Axiom Partners neemt IT-flexregisseur Seven Stars over

Na de overnames van het voormalige De Staffing Groep (nu Circle8, jaaromzet 550 miljoen euro) en FixedToday (jaaromzet 80 miljoen euro) is Seven Stars de derde overname in korte tijd van Axiom in de Nederlandse staffingbranche, die zodoende nauw aansluit op haar buy-and-build-strategie binnen deze sector.

Seven Stars is al de derde overname in korte tijd van Axiom in de Nederlandse staffingbranche.

Terwijl Seven Stars zelfstandig blijft opereren binnen de Axiom Groep, leidt de acquisitie tot enkele verschuivingen in de directie. Zo draagt de huidige CEO en oprichter, Marius Nijland, het bedrijf over aan de nieuwe eigenaar. Mike Verheijen (CFO) en Ronald Raidt (CCO) zullen het directieteam samen voortzetten met Corianna Geersing, die toetreedt tot het directieteam als Chief People Officer (CPO). Het huidige personeelsbestand blijft ongewijzigd.

Zwolle, Utrecht en Groningen

‘Wij zijn erg trots dat we ons portfolio versterken met Seven Stars’, zegt Guus Franke, CEO van Axiom Partners. ‘We verstevigen onze positie binnen de IT-flexmarkt en onze Total Talent Workforce propositie, doordat we een bredere groep opdrachtgevers ontzorgen op het gebied van flexibele arbeid en externe inhuur in het IT-domein. Met het ervaren en gedreven team in Zwolle, Utrecht en Groningen staan wij dicht bij de opdrachtgevers, professionals en partners. Mede hierdoor voorzien wij in de komende jaren een stevige organische groei, waar we enorm naar uitkijken.’

‘We willen ons marktaandeel binnen de Nederlandse IT-flexmarkt vergroten.’

Dagelijks werken meer dan 700 professionals via Seven Stars bij publieke en private opdrachtgevers. ‘We willen ons marktaandeel binnen de Nederlandse IT-flexmarkt vergroten en zijn verheugd dat we in Axiom een enthousiaste en sterke partner gevonden hebben met veel ambitie, kennis en ervaring in de branche’, aldus CCO Ronald Raidt. ‘We vullen elkaar goed aan en kijken ernaar uit om onze gezamenlijke ambities waar te maken. Ook biedt de samenwerking kansen voor onze medewerkers op brede loopbaanpaden en nog meer ontwikkelmogelijkheden. Vanuit onze missie streven we naar werkgeluk voor hen én alle IT’ers, Axiom onderschrijft dit volledig.’

Aantrekkelijke synergieën

Met Seven Stars haalt Axiom niet alleen een financieel gezonde speler met een bewezen staat van dienst binnen, de overname zorgt door de eerdere vergelijkbare acquisities ook voor aantrekkelijke synergieën. Hierdoor past het perfect binnen de strategie om als groep elke organisatie te kunnen ontzorgen vanuit een Total Talent Workforce concept. Franke: ‘Seven Stars is onderscheidend in de manier waarop zij vraag en aanbod in de flexibele IT arbeidsmarkt bij elkaar brengt en daarbij – behalve hard skills – matcht op basis van de persoonlijke eigenschappen van professionals. Doordat zij vanuit hun eigen naam en identiteit datgene blijven doen waar ze goed in zijn, verwacht ik dat ze de totale groep naar een nog hoger niveau zullen tillen.’

‘Ik verwacht dat ze de totale groep naar een nog hoger niveau zullen tillen.’

IT-flexregisseur Seven Stars is sinds 2005 actief in de markt van flexibele arbeid en externe inhuur binnen de IT-branche. Sinds die tijd is Seven Stars gegroeid naar een verwachte jaaromzet over 2022 van ruim 85 miljoen euro. Het van oorsprong Zwitserse Axiom is een snelgroeiende investeringsmaatschappij. Met recente overnames als De Staffing Groep (nu Circle8), FixedToday, Cannock-EDR en Airopack heeft het bedrijf inmiddels meer dan 1 miljard euro omzet in Nederland. Op korte termijn verwacht Axiom nieuwe overnames aan te kondigen.

Lees ook

Word jij de nieuwe Business Partner bij Pro Contact?

Pro Contact werkt volgens het RPO (recruitment process outsourcing)-model. Recruitment uitbesteden, dus. Daarom is het belangrijk dat een Business Partner naast een echte ondernemersgeest, ook kennis van recruitment heeft. Gelukkig werk je als Business Partner niet alleen in je nieuwe Pro Contact toko; er zijn genoeg enthousiaste collega’s om je te helpen.

Een grote stap die je leven gaat veranderen, want jij gaat leidinggeven aan de collega’s op jouw locatie! Daarnaast kom je in contact met mensen in de IT, logistiek, bouw, industrie, zorg en meer. Een toffe functie voor wie echt een grote stap wil maken in de recruitmentwereld.

Benieuwd geworden? Bekijk hier de vacature.

Lees ook

Hoe Adver-Online Group gebruikmaakt van influencer recruitment

Adver-Online Group en The Jobfluencers Agency slaan de handen ineen om vacatures bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Dit gaan ze doen met de inzet van influencer recruitment. Een groot bereik in korte tijd, dat is het doel van deze samenwerking.

Groot bereik met influencers

Er bestaan enorm veel vacaturesites, waardoor de kans klein is dat relevante kandidaten een vacature zullen vinden. Influencers, daarentegen, hebben een enorm bereik bestaande uit mensen die hun content actief en vrijwillig consumeren. Om ervoor te zorgen dat Adver-Online Group zijn klanten kan voorzien in het inzetten van influencer recruitment zijn ze een samenwerking aangegaan met The Jobfluencers Agency, het eerste arbeidsmarkt-influencer-bureau van Europa.

Samen met deze partij ontwikkelt Adver-Online zowel awareness- als wervingscampagnes.

The Jobfluencers Agency heeft meer dan 2,1 miljoen influencers uit heel Europa in zijn database, waardoor er voor elke organisatie altijd een geschikte influencer te vinden is. Samen met deze partij ontwikkelen ze zowel awareness– als wervingscampagnes met een flinke dosis creativiteit en de juiste technologie.

Nieuwe doelgroepen bereiken

Adver-Online Group heeft vol ingezet op nieuwe methoden van recruitment marketing om openstaande vacatures in de huidige arbeidsmarkt te helpen vervullen. Door de samenwerking aan te gaan met The Influencers Agency, kan Adver-Online Goup als allereerste influencer recruitment inzetten om nieuwe doelgroepen, onder wie Generatie Z, te bereiken.

‘Binnen 8 seconden weten wij deze digital natives te bewegen naar jouw werken-bij website of openstaande vacature.’

Een doorbraak ten opzichte van de traditionele wijze van recruitment marketing, stelt Hans van Rijnswoud (CEO Adver-Online Group). ‘Deze unieke samenwerking stelt ons in staat om Generatie Z te bereiken met passende vacatures. Binnen 8 seconden weten wij deze digital natives te bewegen naar jouw werkenbij-site of openstaande vacature.’

Lees ook

Heyu gelanceerd: ‘Rollen van werkgever en werkzoekende omgedraaid’

De sollicitatie andersom. Het is al eerder geprobeerd, onder andere door Randstad. Maar het vandaag gelanceerde platform Heyu denkt toch zeker nog iets aan het idee te kunnen toevoegen. ‘We willen de rollen van werkgever en werkzoekende omdraaien, en zo het personeelstekort oplossen’, aldus de 28-jarige initiatiefnemer Janic Makizodila (midden op foto boven).

‘Vacatures? In theorie een leuk plan, maar de huidige arbeidsmarkt wijst uit dat het niet meer werkt.’

Het sollicitatiegesprek? Niet meer van deze tijd, zegt hij. Het cv? Weg ermee. ‘Het is altijd hetzelfde riedeltje. Een bedrijf zet een vacature online waar iemand vervolgens op solliciteert. In theorie een leuk plan, maar cijfers en de huidige arbeidsmarkt wijzen uit dat dit in praktijk niet meer werkt.’

Meer aandacht voor soft skills

Makizodila onderzocht de arbeidsmarkt en voerde veel gesprekken met belanghebbenden. Inmiddels is hij daardoor overtuigd: het wervingsproces moet anders. ‘Minder focus op hard skills en meer aandacht voor wie een professional écht is, kijkend naar een combinatie van persoonlijkheid, drijfveren, cultuurwaarden en cognitieve vaardigheden’, zegt hij.

‘Vanaf nu is de professional aan zet.’

De juiste interesses, persoonlijkheid en intelligentie. Factoren die veel werknemers als muziek in de oren klinken, denkt Makizodila. Maar hoe kun je bij sollicitatie met cv – eventueel gevolgd door een kennismakingsgesprek van nog geen uur – bepalen of iemand matcht op basis van die factoren? ‘Dat kan anders’, dacht hij. ‘Wij kijken met ons platform niet naar of de professional bij de baan past, maar of de baan bij de professional past. Vanaf nu is de professional aan zet.’

Goodbye ouderwets systeem

Hoe dat werkt? ‘Onder andere door middel van persoonlijke matching’, zegt de ondernemer, die grootse plannen heeft met Heyu. ‘Goodbye ouderwets systeem, hey you! Professionals maken op hun online profiel drie gratis assessments over hun persoonlijkheid, drijfveren en cognitieve vaardigheden. Op basis van die data verrast Heyu werkgevers met passende professionals die gegarandeerd een match zijn met de openstaande vacature en het bedrijf. Gender, leeftijd of etniciteit vinden we niet relevant. Op die manier vergroten we de slagingskans en daarnaast hopen we discriminatie de kop in te drukken.’

‘Gender, leeftijd of etniciteit vinden we niet relevant.’

Huidige klanten waar Heyu zich op richt zijn bedrijven tussen Amsterdam, Almere, Amersfoort en Utrecht. Daryl Hopman, algemeen directeur Veritec & co-founder GetJobsDone is een van de eerste ondernemers die zich aansloot. ‘Wij zijn benieuwd hoe we kunnen connecten met nieuwe collega’s door het koppelen van latent werkzoekenden aan ons bedrijf, door middel van cultuur, in plaats van ons blind te staren op competenties.’

1,5 jaar ontwikkelen

Momenteel kun je op het platform terecht voor vacatures in marketing, sales, HR, consultancy, finance en IT. Naar verwachting komen hier in de toekomst nieuwe branches bij. Een smakenpalet dat ook Ilse van Langen, recruitment & employer branding specialist bij Fietsvoordeelshop.nl, aantrok om nu al de samenwerking met Heyu vast te leggen. ‘Heyu sprak ons direct aan vanwege hun lef om het systeem te keren. Wij zijn gek op partners met lef – én op iets nieuws proberen.’

‘Wij zijn gek op partners met lef – én op iets nieuws proberen.’

Heyu is onderdeel van holding en investeerder Bookthat Group. Het platform is vandaag, na 1,5 jaar van ontwikkelen en inmiddels maanden van operationele voorbereiding, gelanceerd vanaf De Isselt in Amersfoort.

Lees ook

Timetohire en BrainCompass bundelen krachten: ‘Niet op zoek naar de match, maar de match zelf creëren’

‘Door de samenwerking met BrainCompass maken we nog beter inzichtelijk hoe we – op basis van onze kernwaarden veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid – kandidaten het beste een plek kunnen geven binnen onze organisatie’, vertelt Michael van de Ven, Head of Regional Operations bij Timetohire.

Zorgvuldigheid en zelfreflectie

Timetohire stelt als doel om het maximale uit talent te halen, ook bij het eigen personeel. In de zoektocht naar een nieuwe assessmenttool voor de eigen werving was zorgvuldigheid dan ook het toverwoord, zo legt Van de Ven uit. ‘We zijn eerder dit jaar met het traject gestart en hebben er echt de tijd voor genomen. Uiteindelijk zijn we enorm fan geworden van de tool van BrainCompass.’

‘De tool laat zien wat kandidaten nodig hebben om zich vrij te voelen zichzelf volledig te laten zien.’

Deze tool gaat namelijk niet alleen in persoonlijke en professionele drijfveren, maar ook op aspecten rondom sociale drijfveren. ‘De tool laat echt zien hoe iemand in het leven staat en wat kandidaten nodig hebben om zich vrij te voelen zichzelf volledig te laten zien en ontplooien’, stelt Van de Ven. Daarbij gaat het dus een laagje dieper dan andere assessments, zegt hij. ‘Omdat zelfreflectie binnen onze organisatie zo belangrijk is, past deze tool goed bij hoe wij ons werkgeverschap zien.’

Waarom de tool van BrainCompass

In veel recruitmentprocessen spelen onderbuikgevoelens, intuïtie en ervaring van de recruiter een belangrijke rol. ‘Dit is een mooie start, maar met de opkomst van assessment tooling krijgen onze recruiters de backup die ze verdienen. Potentiële key players, high performers of high potentials beschikken namelijk over actief en inactief talent’, aldus Van de Ven.

De inzichten van BrainCompass geven nieuwe medewerkers praktische handvatten om goed binnen de organisatie te landen.

Traditionele assessments richten zich op het in kaart brengen van talent. Met als gevolg dat na de plaatsing blijkt ‘dat er niet uit komt wat er wel in leek te zitten’. BrainCompass gaat een stap verder en brengt ook de voorwaarden in kaart om dat talent daadwerkelijk te activeren. ‘Zo krijgen we toegang tot het volledige (onbenutte) potentieel van de kandidaat’, vertelt de Head of Regional Operations van Timetohire.

Zelfsturende teams

Dat Timetohire met zelfsturende teams werkt, speelde een belangrijke rol bij de keuze voor een nieuwe assessmenttool. Van de Ven: ‘Naast alle vrijheid die dit met zich meebrengt, kan het voor sommige medewerkers wel eens lastig zijn om zonder sturing van bovenaf het maximale uit zichzelf te halen. De inzichten van BrainCompass helpen hierbij en geven nieuwe medewerkers praktische handvatten om goed binnen de organisatie te landen.’

‘We zetten het assessment in voorafgaand aan het tweede sollicitatiegesprek. Zo optimaliseren we onze candidate journey en kunnen we ook de kandidaten met wie we niet in zee gaan toch nog iets meegeven.’ Het rapport zit in een online omgeving waar kandidaten nog een jaar toegang tot hebben. ‘Wie dat wil kan op die manier zelf met de inzichten van het assessment aan de slag’, aldus Van de Ven.

BrainCompass over hun werkwijze

Wouter van den Berg is ook enthousiast over de samenwerking. De BrainCompass-oprichter promoveerde op het snijvlak van economie en neurowetenschappen. Na een leven als topsporter legde hij zich toe op het ‘activeren van talent’. ‘Er is weinig zo frustrerend als wanneer er iets heel moois in je zit, maar het er om wat voor reden dan ook niet uitkomt’, vertelt hij over zijn eigen drijfveren. Met de assessmenttool die hij de afgelopen 10 jaar ontwikkelde, moet dat onbenutte potentieel van mensen beter tot uiting komen. Om dit te doen, richt de tool zich vanuit neurowetenschappelijke basis ook op de vroege jeugd van een kandidaat.

‘Er is weinig zo frustrerend als wanneer er iets heel moois in je zit, maar het er om wat voor reden dan ook niet uitkomt.’

Van den Berg: ‘In die beginperiode van je leven krijg je een soort spelregels mee. Dat gaat dan bijvoorbeeld om de voorwaarden waaronder je jezelf durft te zijn, eigenaarschap toont en hoe je het beste in een groep functioneert. Als je die voorwaarden niet kent, is het lastig om je talenten te tonen. Onze assessmenttool van BrainCompass brengt hier verandering in en dat heeft in de praktijk al een paar mooie voorbeelden opgeleverd.’

Mensgericht

BrainCompass

Zo waren ze bij een fintechbedrijf opzoek naar een nieuwe Head of Operations. ‘Ze kregen de positie niet gevuld en vroegen ons om nog eens naar kandidaten te kijken die al waren afgevallen. Wij vonden toen iemand die vanuit zijn sociale drijfveren duidelijke kaders nodig had om te kunnen floreren. In het sollicitatiegesprek was diegene niet goed uit de verf gekomen, en vond het bedrijf hem een wat zoekende indruk maken’, vertelt Van den Berg.

‘Wij vonden toen iemand die vanuit zijn sociale drijfveren duidelijke kaders nodig had om te kunnen floreren.’

‘Maar nu wisten we: dat was geen onzekerheid. Als ze maar bereid zijn om de juiste kaders te schetsen en een visie uiteen te zetten. Dan krijgen ze een hele mensgerichte en loyale leider erbij. Dit profiel komt met name in deze branche de diversiteit ten goede. Dat advies hebben ze opgevolgd, en nu blijkt het inderdaad een hele mooie match te zijn.’

‘Je moet niet op zoek naar de match, je moet de match zelf creëren.’

Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt wordt het werven van talent steeds meer een ontwikkelvraagstuk, ziet Van den Berg. ‘Je moet niet op zoek naar de match, je moet de match zelf creëren. We hebben elkaar daarin als gelijkwaardige partners gevonden.’

Lees ook

World of Ambition: Nieuw 3D-platform voor traineeships gelanceerd

Sinds jaar en dag spelen career events een belangrijke rol bij het werven van met name jonge kandidaten. Maar millennials geven de voorkeur aan online, zeker als het om de eerste oriëntatie gaat. World of Ambition, een initiatief van Appendee uit Leusden, speelt hier op in, en heeft een visueel aantrekkelijke 3D-wereld ontwikkeld, waarin kandidaten op zoek kunnen naar traineeships, het hele jaar door, 24 uur per dag.

Ze kunnen er in contact komen met topwerkgevers, vacatures vinden, kennis vergaren en assessments doen. Bovendien wordt er vier keer per jaar een zogeheten AmbitionDay georganiseerd. Tijdens deze online carrièredagen zorgt een programma vol sprekers en (interactieve) workshops voor een dag waar kandidaten en organisaties elkaar online treffen. Naast interessante traineeships belooft World of Ambition ook veel handige informatie voor werkzoekenden en tools om je persoonlijke skills te toetsen.

Aanmelden

Hoewel World of Ambition haar deuren pas begin maart 2023 voor het grote publiek zal openen, kunnen kandidaten en organisaties zich sinds deze week al wel vast aanmelden. Voor bedrijven die zich voor 31 december aanmelden geldt een speciaal introductietarief, voor kandidaten is aanmelding volledig gratis.

Lees ook

 

OnlyHuman en DUX samen verder als UMON

Als groep bedient UMON de publieke en non-profit sector. Binnen die sectoren leggen de dochterorganisaties zich toe op de specifieke uitdagingen binnen verschillende vakgebieden. De naam UMON is afgeleid van het Engelse woord voor mens: human.

UMON wil binnen de publieke sector dé plek worden waar opdrachtgever en kandidaat zich herkennen.

UMON wil binnen de publieke sector dé plek worden waar opdrachtgever en kandidaat zich herkennen en thuis voelen, en elkaar weten te vinden. Natuurlijk gaat het om de juiste persoon, op de juiste tijd, op de juiste plaats. Maar de fit en de aantrekkingskracht tussen mensen is wat echt het verschil maakt. En dat vraagt om goed te luisteren, kennis van het vak, zoeken, praten, het lef hebben om soms nee te zeggen en door te gaan.

Unieke wereld

OnlyHuman is een detacherings- en recruitmentbureau dat sinds 2000 gespecialiseerd is in het plaatsen van communicatie- en marketingprofessionals in de publieke sector. DUX is een executive search-bureau met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van (internationale) search en werving en selectie voor de non-profit sector.

Om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen, moet je de publieke sector écht kennen.

Martin Staats, algemeen directeur en partner UMON: ‘Wie de publieke sector een beetje kent, weet hoe uniek deze wereld is. Dat maakt hem razend interessant. En soms ook ingewikkeld. Om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen, moet je de publieke sector écht kennen. Specialist zijn. En dat word je alleen als je je ergens helemaal op toelegt. Daarom geeft UMON dit specialisme de ruimte.’

Lees ook

HeadFirst Group neemt StarApple over

HR-techdienstverlener HeadFirst Group voegt StarApple Group, bestaande uit de merken StarApple en StackOps, toe aan haar organisatie. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in het sourcen van IT en digital specialisten.

Over StarApple Group

StarApple Group is een ambitieuze en jonge organisatie, opgericht in 2008 en sindsdien uitgegroeid tot een succesvolle IT-talent sourcer. Dit bedrijf heeft al meer dan 10.000 specialisten succesvol verbonden aan uiteenlopende organisaties. General director Caner Hamamioglu: ‘Talent laten groeien, dat is onze missie.’

StarApple heeft al meer dan 10.000 specialisten verbonden aan allerlei organisaties.

‘Dat doen we door professionals uit ons netwerk met zorg te verbinden aan opdrachten, waarbij professionals niet enkel doen wat ze eerder bij andere opdrachtgevers gedaan hebben, maar ook uitgedaagd worden een stap te maken in hun ontwikkeling. Design your career, noemen we dat. Met de samenwerking met HeadFirst Group kunnen we dit op nog grotere schaal gaan doen en daar kijken we enorm naar uit.’

Inspelen op dynamische markt

HeadFirst Group voorziet dat het combineren van diverse diensten nodig is om alle vraagstukken van opdrachtgevers te blijven oplossen in de huidige dynamische arbeidsmarkt. CEO Marion van Happen: ‘De schaarste op de arbeidsmarkt verdwijnt de komende jaren niet. Dit vraagt om creativiteit bij het ontsluiten van de markt.’

‘De schaarste op de arbeidsmarkt vraagt om creativiteit bij het ontsluiten van de markt.’

‘Wij geloven dat het combineren van high tech oplossingen met services met een grote human touch de sleutel is tot customer succes. Die klanten zijn voor ons zowel opdrachtgevers – die we doorlopend voorzien van mission critical talent – als professionals, die we actief helpen van opdracht naar opdracht bij de meest aantrekkelijke opdrachtgevers.’

StarApple Group blijft zelfstandig

StarApple wordt een zelfstandig merk binnen HeadFirst Group, waarmee ze haar eigen identiteit behoudt. Het huidige management blijft de organisatie leiden in haar groeistrategie naar de toekomst. Hamamioglu: ‘HeadFirst Group wordt de stuwende kracht achter StarApple.’

‘Dit geeft extra power om onze groeiambities waar te maken.’

‘Met ons bevlogen team van ruim 80 collega’s blijven wij een full service recruitmentoplossing bieden aan onze opdrachtgevers en professionals. En we krijgen toegang tot het platform van de groep, wat ons extra power geeft om onze groeiambities waar te maken.’

Lees ook

Met nieuwe look & feel presenteert UP ook meteen aangescherpte visie

Traditioneel recruitment zit op een dood spoor, zegt Caroline Pols, oprichter van UP in Business. ‘Als je heel eerlijk bent, is het peperduur prijsschieten. En met dat krampachtig zoeken op korte termijn doe je zowel de kandidaat als jezelf tekort.’

‘Met dat krampachtig zoeken op korte termijn doe je zowel de kandidaat als jezelf tekort.’

Met een nieuwe site, met compleet nieuwe look & feel én een aangescherpte visie, wil Pols laten zien hoe het volgens haar beter kan, met Recruitment Marketing Automation als dé oplossing voor vastgeroeste recruitmenttechnieken. ‘De beste kandidaten zijn namelijk niet op zoek naar jou’, zegt ze. ‘Althans, nóg niet… Je moet ze zelf zien te vinden, volgen en verleiden. Want recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht.’

Niet jagen, maar verleiden

Pols voerde samen met haar collega’s de afgelopen tijd allerlei gesprekken over de nieuwe visie. Samen met alle ervaringen, projecten en successen die ze de afgelopen jaren beleefde, leidde dat tot de nieuwe belofte, zegt ze. ‘Daarin benoemen we een herwaardering van het mooie recruitment-vak, en dat we de tools in handen geven om het weer over de inhoud te kunnen hebben. Om niet te jagen, maar om te verleiden.’

Down the funnel kweek je merkvoorkeur en oogst je concrete interesse.’

Volgens Pols is vinden, volgen en verleiden van kandidaten een continu proces. ‘Je bouwt al een relatie op ver voordat een talent überhaupt een baan overweegt. Down the funnel kweek je merkvoorkeur en oogst je concrete interesse. Dat is een organisch proces, géén kwestie van pushen. Met een warme database behaal je gegarandeerd hogere en betere conversie. Zo verbeteren wij het recruitmentproces structureel. En niet onbelangrijk: we verrijken het vak met een positieve benadering van kandidaten. Sterker nog, we verleiden talent naar een plek en omgeving waar ze zich gelukkiger en nog beter thuis voelen.’

Ze zegt dat mensen en bedrijven zich moeten kunnen blijven ontwikkelen. ‘Daaraan werken we continu, ook voor onszelf. We blijven leren van onze samenwerkingen, klanten, medewerkers, partners en leveranciers. On and on…’ Om de nieuwe look & feel en de visie nog meer kracht bij te zetten volgt er binnenkort ook een Digitaal Magazine, zo belooft ze, bomvol inspirerende klantverhalen en interviews met partners uit de recruitmentbranche.

Lees ook

Uitzendplatform Youbahn neemt branchegenoot Zenjob over

In de afgelopen jaren is Youbahn uitgegroeid tot een van de bekendste flexibele uitzendplatformen van Nederland, waar vraag en aanbod op een intelligente manier worden gematcht. Met de overname van Zenjob blijft Youbahn zich inzetten om het digitaal organiseren van arbeid te vereenvoudigen en vraag en aanbod op de arbeidsmarkt dichter bij elkaar te brengen.

‘Organisaties hebben de behoefte om het organiseren van werk flexibeler te maken en verder te digitaliseren.’

Dit gebeurt enerzijds door de technologie achter het platform te verbeteren. Door algoritmes, competenties en skills nog slimmer in te zetten op het platform, is er bijvoorbeeld steeds minder menselijke interventie nodig. Anderzijds zoekt Youbahn ook naar mogelijkheden om het aanbod aan flexkrachten verder uit te breiden om zo nog beter aan de wensen van opdrachtgevers te voldoen. De overname van de Nederlandse activiteiten van Zenjob past zo uitstekend in de strategie van Youbahn, aldus Dennis Eilbracht, Chief Operational Officer bij Youbahn.

Belangrijke stap

‘De overname van Zenjob is een belangrijke stap voor Youbahn’, zegt Eilbracht. ‘Je ziet dat organisaties de behoefte hebben om het organiseren van werk flexibeler te maken en verder te digitaliseren. Door de huidige economische situatie vindt er een consolidatieslag plaats in de markt. Daarin zijn wij doortastend te werk gegaan. De ruim 25.000 flexkrachten die Zenjob in zijn database had, zijn een waardevolle aanvulling op onze database. Opdrachtgevers hebben nu een nog ruimere keuze in het aanbod aan flexkrachten. Met deze overname versterken wij onze stabiliteit en kunnen wij het succes van ons uitzendplatform uitbreiden.’

Lees ook

YourCampus haalt 2,7 miljoen op voor openbreken Europese arbeidsmarkt met flexibele compensatie

Op het platform van YourCampus kunnen werknemers met een persoonlijk budget van hun werkgever uit verschillende secundaire voorwaarden en benefits kiezen in de categorieën welzijn, persoonlijk ontwikkeling, financieel welzijn en mobiliteit. Ook bestaande salariscomponenten kunnen flexibel worden ingezet, zoals de pensioenregeling, vakantiegeld en -dagen. YourCampus speelt hiermee in op het feit dat iedere werknemer andere wensen heeft, doordat zij zich in verschillende levensfases bevinden of op afstand werken.

‘Werkgevers zoeken in de war for talent naar manieren om talent tegemoet te komen en Gen Z naar zich toe te trekken.’

‘De arbeidsmarkt staat onder enorme druk. Werkgevers zoeken in de war for talent naar manieren om talent tegemoet te komen en Gen Z naar zich toe te trekken’, zegt Florian Gendrault, oprichter en CEO van YourCampus. ‘Maar er is geen one-size-fits-all als het om secundaire voorwaarden en persoonlijke benefits gaat. De oudere werknemer heeft meer aan een goede pensioenregeling, terwijl een jongere werknemer misschien liever zijn vakantiegeld maandelijks ontvangt en budget overhoudt voor persoonlijke ontwikkeling. Wij bieden flexibiliteit in secundaire voorwaarden en benefits, maar dan wel met collectieve voordelen.”

2,7 miljoen investering

De opgehaalde investering van 2,7 miljoen euro werd geleid door early stage b2b software-investeerder Newion. Daarnaast stappen ROM InWest en angel investeerders Kalo Bagijn (Brand New Day), Fritz Korten en Joost Jolink (Fresca Group) in. Bestaande investeerders Dutch Founders Fund en angel investeerders Marc van Agteren (Usabilla), Anouk de Wolff (Scale Force Talent) en Omri Amir (FindHotel) vergroten hun belang in YourCampus. Eerder staken zij al 500.000 euro in de start-up.

YourCampus wil hét platform worden voor alle werknemerscompensatie.

Met de investering zal YourCampus verder uitbreiden, met als doel een platform te zijn voor alle werknemerscompensatie. Daarnaast wil YourCampus bestaande benefits van bedrijven zo inzichtelijk mogelijk maken voor werknemers door ze in het platform te integreren. Naast de bestaande benefits biedt het platform diensten en producten van partners aan. Voor het aanbod werkt YourCampus samen met een ruim aantal aanbieders, waaronder Brand New Day, Classpass, Swapfiets en GoodHabitz.

Sinds 1 november 2021 live

Werkgevers betalen een bijdrage per werknemer, maar daar staat tegenover dat zij niet nog zelf deals hoeven af te sluiten. Ook kunnen eenmalige beloningen worden aangeboden, in de vorm van een bonus of als verjaardagscadeau. Bedrijven houden zo alle personeelskosten op het YourCampus-platform en kunnen per werknemer en categorie een budget toewijzen, bijvoorbeeld een mobiliteitsbudget. Bovendien biedt YourCampus integratie met HR & payroll leveranciers zoals Visma Nmbrs, HiBob, Personio, Loket en AFAS.

Het team van YourCampus. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Het YourCampus platform is in november 2021 live gegaan en er zijn nu al ruim 100 bedrijven die er gebruik van maken. Momenteel wordt er gewerkt aan het toevoegen van vakantiegeld en -dagenregeling en het verder uitbreiden van de flexibele pensioenregeling. In de toekomst wil het bedrijf nog meer HR-diensten toevoegen.

‘Onze ambitie is om in 2025 meer dan 1 miljoen werknemers op YourCampus actief te hebben.’

‘Door de opkomst van hybride werken staan werkgevers voor de uitdaging om hun werknemers betrokken te houden. De YourCampus-app heeft een hoge engagement rate, doordat werknemers bezig zijn met hun persoonlijke benefits’, aldus Gendrault. ‘ Dat biedt kansen om de bedrijfscultuur via het platform te vergroten. Daarnaast gaan we uitbreiden naar andere Europese landen. Voor werknemers kennen we geen grenzen, veel van de aangeboden diensten zijn internationaal beschikbaar. Maar werkgevers in het buitenland kampen met dezelfde uitdagingen als hier. Onze ambitie is om in 2025 meer dan 1 miljoen werknemers op YourCampus actief te hebben.’

Lees ook

Hoe Hello 24/7 met ‘mantelzorg-app van de zaak’ personeelsuitval wil terugdringen

Nederland telt bijna 5 miljoen mantelzorgers. De helft van hen heeft naast het mantelzorgen ook een baan. En vaak daarnaast ook nog eens een veelal druk sociaal leven. Een flinke uitdaging die ervoor zorgt dat bijna 1 op de 5 gevallen van werkverzuim is namelijk gerelateerd aan mantelzorg, blijkt uit onderzoek van HRM CZ & GfK.

Met deze app kan de werkgever ook praktische ondersteuning bieden.

Met de achterliggende filosofie ‘deel de zorg, regel het samen’ ontwikkelde zorgtechbedrijf Hello 24/7 daarom een app die mantelzorg beter behapbaar maakt en praktisch ondersteunt. De app kan door werkgevers als employee benefit worden aangeboden. Zo kan de werkgever niet alleen de dialoog met de werknemer aangaan, maar ook praktische ondersteuning bieden. Via de app deel je de taken met elkaar en met extra handen/services van buitenaf: van wie-gaat-wanneer-langs, tot snel een gezonde maaltijd regelen en zelf op afstand een oogje in het zeil houden.

mantelzorg app

35.000 keer gedownload

Hello 24/7 lanceerde de app eind vorig jaar en intussen is deze al meer dan 35.000 keer gedownload. Ook partijen als gemeente Den Haag, Univé, KPN en verschillende zorgorganisaties werken momenteel samen met het zorgtechbedrijf. Oprichter Arthur Clement: ‘Uit cijfers van het SCP weten we dat mantelzorg snel belangrijker wordt. Dat gaat ook op voor organisaties – 1 op de 4 werknemers ís nu al mantelzorger. Personeel moet hierin daarom meer ondersteund worden door de werkgever. Belangrijk voor het werkgeluk van het personeel, wat ten goede komt aan duurzame inzetbaarheid.’

‘Werkgevers moeten hun personeel hierin beter ondersteunen.’

Clement denkt dat de Dag van de Mantelzorg, op 10 november, het ideale moment is om mantelzorgende werknemers een hart onder de riem te steken. ‘Organisaties moeten laten zien dat ze niet alleen praten over duurzame inzetbaarheid en werk/privébalans, maar er ook echt iets aan doen’, aldus Clement. ’We gaan het zorg/deeltijdperk in.’

Enkele feiten over mantelzorg

  • 1 op de 3 Nederlanders (16+) gaven in 2020 mantelzorg (circa 5 miljoen mantelzorgers).
  • 830.000 mantelzorgers geven zowel langdurig (meer dan 3 maanden) als intensief (meer dan 8 uur per week) hulp.
  • 9,1% van de mantelzorgers voelt zich zwaar belast (460.000 mantelzorgers).
  • Ongeveer 5 op de 6 mantelzorgers geniet van de leuke momenten van het zorgen.
  • 1 op de 4 werknemers combineert betaald werk met mantelzorg.

Lees ook