GetJobsDone en zusterplatforms overgenomen door Astuto Group

De overname markeert een nieuwe groeifase voor de platforms, die gezamenlijk meer dan 20.000 gebruikers tellen. GetJobsDone werd in 2020 opgericht door Darryl Hopman, (neef) Joost Hopman en Jacky Fakkeldij. Wat begon als een kleinschalig project groeide in korte tijd uit tot een succesvolle reeks platforms die de samenwerking tussen professionals en opdrachtgevers stroomlijnen. Het platform werd in 2021 bekroond als publiekswinnaar van de Sprout 25 onder 25-prijs en stond in 2023 nog in de SaaS Top 100 van MT/Sprout.

‘We hebben altijd gezegd dat we openstonden voor een overname, mits de juiste partij zich zou aandienen.’

Het jaar 2024 bleek een moment van reflectie voor de oprichters. ‘We kwamen erachter dat we fouten hadden gemaakt en beseften dat we terug moesten naar waar we goed in zijn: het verbinden van young professionals via sterke en efficiënte platforms’, aldus Joost Hopman. ‘We hebben altijd gezegd dat we openstonden voor een overname, mits de juiste partij zich zou aandienen. Strategisch investeerder Astuto Group herkent de waarde van wat we hebben opgebouwd en biedt de expertise en middelen om onze platforms verder te laten groeien, zonder dat onze klanten, partners en gebruikers hun vertrouwde ervaring verliezen.’

Blijft betrokken

Na de overname blijft Joost Hopman nog betrokken bij de verschillende labels en zal hij samen met Tom Maarsman en Klaas Kornelis de Boer werken aan verdere uitbreiding en innovatie van het digitale platform dat professionals en opdrachtgevers op een efficiënte en transparante manier met elkaar verbindt, door middel van slimme matching en gebruiksvriendelijke functionaliteiten.

‘We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. Vallen en opstaan.’

Vorig jaar deed Hopman nog ‘een openbare biecht’ als ondernemer. Hij vertelde toen: ‘We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. Vallen en opstaan. Met als dieptepunt afgelopen jaar, waarbij we ons product dusdanig hebben veranderd dat alles wegviel: ons goed lopende platform met zijn vele gebruikers. Mijn compagnons en ik willen hier open over zijn, omdat we andere ondernemers willen behoeden voor dezelfde fout: verveeld raken van je eigen product, dus dan maar obsessief doorontwikkelen. Totdat het product – dat ooit zo goed werkte – opeens niet meer werkt.’

Lees ook

Techniek Nederland en Recruitment Marketeers slaan handen ineen in strijd tegen tekort aan technici

Door het nieuwe partnership met Recruitment Marketeers kunnen leden van branchevereniging Techniek Nederland makkelijker aan nieuw talent komen, zo is de bedoeling. Recruitmentmarketingbureau Recruitment Marketeers maakt de technische vacatures van de leden zichtbaar op social media en op vakmedia. ‘En dat is essentieel’, aldus Frank van Eijk-Willemse, Manager Ledenvoordeelprogramma bij Techniek Nederland. ‘Want de tekorten in de technische sector blijven groeien.’

‘Door het visuele aspect zijn werkzoekenden eerder geneigd te solliciteren.’

Techniek Nederland biedt vaker ledenvoordelen aan, maar dit is de eerste keer dat recruitment daar nu ook onderdeel van uitmaakt. Recruitment Marketeers adverteert uit naam van de leden van Techniek Nederland; het bemiddelen van nieuw personeel doen de leden zelf. Recruitment Marketeers maakt beeldende advertenties van de technische vacatures, die laten zien hoe het is om bij een technisch bedrijf te werken. ‘Door het visuele aspect zijn werkzoekenden eerder geneigd te solliciteren’, aldus Recruitment Marketeers-eigenaar Remko Booghmans.

80% van wat we zien onthouden we

Dat is belangrijk, zegt hij. ‘Door het visuele aspect blijft de vacature beter hangen en brengt het de boodschap beter over, omdat we visuele informatie anders verwerken dan tekstuele informatie. We onthouden 80% van wat we zien, en slechts 20% van wat we lezen. Dit laat zien hoe groot het effect van visuele content is. Daarnaast gebruiken we slimme targetingtechniek om de juiste kandidaten op het goede moment content te laten zien.’

‘Door starters op sociale media levendige vacatures te tonen, vergroten we de kans dat ze solliciteren.’

De advertenties richten zich vooral op starters in de techniek. ‘Veel van hen hebben onlangs de opleiding werktuigbouwkunde afgerond, of volgen een technische BBL-opleiding’, aldus Booghmans. ‘Zij zitten in een fase waarin ze een eerste baan zoeken en zijn dagelijks actief op social media. Door hen daar levendige vacatures te tonen, vergroten we de kans dat ze solliciteren. Gerichte targeting is dus essentieel.’

Grote tekorten

Veel technische bedrijven kampen al jaren met personeelstekort en een krappe arbeidsmarkt. Van deze bedrijven voelt 57% de druk om snel personeel aan te nemen vanwege het aanhoudende tekort, laat onderzoek van Intelligence Group zien. ‘Daarom is het belangrijk dat zij zich onderscheiden van de concurrent met recruitment’, aldus Geert-Jan Waasdorp, Directeur Arbeidsmarkt bij Intelligence Group. ‘Dit kun je effectief doen door vacatures zichtbaar te maken op social media voor latente kandidaten. Zichtbaarheid in vakmedia en op platformen zoals Techniekwerkt helpt ook. Daar zoeken veel potentiële werknemers actief naar een baan.’

‘De branche heeft personeel harder nodig dan ooit.’

Tegelijkertijd laat Intelligence Group-onderzoek zien dat afgestudeerden met een praktische technische opleiding minder vaak benaderd worden door werkgevers. ‘Dit vergroot de schaarste alleen maar’, aldus Waasdorp. Techniek Nederland-leden krijgen dankzij het nieuwe partnership 25% korting op een wervingscampagne bij Recruitment Marketeers. ‘Vooral kleinere bedrijven kunnen hiervan profiteren, omdat zij vaak geen ervaring hebben met recruitment’, verklaart Booghmans. Techniek Nederland wil zo het aantal sollicitaties bij haar leden flink verhogen. ‘Want de branche heeft personeel harder nodig dan ooit’, aldus Van Eijk-Willemse.

Lees ook

Recrubo overgenomen door Carv

Carv groeide in 2024 al meer dan 1.000% met zijn ‘zero admin’-recruitmentplatform. Als een van de inmiddels bekendere spelers op het gebied van toegepaste A.I. voor recruitment, richt het bedrijf zich nu op verdere uitbreiding van zijn AI suite en internationale groei. Met de overname van conversational A.I.-bedrijf Recrubo zet het team een grote stap richting het verwezenlijken van die ambities.

‘A.I. kan tot 90% van de communicatie met zowel nieuwe kandidaten als bestaande talentpools verzorgen.’

‘Recruitment is een continu proces van het screenen en evalueren van kandidaten. Dit proces zit vol taken die recruiters ervan weerhouden te doen waar ze goed in zijn: het leggen van menselijke verbindingen’, zegt Carv-oprichter Matthijs Metzemaekers. ‘Door de conversational AI van Recrubo aan ons platform toe te voegen, ontstaat een geheel nieuw samenwerkingsmodel tussen recruiter en A.I. Administratieve taken kunnen nu worden geautomatiseerd en A.I. kan tot 90% van de communicatie met zowel nieuwe kandidaten als bestaande talentpools verzorgen. En dat schept enorm veel nieuwe mogelijkheden voor recruiters.’

Van G4S tot Carrefour

‘De markt voor recruitmenttechnologie ontwikkelt zich razendsnel, met A.I.-oplossingen die overal opduiken’, vult Carv-medeoprichter Barend Raaff aan. ‘De prestaties van deze tools lijden echter vaak onder de gebrekkige onderlinge integratie van deze tools zowel met elkaar, als met de context waarin een recruiter werkt. Met Carv bieden we nu één pakket aan oplossingen die zijn geïntegreerd in je huidige workflow, zodat de A.I. écht voor recruiters kan werken.’

‘De markt voor recruitment technologie ontwikkelt zich razendsnel.’

Inmiddels bedient Carv een brede groep klanten, variërend van kleine en middelgrote wervingsbureaus, tot enterprise organisaties als Manpower Group, DHL, G4S en Carrefour. Met zijn uitgebreide AI suite stelt Carv bedrijven binnen een brede verscheidenheid aan industrieën en groottes A.I. te implementeren, onafhankelijk van waar ze in stadium van adoptie zitten.

Seamless candidate journey

‘Het creëren van een seamless candidate journey, van eerste contact tot indiensttreding, is al lange tijd een uitdaging voor recruiters’, aldus Niels Tukker, oprichter van Recrubo, een bedrijf dat kandidaatcontact automatiseert via bots op populaire kanalen zoals WhatsApp, sms en voice, en het wervingsproces stroomlijnt door geautomatiseerde screening en CRM-engagement. ‘Door onze conversational AI te combineren met Carv’s zero admin-platform, kunnen we nu het gehele wervingsproces afdekken en A.I. implementeren, daar waar het de meeste impact heeft. Ik ben ontzettend enthousiast over wat er komen gaat.’

Lees ook

Primatch HR Groep viert zijn 25-jarig jubileum

Primatch HR Groep, specialist in slimme recruitmentoplossingen, viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum. Het bedrijf, opgericht door Ronald Leeuwenberg (links op de foto) en Jeroen Bergen, heeft zich in de afgelopen 25 jaar gepositioneerd als pionier in het helpen van bedrijven bij het zélf werven van personeel op een efficiënte en effectieve manier, en is inmiddels een fullservice bureau op het gebied van recruitmentstrategie, Employer Branding én jobmarketing.

Wat begon als een gezamenlijke visie, is in 25 jaar uitgegroeid tot een bekende speler in de recruitmentsector.

Wat begon als een gezamenlijke visie, is uitgegroeid tot een bekende speler in de recruitmentsector, waarbij technologie en strategisch advies hand in hand gaan. Ronald Leeuwenberg en Jeroen Bergen (rechts op de foto), beiden afgestudeerd in Personeelswetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, werken nu al een kwart eeuw samen. Hun gedeelde passie voor het verbeteren van recruitmentprocessen heeft geleid tot de oprichting van Primatch HR Groep en de ontwikkeling van innovatieve oplossingen zoals de recruitmentsoftware TOOL2MATCH waarmee bedrijven efficiënter en effectiever werven.

Partner-formule

Leeuwenberg: ‘Omdat we geloven in ondernemerschap en samenwerking zijn we daarnaast ruim 10 jaar geleden gestart met onze partner-formule. We begeleiden onze partner-ondernemers op alle vlakken waardoor zij zich kunnen richten op de regionale arbeidsmarkt en specifieke doelgroepen van hun klanten. Op dit moment zijn we met 20 ondernemers verspreid over Nederland en België en is het doel om het aantal ondernemers in de komende 3 jaar te verdubbelen.’

‘Momenteel zijn we met 20 ondernemers; het doel is om dit aantal de komende 3 jaar te verdubbelen.’

Met de Primatch HR Groep helpen de twee niet alleen bedrijven bij het verbeteren van hun wervingsprocessen, maar willen ze ook een belangrijke rol spelen in het versterken van de employer branding van die klanten. Door samen te werken aan een krachtige Employer Value Proposition (EVP), kunnen bedrijven zich beter positioneren als aantrekkelijke werkgevers. Het resultaat: een grotere stroom van kwalitatief betere sollicitanten en een sterkere positie op de arbeidsmarkt, aldus Leeuwenberg.

Zoektocht naar talent

‘Het is bijzonder om terug te kijken op een samenwerking van 25 jaar, waarin we met Primatch HR Groep zoveel bedrijven hebben kunnen ondersteunen in hun zoektocht naar talent’, zegt hij. ‘Met onze software TOOL2MATCH, gerichte jobmarketingcampagnes en de ontwikkeling van werkenbij-sites zorgen we voor een betere aansluiting tussen kandidaat en bedrijf, waarbij ons uitgangspunt is dat niemand beter is in het vinden van de juiste medewerker voor een functie dan jijzelf. Met die gedachte hebben we onze werkwijze ook ingericht. En vandaar ook onze pay-off: Together we do the job!’

Ons uitgangspunt is dat niemand beter is in het vinden van de juiste medewerker voor een functie dan jijzelf.’

‘Daarnaast vinden we het belangrijk om ook de regionale arbeidsmarkt te versterken en talent in de regio te behouden’, vult Bergen aan. ‘Een mooi project in opdracht van de Provincie NoordBrabant is het traineeship databased.nu dat nu is opgezet, gericht op AI en data-analyse. Dit traineeship biedt jong talent de mogelijkheid zich te ontwikkelen in deze belangrijke domeinen, met als doel talent in de regio te behouden en te laten groeien.’

Lees ook

Smaakmakers Compagnie neemt Skanna Horeca Uitzendbureau over en breidt uit naar België

Met de overname van Skanna versterkt de Smaakmakers Compagnie haar positie als toonaangevende hospitalitypartner en aantrekkelijke werkgever in de branche. Met een geconsolideerde omzet van bijna 24 miljoen euro, 34 kantoormedewerkers, ruim 1.100 koks, 750 host/hostessen en nu meer dan 1.300 actieve horecamedewerkers is het bedrijf klaar voor elke personele uitdaging.

De Smaakmakers Compagnie heeft ruim 1.100 koks en 750 hostessen beschikbaar.

 Al 25 jaar biedt het Rotterdamse bedrijf Smaakmakers Compagnie hoogwaardige personeelsoplossingen in de vorm van bemiddeling, uitzenden, payrolling en werving & selectie. De organisatie bestaat uit de gespecialiseerde labels:

  • De Witte Brigade – Landelijke bemiddeling van koks en keukenpersoneel.
  • Stella Agency – Hospitality professionals voor premium zakelijke evenementen, beurzen en corporate hospitality en front-office.
  • AENF Hospitality – Flexibel en getraind horecapersoneel voor evenementen, catering en horeca.
  • Zelfstandigwerkendkok.nl – Recruitmentplatform voor het vinden van koks die op zoek zijn naar een vaste baan.
  • Pay-Rules – Loonadministratie en payrolling voor de horecasector.

Taste; a matter of TASTE; van Gogh Museum; museumkwartier; Amsterdam; Cojan van Toor Professional Photography; Oudewater

Overname van Skanna

Met haar hoofdkantoor in Utrecht en sterke aanwezigheid in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht is ook Skanna al 20 jaar een gevestigde naam in de horeca-uitzendbranche. De overname omvat ook de Belgische activiteiten van Skanna, waardoor de Smaakmakers Compagnie nu voor het eerst haar netwerk en expertise ook internationaal uitbreidt.

‘Door de krachtenbundeling vergroten we onze impact en versterken we onze positie.’

Roelant ten Dam, eigenaar van de Smaakmakers Compagnie, ziet dit als een logische stap. ‘Door de krachtenbundeling vergroten we onze impact en versterken we onze positie als kwalitatieve en flexibele hospitalitypartner. Skanna’s sterke reputatie sluit naadloos aan op onze visie. Teven biedt de uitbreiding naar België nieuwe groeikansen.’ Hoewel Skanna onderdeel wordt van de Smaakmakers Compagnie, blijft het zijn eigen merkidentiteit en werkwijze behouden. Voor opdrachtgevers en medewerkers verandert er niets, behalve dat ze profiteren van bredere expertise en ondersteuning.

Lees ook

 

Ook TNO stapt in A.I.-recruitment, met lancering nieuwe spin-off ObjectivEye

Onderzoeksinstituut TNO heeft ObjectivEye opgericht, een spin-off voor het werven en selecteren van medewerkers met behulp van A.I. ObjectivEye gebruikt door TNO gevalideerde A.I. om het wervingsproces van vacaturetekst tot sollicitatiegesprek te ondersteunen. Ook wil het een slag maken in de objectiviteit en efficiëntie van die processen. Volgens TNO leiden traditionele HR-methoden en -processen (te) vaak tot subjectieve beslissingen en bedraagt de doorlooptijd van het vinden van een geschikte kandidaat gemiddeld 42 dagen. ObjectivEye moet een snellere en betere selectie mogelijk maken.

Dit gebeurt dan op basis van vaardigheden van de kandidaat, waarbij zowel A.I. als een HR-medewerker profielen van kandidaten beoordelen. De oplossing leunt op de kennis van TNO op het vlak van data science, ethische A.I. en skills-based hiring. Volgens TNO voldoet de spin-off aan de kernwaarden van de Europese AI Act en bouwt het ‘betrouwbare, mensgerichte A.I.’. Volgens de site van de spin-off zijn er momenteel zo’n 5 mensen bij betrokken.

CompetentNL

Noura El Ouajdi

De onderzoekers werken bovendien mee aan CompetentNL, waarmee een landelijke competentietaal die kan worden geïntegreerd in het platform van ObjectivEye. Volgens Noura El Ouajdi, directeur van ObjectivEye, zijn traditionele wervingsmethoden vaak minder efficiënt en bovendien kostbaar. ‘In Europa vertrekt 40% van de werknemers binnen 6 maanden na hun aanstelling. Een verkeerde benoeming kost bedrijven gemiddeld 29.000 euro.’ Met ObjectivEye kunnen organisaties hun wervingsprocessen volgens haar tot wel 30% sneller maken en de match tussen kandidaat en functie aanzienlijk verbeteren.

Met ObjectivEye zouden organisaties hun wervingsprocessen tot wel 30% sneller moeten kunnen maken.

ObjectivEye wordt nu getest in een aantal sectoren. De TNO-spin-off werkt samen met grote organisaties, waaronder De Nederlandsche Bank, het ministerie van Sociale Zaken en Medisch Spectrum Twente. Ook de Belastingdienst en Rijkswaterstaat overwegen een pilot. TNO gebruikt de tool ook binnen de eigen HR-processen. Marjoleine van der Zwan, Managing Director TNO Health & Work: ‘TNO werkt aan kennis en innovaties voor een toekomstbestendige arbeidsmarkt. Met ObjectivEye brengen we een concreet platform naar de markt dat hieraan direct bijdraagt.’

Lees ook

MrWork neemt Talentir over – inclusief hun automation platform Dripps

Met de overname van Talentir heeft MrWork nu ook een recruitment marketing automation-oplossing in huis die specifiek is gericht op de staffing-industrie, overgenomen. Deze overname stelt MrWork in staat om zijn positie als speler in recruitment marketing automation-technologie verder te versterken en organisaties een nog effectievere manier te bieden om talent te vinden, te betrekken en te converteren. Door de software van Talentir toe te voegen aan het aanbod van MrWork, kunnen recruiters profiteren van geavanceerde A.I.-automatisering en real-time interactie met kandidaten, zo is het idee achter de overname.

Dripps helpt organisaties om 24/7 in contact te staan met potentiële werknemers.

Het marketing automation-product van Talentir, Dripps geheten, heeft zich de afgelopen jaren bewezen als innovatieve speler in de staffing-industrie. Het platform helpt bedrijven via geautomatiseerde conversaties snel en efficiënt met kandidaten te communiceren, waardoor recruitmentprocessen worden versneld, de kandidaatervaring wordt verbeterd en bedrijven in staat zijn om met hun talentpool in het ATS in contact te blijven. Zo helpt Dripps organisaties om 24/7 in contact te staan met potentiële werknemers en sollicitatieprocessen te optimaliseren.

Strategische match voor de toekomst

Talentir kent naast partners als Actonomy, OTYS, Carerix en Recruition ook klanten als Independent Recruiters. Het van oorsprong Utrechtse bedrijf beschikt via Dripps over integraties met toonaangevende ATS-leveranciers, waardoor bedrijven eenvoudig een recruitment marketing automation-systeem is te integreren met een ATS. Dit biedt het Rotterdamse MrWork een sterke basis om nog dieper in te spelen op de behoeften van recruiters en een naadloze integratie met bestaande systemen te garanderen.

‘Naast de voor ons interessante technologie heeft Talentir de afgelopen jaren ook een mooie klantenbase opgebouwd.’

Hierdoor kunnen klanten sneller en efficiënter geschikte kandidaten identificeren en engagen, aldus Mees van Velzen, CEO van MrWork. ‘De toevoeging van Dripps in het ecosysteem van MrWork zorgt voor een naadloze en innovatieve recruitmentervaring. Naast de voor ons interessante technologie heeft Talentir de afgelopen jaren ook een mooie klantenbase opgebouwd in de staffing-industrie. Zo was deze overname voor ons een win-win.”

Lees ook

Jobmatix en Werkzoeken.nl slaan handen ineen

Voor de klanten van Jobmatix betekent de samenwerking met werkzoeken.nl ‘een extra krachtig kanaal om hun vacatures zichtbaar te maken bij de juiste doelgroep. Werkzoeken.nl groeit snel en wordt steeds vaker gebruikt door werkzoekenden in heel Nederland, waardoor het een waardevolle toevoeging is binnen ons programmatic job marketing-platform’, aldus Jobmatix-managing partner Peter Woudenberg (rechts op de foto). ‘Dankzij deze samenwerking kunnen werkgevers hun vacatures campagnes nóg slimmer en gerichter inzetten, zodat ze de juiste kandidaten op het juiste moment bereiken.’

‘Dankzij deze samenwerking kunnen werkgevers hun vacatures campagnes nóg slimmer en gerichter inzetten.’

Ook Bram van de Bunt, eigenaar van Werkzoeken.nl (links op de foto), ziet veel meerwaarde in de nieuwe samenwerking. ‘We kiezen er bewust voor om slechts met een select aantal partners samen te werken. We werken alleen met partijen waarvan we overtuigd zijn dat ze echte meerwaarde bieden voor klanten en de markt. Jobmatix is zo’n partner. Dankzij deze samenwerking kunnen we een versnelling inzetten om bedrijven die op ons platform adverteren nog beter en sneller van kwalitatieve kandidaten te voorzien.’

Testfase voltooid

De technische integratie is afgerond en de testfase voltooid: Werkzoeken.nl, inmiddels het op één na meest gebruikte vacatureplatform van het land, is vanaf nu dus volledig beschikbaar binnen het platform van Jobmatix. ‘En dankzij onze ATS-koppeling worden sollicitaties direct doorgezet, en alle resultaten – inclusief sollicitaties en kosten per sollicitatie – zijn inzichtelijk in ons platform voor optimale sturing. Kortom, een samenwerking waar we trots op zijn en die onze klanten nog meer mogelijkheden biedt om hun jobmarketing te optimaliseren’, aldus Woudenberg over het premium partnership van de twee partijen.

Lees ook

 

Workday en Randstad kondigen nieuwe strategische A.I.-samenwerking aan

Met de nieuwe samenwerking wordt de A.I.-aangedreven Recruiting Agent van Workday gecombineerd met het uitgebreide talentnetwerk van Randstad om recruiters zo direct in contact te kunnen brengen met talent, waardoor werving ‘sneller en efficiënter dan ooit tevoren’ kan verlopen, zo beloven beide partijen in een persbericht. Met de samenwerking willen Randstad en Workday het tijdrovende zoekproces naar talent verkleinen, wat volgens hen beide leidt tot snellere en slimmere wervingsbeslissingen en het verbeteren van bedrijfsresultaten.

De nieuwe combinatie komt volgens Randstad en Workday ‘op een cruciaal moment’.

Dit komt volgens Randstad en Workday bovendien ‘op een cruciaal moment’, omdat 42% van de werkgevers volgens het World Economic Forum Future of Jobs Report verwacht dat de beschikbaarheid van talent zal afnemen tegen 2030. De samenwerking belooft klanten:

  • Toegang tot meer talent: Brengt een enorm netwerk van gekwalificeerde professionals met veelgevraagde vaardigheden binnen handbereik van recruiters.
  • Slimmere matching: A.I. helpt recruiters bij het identificeren van het meest relevante talent dat waarschijnlijk zal solliciteren, waardoor de doorlooptijd korter wordt en het aantal sollicitaties toeneemt.
  • Naadloze integratie: Recruiters hebben direct toegang tot topleads binnen hun bestaande workflow – ‘systeemhoppen’ is niet nodig.
  • Snellere werving, grotere flexibiliteit: Organisaties kunnen snel kritieke functies invullen door zich te richten op toptalent – dit verhoogt de productiviteit, verbetert de ervaring van de kandidaat en verlaagt de aanwervingskosten.

39 markten

De nieuwe A.I.-integratie komt bovenop het nieuws dat bijna een jaar geleden naar buiten kwam over verregaande samenwerking tussen Workday en Randstad, met name op het gebied van Financial Management en Human Capital Management, in alle 39 markten waarin het uitzendbedrijf actief is. De bedrijven kondigden destijds ook al aan van plan te zijn om wederzijdse implementatiemogelijkheden te ontwikkelen om een betere toegang tot tools voor talentmanagement mogelijk te maken. Randstad koos in 2015 voor het eerst voor Workday HCM.

‘Systeemhoppen’ is door de nieuwe combinatie niet meer nodig.

‘Deze uitbreiding van ons partnerschap met Workday zal het beste van de talentcapaciteiten van Randstad combineren met de beste technologische oplossingen van Workday’, zei Randstad-CEO Sander van ‘t Noordende toen. ‘In een wereld waarin talent en vaardigheden schaars zijn, zijn we verheugd om samen te werken met Workday om nieuwe manieren te vinden om klanten te helpen hun uitdagingen op te lossen. Door deze selectie kunnen we ook de efficiëntie en schaalvergroting binnen ons ecosysteem stimuleren, wat een belangrijke pijler is van onze nieuwe partner-for-talent-strategie.’

Lees ook

Sitebouwer PADDAP en recruitmentmarketeers van MrWork slaan handen ineen

PADDAP en MrWork maken samen een nieuwe stap bekend:, een integratie tussen enerzijds het recruitmentsite-framework ‘Talentwave Solution’ van de eerste en anderzijds de volledige Recruitment Marketing Automation (RMA)-software van de tweede. Volgens de twee bedrijven betekent dit voor de klanten: meer conversies, minder anonieme bezoekers, lagere acquisitiekosten en meer kandidaten.

De nieuwe samenwerking moet bijvoorbeeld primaire conversies – sollicitaties – aanvullen met ‘secundaire conversies’.

De nieuwe samenwerking moet bijvoorbeeld primaire conversies – sollicitaties – aanvullen met ‘secundaire conversies’, en introduceert solliciteren en contact via whatsapp, lead magnets of andere laagdrempelige interacties, goed voor gemiddeld 5% extra conversie. Ook maakt het opvolging van sollicitaties eenvoudig,  dankzij slimme automatische communicatieflows waar je leads moeiteloos opvolgt met tools als sms, whatsapp en e-mail. ‘Perfect voor bedrijven met zowel lage als hoge traffic, die meer uit hun recruitmentsite willen halen’, aldus Thijs van den Berg, co-founder van PADDAP (rechts op de foto).

Aantrekken en behoud: perfecte combi

MrWork, bekende naam op het gebied van recruitment marketing automation, helpt organisaties om passief- en actief talent te bereiken, talentpools op te bouwen en te onderhouden om meer sollicitaties te genereren. PADDAP richt zich op het bouwen van slimme en converterende recruitmentsites die naadloos integreren met ATS-systemen. Met het Talentwave Solution framework creëert PADDAP een platform waarmee bedrijven hun (werkgevers)merk een podium geven dat het verdient en toptalent aangetrokken wordt. De integratie met slimme tools zoals die van MrWork zorgt ervoor dat zij maximale waarde uit hun bezoekers halen.

‘Samen bouwen we een gepersonaliseerde journey voor de kandidaat.’

‘Samen bouwen we een gepersonaliseerde journey voor de kandidaat’, aldus Martin de Ruiter, CCO van MrWork. ‘Van eerste kennismaking tot kwalitatieve en laagdrempelige instroom en contactmogelijkheden voor kandidaten.’ Dankzij de integratie van data en tools krijgen werkgevers een compleet beeld van de kandidaatreis, website en -instroom. De inzichten van MrWork zorgen voor een betere grip op het recruitmentproces, terwijl PADDAP’s expertise en technologie helpen om bezoekers te laten landen en navigeren op de carrièresite, zo is de bedoeling.

Naadloze candidate journey

Met deze samenwerking richten MrWork en PADDAP zich op het ondersteunen van werkgevers in het hele traject: van het aantrekken en converteren van talent tot de instroom binnen het ATS. ‘Het delen van data tussen onze systemen maakt het mogelijk om niet alleen te zien hoe kandidaten de organisatie binnenkomen, maar ook wat nodig is om te converteren naar de juiste job op het juiste moment’, aldus Van den Berg. ‘Onze missie is iedere werkgever in Nederland een podium te geven om haar werkgeversmerk tot uiting te laten komen. Zodat je de mensen aanspreekt die bij je passen.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan sollicitanten, maar aan intrinsiek gemotiveerde kandidaten.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan intrinsiek gemotiveerde kandidaten die op zoek zijn naar een duurzame match tussen bedrijf en persoonlijke drijfveren’, vult De Ruiter aan. De samenwerking tussen MrWork en PADDAP markeert volgens hen beiden een belangrijke stap in de ontwikkeling van een complete en toekomstgerichte aanpak voor recruitmentmarketing.

Lees ook

Bluewave stelt met Jeroen Joosten nieuwe operationeel directeur aan

Jeroen Joosten is de eerste medewerker na de dag van de oprichting van Bluewave, en komt net als oprichters John Olsthoorn en Jorrit Brocaar uit de ‘stal’ van Careermaker. Joosten gaf direct zijn vertrouwen aan de twee oprichters door met hen mee te gaan en vanaf daar verder te bouwen aan Bluewave. ‘Dit vertrouwen is de afgelopen 7 jaar alleen maar sterker geworden en de impact van Jeroen Joosten op de ontwikkeling van Bluewave is ontzettend groot geweest in zijn verschillende rollen als consultant, customer succes manager en zijn laatste rol als client director’, aldus Olsthoorn. ‘In zijn nieuwe rol kan hij zijn invloed op de organisaties verder vergroten en ook Bluepeaks naar de volgende fase leiden.’

‘Het is geweldig om te zien hoe beide bedrijven zich hebben ontwikkeld.’

Ook bij de oprichting van Bluepeaks is Jeroen Joosten overigens al aan de zijlijn betrokken geweest. Zelf zegt hij daar het volgende over: ‘In 2018 begon mijn avontuur als eerste medewerker bij Bluewave. En in 2022 heb ik van dichtbij de oprichting van Bluepeaks mogen meemaken. Het is geweldig om te zien hoe beide bedrijven zich hebben ontwikkeld, en ik kijk er enorm naar uit om verder te bouwen aan hun succes.’

De 3 J’s

Oprichters en eigenaren Jorrit Brocaar en John Olsthoorn (rechts op de foto) zijn erg verheugd om samen met Jeroen Joosten het nieuwe directieteam te gaan vormen, dat in de wandelgangen al ‘de 3 J’s’ is gedoopt. Olsthoorn: ‘Jeroens grote kracht is het verbinden van mensen. Zowel richting klanten als het team speelt hij een grote rol. Een echte cultuurdrager. En dat is ongelofelijk belangrijk voor een organisatie. We zijn daarom blij en trots dat we deze stap samen gaan zetten en de toekomst van onze bedrijven met zijn drieën verder vorm gaan geven.’

‘We zijn blij dat we de toekomst van onze bedrijven met zijn drieën verder vorm gaan geven.’

Lees ook

Liplyn IG neemt 3 vacaturesites over van Hanze Media Groep

Hanze Media Groep en Liplyn Information Group maken vandaag bekend dat ze overeenstemming hebben bereikt over de overname van de vacaturebanken Vacant.nlBouwvacatures.nl en Techniekvacaturebank.nl. Met de bundeling van deze twee mediabedrijven moet een sterk en complementair portfolio ontstaan van nieuwswebsites en marktplaatsen, zo is de gedachte achter de overname. Hanze Media Groep, dat al bestaat sinds 1996, gaat nu verder onder de naam Liplyn Recruitment.

De 3 genoemde jobboards behoorden bij de eerste vacaturebanken van Nederland.

De 3 genoemde jobboards behoorden bij de eerste vacaturebanken van Nederland, en begonnen ooit als papieren krant. Nick Devoo, bestuurder van Hanze Media Groep: ‘Ik ben trots op het werk dat is gedaan afgelopen jaren. Er staan meerdere prachtige jobboards, met een sterke naam in de markt, waarmee we hebben ingespeeld op belangrijke niches voor Nederland. Daarmee is een goede basis voor de toekomst neergezet. Ik ben ervan overtuigd dat Vacant.nl en de overige vacaturebanken, als onderdeel van Liplyn IG, hun groeiambities volledig gaan waarmaken.’

‘Logische stap’

Luke Liplijn, CEO Liplyn IG: ‘Ik ben heel blij met de overname van deze mooie titels. Dit is een belangrijke versterking van ons als media- en informatiebedrijf. Er zijn afgelopen 20 jaar enorm veel data verzameld en er is een goede naam neergezet door de Hanze Media Groep. We kunnen dit met onze ervaring in media, data en A.I. maximaal benutten. We zien dat er veel te winnen is het matchingsproces tussen werkzoekende en werkgever met branchespecifieke focus. Liplyn IG heeft zelf haar wortels als media- en informatiebedrijf in de vastgoedbranche, de vacaturebank uitbreiden met Vastgoedvacatures.nl is dan ook een logische stap voor ons.

‘De bestaande vacaturesectie op Drimble.nl breiden we nu uit met de vacatures van Hanze Media Groep.’

‘Naast de inzet op een soepelere onboarding van werkzoekenden en werkgevers zijn we al gestart met de integratie van Drimble.nl‘, vervolgt Liplijn. ‘Met dit platform bereiken we zo’n 3 miljoen Nederlanders per jaar. De bestaande vacaturesectie op Drimble.nl breiden we nu uit met de vacatures van Hanze Media Groep. Dit is een directe win voor werkgevers omdat we hiermee de zichtbaarheid en het verkeer naar de geplaatste vacatures een boost geven. Last but not least, de informatiebeveiliging en privacy is voor ons van cruciaal belang. Alle vacaturebanken zijn sinds de overname gehouden aan de ISO 27001.’

Lees ook