Copus Group verbreedt focus naar Nederlandse markt en lanceert ook hier Start-up Challenge

De Start-Up Challenge, die dit jaar voor de tweede keer plaatsheeft, biedt startende ondernemers de kans om hun innovatieve HR-ideeën, die werkgevers en (potentiële) medewerkers dichter bij elkaar brengen, in te dienen. Van digitale tools en datagedreven HR tot nieuwe benaderingen voor het ontwikkelen van skills en het matchen van werkgevers en kandidaten. Deelnemende bedrijven maken daarbij kans op een exclusief groeipakket, waaronder onder meer 4 werkplekken op het hoofdkantoor van Copus Group in Antwerpen, regelmatige coaching van experts en een financiële bijdrage om hun concept verder te ontwikkelen.

‘Elke ondernemer met een innovatieve oplossing voor de uitdagingen op de arbeidsmarkt is welkom.’

‘Elke ondernemer in spé of start-up met een levensvatbaar businessplan en een innovatieve oplossing voor de uitdagingen op de arbeidsmarkt is welkom om deel te nemen’, vertelt Copus Group-cfo Brecht De Mey. ‘Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren om de arbeidsmarkt in beweging te brengen, en daar is ondernemerschap en innovatie voor nodig.’ Dit is volgens hem dan ook de reden dat Copus Group, de groep boven onder meer Stratt+ en Enginear, nu ook in Nederland op zoek gaat naar start-ups en jonge ondernemers met vernieuwende HR-ideeën.

Ook een geldprijs

De stap naar Nederland is een strategische voor de Copus Group, dat al langer focust op flexibele arbeid van technische profielen en diensten aanbiedt in uitzendwerk, projectsourcing en HR-consultancy. Ook in Duitsland is het bedrijf overigens al actief. Met de Copus Start-Up Challenge probeert het bedrijf de voorhoede van de HR-techbedrijven aan zich te binden. ‘Dit jaar voegen we ook een geldprijs van 5.000 euro toe om de groei van de winnende start-up verder te ondersteunen’, aldus De Mey. ‘Met deze prijs willen we jonge HR-ondernemers nog meer mogelijkheden bieden om hun idee te realiseren.’

‘Met deze prijs willen we jonge HR-ondernemers nog meer mogelijkheden bieden om hun idee te realiseren.’

Alle inzendingen voor de Start-Up Challenge worden beoordeeld en geselecteerd door 5 experts uit verschillende domeinen met een sterke link naar HR of ondernemerschap. Naast De Mey zijn dat: Yin Oei (CEO, Living Tomorrow), Peggy De Prins (Professor HRM, Antwerp Management School), Thomas Neirynck (Oprichter, SalesNote) en Lesley Arens (Oprichtster en redactrice #ZigZagHR). De eerste editie van de Challenge werd gewonnen door SalesNote, dankzij hun innovatieve oplossing om het gesprek tussen potentiële werkgevers en kandidaten te optimaliseren. Dit jaar neemt Thomas Neirynck, oprichter van SalesNote, plaats in de jury om de nieuwe generatie start-ups te beoordelen. 

Zowel toekomstige ondernemers als bestaande start-ups (maximaal 3 jaar oud) kunnen deelnemen. Deelnemers kunnen hun inzendingen indienen via het digitale platform van de Copus Start-Up Challenge. De finalisten krijgen een uitnodiging om hun concept live te presenteren aan de jury tijdens een live pitch-event in Antwerpen op 12 december 2024. De winnende start-up krijgt daarna de kans om haar idee verder te ontwikkelen met ondersteuning van Copus Group.

Lees ook

Byner heeft geavanceerde ‘AI Assistant’ geïntroduceerd

De nieuwe Byner AI Assistant moet bureaus laten profiteren van efficiëntere werkprocessen, verhoogde medewerkerstevredenheid en een hechtere relatie met klant, leverancier en professional, zo is de bedoeling. Dankzij de AI Assistant kunnen bureaus vooroplopen in de huidige transformatie, besparen ze tijd en geld en maken ze kwalitatieve verbeterslagen in elke stap van de journey, zo belooft Byner-CEO Ralph Brasker.

‘Als je de AI Assistant goed inzet, dan is the sky the limit.’

‘Met deze release krijgen al onze gebruikers toegang tot de ongekende kracht van A.I. op het complete Byner-platform. De Byner AI Assistant is speciaal ontwikkeld voor bureaus, persoonlijk in te richten, en altijd en overal beschikbaar in het hele proces. En het mooie is, hij groeit mee met je organisatie en kan je stap voor stap die processtappen optimaliseren die voor jouw bureau belangrijk zijn. Voor het ene bureau zijn dat bijvoorbeeld stappen rondom de vacature en bij het andere bureau is dat meer rondom de kandidaat en het kandidatenproces. Als je dat goed inzet, dan is the sky the limit.’

Baanbrekend

De Byner AI Assistant is in meerdere opzichten baanbrekend, aldus CTO Martijn Brandse. Allereerst is de A.I. verweven in het complete platform van Byner; het versterkt alle kernprocessen van bureaus in Staffing & Recruitment. Daarnaast benut het de kracht van een speciale functionaliteit van OpenAI, die het ongelimiteerd inzetbaar en tegelijk veilig en vertrouwd maakt. ‘Wat de AI Assistant ten slotte zo krachtig maakt, is dat we het volledig gebaseerd hebben op succesvolle standaarden in de branche’, aldus Brandse. ‘Gebruikers kunnen direct in Byner best practice prompts inzetten, maar ze desgewenst ook eenvoudig aanpassen aan hun eigen wensen. Dat is uniek.’

‘Bureaus kunnen met de Byner AI Assistant tijd en geld besparen.’

Bureaus kunnen met de Byner AI Assistant tijd en geld besparen en de kwaliteit van hun dienstverlening een belangrijke impuls geven. ‘Processen worden geoptimaliseerd en medewerkers hoeven niet langer hun kostbare tijd te verdoen met routinematige taken en repetitieve handelingen. Zij hebben nu alle tijd om zich te focussen op zaken die echt waarde toevoegen aan de business. Met als resultaat: meer kwaliteit, een hogere productiviteit, blije medewerkers en een hechte relatie met klanten, leveranciers en professionals’, aldus Brasker.

Community Driven Innovatie

Byner is gebouwd voor en in co-creatie met een actieve community aan klanten, partners en experts. Zij delen continu kennis en ervaringen om de oplossing door te ontwikkelen en te optimaliseren. ‘Onze library met custom prompts begint al aardig te groeien’, vertelt Brandse. ‘Samen met onze klanten vinden we steeds meer use cases die zorgen voor verhoogde productiviteit en efficiëntie. En zo worden we met elkaar elke dag een beetje beter.’

Lees ook

Uitzendbureau ASA zet Nijmeegse arbeidsstarters aan het werk vanaf nieuwe locatie

Iedere studentenstad kent een eigen ASA-locatie. In Nijmegen is ASA nu zelfs te vinden op 5 minuten fietsafstand vanaf Hogeschool HAN én de Radboud Universiteit. Vanaf deze week kunnen studenten, starters en young professionals terecht bij het uitzendbureau aan de Bijleveldsingel 84. Met deze nieuwe locatie, in plaats van het pand aan de Keizer Karelsingel, wil het uitzendbureau de lokale zichtbaarheid nog verder vergroten. Daarnaast vindt het bureau het belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor hun doelgroep. Een locatie dichtbij een hogeschool en universiteit was dan ook een logische stap.

Klussen die aansluiten

Als uitzendbureau voor starters op de arbeidsmarkt wil ASA betekenisvol zijn voor jonge talenten die aan de start van hun carrière staan. Een belangrijke pijler voor het bureau is het ontwikkelen van individuele talenten en competenties. De recruiters matchen uitzendkrachten aan klussen die naadloos aansluiten op hun eigen wensen en leerdoelen. Zo worden kandidaten al tijdens hun studie in contact gebracht met regionale werkgevers in diverse branches, zodat zij buiten schooluren kunnen starten met het opbouwen van een sterk cv.

‘We staan klaar om alle startende Nijmegenaren te helpen aan een passende (bij)baan.’

Maar ook afgestudeerden die een startersfunctie zoeken of een kandidaat die graag flexibel werkt, kunnen terecht bij het uitzendbureau. Zoals Maximilian Krijgsman, algemeen directeur bij ASA en EasyWay, het uitdrukt: ‘Met de opening van onze nieuwe vestiging in Nijmegen versterken we onze zichtbaarheid in de regio. We zijn enthousiast om op deze A-locatie onze dienstverlening en expertise nóg dichterbij onze doelgroep aan te bieden met de HAN en Radboud Universiteit om de hoek. We staan klaar om alle startende Nijmegenaren te helpen aan een passende (bij)baan.’

Lees ook

Arbeidsbemiddelaars Public Search en Kasparov Finance & BI samen verder

Arbeidsbemiddelaars Public Search en Kasparov Finance & BI tellen samen ruim 200 medewerkers en vertegenwoordigen een jaarlijkse omzet van zo’n 60 miljoen euro. De twee bedrijven bieden een vergelijkbare dienstverlening, maar voor andere doelgroepen: Public Search bedient de publieke sector met het detacheren van financieel professionals en Kasparov Finance & BI doet min of meer hetzelfde voor private organisaties. Public Search is gevestigd in Hilversum; Kasparov Finance & BI is gevestigd in Breda.

De beide arbeidsbemiddelaars tellen samen ruim 200 medewerkers.

Als onderdeel van de fusie neemt investeringsmaatschappij Bolster Investment Partners, dat al aandeelhouder in Public Search was, nu ook een belang in Kasparov Finance & BI. Tegelijkertijd wordt Jasper van Eck, oprichter en eigenaar van Kasparov Finance & BI, mede-eigenaar van Public Search, dat finance professionals verbonden aan circa 250 opdrachtgevers door het hele land – van business controllers tot financieel directeuren.

Mooie aanvulling

‘Voor Public Search is dit een fantastische stap’, zegt Karin Berkhout, algemeen directeur van Public Search. ‘Kasparov Finance & BI is sterk op het gebied van data, business intelligence (BI) en ESG, wat goed aansluit bij de behoeften van onze opdrachtgevers. Daarnaast biedt Kasparov Finance & BI zeer uitgebreide opleidingsprogramma’s, wat voor onze medewerkers ook een hele mooie aanvulling is.  De beide organisaties overlappen niet, maar voor onze medewerkers ontstaan er wel extra kansen. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook van.’

‘Beide organisaties overlappen niet, maar voor onze medewerkers ontstaan wel extra kansen.’

Jasper van Eck, oprichter en CEO van Kasparov Finance & BI vult aan: ‘Sinds 2010 zijn we hard gegroeid. Nu is de tijd rijp om dat gezamenlijk met Public Search te doen. We hadden vanaf het eerste moment een klik; onze samenwerking draait om meer dan alleen het samengaan. De fusie met Public Search luidt een nieuwe fase van groei in, waar niet alleen de medewerkers, maar ook de opdrachtgevers van profiteren vanwege het complete aanbod van de organisatie. Van de inzet van jonge professionals tot Senior Executives, en complete ontzorging op het gebied van onder andere data, BI en ESG.’

Stevige groeiambitie

Public Search en Kasparov Finance & BI hebben stevige groeiambities. Volgens Berkhout en Van Eck behoort een verdubbeling van de omzet, autonoom en met strategische overnames, en van het medewerkersbestand in de komende jaren tot de mogelijkheden. Berkhout: ‘De vraag naar talent is nog steeds heel groot, terwijl de arbeidsmarkt krap is. Als gezamenlijke organisatie bieden we meer slagkracht en stabiliteit.’

‘De vraag naar talent is nog steeds heel groot, terwijl de arbeidsmarkt krap is.’

Van Eck voegt toe: ‘De landelijke dekking levert extra groeikansen op, doordat we in de nieuwe samenstelling blijven focussen op ons specialisme in finance, het aanbieden van interessante, kwalitatief hoogwaardige opdrachten, en het samenwerken met top opdrachtgevers binnen zowel de publieke als private markt. Door deze focus kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren en onze marktpositie versterken.’

Lees ook

YoungCapital kiest Mysolution als nieuwe technologiepartner

Deze week bekrachtigden YoungCapital en Mysolution officieel hun nieuwe samenwerking, waarmee de twee organisaties verklaren zich te gaan inzetten om recruitmentprocessen te verbeteren en te innoveren met een menselijke benadering. YoungCapital heeft gekozen voor Mysolution als nieuwe technologiepartner om hun digitale recruitmentprocessen verder te versterken. YoungCapital, bekend om hun inzet om jongeren en werkgevers met elkaar te verbinden, heeft zich altijd onderscheiden door hun gebruik van technologie en vernieuwing.

‘We zijn er trots op dat YoungCapital voor ons heeft gekozen, niet alleen vanwege onze technologie, maar ook vanwege onze aanpak en mensen.’

Jaap Postma, CEO van Mysolution (rechts op de foto), en Lauren van der Heijden, CEO van YoungCapital, tekenden de overeenkomst die een nieuw tijdperk moet inluiden voor beide organisaties. Jaap Postma benadrukte het belang van een persoonlijke benadering in deze samenwerking. ‘Wij geloven sterk in de kracht van persoonlijke samenwerking. Bij Mysolution leveren we niet alleen geavanceerde softwareoplossingen, maar werken we echt samen met onze partners. We zijn er trots op dat YoungCapital voor ons heeft gekozen, niet alleen vanwege onze technologie, maar ook vanwege onze aanpak en mensen.’

Persoonlijker en betekenisvoller journey

YoungCapital wil met deze samenwerking nog meer inzetten op innovatie, maar zonder de menselijke kant van recruitment uit het oog te verliezen. De candidate journey moet met deze samenwerking niet alleen sneller en efficiënter worden, maar ook persoonlijker en betekenisvoller, aldus Van der Heijden. ‘Door samen te werken met Mysolution, kunnen we profiteren van geavanceerde technologieën en tegelijkertijd de kernwaarden van ons bedrijf behouden: een focus op mensen en relaties.’

Beide bedrijven hebben als missie voor ogen: A greater job for everyone.

Jan Beekman, een van de oprichters van Mysolution, voegt daaraan toe: ‘Wat ons inspireert in deze samenwerking, is de gedeelde visie met YoungCapital om voorop te blijven lopen in vernieuwing, maar altijd met oog voor de mens. We werken als collega’s samen, niet als externe partners, en die betrokkenheid maakt het verschil.’ Beide bedrijven hebben als missie voor ogen: A greater job for everyone. Dit betekent dat de samenwerking niet alleen gericht is op het verbeteren van recruitmentprocessen, maar ook op het creëren van betere kansen voor jonge professionals en bedrijven.

Lees ook

Assessio Group neemt branchegenoot Wisnio over

Een overname die rijmt, dat zie je niet vaak. Toch is dit precies het geval met de overname van Wisnio door Assessio. Door de vandaag bekend gemaakte overname kan Assessio zijn wetenschappelijke expertise combineren met Wisnio’s innovatieve HR-technologie, die bekend staat om zijn uitzonderlijke gebruiksvriendelijkheid (UI/UX) en geavanceerde A.I.-functionaliteiten. Dit past perfect bij de ambitie van Assessio om een uitgebreid portfolio van cutting-edge oplossingen te bieden en talentmanagement voor een breed scala aan klanten in Europa en daarbuiten te verbeteren.

Met het Brits/Estse Wisnio erbij, bedient de in het Zweedse Stockholm gevestigde Assessio Group nu meer dan 2.000 klanten in 6 landen met een team van circa 170 medewerkers. ‘We zijn ontzettend blij met deze samenwerking’, zegt Assessio-CEO Johan Masironi dan ook. ‘Wisnio heeft een product ontwikkeld dat zeer geliefd is bij hun klanten. Hun sterke focus op technologie en A.I. sluit perfect aan bij onze wetenschappelijke en datagedreven aanpak. Samen zien we een geweldige kans om uit te breiden naar nieuwe internationale markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.’

‘Iets bijzonders creëren’

Ook Wisnio-CEO Alo Arro (links op de foto) reageert vanzelfsprekend blij. ‘We zijn enorm enthousiast over dit partnerschap. Door onze workflowtools en A.I.-technologieën te combineren met Assessio’s wetenschappelijke middelen, hebben we de mogelijkheid om marktleider te worden in onze segmenten. Ons doel is helder: we willen de oplossing bij uitstek zijn voor bedrijfsleiders wereldwijd bij cruciale recruitment- en ontwikkelingsbeslissingen. We danken de teams van Assessio en Pollen Street voor hun vertrouwen en kijken ernaar uit om samen iets bijzonders te creëren.’

In Nederland is Assessio onder meer bekend door de overname van eelloo zo’n 3 jaar geleden.

De Software-as-a-Service-oplossingen van Assessio moeten klanten helpen om de juiste medewerkers te vinden, te identificeren en te ontwikkelen. In Nederland is het bedrijf onder meer bekend door de overname van eelloo zo’n 3 jaar geleden. ‘We zijn verheugd om nu ook Wisnio te verwelkomen in de Assessio-familie’, aldus Anastasia Kovaleva, Partner bij Pollen Street Capital. ‘Deze overname versnelt Assessio’s groei in de private equity- en executive search-segmenten, vergroot de internationale aanwezigheid, en versterkt onze generatieve A.I.-capaciteiten.’

Lees ook

Alle merken van Robert Walters Groep voortaan gewoon verder als: Robert Walters

Gespecialiseerde professionele werving en selectie, recruitment outsourcing en talent advisory. Dat zijn de 3 specialismen waarmee Robert Walters al jaren de markt benaderd, met verschillende merken als Robert Walters, Walters People en Resource Solutions. Vanaf nu zal dat echter allemaal gaan gebeuren onder dezelfde naam: Robert Walters.

‘Onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement.’

‘In de afgelopen jaren zijn de wervingsvraagstukken van organisaties complexer geworden’, verklaart CEO Toby Fowlston deze stap. ‘Van het managen van volledige werving- en selectieprocessen en het waarborgen van een inclusief sollicitatieproces, tot het aanbieden van verschillende contractvormen; onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement en wij kunnen hen die expertise bieden.’

‘Eén talent solutions business’

Fowlston zegt wereldwijd ‘belangrijke veranderingen te signaleren in de behoefte aan talent, de manieren waarop organisaties dit talent aantrekken, en de wensen en verwachtingen van professionals.’ Juist daarom voegt zijn bedrijf de wereldwijde expertise nu samen, zegt hij, ‘zodat deze services naadloos op elkaar aansluiten. Zo kan als één talent solutions business een oplossing geboden kan worden voor alle soorten wervingsvraagstukken. In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken door onze expertise en onze diensten te combineren.’

‘In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken.’

Wel blijven de traditionele 3 typen services intact. Zo is er Specialist Professional Recruitment voor vaste en tijdelijke werving en selectie, executive search en interim management, en Recruitment Outsourcing, dat organisaties in staat stelt om alle of een deel van hun wervingsactiviteiten over te dragen aan Robert Walters door middel van recruitment process outsourcing (RPO) of contingent workforce solutions (CWS). Ten slotte is er ook nog Talent Advisory, dat de groei van organisaties wil ondersteunen door middel van datagedreven inzichten, ontwikkeling van talent en advies over de toekomst van werk. 

Nieuwe visuele identiteit

Onder de nieuwe paraplu wil Robert Walters ‘end-to-end talentoplossingen’ aanbieden in de 31 landen waarin het bedrijf actief is. Het al bijna 40 jaar bestaande recruitmentbureau telt momenteel in die 31 landen samen zo’n 3.600 medewerkers, van in totaal 74 nationaliteiten. Als onderdeel van de eenwording van zijn merken heeft Robert Walters ook een nieuwe visuele identiteit inclusief nieuw logo gelanceerd. Dit nieuwe merk won eerder dit jaar al een Transform Award voor Best Professional Services Rebrand.

Lees ook

Uitzendbureaus Easy Way en Start People Transport slaan handen ineen

Easy Way, het automotive recruitmentplatform van ASA, kondigt de integratie aan met Start People Transport. Beide uitzendbureaus gaan samen verder om opdrachtgevers een breder scala aan kandidaten en dienstverlening te bieden. Daarnaast willen zij voor kandidaten nieuwe loopbaanpaden creëren in de transport-, logistiek- en automotive sector. Per 1 juli gaat Start People Transport daarom volledig verder als onderdeel van Easy Way.

Het bundelen van de krachten moet het makkelijker maken om een geschikte kandidaat te vinden in de automotive branche.

Het bundelen van de krachten moet het voor opdrachtgevers makkelijker maken om een geschikte kandidaat te vinden in de automotive branche. Daarnaast wordt het voor flexkrachten nog interessanter en makkelijker om hun talenten verder door te ontwikkelen, zo is de gedachte. Door de gecombineerde expertises van de bureaus kunnen zij nu loopbaantrajecten aanbieden die starten in transport en uitbreiden naar diverse functies in de automotive industrie en vice versa.

Chauffeurs opleiden

Easy Way heeft al ruim 30 jaar ervaring en levert onder andere het personeel dat zorgt voor meer dan 150.000 leaseautotransporten per jaar. Daarmee zijn zij marktleider op het gebied van personeelsdiensten binnen de chauffeurs- en transportindustrie. De afgelopen 2 jaar werd een omzetgroei van maar liefst 60% gerealiseerd. De aanvulling van Start People Transport, dat de werving van chauffeurs (rijbewijs B, C, CE) en het opleiden van vrachtwagenchauffeurs op zich neemt, ondersteunt Easy Way in hun streven naar onderscheidende personele oplossingen.

‘Samen kunnen we nu nog meer waarde toevoegen aan de loopbaan van onze flexkrachten.’

‘De integratie van Start People Transport bij Easy Way betekent een strategische stap voorwaarts in ons streven naar nog completere personele oplossingen binnen de transport-, logistiek- en automotive sector’, aldus Maximilian Krijgsman, algemeen directeur ASA & Easy Way. ‘Samen kunnen we nu nog meer waarde toevoegen aan de loopbaan van onze flexkrachten en daarmee nog beter personeel leveren aan onze opdrachtgevers. Deze verbreding komt op een natuurlijk moment in onze groeicurve. We kijken er enorm naar uit om ons op deze manier verder te ontwikkelen.’

Platformstrategie

Krijgsman zegt trots te zijn op de prestaties van Easy Way. Hij noemt de platformstrategie als belangrijkste drijfveer achter het succes. ‘Wij trekken talent uit de markt aan, verbinden en behouden ze door écht naar hen te luisteren. Onze doelgroep wil maximale flexibiliteit, maar óók de zekerheid en het gemak van de garantie op werk en vakantiegeld. Onze strategie, waarbij we het vinden van werk zo makkelijk mogelijk willen maken, heeft flink bijgedragen aan de groei van ons marktaandeel. Hierdoor hebben we de afgelopen periode ook veel vooraanstaande nieuwe opdrachtgevers mogen verwelkomen.’

Het recruitmentplatform Easy Way lanceerde afgelopen jaar bijvoorbeeld track & trace, en ook krijgen opdrachtgevers straks zelf toegang tot de talent pools en wordt ‘matchen binnen in één minuut’ mogelijk gemaakt. Het aantal werkenden op het platform groeide in 2 jaar van 1.400 naar bijna 2.600 medewerkers. ‘Wie talent wil vinden, moet zich op de juiste plek begeven. TikTok bleek zo’n plek voor ons. Met de lancering van de ‘Carfluencer’-campagne hebben influencers op geheel eigen wijze een kijkje in de keuken gegeven. We hebben hiermee laten zien hoe leuk de branche is.’

Lees ook

 

Recruitment Marketeers bundelt krachten met Watervacatures.nl

Water-recruitment, het is een niche binnen een niche. Watervacatures.nl is er als go-to-platform voor waterprofessionals al ruim 14 jaar in gespecialiseerd. Het platform van Tamara Bos kondigt nu een samenwerking aan met Recruitment Marketeers, het bureau uit Haarlem dat inmiddels meer dan 400 bedrijven en overheden helpt met hun employer branding, jobmarketing en doelgroepcampagnes.

Het platform zegt zowel de actief werkzoekenden als de latent geïnteresseerden te bereiken.

Als online vacaturebank voor de gehele watersector op (v)mbo,- hbo- en wo-niveau toont Watervacatures.nl steeds de meest actuele vacatures in de sector. Het platform zegt zowel de actief werkzoekenden als de latent geïnteresseerden te bereiken. Het gaat dan bijvoorbeeld om vacatures bij drinkwaterbedrijven, water,- en hoogheemraadschappen, rioleringsbedrijven, overheid, gemeenten, provincies, industriële bedrijven, watertechnologiebedrijven, ingenieursbureaus, universiteiten, kennisinstellingen en politiek.

‘Vitale sector’

In die zin kwam het de afgelopen jaren al vaak in aanraking met Recruitment Marketeers, aangezien dat bureau ook voor veel overheden actief is. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst is er eentje die je doet ‘watertanden’, grapt Tamara Bos er zelf over. ‘Door dit unieke partnerschap kunnen we onze dienstverlening naar een hoger niveau tillen en onze klanten nog beter van dienst zijn. Samen zullen we werkgevers en werkzoekenden nog effectiever met elkaar verbinden. Deze samenwerking belooft nieuwe kansen en mogelijkheden te creëren voor iedereen die betrokken is bij het vinden en invullen van vacatures in de watersector.’

‘Dit is een samenwerking om van te watertanden…’

Ook Recruitment Marketeers is enthousiast. Campagnemanager Ilse van Hengel: ‘In de dynamische recruitmentwereld is de juiste match vinden tussen werkgever en werknemer cruciaal. Nergens is dit belangrijker dan in de gespecialiseerde watersector. Als Recruitment Marketeers zijn we daarom verheugd om aan te kondigen dat we onze krachten bundelen met Watervacatures.nl. We nodigen werkgevers in de watersector uit om met ons in gesprek te gaan. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw organisatie niet alleen de juiste kandidaten vindt, maar ook als een aantrekkelijke werkgever op de kaart staat in deze vitale sector.’

Lees ook

 

ASA lanceert nieuw recruitmentplatform: ASA On Demand

Ook het bekende studentenuitzendbureau ASA heeft nu de voordelen van platformisering ontdekt. Met het nieuwe ASA On Demand wil het uitzendbureau voldoen aan de toenemende vraag naar flexibel ‘on demand’ werk. Kandidaten en opdrachtgevers kunnen via het platform met één druk op de knop met elkaar in contact gebracht worden voor interessante korte opdrachten in diverse sectoren.

De kandidaten kunnen vaak dezelfde dag nog aan de slag.

Vanaf 1 juni kunnen klanten van ASA korte klussen delen via het gloednieuwe platform. ASA On Demand verbindt opdrachtgevers met slechts één druk op de knop aan duizenden uitzendkrachten. Op het platform worden opdrachten van korte duur gedeeld; van dagklussen in de horeca of retail tot tijdelijke administratieve projecten van meerdere weken. De kandidaten kunnen vaak dezelfde dag nog aan de slag. Zo zijn werkgevers verzekerd van voldoende flexibel personeel voor of op ieder gewenst moment.

Vraag toegenomen

Als uitzendbureau voor studenten, starters en (young) professionals voldoet ASA met het nieuwe platform niet alleen aan de wensen van hun opdrachtgevers, maar ook aan die van hun kandidaten. Het bureau merkt dat de vraag naar flexibel werk, waarbij kandidaten ook nog eens snel van start kunnen gaan, de afgelopen jaren flink is toegenomen. In combinatie met de vele voordelen van een uitzendcontract, biedt het bureau een aantrekkelijke en eigentijdse manier van werken aan.

‘Met de lancering van ASA On Demand combineren we de flexibiliteit van een platform met de voordelen van een uitzendcontract.’

‘Met de lancering van ons platform ASA On Demand willen we de flexibiliteit van een platform combineren met de voordelen van een uitzendcontract. Met één druk op de knop staan onze kandidaten in contact met werkgevers. Ondanks dat kandidaten zichzelf nu kunnen inplannen en opdrachtgevers volledig online klussen kunnen plaatsen, houden we vast aan onze human touch; er zijn altijd consultants betrokken bij de matching en het poolmanagement’, vertelt Maximilian Krijgsman, algemeen directeur van ASA, Easy Way & Start People Transport.

Lees ook

Meer over volume werven?

Op 25 juni 2024 organiseert Werf& het allereerste Blue Collar & Volume Recruitment Event in Nederland. Dit evenement brengt kennis en expertise van vooraanstaande sprekers samen, en presenteert concrete casestudy’s. Ook vind je er innovatieve technologieën om deze uitdagingen aan te pakken. Dus mis het niet!

Blue Collar

 

theMatchBox en Bullhorn werken aan integratie voor betere matching

De nieuwe integratie wil een naadloze ervaring bieden aan gebruikers, waarbij alle voordelen van theMatchBox Automated Matching optimaal worden benut binnen Bullhorn Automation. Dit moet zorgen voor een aanzienlijke verbetering in de matching-ervaring, zonder extra inspanningen van recruiters. Dankzij de geavanceerde AI-engine van theMatchBox wordt zeer precieze matching mogelijk, een cruciale stap voor verdere automatisering, aldus de initiatiefnemers.

Dankzij de geavanceerde AI-engine wordt zeer precieze matching mogelijk.

Gebruikers van Bullhorn Automation kunnen door de nieuwe samenwerking nu genieten van de gecombineerde kracht van beide platformen in één geïntegreerde oplossing. Deze samenwerking onderstreept de gezamenlijke toewijding van theMatchBox en Bullhorn aan kwaliteit en precisie, terwijl gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie behouden blijven, aldus Emiel Heinsbroek (Bullhorn) en Jan Govaerts (theMatchbox).

Voordelen van de integratie

Volgens de beide nieuwe samenwerkingspartners biedt de integratie gebruikers een aantal voordelen:

  1. Nauwkeurigheid: Recruiters ontvangen uiterst precieze leads direct in hun mailbox, waardoor ze geen tijd hoeven te verspillen aan het doorzoeken van honderden profielen. Slechts een handvol kandidaten wordt voorgesteld, die stuk voor stuk perfect aansluiten bij de vereisten van de vacatures.
  2. Efficiëntie: Kandidaten ontvangen automatisch vacatures die bij hun profiel passen, terwijl recruiters een lijst met perfect passende profielen voor hun openstaande functies ontvangen.
  3. Tijdwinst: Minder tijd besteden aan zoeken betekent meer tijd voor de cruciale aspecten van recruitment, zoals het beoordelen van de menselijke match.
  4. Bias-free: theMatchBox maakt gebruik van geavanceerde technologieën en innovatieve A.I., speciaal ontwikkeld om eerlijk en onbevooroordeeld te zijn. Bovendien voldoet de technologie nu al aan alle EU-wetgeving omtrent het gebruik van A.I.

Lees ook

Elizabeth Laurent gaat expansie Mysolution naar Frankrijk leiden

Na een periode van aanzienlijke groei in zowel de Nederlandse als de Duitse markt, markeert de uitbreiding naar Frankrijk een nieuwe mijlpaal in de internationale groeistrategie van Mysolution. De keuze voor Elizabeth Laurent als leider van deze uitbreiding is gebaseerd op haar kennis, netwerk in de sector en ervaring in de opbouw van een marktpositie in de Franse recruitmentmarkt.

Elizabeth Laurent brengt meer dan 14 jaar ervaring in de software-industrie met zich mee en heeft een diepgaand begrip van de Franse recruitmentwereld. Haar taak zal zijn om een team op te bouwen dat Franse staffing-klanten volledig vanuit Frankrijk kan bedienen. ‘Persoonlijke en directe lijnen met klanten zijn altijd de kern geweest van het succes van Mysolution’, aldus Laurent. ‘Onze ambitie is om deze benadering ook in Frankrijk voort te zetten.’

Innovatieve missie

De missie van Mysolution is om bij te dragen aan de groei van haar klanten door middel van innovatieve softwareoplossingen. Deze missie wordt gekenmerkt door een focus op meer kandidaten, meer banen, hogere snelheid en meer conversies – samengevat in hun slogan: ‘A greater job for everyone‘. Elizabeth Laurent ziet de uitbreiding als geweldige kans. ‘Frankrijk is een enorme groeimarkt waar Mysolution al een sterke basis heeft door bekende klanten als iPS Powerful People, ManpowerGroup en Michael Page. Ook Salesforce – het platform waarop onze recruitmentsoftware draait – is hier heel bekend.’

Laurent is optimistisch over de toekomst. ‘Mysolution heeft grenzeloze mogelijkheden in een markt die hunkert naar innovatieve oplossingen vanwege de toenemende flexibilisering van de arbeidsmarkt en de impact van nieuwe technologie.’ Jaap Postma, CEO van Mysolution, is ook enthousiast. ‘De ervaring en kennis van Elizabeth zijn precies wat we nodig hebben om onze Franse klanten te ondersteunen bij hun digitale ambities. Onze combinatie van persoonlijke relaties met klanten en state-of-the-art technische oplossingen is ons geheime recept, en Elizabeth past perfect in deze aanpak.’

Total Talent Management

Mysolution biedt een allesomvattend Total Talent Management-platform voor staffingbureaus, en is onder meer bekend als voorloper met de implementatie van AI-tools zoals ChatGPT. De cloudgebaseerde oplossing, gebouwd op Salesforce, combineert een geavanceerd ATS/CRM met een systeem voor freelance en detacheringsbedrijven voor urenverwerking en facturatie. Het platform is configureerbaar naar de specifieke wensen van organisaties en biedt een volledig geïntegreerd proces van sollicitatie tot facturatie.

Opgericht in 2005, is Mysolution inmiddels een van de marktleiders in Nederland op het gebied van software voor de staffing- en recruitmentmarkt. Met meer dan 200 medewerkers in Nederland, België, Duitsland en Tsjechië, biedt Mysolution SAAS-oplossingen aan meer dan 1.100 organisaties. Met deze uitbreiding naar Frankrijk versterkt Mysolution haar positie als pionier in de recruitmentsoftware-industrie en zet ze een belangrijke stap in haar internationale groeistrategie.

Foto: Willem ter Linden, Elizabeth Laurent en Jaap Postma

Lees ook