Waarom de Nederlandse Politie gaat werven met de games van Equalture

Eerder dit jaar maakte de KRO-NCRV-documentaire De Blauwe Familie veel los in Nederland. Uit de documentaire blijkt dat de Nederlandse politie kampt met discriminatie op de werkvloer – iets wat op grote schaal moeilijk te doorbreken is. Dat betekent echter niet dat de Politie bij de pakken is gaan neer zitten, integendeel.

Het aanpakken van discriminatie vergt een rigoureuze verandering, die begint bij het begin: het wervingsproces. Vandaar dat Equalture en de Politie Nederland nu bekend maken de handen ineen te slaan om blauw op straat op een zo eerlijk mogelijke manier te werven. Oftewel: cv’s eruit, games erin!

Cv’s eruit, games erin

De Politie legt het cv aan de kant en gaat op basis van de resultaten van de games van Equalture het gesprek aan met sollicitanten. Het gaat om games die zowel cognitieve vaardigheden als gedragingen in kaart brengen. Voordat de werving start wordt objectief bepaald hoe de sollicitanten idealiter zouden moeten scoren, afhankelijk van de rol waarop zij solliciteren. Passen de competenties die na het doorlopen van de games uit het rapport komen niet bij de functie? Dan kijkt Politie Nederland waar in de organisatie deze wél passen.

Het gaat om games die zowel cognitieve vaardigheden als gedragingen in kaart brengen.

Een grote verandering voor Politie Nederland, omdat dit betekent dat het cv én de motivatiebrief voor sommige rollen verleden tijd is. Het weglaten hiervan  zorgt voor een laagdrempelig sollicitatieproces waarin de kandidaat centraal staat en het zogeheten ‘onderbuikgevoel’ geen rol meer speelt. Solliciteer jij vanaf 1 november op de rol van Agent in Oost-Nederland of voor de afdeling Bewaking en Beveiliging in Den Haag? Dan mag jij het cv vergeten en je klaarmaken voor een onvergetelijke en bovenal eerlijke sollicitatie-ervaring. Game on!

Lees ook

SkillsCV eerste Ethical Board van Nederland

Experts technologie, arbeid en ethiek nemen zitting in de eerste Ethical Board van Nederland. Hoogleraar Jeroen van den Hoven (Ethiek en Technologie, TU Delft) heeft toegezegd voorzitter te worden van de Ethical Board van SkillsCV. Mensen laten zien wat ze kunnen, en precies daar een passende baan bij vinden. Dat is de ambitie van SkillsCV, een startup die baanzoekers en -wisselaars uitdaagt een ‘skills cv’ te maken, en dat automatisch combineert met alle openstaande vacatures in Nederland.

ethical board
Maarten Westerduin, Co-founder en CEO van SkillsCV

Experts technologie, arbeid en ethiek nemen zitting in de eerste Ethical Board van Nederland.

Co-founder en CEO Maarten Westerduin: ‘We zijn jong en groeien hard. We bevinden ons in de wereld van arbeidsmarktontwikkelingen, techniek en ethiek. Om duurzaam verschil te kunnen maken moeten we blijvend leren en onszelf steeds opnieuw de vraag stellen: hoe kunnen we het nog beter doen? Ik ben ongelooflijk trots dat we met deze indrukwekkende groep van experts een manier hebben gevonden om ons onafhankelijk scherp te houden de komende tijd.’

Ethical Board als onafhankelijke adviesraad

SkillsCV is tot de vorming van een Ethical Board gekomen doordat zij zich heeft laten adviseren door Lodewijk Asscher over de ethische en publieke aspecten waar SkillsCV rekening mee moet houden en deze te borgen in de governance en een uitvoeringsprogramma. De Ethical Board zal als onafhankelijke adviesraad toetsen dat de startup haar initiatieven en innovaties op een ethische manier ontwikkelt en borgt in de eigen organisatie en keten.

De Ethical Board zal toetsen dat de startup haar initiatieven en innovaties op een ethische manier ontwikkelt en borgt in de eigen organisatie en keten.

Naast Van den Hoven nemen Ronald Dekker (arbeidseconoom TNO), Elijah Alvares (sectorbestuurder FNV Young&United), Serena Does (hoogleraar Verwey Jonker Instituut), Renee Frissen (oprichter Open Embassy) en Danny Sanders (mede-oprichter The Inclusion Studio) zitting in de Board.

Over SkillsCV

SkillsCV helpt baanzoekers een baan te vinden die past bij wat je kan. Dat doet SkillsCV door een beweging op gang te brengen in gesprek met de relevante spelers op de arbeidsmarkt, maar ook met het bouwen van een app waarin het bedrijf in kaart brengt wat een baanzoeker kan, en dat profiel matcht met alle openstaande vacatures in Nederland. Daarmee wil SkillsCV een bijdrage leveren aan een nieuwe manier van kijken naar de arbeidsmarkt: via skills in kaart brengen wat je kan en laten zien wat je daarmee kan.

Lees ook

Byner verwelkomt Gijs van Heijst in Raad van Advies

In zijn nieuwe rol als lid van de Raad van Advies zal Gijs van Heijst Byner proberen te helpen door te groeien tot het #1-platform voor staffing in de Benelux en daarbuiten. Van Heijst is een autoriteit in de recruitmentbranche met ruime ervaring in de SaaS-industrie. In 1997 richtte hij met zijn compagnon Jan van Goch Connexys op, een recruitmentsysteem (ATS) dat al snel uitgroeide tot de Nederlandse marktleider in de recruitmentbranche.

Toen het bedrijf 20 jaar later werd overgenomen vervolgde Van Heijst zijn carrière als adviseur en investeerder voor nationale en internationale scaleups in de SaaS-business. Zo is hij onder meer lid van de Raad van Commissarissen van Assessio, Paragin en Optimizers.

Nieuwe fase

Voor Byner betekent de komst van Van Heijst een nieuwe fase in de ontwikkeling, sinds de lancering in 2020. Byner, dat één integrale omgeving voor end-to-end talent en customer engagement biedt, inclusief een krachtig ATS, verschijnt steeds vaker op de shortlist van toonaangevende spelers in de markt. Het bedrijf groeit hard en de ambities zijn groot.

‘In mijn carrière ben ik zo’n oplossing nog niet eerder tegengekomen.’

Van Heijst: ‘Ik zie veel potentie in Byner en zijn mensen. Wat ik aan hen bewonder is dat ze op Salesforce met succes de ontbrekende schakel hebben weten te creëren voor organisaties in Detacheren, Uitzenden en Werving & Selectie. In mijn carrière ben ik nog geen oplossing tegengekomen die met relevante diepgang de kern van de bedrijfsprocessen ondersteunt. Byner is de brug tussen recruitment enerzijds en de kernprocessen van contract tot plaatsing en factuur anderzijds en brengt dit allemaal samen op één platform. Dat maakt de app een unieke end-to-end oplossing voor de staffingbranche.’

Ambitieuze doelen

Joram Timmerman, mede-oprichter van Byner is ingenomen met de komst van Van Heijst. ‘Met zijn uitgebreide ervaring in het managen van snelgroeiende scale-ups en zijn inspirerend leiderschap helpt hij ons om gestaag te verbeteren en door te groeien in deze competitieve markt. Ik kijk ernaar uit om met hem aan de slag te gaan. Samen maken we Byner de #1-staffing-oplossing in de Benelux en daarbuiten.’

‘Ik kijk ernaar uit om met Gijs aan de slag te gaan.’

Een ambitieus, maar realistisch doel, aldus Van Heijst. ‘Byner is een innovatieve app die branchespecifieke technologie combineert met grote gebruiksvriendelijkheid. Bovendien heeft bedrijf het een groeiende community van experts, klanten en strategische partners achter zich die samen het platform steeds verder doorontwikkelen.’

Lees ook

De samenwerking tussen OTYS en Dora

Het Nederlandse OTYS – een geïntegreerde cloudoplossing voor de recruitmentsector – gaat een partnerschap aan met het Roemeense Happy Recruiter – producent van de chatbot Dora. Dankzij deze verregaande samenwerking kunnen klanten van OTYS het rekruteringsproces nog verder automatiseren én optimaliseren. Dat levert voordelen op voor kandidaten, werkgevers én recruiters.

Kort over OTYS en Dora

In een almaar moeilijkere arbeidsmarkt, speelt technologie een steeds belangrijkere rol in de recruitmentwereld. Het Nederlandse OTYS is de ontwikkelaar van OTYS Go!, een cloud-gebaseerde geïntegreerde totaaloplossing voor recruiters. OTYS helpt bedrijven om kandidaten en werkgevers met elkaar te verbinden en begeleidt hen in het volledige recruitmentproces, in het vinden, selecteren en plaatsen tot de administratie eromheen.

Dora is een robot die met behulp van Artificiële Intelligentie op het internet op zoek gaat naar kandidaten.

Dat aanbod wordt nu nóg uitgebreider, dankzij de integratie van ‘Dora the Recruitment Robot’ in ‘OTYS Go!’. Dora is een chatbot, ontwikkeld door het Roemeense bedrijf Happy Recruiter. Het is een robot die met behulp van Artificiële Intelligentie op het internet op zoek gaat naar kandidaten, hen contacteert en een eerste selectie-interview afneemt.

De voordelen

De bijzonder geavanceerde technologieën zijn nu naadloos met elkaar geïntegreerd. Bert Koning, CEO van OTYS: ‘Dankzij de combinatie van onze technologieën, kunnen we de stressvolle en repetitieve onderdelen van het recruitmentproces automatiseren. Daardoor kunnen de recruiters doen waar ze best in zijn: focussen op mensen en hun loopbanen.’

‘We kunnen we de stressvolle en repetitieve onderdelen van het recruitmentproces automatiseren.’

Calin Stefanescu, CEO van Happy Recruiter, voegt daaraan toe: ‘Snelheid bij het recruiten is heel belangrijk. Onze chatbot Dora werkt 24/7, zoekt het internet af naar geschikte kandidaten en doet de eerste interviews. De beste kandidaten worden vervolgens in de recruitmentsoftware van OTYS opgenomen.’

‘De beste kandidaten worden in de recruitmentsoftware van OTYS opgenomen.’

De voordelen van de samenwerking tussen OTYS en Dora zijn veelzijdig. Kandidaten worden sneller gecontacteerd en geïnterviewd, krijgen meteen feedback en raken zo sneller aan een nieuwe, geschikte job. Recruiters kunnen het eenzijdige en stresserende werk aan een robot overlaten. Ze kunnen zich concentreren op de menselijke interactie verderop in het recruitmentproces.

De integratie van Dora in OTYS zorgt voor een grotere verwerkingscapaciteit en hogere slagingspercentages.

Werkgevers krijgen sneller betere kandidaten voorgesteld, en worden ontlast van het tijdrovende werk bij het zoeken, vinden en onboarden van kandidaten. De integratie van Dora in OTYS, zorgt op die manier voor een grotere verwerkingscapaciteit, hogere slagingspercentages en dat alles met minder druk op de menselijke recruiters.

Lees ook

Hoe Bulsink met Pro Contact zijn sterke groeiambities waarmaakt

General contractor Bulsink heeft mede dankzij de samenwerking met RPO-bureau Pro Contact haar groeiambities weten te realiseren. De hoofdaannemer staat bekend om haar bouwprojecten in de retail, hospitality, leisure, care en offices. Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt kampt Bulsink met de uitdaging om de vacatures te vervullen.

Bulsink is hoofdzakelijk op zoek naar project engineers en -managers.

Om de groeiende hoeveelheid klanten en nieuwe buitenlandse markten nog beter van dienst te zijn, is Bulsink hoofdzakelijk op zoek naar project engineers en -managers, bij voorkeur met een bouwkundige achtergrond. Met behulp van Pro Contact is er een strategisch wervingsplan opgesteld waarin is uitgewerkt hoe de ideale kandidaten online bereikt kunnen worden en hoe de zichtbaarheid van Bulsink vergroot kon worden. Binnen anderhalf jaar tijd heeft dit mede geresulteerd in een ruime verdubbeling van het aantal medewerkers van 43 naar 90.

Bulsink als aantrekkelijke werkgever 

Pro Contact heeft voor Bulsink onder meer een online job marketingcampagne en een online employer branding campagne opgezet. Door Bulsink op veel verschillende plekken als aantrekkelijk werkgever te profileren, heeft dit geleid tot meer volgers op LinkedIn, meer traffic naar de website en uiteindelijk meer reacties op de vacatures. Hierdoor zijn meer kandidaten rechtstreeks via eigen werving aangenomen en daarmee is de Cost per Hire sterk gedaald.

Meer kandidaten zijn rechtstreeks via eigen werving aangenomen en daarmee is de Cost per Hire sterk gedaald.

Om zoveel mogelijk nieuwe medewerkers aan te trekken, biedt de general contractor een interne opleiding en waar nodig coaching aan voor zij-instromers. Naast de focus op werving steekt Bulsink ook veel tijd in goede onboarding- en ontwikkelprogramma’s. Met als doel om de nieuwe medewerkers ‘zachtjes’ te laten landen in de organisatie, maar ze vooral te binden, te boeien en te behouden.

Online zichtbaarheid

Kim Matheeuwsen, HR-manager bij Bulsink: ‘We hebben in Pro Contact de ideale samenwerkingspartner gevonden die ons helpt bij het vergroten van onze online zichtbaarheid met als doel het aantrekken van nieuwe collega’s. Aan de basis van ons succes staat de intensieve communicatie en het contact met stip op nummer één. Ze begrijpen ons vraagstuk en steken hier veel tijd in.’

‘Aan de basis van ons succes staat de intensieve communicatie en het contact met stipt op nummer één.’

‘Daarnaast hebben zij de juiste kennis en expertise in huis om het DNA en de kernwaarden van Bulsink te vertalen naar succesvolle jobmarketing- en employer branding campagnes. Ook hebben ze ons geholpen bij het inrichten van de werken-bij-site, die sinds deze maand online staat. Ik ben erg blij met onze samenwerking en ik kijk uit naar wat de toekomst ons brengt.’

Creatief denken

Noud Baijens, oprichter en directeur van Pro Contact: ‘Dat wij een belangrijke rol hebben gespeeld in het meebouwen aan de groeiambitie van Bulsink maakt mij trots. De online job marketingcampagne en de employer branding-campagne hebben zijn vruchten afgeworpen.’

‘De online job marketingcampagne en de employer branding-campagne hebben zijn vruchten afgeworpen.’

‘In de huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om creatief te denken en dat doet Bulsink door bijvoorbeeld ook op zoek te gaan naar zij-instromers en hen een maatwerkopleiding aan te bieden. Daarmee maak je de vijver waaruit je kunt vissen veel groter. De volgende stap is natuurlijk het behouden van je nieuwe medewerkers, maar ook hier heeft Bulsink aan gedacht.’

Lees ook

Recruitment Marketeers en Intelligence Group gaan partnership aan

Per 1 september zijn Recruitment Marketeers en Intelligence Group een partnership aangegaan. Als twee vakbekwame partijen op gebied van recruitment hun krachten bundelen, ontstaan kansen. Bij het optimaliseren van recruitment-campagnes is goede data en marktinformatie essentieel, weet Bart Muller, adviseur bij Recruitment Marketeers. Recruitment Marketeers heeft gezamenlijk meer dan 50 jaar ervaring in recruitment marketing en arbeidsmarktcommunicatie.

Het kan altijd beter

‘We hebben via onze campagnes zelf veel data opgebouwd, getoetst en toegepast. Het resultaat is dat onze campagnes slimmer worden en beter renderen’, vertelt Muller enthousiast. Recruitment Marketeers zit momenteel ver boven de benchmark voor hoe een campagne moet presteren. Maar het kan altijd beter, door nóg meer inzicht in de doelgroep bijvoorbeeld.

Marktonderzoeker Intelligence Group is dé partner bij uitstek gezien het uitgebreide en vooral grondige onderzoek dat deze partij doet. De Europese marktleider in talent intelligence biedt datagedreven oplossingen (voor recruiters en werkgevers) die vraag en aanbod op de arbeidsmarkt beter op elkaar aan laten sluiten.

‘De implementatie van het dashboard Giant geeft naast onze eigen data nog meer inzichten over kandidaten en hun beweegredenen.’

‘De implementatie van het dashboard Giant geeft naast onze eigen data nog meer inzichten over kandidaten en hun beweegredenen, maar ook over de gehele arbeidsmarkt’, vervolgt Muller. Met deze data-integratie zoekt Recruitment Marketeers naar bevestiging en naar verrassende inzichten voor campagnes, met als doel deze nog verder te optimaliseren.

Recruitment next level

Bij Recruitment Marketeers is de data het vertrekpunt van alle campagnes, weet Gilbert den Elzen. ‘Wij zien data als het belangrijkste middel in de concurrentiestrijd om het schaarse talent in deze krappe arbeidsmarkt voor onze klanten te laten kiezen. Ondanks dat we zelf een behoorlijke set aan data hebben vergaard, is het belangrijk om met een open vizier te kijken waar en hoe we verder kunnen verbeteren’, vult Den Elzen aan.

Campagnes en adviezen worden naar een hoger niveau getild.

Nu Recruitment Marketeers officieel een partnership aangaat met Intelligence Group en gebruik kan maken van hun data worden campagnes en adviezen naar een hoger niveau getild. ‘Hiermee krijgen we voor iedere doelgroep nog meer inzage in zaken als motivatie om van baan te wisselen en verwachtingen van het sollicitatieproces’, licht Den Elzen verder toe. Bovendien worden nu ook veranderend oriëntatiegedrag, sourcingsdruk en mobiliteit in kaart gebracht. Een waardevol partnership dus waar iedereen beter van wordt, zeker in deze kandidaatgedreven arbeidsmarkt.

Een waardevol partnership waar iedereen beter van wordt, zeker in deze kandidaatgedreven arbeidsmarkt.

Geert-Jan Waasdorp, directeur en oprichter van Intelligence Group: ‘Kennis en ervaringen zijn belangrijkste ingrediënten voor succes, zoals je die terugvindt bij Recruitment Marketeers. Als je die op een slimme manier combineert met doelgroepdata dan kun je echt een verschil maken in deze moeilijke arbeidsmarkt. Het klinkt als een marketing verhaal, maar het is het verschil in een lege of gevulde stoel. Mooi om samen met deze pioniers in de arbeidsmarkt te kunnen samenwerken’.

Op naar verrassende uitkomsten en een mooie samenwerking!

Lees ook

House of Covebo groeit verder met overnames FID en Bis People

Met de overname wordt Bis People onderdeel van Effect Personeelsdiensten in Oldenzaal, dat zich in 2017 aansloot bij Covebo. De overname van FID, dat al bijna 30 jaar een bekende uitzendspeler is in de afvalverwerking, recycling en groenvoorziening, is onderdeel van een strategische heroriëntatie van de overkoepelende Fuhler Groep, die heeft besloten haar uitzendactiviteiten over te dragen aan House of Covebo. FID heeft met 7 vestigingen in Nederland, zo’n 650 uitzendkrachten en 30 interne medewerkers een vooraanstaande positie opgebouwd in genoemde sectoren. De verwachte omzet van FID in 2022 is 22 miljoen euro.

Algemeen directeur Ciska van Huizen draagt na 25 jaar het stokje over.

Onder de vleugels van House of Covebo zal bij FID de huidige algemeen directeur Ciska van Huizen na 25 jaar het stokje overdragen aan Joris Levering, die nu nog eindverantwoordelijke is voor de commercie en operatie van het bedrijf. Hij zal inzetten op verdere groei in haar specialismes en toewerken naar landelijke dekking. FID blijft als zelfstandige en zelfsturende organisatie onder haar eigen naam actief. Na overname zullen de Fuhler Groep en FID hun commerciële relatie verder uitbouwen.

Verdere specialisatie

‘House of Covebo gelooft in de kracht van verdere specialisatie en de overnames passen hier volledig in. We zijn ervan overtuigd dat het specialisme van Bis People en FID én de slagkracht van House of Covebo een kansrijke en mooie toekomst opleveren’, reageert Henk Buitink, CEO van House of Covebo, op beide overnames.

‘Deze stap is gemaakt om klanten dezelfde kwaliteit te kunnen blijven leveren.’

Bis People is met name bekend vanwege zijn sterke focus op het uitzenden van vakspecifiek personeel bij landelijke bouwbedrijven. De huidige arbeidsmarkt dwingt Bis People verder te groeien, aldus het bedrijf. ‘Om klanten dezelfde kwaliteit te kunnen blijven leveren hebben ze deze stap gemaakt. Door zich aan te sluiten bij Effect kunnen zij verder floreren in deze nichemarkt. Door de versterking op het gebied van recruitment en het ontzorgen op de backoffice, kunnen zij blijven focussen op het leveren van kwalitatief, goed vakpersoneel’, aldus Buitink. Bis verwacht in 2022 een omzet van ongeveer 6,5 miljoen euro.

420 miljoen euro

De overnames passen in een reeks die House of Covebo de laatste jaren maakt. Het uitzendbedrijf heeft inmiddels dagelijks ruim 10.000 (internationale) medewerkers aan het werk. Hiervan zijn zo’n 3.500 vaklui werkzaam in de bouw en techniek via Covebo Bouw & Techniek, Effect Personeelsdiensten, VNOM Bemiddelaar in Techniek en MAATT. Nog eens zo’n 6.500 medewerkers werken in de Productie & Logistiek bij Covebo Productie & Logistiek en Eurojob. FYGI Happy Recruiters, een digitaal platform van en voor freelance recruiters, is eveneens onderdeel van de organisatie.

De overnames passen in een reeks die House of Covebo de laatste jaren maakt.

House of Covebo heeft in 2021 een omzet van 420 miljoen euro gerealiseerd.

Lees ook

Planet Interim Index eerste helft 2022

De opdrachten zijn op Planet Interim geplaatst of door Planet Interim geïnventariseerd bij 350+ bemiddelaars, MSP’s en social media. De vergelijking
geldt voor de eerste helft van 2022 ten opzichte van de tweede helft van 2021, tenzij anders aangegeven. H1 en H2 staan voor respectievelijk een eerste en een tweede half jaar van een kalenderjaar.

planet interim

Verhouding IT en Non-IT

Het aantal opdrachten dat Planet Interim tijdens de eerste zes maanden van 2022 met haar leden matchte laat een sterke groei zien van 42% t.o.v. het half jaar ervoor. Ten opzichte van het recordhalfjaar 2021 H1 lag het aantal interim vacatures echter nog wel 24% lager.

Het aantal opdrachten liet in 2021 H1 dan ook een erg sterk herstel zien na het eerste Corona-jaar 2020. Zowel het tweede half jaar van 2020 als van 2021 was relatief zwak door de terugkerende Corona-onzekerheid en de Corona-maatregelen.

Het toegenomen vertrouwen dat de Coronacrisis grotendeels achter ons ligt, vertaalde zich afgelopen half jaar in de stevige opdrachtengroei van 42% ten opzichte van het laatste half jaar van 2021. Dat opdrachtgevers nog niet zoveel opdrachten uitzetten als in de eerste helft van 2021 komt door diverse crises die in relatie staan met de oorlog in Oekraïne.

Krimp in IT

Opvallend is dat het aantal IT-opdrachten in 2022 H1 ten opzichte van 2021 H2 voor het eerst sinds lange tijd kromp, en wel met 2% naar 15.991 opdrachten. De krimp had als gevolg dat het aandeel IT-opdrachten, na een periode van jarenlange groei, nu fors minder was dan 50% van de interim markt, namelijk 37,6%.

De grootste groeiers waren de vakgebieden Finance & Banking, Purchasing & Logistics, Office & Facility Management en HR.

Dit IT-aandeel was precies een jaar geleden nog ruim 57%. De grootste groeiers waren deze keer de vakgebieden Finance & Banking, Purchasing & Logistics, Office & Facility Management en HR, met meer dan 100%.

Gewenste en geboden uurtarieven

Het gemiddelde uurtarief dat opdrachtgevers bij een IT-opdracht afgaven, is met ongeveer 5% toegenomen. Terwijl de IT-professional in 2022 H1 zelf gemiddeld een 3% hoger tarief wenste. Dit betekent niet dat de gap, het verschil tussen het gewenste tarief en het indicatieve tarief, gedicht is.

Bij IT was de gap het afgelopen half jaar ongeveer -19%, dat wil zeggen dat opdrachtgevers gemiddeld een 19% lagere tariefindicatie afgeven dan dat IT-professionals gemiddeld als optimaal uurtarief wensen. De gemiddelde gap kan deels verklaard worden door de marges van bemiddelaars. Zij zetten opdrachten immers met netto tarieven in de markt, dus na aftrek van hun marge.

Over Planet Interim

Planet Interim ziet het als haar missie om de inhuur van interim managers, consultants en freelance specialisten transparanter en daarmee eenvoudiger en voordeliger te maken, waarbij het verschil tussen wenstarief en ontvangen tarief zo klein mogelijk wordt gemaakt. Lees hier hun gehele artikel over de index eerste helft 2022.

Lees ook

Mijlpaal: Jobdigger nu ook actief in Duitsland

Eén doel wat Jobdigger ook in Duitsland nastreeft, is een datakwaliteit van 95% behalen én behouden. Zo kunnen ze gebruikers die behoefte hebben aan meer inzicht in de Duitse arbeidsmarkt voorzien van actuele en relevante vacaturedata. Medewerkers zoeken dag en nacht vacatures op het Duitse web. Ze scannen vacatures op bedrijfsnamen, opleidingsniveaus, gevraagde skills, functietitels en salarissen. Alle data kunnen klanten terugzien in een dashboard.

Ook in Duitsland ISO-gecertificeerd

Dat Jobdigger hard werkt om te voldoen aan de (inter)nationale ISO-normen, is een ding wat zeker is. Ook in Duitsland waarborgen ze hun kwaliteit en veiligheid. De ISO 9001 en ISO/IEC 27001 certificaten verklaren dat Jobdigger voldoet aan de eisen, behoeften en wensen van haar klanten. Daarnaast zorgen ze ervoor dat er veilig en vertrouwelijk wordt omgegaan met (gebruikers)data en informatie.

Er zijn al klanten actief

De eerste Duitse klanten zijn al actief in het gebruik van Jobdigger. Daarmee hebben ze direct inzicht in de Duitse arbeidsmarkt. Mede dankzij de input en tussentijdse terugkoppelingen van klanten blijft Jobdigger ook na de livegang in Duitsland hun data door ontwikkelen. Het is altijd mogelijk om een gratis demo aan te vragen, zo krijg je inzicht in Duitse vacatures, leads, kansen en trends.

Jobdigger is in september aanwezig in Keulen bij Zukunft Personal 2022. Daar zullen ze hun producten tonen aan Duitse professionals in de werving- en selectie branche.

Lees ook

Maguar Capital Partners neemt meerderheidsbelang in Effectory

Effectory heeft meer dan 25 jaar ervaring in medewerkeronderzoek. Het bedrijf werkt samen met meer dan 1.000 middelgrote en grote publieke en private organisaties in 110 landen wereldwijd. Onder de Nederlandse klanten bevinden zich namen als Exact, Tony’s Chocolonely, Jumbo, Amsterdam UMC en de Rijksoverheid. Effectory biedt hen een feedbackplatform dat hen helpt zaken als bevlogenheid, ontwikkelbehoefte en D&I eenvoudig en continu te meten.

Er is volgens Effectory momenteel een groot momentum voor wat ze zelf noemen: ‘employee listening‘.

Er is volgens Effectory momenteel een groot momentum voor wat ze zelf noemen: ‘employee listening‘. Door de krapte en competitiviteit op de arbeidsmarkt is het voor werkgevers nog belangrijker om naar hun personeel te luisteren en in te spelen op hun behoeftes. Daarbij komt dat we steeds meer hybride werken en organisaties op zoek zijn om ook op afstand met hun personeel in contact te staan en te weten wat hen drijft.

Internationaal groeipotentieel

Maguar is de ideale partner om – samen met onze 200 geweldige Effectorianen en ons leadership team – onze groei te versnellen’, aldus Effectory-oprichter Guido Heezen. ‘Als ondernemers in hart en nieren delen we dan ook dezelfde waarden: medewerkers en klanten staan altijd op de eerste plaats. Maguar heeft bovendien diepgaande kennis over internationale markten waar we als Effectory nog verder kunnen groeien. De samenwerking biedt dan ook een unieke kans voor onze mensen in Amsterdam en München om samen deze professionele groei door te maken en zich verder te ontwikkelen.’

‘Als ondernemers in hart en nieren delen we dezelfde waarden.’

Het in München gevestigde Maguar Capital Partners ziet internationaal groeipotentieel in Effectory. Eerder al investeerde Maguar bijvoorbeeld in HR-software- en analytics bedrijven als HRworks en Ingentis. ‘Wij zijn zeer verheugd om met Effectory, haar oprichters en managementteam samen te werken. Het bedrijf heeft zich gepositioneerd als marktleider in een aantrekkelijke niche, biedt een eersteklas softwareoplossing en heeft zeer sterke klantrelaties’, aldus Matthias Ick, Arno Poschik en Gunther Thies, de founding partners van Maguar.

Lees ook

Uitzender Select Group neemt belang in ‘voetbalclub’ Flox

Flox is sinds 2009 actief op de Nederlandse uitzendmarkt. Het was oprichter Jaco Verboom die er, na ervaringen bij andere HR-spelers, mee aan de slag ging, zich vooral richtend op profielen in Logistiek, Bouw, Techniek & Office.

Vorig jaar onderging Flox een ware metamorfose naar een fanatieke voetbalclub.

Met zo’n 20 collega’s bemiddelt het bureau nu elke dag kandidaten in de volgende stap in hun loopbaan. Vorig jaar onderging Flox een ware metamorfose naar een fanatieke voetbalclub, zoals Werf& recent nog berichtte.

‘Nieuw lid van de familie’

Of ze zich hiermee in de kijker hebben gespeeld van de Select Group? Waarschijnlijk niet. Daarvoor is het interview te kort geleden. Maar opvallend is het natuurlijk wel. Select Group en Flox zeggen in een persbericht dat vooral de ‘passie’ en hoe beide bureaus ‘kandidaten en hun ontwikkeling centraal’ stellen de gemene deler zijn.

‘Na PPM en EN HR solutions zorgt deze volgende stap voor een mooie toename van de Nederlandse
activiteiten van Select Group’, aldus het bureau. ‘Als nieuw lid van de Select-familie, zal Flox haar business en organisatie autonoom verder kunnen uitbouwen vanuit de synergieën met andere afdelingen en merken. Directeur en mede-eigenaar Corné Verboom (rechts op de foto) zal in de nieuwe constellatie de rol van Operationeel Directeur voor zijn rekening nemen.’

Select Group wil met Flox verder bouwen aan een sterk Nederlands kantorennetwerk.

Select Group wil samen met Flox verder bouwen aan een sterk kantorennetwerk op de Nederlandse markt. Jaco Verboom (links) zal mede zijn schouders zetten onder dit verhaal als acquisitiemanager. Deze Buy and Build werd begeleid door SDM Corporate Finance Groep.

Lees ook

Recruitmentbureau voor start-upwereld Spinks komt naar Nederland

Spinks onderscheidt zich vooral van andere recruitmentpartijen voor de start-up- en scale-upindustrie door zogenoemde Talent Managers in de organisatie te plaatsen. Deze zogenoemde Spinks-on-Site-service sluit volgens de dienstverlener veel beter aan op de waarden en cultuur van de organisaties die op zoek zijn naar talent.

‘Het aantal start-ups in Nederland is het laatste decennium explosief gestegen.’

Robin Beattie, Managing Director bij Spinks: ‘Onze Spinks-on-Site service is snel gegroeid in de afgelopen twee jaar en wij zijn verheugd om onze dienstverlening ook naar Nederland te brengen. Start-ups en scale-ups krijgen te maken met veel uitdagingen op hun groeipad, voornamelijk bij het aantrekken van het juiste talent. Wij kunnen hen perfect helpen met onze Spinks-on-Site oplossing.’

‘Het aantal start-ups in Nederland is het laatste decennium explosief gestegen. Aangezien Spinks on Site in het Verenigd Koninkrijk al een groot aantal successen heeft behaald, is het introduceren van deze service in de Nederlandse markt de volgende logische stap voor ons’, verklaart hij.

Mooie stap

Een mooie nieuwe stap, zegt ook Alaric Volkert, Growth and Partnerships Manager van Spinks on Site Nederland. ‘Spinks on Site naar Nederland brengen vind ik fantastisch, gezien onze bloeiende tech en start-up community. Samenwerken met start-ups en scale-ups hier in Nederland betekent dat wij kunnen helpen met het vinden van het juiste talent om hun vaak torenhoge ambities waar te maken, wat geweldig is.’

Lees ook