingen zoals sales, marketing, productie, inkoop en logistiek, HR en Finance, met het bedrijfsbelang als uitgangspunt. De 4 interim-managers met het beste plan van aanpak strijden op 29 november om de titel ‘Interim-Manager van het jaar 2019’. Tijdens dit congres staat de rol van de interim-manager als leider tijdens organisatieveranderingen centraal. Tevens presenteert ABN Amro dan de uitkomsten van het onderzoek naar de markt van interim-management anno 2019.

Meer weten? Stuur dan een mailtje naar Joke Twigt.

Lees ook:

HROffice sponsort voedselbanken met recruitmentsoftware

Recruitment software voor Voedselbanken Nederland De recruitment software van HROffice heeft als doel vacatures en vrijwilligers van Voedselbanken Nederland en de aangesloten lokale voedselbanken bij elkaar te brengen. De software van HROffice automatiseert en organiseert alle recruitment activiteiten en zorgt voor de optimale match tussen vacatures en vrijwilligers. Taken die met de software worden uitgevoerd; vacatures aanmaken en publiceren, vrijwilligers uitnodigen, vrijwilligers zoeken, matchen, opvolgen, e-mailen, en vrijwilligers informeren. “Vrijwilligers zijn onmisbaar voor ons. Met HROffice Recruitment kunnen we het hele proces rondom vacatures plaatsen en opvolgen verder professionaliseren. Hier zijn we natuurlijk heel blij mee”, aldus Voedselbanken Nederland.

Het begin van de samenwerking

Het begin van de samenwerking Toen de huidige leverancier aangaf te stoppen met het recruitmentsysteem werd er al snel aan HROffice gedacht. Na een paar gesprekken stond vast dat HROffice het recruitment software pakket ging leveren. De software is gekoppeld aan de huidige werken-bij website van Voedselbanken Nederland. Door middel van het innovatieve recruitmentsysteem kan nu de beste candidate experience aan vrijwilligers garandeerd worden. “Overstappen naar een ander systeem is niet altijd eenvoudig. HROffice heeft deze overgang voor ons zo soepel mogelijk laten verlopen”, vult Voedselbanken Nederland aan.

‘Als bedrijf moest je ook betrokkenheid tonen op sociaal maatschappelijk gebied’

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen In het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is HROffice partner van diverse maatschappelijke initiatieven. “Wij zijn van mening dat je als bedrijf naast een winstoogmerk ook verantwoordelijkheid en betrokkenheid dient te tonen op sociaal maatschappelijk gebied. Om deze reden sponsort HROffice het recruitmentsysteem voor Voedselbanken Nederland. Wij kijken ernaar uit om met onze recruitment software een bijdrage te leveren aan stappen binnen de HR-strategie van Voedselbanken Nederland”, aldus Hans van Rijnswoud, CEO Adver-Online en HROffice.

Leerkrachten gezocht: bijna 8.000 vacatures op Jobrapido voor het nieuwe schooljaar

Dat is het cijfer dat naar voren komt uit een analyse van de vacaturedatabase van Jobrapido, een grote wereldwijde vacaturezoekmachine die maandelijks 20 miljoen banen aanbiedt aan 90 miljoen geregistreerde gebruikers in 58 landen. Het bedrijf onderzoekt en analyseert continu hun uitgebreide en actuele database om meer inzicht te krijgen in de staat en ontwikkelingen van de arbeidsmarkt in Nederland en andere landen. In Nederland telt Jobrapido meer dan 1,1 miljoen geregistreerde gebruikers en worden maandelijks meer dan 500.000 vacatures gepubliceerd.

Hoogste druk in Zuid-Holland en Noord-Holland

Zuid-Holland is met 2.200 vacatures de provincie met het grootste aanbod. Noord-Holland volgt met 1.800 vacatures en op de derde plek staat Noord-Brabant met ongeveer 1.000 banen. In Utrecht en Gelderland staan daarentegen een kleine 700 vacatures open.

Grootste behoefte: docenten beroepsonderwijsprofiel en vreemde talen

In de vakken in de lerarenopleidingen is er vooral vraag naar docenten met een beroepsonderwijsprofiel, een categorie die met ruim 1.000 vacatures de eerste plaats inneemt. Docenten vreemde talen staan tweede op de verlanglijsten, met meer dan 700 vacatures, waarvan ruim 450 voor Engels taal- en letterkunde.

Docenten op het gebied van de gezondheidswetenschappen zijn met iets meer dan 300 vacatures de derde meest gevraagde categorie, gevolgd door docenten natuurkunde en techniek (elk 220). Onderaan de lijst vinden we sociale wetenschappen, strafrecht en rechtshandhaving.

‘Dankzij initiatieven van de overheid is het onderwijs voor velen weer een aantrekkelijke optie geworden’

“De laatste jaren kampt Nederland met een tekort aan leerkrachten. Dat is een gevolg van zowel economische als subjectieve factoren,” zegt Rob Brouwer, CEO van Jobrapido. “Dankzij initiatieven van de overheid om meer mensen voor de klas te krijgen is het onderwijs voor velen weer een aantrekkelijke optie geworden. Bovendien zijn de salarissen hier hoog in vergelijking met de andere OESO-landen. De verdiensten van een leraar met een paar jaar ervaring behoren hier tot de hoogste van de OESO-landen en bedragen vaak tot wel 2,5 keer het startsalaris. Daarmee biedt Nederland de hoogste salarisgroei in de OESO-economieën.* Bij dit interessante maar ook uitdagende vraagstuk is het echter ook zaak een goede koppeling van vraag en aanbod te faciliteren. Dat doen we met onze zelf ontwikkelde technologie, waarbij we kunstmatige intelligentie inzetten om mensen die in deze cruciale sector een baan zoeken een compleet overzicht van alle mogelijkheden te bieden. Daarnaast ondersteunen we werkgevers die druk op zoek zijn naar leerkrachten voor het nieuwe schooljaar,” besluit Brouwer.

Over Jobrapido

Jobrapido is ’s werelds meest effectieve vacaturezoekmachine. Als pionier in de sector zet Jobrapido een nieuwe standaard in online banen zoeken door mensen op een fundamenteel andere manier aan werk te helpen. Jobrapido inventariseert, analyseert en aggregeert vacatures over het hele web, zodat kandidaten alle relevante banen op één plek kunnen vinden. Met grensverleggende technologie en innovatieve producten maakt Jobrapido de koppeling tussen geweldige werkgevers en fantastische kandidaten. Jobrapido, opgericht in 2006, heeft inmiddels wereldwijd een succesreputatie opgebouwd. Het bedrijf toont maandelijks meer dan 20 miljoen vacatures op zijn site, wordt maandelijks meer dan 55 miljoen keer bezocht en telt meer dan 90 miljoen geregistreerde gebruikers. Jobrapido heeft zijn hoofdkantoor in Milaan en is actief in 58 landen. Het helpt de juiste kandidaten de juiste functies te vinden bij duizenden bedrijven over de hele wereld, snel en effectief. Jobrapido is sinds april 2014 onderdeel van de Symphony Technology Group (STG).

Video Recruitment Platform Cammio introduceert Stories – boost conversie met videovacatures

https://www.youtube.com/watch?v=0LbZ88eL7Pg

Recruiters kunnen in een handomdraai content creëren over bijvoorbeeld de functie, de werkplek, het team en de bedrijfscultuur. Clips van verschillende medewerkers worden samengevoegd tot één aansprekende video die via een embed code op de werken-bij pagina of in de vacature wordt geplaatst. Omdat gebruikers niet hoeven te monteren, maar wel de regie behouden, kan elke recruiter direct profiteren van de conversievoordelen die videovacatures met zich meebrengen.

“We willen het voor recruiters mogelijk maken om video in de volledige candidate journey in te zetten, en niet uitsluitend in employer branding campagnes of videosollicitaties. Met Cammio Stories maken wij video beschikbaar op vacatureniveau. De oplossing op het Cammio platform helpt hiring teams en recruiters samen kandidaten te overtuigen”, legt Walter Heuber, medeoprichter en CEO van Cammio, uit.

Video verhoogt conversie tot wel 80%

Het is bekend dat het gebruik van video op een landingspagina de conversie tot wel 80% kan verhogen. De productie van de content kan echter ook erg duur, ingewikkeld en tijdrovend zijn, waardoor recruiters vaak niet de middelen hebben dit voor elke specifieke vacature in te zetten. Cammio Stories biedt een cloud-based softwareoplossing, waarmee meerdere collega’s gezamenlijk, zonder enige vorm van montage, vacaturevideo’s kunnen produceren. Op het platform bepalen recruiters de condities van de video, zoals de lengte van de individuele clips. Hierbinnen vragen zij direct de content op bij collega’s, die op hun beurt via Stories de video’s creëren en uploaden. Dit wordt vervolgens samengesteld tot één authentieke video die direct klaar is om te delen. Zo krijgen potentiële kandidaten een oprechte impressie van de functie en bijvoorbeeld de toekomstige collega’s en de werkplek.

De tijd van de geschreven vacature is voorbij

Verschuiving naar video

“De tijd van de geschreven vacature is voorbij. Video heeft zich al bewezen als effectieve methode waarbij kandidaten solliciteren op basis van hun persoonlijkheid. Met Cammio Stories kunnen organisaties nu ook hun persoonlijkheid tonen!”, aldus Walter Heuber. “Er is een duidelijke verschuiving gaande, online wordt video meer en meer de standaard manier van communiceren. Ten tijde van een ‘war for talent’ kunnen werkgevers niet achterblijven.”

Cammio Stories belooft hogere conversieratio’s en een authentieke introductie van het employer brand om tot betere matches te komen. Vanaf vandaag is het wereldwijd beschikbaar voor Cammio klanten.

Talentsoft wil maar liefst 250 nieuwe werknemers werven

Talentsoft is in Europa een bekende aanbieder van software op het gebied van learning en human capital management. Begin dit jaar haalde het bedrijf 45 miljoen euro op, en aan het eind van dit jaar is een omzet van 90 miljoen euro het doel.

Aan het eind van dit jaar is een omzet van 90 miljoen euro het doel.

Maar daarvoor zijn dus wel veel nieuwe medewerkers nodig. In totaal gaat het om de werving van 250 nieuwe medewerkers, van wie dus 15 in Nederland. Tegen de zomer van 2020 moet dit doel bereikt zijn.

Vooral technische profielen

‘Gemiddeld kiezen jaarlijks wereldwijd 300 nieuwe organisaties voor Talentsoft. Dit betekent veel nieuwe implementatieprojecten voor onze teams’, aldus Nick Geurds International Field Marketing Director van Talentsoft. ‘Om onze groei en onze 2.000 klanten te ondersteunen, zijn we vooral op zoek naar technische profielen ter ondersteuning van innovatie en HRIS-consultants als support op de projecten van onze klanten.’

Talentsoft kent momenteel 9 miljoen gebruikers (in 27 talen) over de hele wereld.

Talentsoft kent momenteel 9 miljoen gebruikers (in 27 talen) over de hele wereld. Het digitale platform biedt een combinatie van HR-kerntaken en kant-en-klare dashboards voor HR-analyses en combineert software op het gebied van competentiemanagement, loopbaanpaden en leermogelijkheden. De applicatie omvat de hele cyclus voor talentmanagement: van werving tot onboarding, prestatiemeting, beoordeling, ontwikkeling van competenties, leren en compensatie.

Meer weten? Kijk hier.

Indeed neemt ClickIQ over

richard collins clickiqClickIQ is een platform dat zich specialiseert in geautomatiseerde vacatureplaatsingen, op basis van AI. Het bedrijf is opgericht in 2017 door Beverly Shaw en recruitment-veteraan Richard Collins (foto), die enige maanden in Nederland nog een presentatie gaf.

De belofte van ClickIQ is dat het de beste kandidaten op een kosteneffectieve manier weet te bereiken, dankzij de technologie die continu en in realtime de uitgaven in de gaten houdt.

‘Innovatieve oplossing’

‘Het ClickIQ-team heeft een innovatieve oplossing gebouwd om de uitgaven aan job advertising te optimaliseren, zowel om actieve als latente werkzoekenden te bereiken’, aldus Maggie Hulce, SVP Sales Strategy bij Indeed. ‘Samen zullen we onze rol versterken om klanten snel en betaalbaar gekwalificeerde kandidaten – en uiteindelijk ook hires – te kunnen leveren.’

‘Met de hulp van Indeed willen we dit model naar werkgevers over de hele wereld opschalen.’

Ook Collins toont zich opgetogen met de overname: ‘In Indeed vinden we een partner die helemaal past bij onze missie en zakelijke doelen. We willen een technologieplatform bieden dat bedrijven betaalbare resultaten biedt, naast meer inzicht en meer controle over hun budgetten. Met de hulp van Indeed kijken we ernaar uit om dit model naar werkgevers over de hele wereld op te schalen.’

De tweede in korte tijd

Het is al de tweede spraakmakende overname van Indeed in korte tijd. Eind mei maakte de vacaturezoekmachine de overname van recruitmentplatform Syft bekend.