Anywr wordt nieuwe eigenaar Settle Service

Na Expat Partners, Geneva Relocation in het derde kwartaal van 2021, Antares in januari 2022, Solantis in 2023 en recent ook Nordic Relocations bevestigt het van oorsprong Franse Anywr met deze overname andermaal zijn groeistrategie. Het Haarlemse Settle Service is het elfde bedrijf dat zich sinds 2018 bij de groep heeft aangesloten. De overname volgt kort na de opening van Anywr’s eigen recruitment agency in Eindhoven in maart 2023. Doel hiervan is de versterking van Anywr’s positie voor 360° HR services op de Nederlandse en Europese markt, mede dankzij een investeringsronde van 80 miljoen euro in juni vorig jaar.

De huidige 50 werknemers blijven bij het bedrijf werkzaam, onder leiding van Irene Bunt.

Settle Service brengt Anywr, behalve diepgaande kennis van de Nederlandse markt, extra expertise op het gebied van immigratie en relocation-assistentie voor internationale werknemers. Settle Service is opgericht in 1990 en biedt een one stop shop voor internationale mobiliteit. De huidige 50 werknemers blijven bij het bedrijf werkzaam. Dit doen ze onder leiding van Irene Bunt, die verantwoordelijk blijft voor het relocation-bedrijf.

Service excellence

‘We zijn verheugd de overname van Settle Service aan te kondigen’, aldus Anywr-CEO Olivier Desurmont. ‘Deze overname versterkt onze aanwezigheid op de internationale mobiliteitsmarkt in Europa en stelt ons in staat een breder scala aan diensten aan te bieden aan onze klanten, met name op het gebied van relocations. We kijken ernaar uit om samen te werken met het team van Settle Service om onze klanten complete, innovatieve en kwalitatieve aanbiedingen te kunnen doen.’

Deze overname zal ons in staat stellen een breder scala aan diensten aan te bieden aan onze klanten.’

Ook Irene Bunt van Settle Service reageerde verheugd op de overname. ‘We zijn blij om ons bij Anywr aan te sluiten. Anywr en Settle Service delen waarden van service excellence en continue kwaliteitsverbetering. Settle Service maakt vanaf nu trots deel uit van een toonaangevend recruitment-, internationale mobility- en technologiebedrijf. Deze overname zal onze positie op de markt versterken. Het zal ons in staat stellen een breder scala aan diensten aan te bieden aan onze klanten.’

Soonicorn

Het in 2012 gestarte tecruitmentplatform Anywr werd recent nog getipt als ‘soonicorn‘, met een geschatte waarde van ergens tussen de minimaal 350 en ruim boven de 500 miljoen dollar. Het bedrijf zegt de komende tijd op zoek te blijven naar overnamekansen om zijn wereldwijde aanwezigheid te versterken en zijn 360° digitale en HR-diensten en oplossingen voor bedrijven en talent uit te breiden.

Foto boven: het Executive Committee van Anywr in 2022

Lees ook

Personato verkozen tot de Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg 2023

Om regionale bedrijven onder jongeren te promoten heeft Meet the Youngsters voor de achtste keer de verkiezing ‘Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg’ georganiseerd. via deze verkiezing presenteren bedrijven zich aan studerend Limburg en hun omgeving. De deelnemende bedrijven zijn sinds de start, half januari, fanatiek aan de slag gegaan om te laten zien dat zij de titel ‘Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg 2023’ verdienen.

Via een samenwerking met Qmusic Limburg konden bedrijven zich ook actief op de radio promoten.

Door actief campagne te voeren worden medewerkers, klanten en studenten geënthousiasmeerd om hun stem uit te brengen. Op de website worden alle deelnemende bedrijven gepresenteerd en konden mensen hun stem uitbrengen en/of een peptalk plaatsen. Tevens is er weer een samenwerking met Qmusic Limburg, waardoor bedrijven zich ook actief op de radio konden promoten.

Meer dan 10.000 stemmen

Dit jaar hebben er meer dan 180 bedrijven meegedaan en zijn er over de afgelopen 3 edities per jaar meer dan 10.000 unieke stemmen uitgebracht. Tijdens de finale bij Beachclub Degreez in Panheel is de winnaar Personato, het recruitmentbureau uit Venray, op feestelijke wijze bekend gemaakt.

‘Onze medewerkers zijn het kloppend hart van de organisatie.’

Michiel van Gog: algemeen directeur - Werf&Personato heeft onder leiding van Michiel van Gog en Ruud Maessen de afgelopen jaren een aantal veranderingen doorgevoerd. Een belangrijke daarvan is dat de medewerker steeds meer centraal is komen te staan. ‘Onze medewerkers zijn het kloppend hart van de organisatie, een jonge doelgroep die nog niet altijd weet wat ze wil qua werk en zichzelf daarin soms nog moet ontdekken. Wij geloven erin dat wanneer we investeren in hun ontwikkeling, ze groeien als persoon én professional. Daarom bieden wij verschillende trainingen en opleidingen aan en zijn we bezig met het creëren van een individueel ontwikkelplan’, aldus algemeen directeur Michiel van Gog (foto).

Dromen en doelen

Maar dat niet alleen, zegt hij. ‘Oók staan we regelmatig stil bij hún persoonlijke en zakelijke dromen en doelen. Daar proberen we als organisatie zijnde ook een bijdrage aan te leveren. Verder krijgen onze medewerkers de vrijheid om hun werk op hun eigen wijze uit te voeren, wat resulteert in een hoge betrokkenheid. En dit jaar zijn we gestart met een vitaliteitsprogramma, waar onze eigen sportschool onderdeel van is.’

‘Dit jaar zijn we gestart met een vitaliteitsprogramma, waar onze eigen sportschool onderdeel van is.’

Van Gog zegt trots te zijn deze award nu in ontvangst te mogen nemen. ‘Naast dat we professionals vinden voor regionale werkgevers en droombanen voor toptalenten, hopen we nu ook andere bedrijven in de regio te inspireren om meer aandacht te besteden aan werkgeverschap.’

Lees ook

ChatGPT vindt nu ook al zijn weg in automatische vacaturetekst-generator

Zelf naar ChatGPT gaan en daar vragen of hij een vacaturetekst voor je schrijft? Zelfs dat is al niet meer nodig, mits je het ATS van Recruitee gebruikt. Het bedrijf lanceert namelijk – naar eigen zeggen als een van de eersten in Europa – een geïntegreerde en A.I.-gestuurde schrijftool voor vacatureteksten. ‘Bij Recruitee hebben we onderzocht hoe A.I. onze klanten kan helpen om essentiële recruitmenttaken sneller uit te voeren’, aldus PR-manager Anne Dolinschek. Met de vacatureteksttool dus als resultaat.

‘Je kunt de nieuwe A.I.-gestuurde tool beschouwen als een assistent die het schrijfproces op gang brengt.’

Je kunt de nieuwe A.I.-gestuurde tool van Recruitee beschouwen als een ‘assistent die het schrijfproces op gang brengt’, stelt Dolinschek. ‘We maken gebruik van Natural Language Processing (NLP), of – in het Nederlands: natuurlijke taalverwerking, zodat je binnen een paar minuten aantrekkelijke en goed leesbare vacatureteksten kunt schrijven.’

E-mailtemplates en werkenbij-sites

Volgens haar is het pas het begin van wat A.I. allemaal nog voor recruiters kan gaan betekenen. Ze denkt bijvoorbeeld ook aan toepassingen zoals content creëren voor e-mailtemplates en werkenbij-sites. ‘A.I. kan allerlei saaie, handmatige taken prima afhandelen en onze mogelijkheden vergroten, maar de mens is voorlopig nog onvervangbaar. Binnen recruitment kan A.I. wel helpen het werk te stroomlijnen, zodat recruiters meer tijd hebben voor de strategische en relationele kant van hun vak.’

‘Op dit moment werkt A.I. nog niet perfect voor alle recruitmenttaken.’

Op dit moment werkt A.I. echter nog niet perfect voor alle recruitmenttaken, voegt Chief Product Officer Marcin Moszyk toe. ‘We denken dan ook niet dat het nú al elk onderdeel van het recruitmentproces kan ondersteunen. Wel zijn we ervan overtuigd dat generatieve kunstmatige intelligentie een transformatie teweeg zal brengen op het HR-gebied; we moeten alleen nog leren hoe we het verantwoord kunnen inzetten en optimaal kunnen benutten. Elke technologie kan namelijk ook op een schadelijke manier worden gebruikt. Ons streven is te innoveren en tegelijkertijd samenwerking en inclusiviteit in recruitmentteams te verbeteren.’

Bekijk hier hoe de nieuwe tool werkt:

Lees ook

Wordt deze Chrome-extensie het einde van copy-paste-berichten van recruiters?

Als softwareontwikkelaar was Bogdan Ivtsjenko gefrustreerd door alle copy-paste-berichten die hij ontving van recruiters. Daarom besloot hij het heft in eigen handen te nemen en een oplossing te bedenken die het wervingsproces voor altijd zou veranderen. Het resultaat daarvan: Personoly, een baanbrekende Chrome-extensie die de manier waarop recruiters contact leggen met kandidaten volgens Ivtsjenko volledig op zijn kop zet. En dat is nog maar het begin, zegt hij, want hij werkt nu ook al aan een voice-to-AI-functie waarmee artificial intelligence namens de recruiter telefoongesprekken met softwareontwikkelaars moet kunnen voeren.

Copy-paste-berichten doen afbreuk aan de authenticiteit en menselijkheid van het wervingsproces.

Het probleem met copy-paste-berichten is volgens Ivtsjenko dat veel recruiters standaard, onpersoonlijke berichten gebruiken om contact te leggen met potentiële kandidaten. Hoewel dit tijdbesparend kan zijn voor recruiters, leidt het vaak tot irritatie bij de ontvangers. Deze benadering doet afbreuk aan de authenticiteit en menselijkheid van het wervingsproces, waardoor kandidaten zich minder gewaardeerd voelen en minder snel geneigd zijn om te reageren.

Chrome-extensie

Met de Chrome-extensie van Personoly moeten zulke copy-paste berichten tot het verleden behoren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie, aangedreven door ChatGPT, om recruiters te helpen unieke, gepersonaliseerde berichten te genereren op LinkedIn. In plaats van het verzenden van generieke berichten, stelt Personoly recruiters in staat om authentieke en boeiende berichten te creëren die potentiële kandidaten daadwerkelijk aanspreken.

Personoly stelt recruiters in staat authentieke en boeiende berichten te creëren die kandidaten daadwerkelijk aanspreken.

Ivtsjenko beseft dat deze benadering niet zonder controverse is. Hij weet dat sommigen zich afvragen of het gebruik van A.I. om persoonlijke berichten te genereren, in feite niet gewoon een geavanceerdere vorm van automatisering is, en dat ook wel wordt beweerd dat het de authenticiteit van het wervingsproces verder ondermijnt doordat het recruiters in staat stelt een ‘menselijke’ touch te simuleren zonder daadwerkelijk persoonlijke aandacht te besteden aan hun kandidaten. Toch ziet hij het als een verrijking boven de copy-paste-berichten die hij als ontwikkelaar nu vaak ontvangt.

Voice-to-AI-functie

En de ambities van Personoly-oprichter Bogdan Ivtsjenko reiken nog verder. Zijn volgende plan: een baanbrekende voice-to-AI-functie. Oftewel: A.I.-gedreven telefoongesprekken. Hiermee zou A.I. voor de recruiter telefoontjes kunnen plegen naar ontwikkelaars. In plaats van zelf iemand te hoeven bellen, kan de recruiter dan A.I. inzetten om contact te leggen en potentiële kandidaten te interviewen. Deze geavanceerde technologie kan het wervingsproces verder stroomlijnen en recruiters nog efficiënter laten werken, aldus Ivtsjenko.

Lees ook

Na 16 overnames meldt House of HR omzet van bijna 3 miljard

Met een sterk decentrale structuur, bestaande uit dochterondernemingen die de naam PowerHouses hebben meegekregen, bouwt House of HR steeds verder aan zijn dienstverlening. Het bedrijf heeft inmiddels een top-5-positie in de Nederlandse arbeidsmarkt en werd gezien als de grootste groeier in de hoogste omzetcategorie, met in Nederland een groei van zo’n 45.

Ook over de volledige resultaten van 2022 is de Europese hr-dienstverlener tevreden. Het bedrijf sluit zijn boekjaar af met een omzetgroei van 16,4%, mede dankzij maar liefst 16 overnames, waarmee de Belgische uitzendgroep zich in 2022 verder verankerde in Nederland, Frankrijk, Duitsland en thuisland België. Met Bain Capital als meerderheidsaandeelhouder (sinds november 2022) is House of HR bovendien van plan om zijn groeiverhaal voort te zetten op basis van organische groei en gerichte overnames, zo maakt het bekend in zijn jaarverslag.

Happy Rebels

CEO Rika Coppens: Onze gedecentraliseerde en daardoor ondernemende structuur is de sleutel tot ons succes. We blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden om ons aanbod uit te breiden, zodat onze community van Happy Rebels verder kan groeien.’

rika coppens house of hr

House of HR slaagde er in 2022 in om zijn pro forma omzet te verhogen tot bijna 3 miljard euro (een stijging van 16,4%), met een pro forma management gecorrigeerde EBITDA van bijna 350 miljoen euro. De hr-dienstverlener bezet inmiddels de 23e plaats op de wereldwijde ranglijst van grootste staffingbedrijven van SIA (Staffing Industry Analysts). Het bedrijf helpt elke maand meer dan 70.000 mensen in heel Europa aan werk. House of HR heeft zelf 5.338 interne medewerkers. In 2022 bedienden deze Happy Rebels, zoals ze zichzelf noemen, 34.543 klanten.

De 16 overnames

Met een belang van 55% is Bain Capital Private Equity sinds 4 november 2022 meerderheidsaandeelhouder van House of HR. Deze nieuwe deal is de grootste buy-out door private equity in België ooit. Onder de vleugels van Bain streeft House of HR naar verdere groei. Qua overnames was het jaar 2022 al indrukwekkend te noemen, aangezien House of HR in totaal 16 overnames deed in 4 landen (Nederland, België, Frankrijk, Duitsland) afgerond heeft. In Nederland gaat het om de bedrijven Agium, Bis People, TMI, Vijverberg en FID uitzendbureau. Door in februari 2023 het Duitse pluss over te nemen, heeft House of HR ook dit jaar al goed ingezet. Zo is de groep in één klap één van de grootste hr-spelers in de Duitse gezondheidszorg geworden.

Qua overnames was het jaar 2022 al indrukwekkend te noemen.

Coppens: We willen ons nog verder specialiseren in de markten voor IT en gezondheidszorg. Daarom hebben we bedrijven zoals SOLCOM (gespecialiseerd in IT-diensten) en TMI, LD Personalvermittlung en pluss (gespecialiseerd in gezondheidszorg) overgenomen. In die segmenten willen we blijven groeien, maar de komende jaren willen we ook ons aanbod uitbreiden in sectoren als engineering, financiën, consulting en techniek. Geografisch gezien blijven we actief in de Benelux, maar willen we onze aanwezigheid ook in Duitsland en Frankrijk verder versterken. En wie weet voegen we nog wel een land toe aan onze portefeuille.’

Multimerkenstrategie

Sleutelelement in de ondernemingszin van House of HR is de zogeheten gedecentraliseerde multimerkenstrategie in twee segmenten, namelijk: Engineering & Consulting en Specialized Talent Solutions. Deze strategie stimuleert lokaal ondernemerschap om gespecialiseerde markten te bedienen. Elke dochteronderneming (PowerHouse of Boutique Brand) in die segmenten behoudt zijn eigen autonomie en specialiteit. Bovendien worden ze allemaal ondersteund door de groep op het vlak van bijvoorbeeld best practices, digitale capaciteiten, en compliance. Zo kunnen ze hun eigen groeiambities blijven waarmaken.

Elk PowerHouse of Boutique Brand behoudt zijn eigen autonomie en specialiteit.

‘Deze gedecentraliseerde structuur wérkt’, stelt Coppens. ‘Zo kunnen we ons met verschillende merken op specifieke industriesegmenten en/of kandidaatprofielen richten. Elk bedrijf onder onze vleugels behoudt zijn autonomie, expertise en gespecialiseerde omgang met klanten en kandidaten. In 2023 zullen we blijven zoeken naar nieuwe kansen om te investeren in bedrijven die ons aanbod verder uitbreiden en specifieker maken, zodat we onze community van Happy Rebels kunnen doen groeien en nog meer mensen aan een baan helpen waar ze gelukkig van worden.’

Lees ook

Textkernel neemt Joboti over

De overname van Joboti brengt twee innovatieve organisaties samen met een gedeelde visie om geautomatiseerde en schaalbare oplossingen te bieden voor recruiters en recruitment professionals. De geavanceerde parsing- en matchingtechnologie van Textkernel, gecombineerd met de geautomatiseerde technologie van Joboti voor het betrekken van kandidaten, creëert een platform voor recruiters om met minimale inspanning de juiste kandidaten te vinden en te behouden.

De nieuwe combinatie creëert een platform voor recruiters om met minimale inspanning de juiste kandidaten te vinden.

Door verschillende communicatieworkflows in het wervingsproces te automatiseren, waaronder vacaturemeldingen, AVG-controles, pre-screenings, interviewplanning en feedbackberichten, stroomlijnt de technologie van Joboti het sollicitatieproces voor kandidaten, terwijl de werkdruk van recruiters wordt verminderd.

‘Perfecte aanvulling’

Gerard Mulder (Textkernel) 29 juni gast Monthly: overname Akyla en start inzenden Tech Awards

‘Joboti’s geautomatiseerde technologie voor het betrekken van kandidaten is een perfecte aanvulling op onze A.I.-drive’, zegt Textkernel-CEO Gerard Mulder. ‘Door de functionaliteit van Joboti te integreren, kunnen we onze klanten een geautomatiseerde rekruteringsoplossing bieden waarmee wervers zich meer kunnen richten op de klantervaring en snellere plaatsing van kandidaten. Dit zal hun efficiëntie aanzienlijk verhogen, kosten verlagen en hen kostbare tijd besparen.’

‘De strategische combinatie met Textkernel is een geweldige stap voor Joboti.’

Luuk van Neerven, oprichter en CEO van Joboti, merkte op: ‘De strategische combinatie met Textkernel is een geweldige stap voor Joboti. We zijn verheugd om deel uit te maken van een toonaangevende leverancier van A.I.-oplossingen en om nieuwe markten aan te boren voor onze technologie voor het betrekken van kandidaten. Samen kunnen we nog meer unieke en innovatieve rekruteringsoplossingen ontwikkelen.’

Samen naar de top

Pieter van Bodegraven, Partner bij Main en voorzitter van de Raad van Commissarissen van Textkernel, concludeert: ‘Sinds de start van onze samenwerking met Textkernel hebben we strategisch gewerkt aan een sterkere en duurzamere groep. De combinatie betekent een nieuwe mijlpaal op deze reis Joboti’s innovatieve A.I.-gestuurde oplossing voor het betrekken van kandidaten in alle stadia van de wervingscyclus.’

‘De overname van Joboti versterkt de positie van Textkernel als leverancier van A.I.-gestuurde recruitmentoplossingen.’

De integratie van Joboti’s technologie in Textkernel’s A.I.-gestuurde recruitmentoplossingen stelt klanten in staat kandidaten te bereiken via geavanceerde tools, het recruitmentproces te verbeteren en de time-to-hire te verkorten. De overname van Joboti versterkt de positie van Textkernel als toonaangevende leverancier van A.I.-gestuurde recruitmentoplossingen en geeft blijk van de toewijding om door middel van innovatie impact te maken op de recruitmentbranche.

Lees ook

No Fluff Jobs lanceert 100% transparante IT-vacaturebank

Met die propositie wil No Fluff Jobs afrekenen met de meest voorkomende klacht bij sollicitanten: onduidelijke vacatures. Bedrijven die op No Fluff Jobs vacatures plaatsen, moeten transparant zijn in wat zij bieden en vragen.  Door open te zijn over salarissen en concreet over arbeidsvoorwaarden besparen werkgevers tijd en geld, zo is de belofte: ze ontvangen alleen serieuze sollicitaties van mensen die een duidelijk beeld hebben van de baan.

Als recruiter is het essentieel om inzicht te hebben in wat andere organisaties bieden.

Als recruiter is het essentieel om inzicht te hebben in wat andere organisaties bieden en wat sollicitanten verwachten. Het nieuwe platform biedt recruiters deze kennis gratis aan. De data-driven informatie zorgt ervoor dat bedrijven de perfecte vacature kunnen maken, die naadloos aansluit bij de eisen van de sollicitant.

De gezichten achter No Fluff Jobs

No Fluff Jobs is van oorsprong een Pools bedrijf en opgericht door voormalig IT-recruiter Magdalena Gawlowska-Bujok en voormalig programmeur Tomasz Bujok. Magdalena ervoer als IT-recruiter dat sollicitanten razendsnel afhaken als advertenties geen salarisinformatie of duidelijke taakomschrijving bevatten.

Corporate professionals celebrating success in meeting​​​ foto

Vanaf 1 januari 2023 is No Fluff Jobs actief in Nederland. Het platform helpt op dit moment meer dan 80 Nederlandse bedrijven. Chetan Fatingan is aangetrokken als senior marketingspecialist. Hij is per 1 januari verantwoordelijk voor het ontwikkelen en benaderen van de Nederlandse markt.

In één oogopslag

Fatingan: ‘In Nederland zie je nog veel vacatureboards met onduidelijke advertenties met termen zoals ‘marktconform salaris’. Dan weet je nog niets.  De vacatures die No Fluff Jobs plaats, maakt in één oogopslag duidelijk welke IT-skills gevraagd worden.’

‘In Nederland zie je nog veel vacatureboards met onduidelijke advertenties.’

Bedrijven die hun vacatures willen plaatsen op de vacaturebank No Fluff Jobs kunnen dit voorlopig gratis doen. Dat geeft organisaties de kans kennis te maken met het bedrijf, en te ervaren hoe prettig het is om op een snelle, klantvriendelijke wijze in contact te komen met geschikte kandidaten.

Lees ook

Greenberg Capital verwerft meerderheid in Young Professionals Group

De Young Professionals Group is opgericht in 2005. Via de merken Young Financials en Young Analytics bemiddelt het bedrijf jonge, hoogopgeleide financiële en datagedreven professionals via detachering en werving & selectie. Opdrachtgevers zijn onder andere banken, verzekeraars en vermogensbeheerders. In meer dan 17 jaar heeft het Amsterdamse bedrijf een naam en reputatie opgebouwd bij opdrachtgevers en jonge hoogopgeleide professionals in het hart van de financiële sector.

In meer dan 17 jaar heeft het Amsterdamse bedrijf reputatie opgebouwd.

Greenberg Capital, dat nu een meerderheidsbelang heeft verworven, beschikt via diverse deelnemingen in de recruitment- en detacheringbranche al over een groot netwerk van opdrachtgevers in de branche. De investeerder heeft op die manier kennis en expertise opgebouwd op het gebied van detachering, werving & selectie en interim.

Fris bedrijf

Bouke van der Weide (Greenberg Capital, rechts op de foto): ‘Young Professionals Group is een fris Amsterdams bedrijf met een sterke reputatie op het gebied van recruitment en detachering binnen het finance & data domein. Dit segment vormt de basis voor de huidige en toekomstige kenniseconomie. Onze verwachting is dat de vraag naar finance & data professionals binnen de financiële sector in de komende jaren nog verder zal toenemen.’

‘We verwachten dat de vraag naar finance & data professionals de komende jaren nog verder toeneemt.’

De overname is begeleid door Marktlink en IMAP. Michel Maaswinkel, oprichter, voormalig DGA en aandeelhouder in YPG (midden op de foto), blijft samen met mede-aandeelhoudster Floor van Ligten (links) operationeel eindverantwoordelijk.

Lees ook

Over het event waarop Tigris zijn nieuwste kandidaten-app lanceerde

De digitalisering en automatisering grijpen hard om zich heen in de flexbranche. Zo hard, dat de verwachtingen ook in een sneltreinvaart stijgen. Maar hoe kun je daar als arbeidsbemiddelaar nou het beste op voorbereid zijn? Volgens Maikel Neelen, CTO van Tigris, ligt de oplossing in de zogeheten Total Talent Solution, een op Salesforce gebouwd platform dat klanten optimaal voorbereidt op de toekomst. ‘Om je organisatie future-proof te maken is alleen een ATS onvoldoende.’

‘Om je organisatie future-proof te maken is alleen een ATS onvoldoende.’

Op een exclusief event in januari legde Neelen uit wat volgens hem dan wel nodig is. ‘We hebben daarom tijdens dit event onze nieuwste kandidaten-app laten zien en een geïntegreerd wervingskanaal gedemonstreerd. Sollicitaties verschijnen hiermee direct binnen de huidige functionaliteiten van het platform. Daarmee sluit het naadloos aan op de manier waarop recruiters al werken. Op die manier biedt Tigris een volledige oplossing van jobmarketing, recruitment en verloning.’

De hele middag stond in het teken van technologische ontwikkelingen. Neelen: ‘Door middel van de sterke combinatie van technologie en menselijk contact kunnen we zorgen dat onze klanten de beste kandidaatbeleving kunnen bieden. Dat gaat ze namelijk onderscheiden in de markt. Ons platform biedt de handvatten die hiervoor nodig zijn.’

Als je als arbeidsbemiddelaar de basis op orde hebt, is het niet moeilijk steeds nieuwe toepassingen te integreren, stelt Tigris-CEO Maikel Neelen. Op een event met klanten en eigen medewerkers legde hij recent uit hoe hij dat voor zich ziet.

Aan het eind van het Tigris-event werd de focus gelegd op het belang van samenwerkingen. Als klanten ervaringen vanuit het vak meenemen in de technologische ontwikkelingen die Tigris vormgeeft, wordt het eindproduct namelijk nog completer, stelt Neelen. ‘Er is dan meer inzicht in de behoefte en de kritische succesfactor. Met succesvolle samenwerkingen kun je verwachtingen overtreffen en daar ligt dan ook onze kracht. Met een gezamenlijk doel voor ogen kun je samenwerkingen vormen die succes opleveren.’

Meer weten?

“De komende tijd zal Tigris meer en meer bekend maken over deze nieuwe producten en de voordelen hiervan. Benieuwd wanneer het eerstvolgende moment is? Volg Tigris op LinkedIn.

Of kijk het recente webinar terug

Maikel Neelen was ook aanwezig tijdens de recente Werf&-Webinar Week. Hij verzorgde daar een webinar onder de titel ‘De competitie voorbij met een Total Talent Solution’. Kijk het hier terug:

Lees ook

PHOCUS en InterimWorX bundelen krachten

InterimWorX is al 20 jaar specialist in de bemiddeling van HR- en Salarisprofessionals, vast en interim. Met een team van consultants werft InterimWorX vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam HR- en Payrolltalent voor tal van organisaties in heel Nederland. InterimWorX beschikt over een groot netwerk van specialisten binnen beide vakgebieden. Het netwerk van InterimWorX in de specialisaties HR- en Salarisadministratie was een van de belangrijke redenen voor PHOCUS om de samenwerking aan te gaan.

‘De fusie met PHOCUS biedt ons de mogelijkheid onze dienstverlening uit te breiden met Outsourcing en Consultancy.’

Jan Bosman, DGA van InterimWorX: ‘Als organisatie hebben wij altijd ervoor gekozen om ons te richten op de ervaren HR- en Salarisprofessional en om hen optimaal te matchen met onze klanten. Dat specialisme heeft ons al meer dan 20 jaar heel ver gebracht. Dit willen wij blijven doen. De fusie met PHOCUS biedt ons de mogelijkheid om onze dienstverlening uit te breiden met Outsourcing en Consultancy binnen de twee vakgebieden waarin wij al sterk zijn. De vraag naar goede HR- en Salarisspecialisten blijft onverminderd groot. Met deze stap kunnen wij samen de markt in de volle breedte bedienen.’

125 experts

PHOCUS is zelfs nog iets ouder dan de nieuwe fusiepartner, en is al meer dan 23 jaar specialist op het gebied van HR en salaris. Het bedrijf biedt organisaties expertise, innovatieve oplossingen en hoogwaardige dienstverlening binnen deze twee vakgebieden. Dit doen ze enerzijds met de eigen consultants, die op projectbasis bij klanten werken voor onder andere procesoptimalisatie en software implementaties. Anderzijds is er het PHOCUS Shared Services Center, van waaruit HR- en salarisdiensten zoals outsourcing en software oplossingen worden aangeboden.

‘Door de juiste HR- en salarisservices te bieden zorgen wij dat organisaties zich kunnen richten op hun primaire missie.’

De HR- en Salarisprofessionals spelen een belangrijke rol in deze oplossingen, aldus dga Roger Horz. ‘Door de juiste HR- en salarisservices te bieden zorgen wij ervoor dat organisaties zich onbezorgd kunnen richten op hun primaire missie en doelstellingen.’ De fusie met InterimWorX is voor PHOCUS dan ook een logische stap, zegt hij. ‘Wij hebben een netwerk met diverse gerenommeerde HR- en Salarisproviders voor consultancydiensten en bijna 50 eigen professionals. Wij beschikken echter nog niet over een groot extern netwerk van ervaren HR- en Salarisprofessionals. InterimWorX beschikt hier juist wel over.’

Het team van InterimWorx in eerdere tijden

Door beide specialisaties van de organisaties samen te voegen, kunnen ze klanten optimaal en sneller bedienen, aldus Horz. ‘Bovendien kunnen wij zo onze eigen consultants, en de consultants van InterimWorX, nog meer verschillende opdrachten bieden. Zo profiteren onze klanten en onze consultants van deze fusie.’ 
Dankzij de fusie ontstaat er een specialistenpool van meer dan 125 HR- en salarisexperts.

Lees ook

Waarom TheRecruitBoosters een nieuwe naam heeft: Soorce

In 2018 werd TheRecruitBoosters opgericht met als doel om het recruitmentproces voor bedrijven sneller én makkelijker te maken. De Amsterdamse start-up richtte zich vanaf dat moment vooral op sourcing via LinkedIn, niet alleen voor recruitment- en detacheringsbureaus, maar ook voor de zakelijke markt. De unieke software van het bedrijf automatiseert het hele zoekproces en biedt klanten datagedreven inzichten in de resultaten van campagnes.

De unieke software van het bedrijf automatiseert het hele zoekproces.

Vanaf deze week gaat het bedrijf verder door het leven onder de nieuwe naam Soorce. ‘De rebranding is het gevolg van een professionaliseringsslag en sluit beter aan bij de vernieuwde missie van het bedrijf: het aantrekken van personeel weer menselijk maken’, aldus CEO Luc van Poll. Het bedrijf richt zich nu op het automatiseren van het zoeken, selecteren én benaderen van kandidaten, ‘zodat je als recruiter meer tijd overhoudt voor het persoonlijke contact met potentiële kandidaten’.

Focus op menselijke aspect

In de huidige arbeidsmarkt is potentiële kandidaten proactief benaderen (oftewel: sourcen) vaak een tijdrovende en vervelende taak geworden, aldus Van Poll. ‘Bovendien wordt bij dit proces de kandidaat vaak niet centraal gesteld. Met Soorce willen we organisaties de focus weer terug geven op het menselijke aspect van sourcen. Dit doen we door diverse onderdelen van het proces sterk te automatiseren, zodat klanten hun tijd en middelen kunnen besteden aan andere onderdelen van het recruitmentproces.’

soorce teamfoto
Het team van Soorce in Amsterdam, met Luc van Poll op achterste rij, tweede van rechts.

De afgelopen periode is Soorce druk bezig geweest met een professionaliseringsslag, vertelt Van Poll. Inmiddels hebben ruim 100 bedrijven gebruik gemaakt van de diensten van Soorce, onder meer in de automotive-, supermarkt- en recruitmentbranche. Bovendien heeft de start-up nu een ‘volledig team’ in huis, bestaande uit onder meer developers, customer success managers, resourcers, business development managers, een marketingafdeling en een afdeling operations.

Uniek scoresysteem

De afgelopen tijd is hard gewerkt aan ‘een uniek scoresysteem’, legt Van Poll verder uit. Zo kunnen klanten – op basis van 9 relevante criteria – nu nog beter specificeren aan welke eisen potentiële kandidaten moeten voldoen. ‘Denk aan relevante jaren werkervaring, vaardigheden en opleidingsniveau. Deze zoekfilters zijn gericht op de Nederlandse arbeidsmarkt en bieden een uniek scoringsysteem dat potentiële kandidaten rangschikt naar de voorkeuren van de klant.’

‘Wij gaan verder dan waar een gemiddelde sourcer stopt.’

Ook is er een rankingsysteem ontwikkeld dat potentiële kandidaten kan rangschikken op basis van hun score ten opzichte van de doelgroeplijsten. ‘Zo wordt voor klanten direct zichtbaar wie de meest geschikte kandidaat is. Dit helpt hen te beslissen met welke kandidaat ze als eerste contact moeten opnemen.’ Daar komt een vernieuwd dashboard nog eens bij. ‘Dankzij de verbeteringen hier krijgen klanten meer inzicht in de prestaties van hun campagnes en kunnen zij eenvoudig nieuwe campagnes lanceren, alles vanuit één overzichtelijke plek’, legt Van Poll trots uit.

Meer dan een naam zoeken

‘De recruitmentmarkt kent verschillende interpretaties van het begrip sourcing. Veel partijen zien dit alleen als het identificeren van geschikte kandidaten en het verzamelen van informatie, zoals iemands naam, functietitel, telefoonnummer en huidige werkgever’, aldus Van Poll. ‘Wij vinden dat sourcen zowel het zoeken, het identificeren, maar ook het eerste contact met een potentiële kandidaat omvat. Vandaar ook onze slogan: Soorce, The New Way of Sourcing. Wij gaan met onze softwarebased service, onze innovaties en persoonlijke begeleiding verder dan waar een gemiddelde sourcer stopt.’

Lees ook

Door keuze voor RecruitNow en Pivoton is Timing weer helemaal klaar voor de toekomst

Als je altijd werk voor iedereen belooft, moet je ook échte aandacht geven aan zowel je flex- en payrollkrachten, als aan je opdrachtgevers en intercedenten. Daarom koos uitzendbureau Timing recent voor het beste van twee werelden: een geïntegreerde oplossing van enerzijds Cockpit ATS van RecruitNow en anderzijds Kentro van Pivoton.

De nieuwe oplossing verkort de tijd tussen match en verloning met zo’n 40%.

De geïntegreerde front- en backoffice van RecruitNow en Pivoton biedt Timing grote voordelen. Zo zijn alle data en communicatie nu beschikbaar voor zowel de intercedent als het management en kunnen alle medewerkers proactief sturen op prioriteiten. Doordat zoveel mogelijk processen worden geautomatiseerd, besparen intercedenten tot wel 1,5 uur per dag en wordt de tijd tussen match en verloning met zo’n 40% verkort.

25.000 flexkrachten

Timing is al meer dan 25 jaar specialist in uitvoerend werk. Écht werk, werk dat ertoe doet, zo is de belofte. Dat gunt Timing iedereen en met die belofte is de uitzender groot geworden. Want werk gaat over veel meer dan alleen het verdienen van geld. Met ruim 25.000 flex- en payrollkrachten en meer dan 900 gemotiveerde medewerkers behoort Timing tot de 3 grootste en meest succesvolle uitzendorganisaties van Nederland.

Productiviteitswinst, compliancy en gebruikersgemak waren randvoorwaarden.

Om de ambitieuze belofte waar te maken ging Timing vorig jaar op zoek naar de ideale partner om het hele proces te stroomlijnen: van het werven en matchen tot en met het plaatsen, contracteren, verlonen en factureren van uitzendkrachten. Productiviteitswinst, maximale compliancy en gebruikersgemak waren daarbij belangrijke randvoorwaarden. Uiteindelijk koos Timing daarom voor twee partners die samen de beste oplossing bieden: Cockpit ATS van RecruitNow en Kentro Office van Pivoton.

Intercedenten ontzorgen

Dankzij de geïntegreerde oplossing kunnen intercedenten zich nu volledig focussen op de kandidaat en opdrachtgever om de belofte ‘altijd werk voor iedereen’ waar te maken. Ook de nummer 2- en 3-kandidaten kunnen ze voortaan makkelijk plaatsen binnen én buiten de database. Daarbij is volledige compliancy en betrouwbaarheid gewaarborgd. Vanwege eenvoud, betrouwbaarheid én kwaliteit van deze oplossingen is dure consultancy niet nodig. Bovendien zijn intercedenten zeer snel productief; hun inwerktijd wordt tot wel 70% korter.

Ook de nummer 2- en 3-kandidaten kunnen voortaan makkelijk geplaatst worden.

Met de keuze voor RecruitNow en Pivoton is Timing niet alleen verzekerd van de beste software, maar ook van optimale dienstverlening en partnership. Als partners zorgen RecruitNow en Pivoton voor alles; zonder noodzakelijke ondersteuning van consultants. Jurrie Jan Bruins, CFO bij Timing: ‘Met Pivoton en RecruitNow heeft Timing twee partners gevonden die voldoen aan de voorwaarden wendbaarheid, klantgerichtheid, efficiency, stabiliteit en compliancy en die bovenal als één partner opereren. Met deze stap is Timing er van overtuigd haar positie in de markt voor uitzenden en payrolling verder te versterken en uit te bouwen.’

Op de foto: André Polderman, CEO RecruitNow – Jurrie Jan Bruins, CFO Timing – Paul van den Bosch, CEO Pivoton

Lees ook