Zzp-platform Planet Interim beleeft dus gewoon goed eerste half jaar: +33%

Los van de coronacrisis gaat het dan ook goed met het platform, aldus initiatiefnemer Niels van Berkel. Zo breidt Planet Interim uit, ook internationaal. Zie bijvoorbeeld de sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Het platform breidt uit met sites in België, Frankrijk, Duitsland, het VK en last but not least Bulgarije.

Sinds het uitbreken van de coronacrisis daalde op het online flexplatform wel het aantal opdrachten, maar ook het aantal inschrijvingen van interim-professionals. In het tweede kwartaal van 2020 vonden alleen professionals in de sectoren media en juridisch advies máár nieuw werk, voor alle andere andere sectoren was er een teruggang. Het jaar 2020 was echter zó goed gestart dat het platform het eerste half jaar alsnog een stevige groei boekte van (ruim) 33% ten opzichte van het jaar ervoor, zowel in aantal opdrachten als in aantal professionals dat zich inschreef of het profiel bijwerkte.

Vakgebieden: alleen maar dalers

Alleen gekeken naar het tweede kwartaal, dus sinds de coronapandemie, dan valt op dat het aantal nieuwe opdrachten voor hoogopgeleide interim-managers en zelfstandig professionals flink gedaald is. Terwijl er in de eerste 3 maanden van dit jaar nog 22.500 nieuwe opdrachten van alle vakgebieden bij elkaar opgeteld op Planet Interim stonden, waren dat er een kwartaal later nog maar 16.400.

Op Planet Interim is al jaren lang IT het ‘grootste vakgebied’, gemeten naar aantal opdrachten. Het aantal interim IT-jobs daalde in het vorige kwartaal echter met 22%. Het aantal opdrachten in het op één na grootste vakgebied, Finance & Banking, daalde met 29%. Verder daalden opdrachten in het vakgebied Onderwijs, Juridisch & Fiscaal en Zorg & Medisch minder dan IT en Finance met respectievelijk 12, 10 en 7%.

Grote klappen in HR

Dat met name in het vakgebied Toerisme & Horeca het aantal opdrachten sterk daalt (-81%) is natuurlijk weinig verrassend. Dat kun je wel zeggen van de nummer 2 op deze lijst, HR, met een daling van 62% (en in mindere mate Marketing, met 41% minder opdrachten in de markt). ‘Voor de coronacrisis waren er gemiddeld 28% meer opdrachten dan daarna’, aldus Niels van Berkel. ‘Daarnaast waren er in het tweede kwartaal opvallend genoeg ook minder aanmeldingen van professionals op ons platform. Ik noem dat een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Ik noem het een tijdelijke apathie van de hele flexmarkt.’

Het aantal opdrachten trekt inmiddels weer aan, zei hij eerder tegen ZiPconomy. Ook andere grote flexmarktplaatsen zien langzaam herstel, net als sommige jobboards.

ARA Creative Agency en New Growth Strategies hebben krachten gebundeld

Het ruim 30 medewerkers tellende ARA is al 40 jaar een bekende naam als het gaat om bijvoorbeeld employer en internal branding. Vanaf 1 juli 2020 is New Growth Strategies als vaste strategische partner daarbij gekomen. Samen willen ze de combinatie van employer en internal branding verder brengen. ‘Want daarmee maak je het verschil tussen winnen of verliezen’, aldus de initiatiefnemers.

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor elke organisatie.’

‘Het werkgeversmerk is het kompas voor iedere organisatie’, aldus Paul Kroef, algemeen directeur van ARA. ‘Het is een cliché, maar de schaarste aan talent neemt nog steeds toe. Bovendien is er nu meer dan ooit behoefte aan inspiratie en motivatie van medewerkers, want hoe houd je medewerkers gemotiveerd en betrokken als het grootste deel thuiswerkt?’

One stop shop

Het Rotterdamse ARA M/V is onderdeel van ARA, dat op zijn beurt weer onderdeel is van TBWA\Worldwide. Het toonaangevend bureau op het gebied van employer branding telt klanten als PostNL, KPMG, Erasmus Medisch Centrum, Cloetta, Rijk Zwaan en Lely. Om de nieuwe fase in de ontwikkeling te markeren, heet ARA M/V vanaf 1 juli 2020 ARA Employ en wordt strategisch dus versterkt door New Growth Strategies. ‘Zo geven wij volop inhoud aan de ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van merken in de volle breedte’, aldus Kroef.

‘Data én insights. Strategie én creatie. Onboarding én Employee Advocacy.

New Growth Strategies is sinds 2019 actief op de markt van internal branding en herbergt, onder leiding van Marc van Eck, inmiddels een team van 10 strategen. Het nieuw gevormde ARA Employ profileert zich als one stop shop voor de combinatie van employer en internal Branding. Kroef: ‘Data én insights. Strategie én creatie. Contentproductie én development. Onboarding én Employee Advocacy. Trainingen én workshops. Resultaatanalyse én optimalisatie.’

Lees ook

Proud People breidt dienstverlening uit in vastgoed

“Al jaren doen we bovengemiddeld veel zaken met vastgoedpartijen en is er meerdere malen over gesproken om dit als nieuw specialisme toe te voegen aan Proud People“, aldus directeur en eigenaar Marc Schram. “Wij zijn bij Proud People echter van mening dat, als je iets doet, je het ook goed moet doen. Wij zijn een specialist binnen de arbeidsbemiddeling, maar misten de expertise op vastgoed. We werken hierbij vanuit het uitgangspunt dat we onze professionals en klanten op dezelfde manier behandelen als we zelf behandeld willen worden.”

Nieuwe markt vraagt om eigen expertise

Proud People is al 11 jaar specialist in de vakgebieden Finance, HR & Recruitment en Sales & Marketing. Binnen de vastgoedmarkt zijn dat de specialisaties: Financieel, Commercieel en Bouwtechnisch. Via werving & selectie en detachering wil het Noord-Hollandse bedrijf nu verder groeien. “We zijn trots dat we daarvoor onze nieuwe collega Alina Kramer, expert op de vastgoedmarkt, hebben toegevoegd aan ons team”, aldus de andere directeur en eigenaar, Matthijs Claessens.

Fotografie: Susan Haveman

Zomeractie DoelgroepenDashboard: nu met 6 maanden gratis toegang

In de komende periode gaan veel organisaties tijdelijk in ‘vakantiemodus’. Andere organisaties krijgen zodoende de uitgelezen mogelijkheid om zich te verdiepen in mogelijkheden om hun doelgroep effectief te werven. Dat kan bijvoorbeeld via de zomeractie van het DoelgroepenDashboard. Hiermee ben je in onzekere tijden als deze voortdurend up-to-date over de stand van zaken op de huidige arbeidsmarkt en ben je je concurrentie lange tijd een stap voor in de strijd om talent.

Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data.

Met de zomeractie krijg je tot en met 31 december 2021 toegang tot alle informatie over je doelgroep voor de prijs van één jaarabonnement. Dit betekent dat je tot wel 6 maanden extra gratis toegang krijgt tot het dashboard. Hoe eerder je de zomeractie afneemt, hoe langer je toegang krijgt tot de data uit het DoelgroepenDashboard.

Hoe bereik je je doelgroep?

Met het DoelgroepenDashboard beschik je in enkele klikken over:

  • Inzicht in de wervingshaalbaarheid. Hoeveel procent van je doelgroep is actief en/of latent op zoek? Hoe schaars is het talent dat je zoekt? En hoe vaak worden zij benaderd?
  • Inzicht in waar en hoe je je doelgroep kunt bereiken. Via welke mediakanalen kun je de actieve en latente doelgroep bereiken? Welke (pull)factoren brengen hem of haar in beweging? Wat zijn hun hobby’s en interesses?
  • Inzicht in de (regionale) arbeidsmarkt. Wat is het gemiddeld geboden salaris? Wie zijn je concurrenten? Hoe lang staan vacatures gemiddeld open?
  • De juiste doelgroepinformatie. Hiermee kun je reële verwachtingen managen naar je hiring manager. Zijn de kandidaten überhaupt wel te werven (in deze regio)?

Bekijk hierboven in 2 minuten de highlights van het DoelgroepenDashboard

Nog tot 31 augustus

De zomeractie loopt nog tot 31 augustus 2020. Hoe eerder je meedoet met deze actie, hoe meer profijt je ervan zult hebben. Via het onderstaand formulier kun je meer informatie aanvragen over deze zomeractie.

zomeractie dd

 

EN HR Solutions overgenomen door Belgische Select

Eind februari, nog net voor de coronacrisis, nam Select HR al een meerderheidsbelang in het in Hoofddorp gevestigde bedrijf EN HR solutions, maar dit is recent pas officieel naar buiten gebracht. Hierdoor versterkt het van oorsprong Belgische Select haar aanwezigheid in Nederland en is de groepsomzet voor het eerst in het bestaan meer dan 100 miljoen euro. Select kent nu in Nederland vijf vestigingen.

select vijf vestigingen

Het flexbedrijf noemt Nederland “vandaag de dag de belangrijkste markt voor flexibele arbeid in Europa”. EN HR solutions is vooral gespecialiseerd in Recruitment Process Outsourcing (RPO) en Total Talent Acquisition (TTA). Dit zijn onderwerpen die Select nog minder in portefeuille had. Hiermee wordt een vierde pijler toegevoegd aan de dienstverlening, naast Werving & Selectie, Projectsourcing en Consultancy & Outplacement. Een andere belangrijke pijler van EN HR solutions is de online dienstverlening: ontwikkelingen van werkenbij-sites, vacaturemarketing en employer branding-projecten. Ook dat is een welkome aanvulling, aldus Select.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland.

RPO is al jarenlang groot in de VS en sterk groeiende in Nederland, typische voorlopers in de HR markt. In België staat RPO nog in haar kinderschoenen. Maar de wisselwerking tussen de expertise van EN HR solutions en het Belgische netwerk van Select kan hier snel verandering in brengen, denkt de overnemende partij. Omgekeerd kan het bedrijf via het netwerk van EN HR solutions in Nederland haar klassieke dienstverlening in Nederland versneld uitbreiden.

Smart Deal

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan. De overname wordt gestructureerd vanuit een zogeheten ‘Smart Deal’-filosofie. Dat biedt de huidige directie van EN HR Solutions, algemeen directeur Tjesca Honnef-Kuijtenbrouwer en commercieel directeur Kevin Sebel, de kans om ook aandeelhouder te worden, naast meerderheidsaandeelhouder Select en de twee verkopers. SDM-Valorum begeleidde Select in deze transactie.

EN HR solutions zal na de overname overigens als zelfstandig merk blijven bestaan, naast Select.

Net als in de vorige situatie nemen Honnef-Kuijtenbrouwer en Sebel dus nog steeds de operationele leiding voor hun rekening. Bart Gonnissen, CEO bij Select, volgt de integratie op en bouwt mee aan een optimale synergie tussen beide organisaties.

Steam wint (opnieuw) aanbesteding Defensie 

In een wereld die steeds nadrukkelijker om veiligheid vraagt, moet Defensie jaarlijks ruim 4.000 mensen werven. En dat binnen zeer verschillende doelgroepen, met uiteenlopende niveaus en vakgebieden, zowel militairen als burgermedewerkers. Defensie wil met haar campagnes nauw aansluiten bij de belevingswereld van de wervingsdoelgroepen.

‘We zijn ontzettend blij dat we ons voor het belangrijke werk van Defensie kunnen blijven inzetten.’

Een mooie opdracht dus voor Steam, als strategisch en conceptueel bureau voor de employer branding van Defensie. Maarten Kuipers, creative director van Steam: “We zijn ontzettend blij dat we ons voor het belangrijke werk van Defensie kunnen blijven inzetten. We kijken ernaar uit om opnieuw impactvolle communicatie te maken voor de krijgsmacht.”

Beeld boven: uit de vrouwencampagne van Defensie, die Steam eerder maakte. Hieronder: een video uit de recente officierencampagne.

Lees ook

 

Binnen 6 weken een nieuwe recruitmentsite? Floyd & Hamilton maakt het mogelijk

De nieuw ontwikkelde technologie is gebaseerd op de best practices die Floyd & Hamilton opdeed bij zo’n 100 klanten, onder wie Coolblue, Hunkemöller, Eneco, de Bijenkorf, Mediq, Vopak, Capgemini en G4S. ‘Het is mooi dat onze hoge standaard nu voor meer organisaties beschikbaar is’, aldus Ramses Serno en Karlien Donders, oprichters van Floyd & Hamilton.

‘We wilden alles wat we in de afgelopen jaren ontwikkeld hebben samen laten komen in een nieuw concept.’

‘We hadden de ambitie om alles wat we in de afgelopen jaren ontwikkeld hebben samen te laten komen in een nieuw concept, waarmee we binnen 6 weken een recruitmentsite geheel in huisstijl opleveren. Inclusief de componenten die bewezen bijdragen aan een dergelijk platform. En ook inclusief een uniek voor recruitmentdoelen ontwikkeld Content Management Systeem, een Analyse Dashboard met inzicht in het gehele proces en een geïntegreerd of gekoppeld Applicant Tracking Systeem. Standaard, maar wel een hele hoge standaard. En dat zonder initiële kosten voor de klant.’

Waardevolle aanvulling

Donders en Serno zijn ervan overtuigd dat Recruitment-Website.nl een waardevolle aanvulling is op de huidige dienstverlening van het al 10 jaar bestaande Floyd & Hamilton. ‘We doen nu veel maatwerktrajecten voor onze klanten. Daarbij ontwikkelen we meestal een volledig customized recruitmentplatform. Dat gebeurt tijdens een diepgaande co-productie. Met Recruitment-Website.nl bieden we een gestandaardiseerd, flexibel platform, maar wel met dezelfde unieke technologie onder de motorkap.’

‘We zorgen dat je precies krijgt wat je nodig hebt om de juiste kandidaten aan te trekken.’

Het concept stelt organisaties in staat om binnen 6 weken een kwalitatief recruitmentplatform neer te zetten. En dat zonder opstartkosten. ‘Als je nu weinig tijd en budget hebt, kunnen wij op basis van onze ervaring de optimale recruitmentsite creëren. Vervolgens kun je continu nieuwe candidate journeys creëren en de huidige funnels optimaliseren. We zorgen dat je precies krijgt wat je nodig hebt om de juiste kandidaten aan te trekken. Daarna kun je dankzij ons CMS de content makkelijk zelf verder aanpassen en uitbreiden. Bovendien heb je via de Analysetool meteen inzicht in de prestaties van de site, campagnes en het sollicitatieproces.’

Lees ook

Provincie Zuid-Holland (verder) in zee met Brandmannen

Brandmannen (uit het Noord-Hollandse Heemstede) werkte al ongeveer een jaar voor de provincie Zuid-Holland als het gaat om Recruitment Marketing. Op een gegeven moment werd de vraag echter zo groot dat een meervoudige onderhandse aanbesteding werd uitgezet onder vier verschillende partijen. Daaruit is Brandmannen dus nu als winnaar naar voren gekomen. Zo kunnen ze hun werk voor de provincie dus voortzetten voor de komende (maximaal) 3 jaar.

‘We kunnen er nu echt helemaal op losgaan.’

‘Een mooie erkenning voor wat we aan het doen zijn’, reageert een opgetogen Jotham Marco, samen met Glenn Wessels oprichter van het bureau. ‘Een goed signaal, dat aangeeft dat we echt serieus worden genomen. Voor ons bevestigt het dat we op de goede weg zijn.’

Aanbesteding in onderdelen

De aanbesteding werd 17 april gepubliceerd en werd verdeeld in een aantal onderdelen, zoals data, werkwijze en advies op bepaalde (moeilijke) profielen. Uiteindelijk kwam Brandmannen met de hoogste scores uit de bus. De definitieve gunning volgde op 16 juni.

‘ Het is mooi om hier met recruitment marketing echt het verschil te kunnen maken.’

Volgens Marco gaat het bij Zuid-Holland om een heel fijne klant. ‘Het is toch de grootste provincie van Nederland. Er gebeurt onwijs veel, onder meer in de haven van Rotterdam. Er zijn ook veel specialistische vacatures. Dat maakt het mooi om daar met recruitment marketing echt het verschil voor te kunnen maken. Daar zijn we heel trots op.’

Lees ook

1,2 miljoen voor vacaturesite TalentZ; slaat nu vleugels uit

TalentZ werd in september 2019 gelanceerd. De Alkmaarse webapplicatie-ontwikkelaar Create bouwde de site om stagevragers en -aanbieders aan elkaar te koppelen, in eerste instantie primair gericht op Noord-Holland. Daarbij kijkt TalentZ naar aspecten als competenties, vaardigheden, talenten en persoonlijke voorkeuren. Studenten kunnen die voorkeuren aangeven, zoals reisafstand, stagevergoeding, leerdoelen en bedrijfsgrootte. Mede op basis van deze informatie laat de site vervolgens – uitgedrukt in een matchingspercentage – zien of en zo ja hóe bedrijven en studenten bij elkaar passen.

De site laat – uitgedrukt in een matchingspercentage – zien of en zo ja hóe bedrijven en studenten bij elkaar passen.

Die techniek heeft nu de wind in de rug gekregen, nadat 1,2 miljoen aan nieuw kapitaal werd opgehaald. Bedoeling is met dat geld van TalentZ een landelijk opererende vacaturewebsite te maken. Ramon Tromp (TalentZ): ‘We maken gebruik van algoritmes en bieden bij het (her)plaatsen van mensen een assessment aan. De uitkomst daarvan leggen we naast het aanbod aan banen. Ook gebruiken we die gegevens om mensen gericht te adviseren over om- of bijscholing.’

Verbreding aandurven

Martijn Apeldoorn, eigenaar van Create en TalentZ: ‘Toen we in september 2019 met TalentZ begonnen, lag het accent op stages en op Noord-Holland. De resultaten zijn dermate bemoedigend dat we een vakinhoudelijke en geografische verbreding aandurven. TalentZ kan dankzij het succes van de investeringsronde accelereren en als platform verder worden uitgebouwd.’

’Vraag en aanbod koppelen gebeurt nog te vaak op basis van verouderde criteria, de meetbare hard skills.’

De corona-crisis en de daar onvermijdelijk op volgende economische crisis vergroten volgens Martijn Apeldoorn en Ramon Tromp de noodzaak van een andere matching op de arbeidsmarkt. Apeldoorn: ’Vraag en aanbod koppelen gebeurt nog vaak op basis van verouderde criteria, de meetbare hard skills. Werkgevers doen er verstandig aan om vacatures anders te omschrijven.’ Tromp vult aan: ‘Soft skills worden steeds belangrijker. De komende tijd moeten waarschijnlijk steeds meer mensen noodgedwongen overstappen van de ene naar de andere sector. Dan kunnen juist de soft skills zwaar wegen bij een passende duurzame match.’

De vacaturesite had in de coronatijd het plaatsen van banen overigens al gratis gemaakt, om zo in te spelen op de behoefte vanuit de markt.

Foto boven: Martijn Apeldoorn (links) en Ramon Tromp. Fotograaf: Ramon Philippo

VONQ en skeeled-ATS bundelen krachten

Door de samenwerking krijgen skeeled-gebruikers de mogelijkheid om betaalde jobmarketingcampagnes te plaatsen in het brede marketingportfolio van VONQ, direct vanuit het skeeled-ATS. De mediakanalen bevinden zich op één plaats en zijn vooraf gecontracteerd.

‘De Marketplace zit volledig ‘white-labeled’ in hun systeem.’

‘Met de API-connectie, heeft onze nieuwe partner niet langer meer te maken met dure jobboard-integraties, en ten tweede brengt dit innovatie. De Marketplace zit volledig ‘white-labeled’ in hun systeem en verbindt skeeled met ‘s werelds rijkste selectie aan mediakanalen. Zo kan skeeled profiteren van een extra inkomstenstroom en een verhoging van hun klanttevredenheid’, aldus Joren de Koning, Director of Partnerships bij VONQ.

Toegang tot ruim 2.000 mediakanalen

De API-integratie is bedoeld om alle skeeled-gebruikers toegang te geven tot meer dan 2.000 mediakanalen in de wereld: van generieke vacaturesites en niche sites, tot aggregators, online hubs en communities, social media-kanalen en apps. Skeeled-gebruikers krijgen daardoor één plek om alles te doen – van taken beheren tot media kopen – en hoeven niet meer te moeten schakelen tussen verschillende systemen, tijdrovend contractbeheer en media inkopen.

Beeld boven: header van de skeeled-site

Traineeprogramma Toekomst van Brabant kiest voor eelloo

Het traineeprogramma ‘de Toekomst van Brabant’ is bedoeld voor jonge talenten met een HBO of WO-diploma. In een tweejarig programma richten zij zich op maatschappelijke vraagstukken bij verschillende opdrachtgevers: van gemeenten, en waterschappen tot de provincie Noord-Brabant. Elk jaar starten er zo’n 24 talenten, die naast de opdrachten zelf ook een intensief opleidingsprogramma krijgen.

Ze wilden een betere candidate journey bieden, waarin kandidaten veel over zichzelf leren, ongeacht of ze worden aangenomen.

De traineecoördinatoren van ‘de Toekomst van Brabant’ gaven aan dat de huidige methode van brief- en cv-selectie (te) tijdrovend is en dat ze op zoek waren naar een beter onderbouwde match met de verschillende opdrachtgevers van het traineeprogramma. Ook wilden ze een betere candidate journey bieden, waarin kandidaten veel over zichzelf leren, ongeacht of ze worden aangenomen of niet.

RH-recruitment

De innovatieve RH-Recruitment-oplossing van eelloo biedt hierin een naadloze, eigentijdse oplossing. In een eerste stap zet deze methode in op een goed onderbouwde preselectie. Op basis van cognitieve capaciteiten en een game-based assessment wordt gekeken of kandidaten een fit hebben met de vereisten van de rol.

Na een eerste assessment is er ruimte om te focussen op het verhaal van de kandidaten.

Na deze stap is er ruimte om te focussen op het verhaal van de kandidaten. Zij vertellen over hun inhoudelijke visie, hun loopbaan en ambities en reflecteren op hun talenten. Hiermee wordt écht afstand genomen van brief- en cv-selectie, en kijken de coördinatoren naar waar het werkelijk om draait: de match tussen mens en de opdracht.

Persoonlijke benadering

Met deze nieuwe samenwerking gaan eelloo en de Toekomst van Brabant een grote groep kandidaten beoordelen. In grootschalige trajecten schuilt soms het gevaar van een gebrek aan persoonlijk contact. Daarom voegt eelloo bij elke stap in het online proces ook persoonlijk ingesproken video’s toe. Hierin vertellen huidige trainees en coördinatoren aan de kandidaat wat hij of zij kan verwachten. Ze geven ook een inkijkje in de wereld van de Toekomst van Brabant.

De Toekomst van Brabant creëert zo een grote groep ambassadeurs onder de kandidaten.

De ervaring leert dat kandidaten met deze benadering veel positiever tegenover de werkgever en het selectietraject staan. De Toekomst van Brabant creëert zo een grote groep ambassadeurs onder de kandidaten. En krijgt een kandidaat een afwijzing? Met de inzichten uit dit traject kan hij of zij nog beter bepalen welke opdrachten het beste aansluiten bij de eigen talenten.

Lees ook

B Professional en Brockmeyer bundelen hun krachten

Door de expertise van B Professional en Brockmeyer samen te voegen worden bedrijven op het gebied van employer branding, jobmarketing en employee experience geholpen. Naast het werven van personeel via de juiste kanalen, is de juiste communicatie en het neerzetten van een werkgeversmerk essentieel om een structureel wervings- en personeelsbeleid neer te zetten.

‘Deze samenvoeging voelt voor ons dan ook als een heel logische.’

‘Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze klanten optimaal te bedienen’, vertelt Bianca van der Zwaan, oprichter en eigenaar van B Professional. ‘Wij zijn al meer dan 10 jaar een expert op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en werkten voor onze jobmarketingcampagnes onder andere samen met Brockmeyer. Deze samenvoeging voelt voor ons dan ook als een heel logische. Voor onze klanten bieden we hiermee het complete pakket aan, zonder afhankelijk te zijn van derden. Door onderdeel te zijn van Brockmeyer hebben we nu nog meer expertise in huis en helpen we onze opdrachtgevers bij een specifiek recruitmentproject of het ontwikkelen en implementeren van een employer brand.’

Alles voor het optimale resultaat

Maurits Pater, samen met zijn broer Joris managing director bij Brockmeyer, is het daarmee eens. ‘Wij bestaan inmiddels 10 jaar en hebben in die tijd ruim 100.000 jobmarketingcampagnes gedraaid voor onze klanten. Op dat gebied zijn wij nu al enkele jaren een van de grootste in Nederland. Maar wij adviseren niet alleen in kanalen, wij denken ook strategisch mee met onze klanten. Alles voor het optimale resultaat van de wervingscampagne. Daar hoort ook arbeidsmarktcommunicatie en employer branding bij.’

‘Zo haal je een extra schakel uit het proces, wat de snelheid en efficiëntie verbetert.’

Voorheen gebeurde dat vooral ‘faciliterend’, aldus Pater. ‘We brachten onze klanten puur als service in contact met partijen als B Professional, van wie wij wisten dat zij kwaliteit leverden.’ Maar het is natuurlijk veel praktischer om die specialistische kennis in huis te hebben, zegt hij nu. ‘Zo haal je een extra schakel uit het proces. Dat verbetert de snelheid en efficiëntie. Nu B Professional onder de naam van Brockmeyer verder gaat, zijn wij een echte one-stop-shop voor een optimaal recruitmentproces. Of het nu gaat om een losse vacature of om strategische of langdurige werving: Brockmeyer helpt jou aan het optimale resultaat. En je mag best weten, daar zijn we stiekem best een beetje trots op!’

Lees ook