Hoe Hoppenbrouwers in zijn nieuwe campagne werk van het leven maakt

Niemand kan zonder techniek. Maar waar vind je de vakmensen die zulke techniek kunnen vormgeven? Mensen die werk kunnen maken van schoon drinkwater? Of van duurzame oplossingen? Daarom gaat technisch dienstverlener Hoppenbrouwers in een nieuwe employer branding-campagne op zoek naar mensen die ‘werk willen maken van het leven’.

De campagnevideo, die nog wordt doorvertaald naar video en print, en online en offline communicatie, is het eerste product dat bureau SuperRebel voor de dienstverlener uit het Brabantse Udenhout mocht maken. De video is geproduceerd door Meraki Content Agency, een bureau dat al eerder werk voor Hoppenbrouwers maakte. De campagne is begin deze week van start gegaan rondom alle 20 Hoppenbrouwers-vestigingen in het land, en wordt nu uitgerold naar andere media en zal straks ook bijvoorbeeld te zien zijn op de bouwborden op locaties waar Hoppenbrouwers werkt.

Vakmensen centraal

In de campagne zijn de vakmensen ‘in de schijnwerper’ gezet. Logisch, aldus Teamlead Employer Branding, Marketing & Communicatie Linsey Thielen. ‘Dat zijn immers de mensen die ervoor zorgen dat het leven veiliger, comfortabeler en duurzamer wordt. Niemand kan zonder techniek leven, en wij kunnen niet zonder vakmensen die eraan werken.’ Vandaar ook het thema ‘We maken werk van het leven‘, vertelt Thielen, die in een recente podcast ook al het belang van employer branding in een krappe arbeidsmarkt benadrukte.

De ‘we’ in de campagne is bewust gekozen, vult Gabriela Nouws, art director bij SuperRebel, aan. ‘Omdat Hoppenbrouwers bij uitstek een merk is wat het teamgevoel belangrijk vindt. Het beste werk maak je samen en niemand kan het alleen. Dat is waar Hoppenbrouwers in gelooft.’ De zin ‘We maken werk van het leven’ krijgt volgens haar in ‘diepere lagen in de campagne’ meer kracht door te laten wat Hoppenbrouwers als werkgever uniek maakt. ‘Zo maken ze ook werk van een topteam om in te werken, van een vast team om in te werken, van samen successen vieren en van jouw opleiding.’

‘De “we” in de campagne is bewust gekozen, omdat Hoppenbrouwers het teamgevoel belangrijk vindt.’

De snelgroeiende allround technisch dienstverlener timmert sowieso aan de weg met zijn employer branding. Voor de vorige campagne-inspanningen, die gemaakt werden in samenwerking met digital marketingbureau Fingerspitz won het min of meer recent nog een prestigieuze Effective Digital Marketing Award. Die campagne, gericht op het invullen van meer dan 700 vacatures in een zeer krappe arbeidsmarkt voor technisch personeel, werd door de jury erkend vanwege de doordachte social-media-strategie en indrukwekkende resultaten.

600 nieuwe medewerkers in 1 jaar

Ook op andere manieren weet het bedrijf als werkgever op te vallen. Zo werd Hoppenbrouwers vorige maand ook – voor de derde maal op rij – bekroond als Top Employer, met een nog hogere score dan de jaren ervoor. De dienstverlener wist daarnaast in 2023 een groei in medewerkers te realiseren van 12%. Er stroomden bijna 600 nieuwe collega’s in, op een totaal van momenteel zo’n 1.800.

Interne mobiliteit speelt daarbij een cruciale rol, aldus hoofd HR Ellen Vermeer. ‘Wij bekijken per sollicitant wat de mogelijkheden zijn. Wie solliciteert op een functie en daar misschien niet de beste match voor is, kan bij ons alsnog rekenen op de intentie om verder te zoeken binnen de organisatie. We kijken naar talent, ambitie en vaardigheden om te bepalen welke functie het beste bij de sollicitant past. Ons streven is om medewerkers een passend traject aan te bieden, inclusief coaching, opleiding en learning-on-the-job.’

Open Dagen

Opvallend aan de werkenbij-site is bijvoorbeeld dat niet meteen een cv gevraagd wordt, maar ook de mogelijkheid wordt geboden eerst gewoon een kopje koffie te komen drinken. Ook kun je als sollicitant zelf aangeven hoe je wil dat Hoppenbrouwers je eventueel benadert: via de telefoon, via whatsapp, of via een mailtje. Verder zijn de jaarlijkse Open dagen ook belangrijk voor het wervingssucces van het bedrijf. Op zaterdag 16 maart staat er weer eentje gepland, en is iedereen tussen 10 en 14 uur welkom om weer eens een kijkje te nemen, bij nagenoeg alle vestigingen.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Employee branding van een Museum (inzending NEMO Science Museum)

Bij NEMO Science Museum hebben we het afgelopen jaar niet alleen ons best gedaan om vooruit te blijven in wetenschap en technologie, maar hebben we ook intern gekeken naar wie we zijn als werkgever en hoe onze medewerkers zich voelen bij ons. We hebben een kort filmpje gemaakt dat dit alles mooi laat zien! Elk detail in het filmpje is met zorg met de hand gemaakt, een mooie combinatie van wetenschap, technologie en menselijke creativiteit.

Het is echt een belevenis op zich. Het vat perfect samen hoe het unieke gevoel van verbondenheid en enthousiasme bij NEMO is. Met wat innovatieve visuele storytelling nemen we je mee in de warme sfeer die ons museum zo speciaal maakt. Wat ons echt anders maakt, is onze aandacht voor elk individu. In plaats van grote verhalen vertellen, hebben we gekozen voor een eerlijke weergave van hoe onze medewerkers zich voelen. Dit filmpje is dus echt wie we zijn en waar we voor staan.

Wat was de impact van de case?

De case had een diepgaande impact. Het versterkte het merkimago van NEMO als werkgever, bevorderde interne betrokkenheid en creëerde een groter draagvlak. Het filmpje gaf een bredere kijk op NEMO. Creatief gezien versterkte het de reputatie en diende als voorbeeld in de sector. Dit initiatief leidde tot verdere ontwikkelingen zoals een nieuwe werkenbij-site en een bijgewerkt medewerkershandboek, wat het voortdurende streven van NEMO onderstreept: dat kinderen hun nieuwsgierigheid kunnen ontdekken en wij als volwassenen/collega’s onze nieuwsgierigheid nooit vergeten!

Dat kinderen hun nieuwsgierigheid kunnen ontdekken en wij als volwassenen/collega’s onze nieuwsgierigheid nooit vergeten…

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Vanwege de innovatieve en creatieve aanpak van employer branding en interne communicatie. Het resulteerde niet alleen in een boeiend filmpje, maar versterkte ook de interne cultuur, vergrootte de betrokkenheid van medewerkers en versterkte het merkimago van NEMO Science Museum als werkgever. Tevens bevorderde dit initiatief de teamspirit en samenwerking, terwijl het de creatieve reputatie van NEMO versterkte. Het diende als basis voor verdere ontwikkelingen, zoals de lancering van een nieuwe werkenbij-site en het bijwerken van het medewerkershandboek, wat ons voortdurende streven naar het prikkelen van nieuwsgierigheid onderstreept.

Credits case

Intern waren medewerkers van verschillende afdelingen betrokken, waaronder het HR-team voor employee branding, marketing- en communicatieteams voor het ontwikkelen van het filmpje, en medewerkers die werden geïnterviewd voor het vastleggen van hun ervaringen. Extern: Thijs Mosterman & Mals Media.

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

 

Lees ook

360 graden multichannel-campagne (inzending Amstelring)

De nieuwe, frisse campagne van Amstelring is een goed voorbeeld van een vernieuwende aanpak binnen de branche van ouderenzorg. Waar alle andere organisaties adverteren met werknemers in de campagne, spelen in deze campagne de ouderen de hoofdrol. De menselijke behoeftes en eigenschappen worden vertaald in menselijke criteria die we stellen aan potentiële kandidaten, dus geen functievereisten of standaard vakgerelateerde eisen.

‘Alleen mensenmensen zien het mooie en leuke in ouderen.’

De campagne straalt het lef van Amstelring uit en laat op een luchtige manier, met een sympathieke knipoog zien waar Amstelring voor staat en welke sfeer kandidaten hier kunnen verwachten. Alles draait om de ouderen en om dat waar te kunnen maken werken er bij Amstelring mensenmensen. Want alleen mensenmensen zien het mooie en leuke in ouderen en kunnen daardoor verzorging bieden die verder gaat dan alleen het werk.

Wat was de impact van de case?

Ouderenorganisatie Amstelring durft echt te investeren in recruitment en het werkgeversmerk. Met resultaat! In 2023 koos deze werkgever vol overtuiging voor een langetermijnsamenwerking met bureau RRAARR, dat de visie en missie feilloos heeft vertaald naar een multichannel campagnevoorstel. Waar Amstelring achter de schermen voor een basis zorgt die hen sinds 2023 kwantitatief ruim voldoende personeel oplevert (!), zorgt de ontwikkeling van het merk voor een kwalitatieve toename van sollicitanten en een explosieve groei van trots en ambassadeurschap onder de Amstelringers zelf. De werkgever zet in haar strategie behoud voor werven en dat vertaalt zich door in de uitingen die ‘werken bij Amstelring’ zowel extern als intern op de kaart zetten.

We hebben elkaar nodig om het werken in deze sector aantrekkelijk te maken en te houden.

Naast dat nieuwe collega’s aangeven dat de campagne medebepalend is in hun keuze voor Amstelring, zijn de sollicitaties met 150 per maand gestegen en zijn we bovenal erg trots op de grote hoeveelheid complimenten van collega-organisaties. Elkaar inspireren is hierbij van groot belang. We hebben elkaar nodig om het werken in deze sector aantrekkelijk te maken en te houden. Behoud van medewerkers voor je eigen organisatie én behoud van medewerkers in de sector zijn in ieders belang.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De vooruitstrevende campagne vat perfect samen in welke transitie Amstelring zit als werkgever – en als sector. Denk bijvoorbeeld aan het competentiegericht werven en werken, de nodige groei van vacatures voor mensen zonder zorgdiploma, de technologische transitie en laagdrempeligheid in contact. Het blijft voor de branche vrij lastig om hier een gezicht naar buiten aan te geven. Want, kunnen we het intern wel waarmaken?

‘Mensenmensen gaan door alle generaties heen en hoeven echt niet perfect te zijn.’

RRAARR lost dit op met een boodschap vol menselijkheid en humor. De mens voorop geeft zowel sollicitanten als medewerkers een goed gevoel, een gevoel van vertrouwen. Mensenmensen gaan door alle generaties heen en hoeven echt niet perfect te zijn. Dat verwachten wij ook niet.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Amstelring – Fleur Weisbard, Interim projectleider werving/EX
  • Bureau RRAARR – Allard Jaspars, Rens de Groot
  • Soda Films – Coen van Berkel, Julia Oosterhoff
  • ZIGT mediabureau – Rogier van den Hoed, Marcella de Graaf-Van Velzen

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Lees ook

 

Hoe Lok installaties de volgende generatie al jong wil laten kennismaken met techniek

Als het gaat om mensen werven voor de techniek, dan kun je er eigenlijk niet vroeg genoeg bij zijn. Dat lijkt het basisidee van de nieuwe wervingscampagne  ‘Installatietechniek voor de volgende generatie‘, waarmee familiebedrijf Lok Installaties zich aan de arbeidsmarkt presenteert. ‘Wij geloven dat de beste manier om onze passie voor innovatie en ons vakmanschap te tonen, is door de mensen te laten zien die het hart vormen van ons bedrijf – onze collega’s en hun gezinnen’, aldus marketingverantwoordelijke Mari Blanken.

‘We bouwen niet alleen installaties, we bouwen een betere toekomst.’

Precies dat is dus de reden dat in de campagne volgens haar ‘de echte sterren van Lok Installaties schitteren’, dus niet alleen de medewerkers, maar vooral ook: hun kinderen. ‘De reeks foto’s die we hebben gemaakt brengt vakmanschap in beeld, maar gaat ook vooral om innovatie en de toekomstige generaties. De boodschap is volgens mij duidelijk: bij Lok Installaties bouwen we niet alleen installaties, we bouwen een betere toekomst en daar hebben we goede mensen voor nodig.’

E- en W-installaties

Lok Installaties is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis van ruim 100 jaar, en heeft vestigingen in Bodegraven en Amersfoort, waar in totaal meer dan 110 medewerkers actief zijn. Het bedrijf staat onder meer bekend om zijn uitgebreide expertise in zogeheten E- en W-installaties, waarbij het bedrijf alles verzorgt van ontwerp tot uitvoering en van nazorg tot onderhoud. Als Erkend Leerbedrijf begeleidt Lok Installaties ook studenten met een veilige werkplek en professionele begeleiding door ervaren leermeesters.

‘Door onze eigen kinderen te betrekken bij de campagne, laten we zien dat wat we vandaag bouwen, de wereld is waar zij in opgroeien.’

De nieuwe campagne onderstreept volgens Blanken ook ‘hoe belangrijk de toekomst is en het belang van het overdragen van kennis en vakmanschap aan de volgende generaties. Door onze eigen kinderen en personeel te betrekken bij de campagne, laten we zien dat wat we vandaag bouwen, de wereld is waar zij in opgroeien. Dit benadrukt niet alleen onze inzet voor duurzaamheid en innovatie maar toont ook de kern van wie we zijn: een goed team dat niet alleen aan vandaag denkt, maar ook aan morgen’, aldus Blanken.

Doordacht

De campagne, opgezet door creatief bureau Doordacht uit Bodegraven, zal eerst zichtbaar zijn in de regio Amersfoort, zowel online als via traditionele media, inclusief borden langs de weg en advertenties in regionale kranten. Lok Installaties hoopt met de campagne vooral gepassioneerde monteurs, installateurs, BIM-modelleurs, werkvoorbereiders, loodgieters en tekenaars die aan te spreken. Er is ook een nieuwe werkenbij-site actief, met meer informatie over de openstaande vacatures.

Het is overigens niet de eerste keer dat het Bodegravense bedrijf zijn toevlucht tot het eigen kroost neemt om kandidaten aan te trekken. In 2022 trok het ook al de aandacht met een (soortgelijke) online en offline campagne, toen onder de noemer ‘Ook op zoek naar werk met toekomst?‘, vooral ook omdat toen pas recent de vestiging in Amersfoort was opengegaan. De nieuwe campagne, met een nieuwe reeks foto’s, bouwt daar dus min of meer op voort.

Lees ook

TikTok Employer Branding campagne (inzending Vermaat Groep)

Welkom bij Vermaat‘s TikTok-campagne: Let’s make it yours, waar we jou uitnodigen om deel te nemen aan een sprankelende culinaire reis! Speciaal ontworpen voor vier belangrijke doelgroepen – bijbaners, keukenbrigade, managers en horecamedewerkers – met een knipoog naar ons servicekantoor.

Waarom meedoen?

Creatieve Banen: Voor bijbaners bieden we meer dan alleen een baan; het is een avontuur in gastvrijheid en creativiteit.
Keukenpassie: Aandacht keukenbrigade! Ontdek nieuwe recepten, kooktechnieken en deel jouw passie voor koken met onze community.
Leiderschap en Ontwikkeling: Managers, leer van de besten in de branche, ontwikkel leiderschapsvaardigheden en deel jouw successen met anderen.
Frontline Heldendom: Voor onze horecamedewerkers; jouw glimlach is onze kracht! Laat ons zien hoe jij bijdraagt aan de gastervaring.

@werkenbijvermaat

POV: het is heel druk en iemand wilt heeel graag bij je bestellen!🫡 #voorjou #foryou #werkenbijvermaat #letsmakeityours

♬ origineel geluid – Werken bij Vermaat – Werken bij Vermaat

Wat maakt ons uniek?

Innovatieve cultuur: We omarmen TikTok als ons podium voor creativiteit, innovatie en samenwerking.
Inclusiviteit en diversiteit: Onze campagne viert de diversiteit binnen ons team en verwelkomt iedereen om deel uit te maken van onze familie.
Inspiratie en plezier: Vermaat’s TikTok Sensatie gaat niet alleen over werk; het is een bron van inspiratie, plezier en gemeenschap.

Wat was de impact van de case?

Meer connectie met de operatie op verschillende levels waarbij er een echt kijkje in al onze keukens werd gegevens. Inclusief meer draagkracht vanuit de collega’s welke enthousiast mee deden. De conversie en zichtbaarheid werd verhoogd en steeds meer mensen kregen inzicht in wie wij als bedrijf zijn en waar we voor staan met meer dan 500 locaties.

@werkenbijvermaat Herkenbaar of niet? 😲 #werkenbijvermaat #fyp #stachutrecht #werkenindehoreca ♬ origineel geluid – Werken bij Vermaat

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

TikTok is het nieuwe Instagram met hogere bezoekuren en de grootste groei van de afgelopen jaren. Dit is het nieuwe platform voor content/campagnes. Een mooi employer branding-tool wat multi inzetbaar is voor andere social kanalen. Als een van de weinige partijen van dit moment hebben wij dit niet als kanaal gebruikt voor kennismaking met onze bedrijven voor de consument, maar als inzichtenkanaal voor mogelijke collega’s.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Recruitment marketeer: Linda van Winkoop (toentertijd werkzaam bij Vermaat nu op interim basis via Yobz)
  • Bureau: Just Another Media Company

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

 

Lees ook

Over de recruitment-podcast die zelfs het Jeugdjournaal haalde

De zoekterm ‘Jeugdjournaal‘ levert op deze hele site maar één hit op. En dat ging toen over een voormalig presentatrice van het programma. Dus we kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat we hier met een primeur van doen hebben: een wervingscampagne die ook de jongste kijkers op prime time weet te bereiken. Het gaat dan ook niet om zomaar een campagne, maar om het verhaal van de 9-jarige Wessel, die als een van de eersten ter wereld via een bijzondere operatie een stalen veer in zijn rug kreeg, in de hoop dat zijn rug weer recht zou groeien.

De podcast die eerst van dat verhaal gemaakt werd, is onderdeel van de nieuwe 5-delige podcastserie van het UMC Utrecht, getiteld Operatie Geslaagd. Deze podcast neemt luisteraars mee achter de deuren van operatiekamer 11 van het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ), waar allerlei verhalen samen komen. Zoals dat van Wessel, die vanwege de spierziekte SMA grotendeels rolstoelgebonden is. En doordat hij in een rolstoel zit, is de verkromming van zijn wervelkolom ontstaan en zijn organen gaan verschuiven en verzakken. Een scoliose-operatie móet dus gebeuren. Maar gelukkig hebben professor Moyo Kruyt en zijn collega René Castelein in het UMC Utrecht een innovatieve manier bedacht om dit uit te voeren…

De zeer schaarse OK-assistent 

In de podcastserie volgen we steeds zo’n mogelijk baanbrekende operatie. Van spannende voorbereiding tot de operatie zelf. Daarbij volgen we als luisteraar ook steeds de OK-assistent van dienst, de 25-jarige Demi van Vliet. Zij heeft een essentiële rol tijdens de operatie aan de zijde van de chirurg. ‘Het is een voorrecht om deel uit te maken van het team dat levens verandert en redt. Elke dag is anders, en dat houdt het interessant en uitdagend’, zegt ze onder meer over haar beroep.

‘Met deze branded podcast willen wij primair nieuwe medewerkers aantrekken, maar ook onszelf profileren als innovatieve werkgever.’

OK-assistent is een zeer schaars beroep. Nederland telt slechts 5.450 operatieassistenten, van wie slechts 10% actief op zoek is naar een (andere) baan. Daarom halen veel ziekenhuizen alles uit de kast om hen te werven. ‘Voor het werven van deze schaarse OK-assistenten hebben wij, afdeling Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie in het UMC Utrecht, deze podcast gemaakt’, vertelt Adviseur Recruitment (én mantelzorger) Josefine Calma. ‘Met deze branded podcast als wervingstool willen wij primair nieuwe medewerkers aantrekken, maar ook onszelf profileren als innovatieve werkgever.’

Uniek kijkje in de keuken

Waarom ze het zo doen? ‘De inhoud van het vak van de OK-assistent is voor veel mensen onbekend terrein’, zegt Calma. ‘Wij wilden echt laten zien, of beter gezegd: laten horen, wat het inhoudt. En omdat de OK-deuren meestal gesloten zijn voor de buitenwereld, leek ons een podcast een mooi middel om dit te doen. Je geeft hiermee een uniek kijkje in de keuken.’

Professor Kruyt in de operatiekamer

‘Omdat de OK-deuren meestal gesloten zijn voor de buitenwereld, leek een podcast een mooi middel.’

In het UMC Utrecht zijn de operaties gemiddeld behoorlijk complex, en speelt onderzoek en innovatie een belangrijke rol, vult ze aan. ‘Dit samen was voor ons de reden dat we dit middel hebben gekozen. Video maakt te veel impact in een ziekenhuisomgeving. Een podcast is een laagdrempelige manier om content te maken en een boodschap over te brengen. Voor de maker, want je staat niet in de weg. Voor het patiëntje en de ouders die enigszins privacy genieten en voor het zorgpersoneel die gewoon hun belangrijk werk kunnen blijven doen, zonder gestoord te worden. Voor de gebruiker is een podcast weer handig te consumeren op momenten dat het hem of haar uitkomt.’

5 vacatures

Calma vertelt dat er op dit moment 5 vacatures voor OK-assistenten uitstaan, ‘voor zowel het WKZ als het UMC Utrecht.  Dit zijn doorlopende vacatures. Oftewel: we hebben meer fte’s nodig dan de vacatures zelf.’

OK-assistent Demi van Vliet

De podcast is de laatste weken breed bekend gemaakt, vertelt ze ook. Niet alleen in het Jeugdjournaal dus, maar ook verschillende dagbladen hebben het verhaal gebracht. ‘En we hebben uiteraard onze eigen online kanalen gebruikt voor de distributie van de podcast. We hebben in het ziekenhuis 12.000 collega’s, en hebben veel communicatie-uitingen gedaan: social media, nieuwsbrieven, ons eigen intranet. En we zijn deze week gestart met een campagne. Kortom: je kunt niet om ons heen!

‘We staan in de categorie Gezondheid en Fitness nu op de derde plaats.’

Ook de podcast-apps hebben de podcast inmiddels opgemerkt. ‘We staan al een tijdje als ‘uitgelicht’ vermeld, en staan in de categorie Gezondheid en Fitness nu zelfs op de derde plaats.’

Niet de eerste, niet de laatste

Het is zeker niet de laatste podcastserie in de wereld van recruitment, en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn. De AIVD boekte er al succes mee, net als De Nederlandsche Bank met zijn DNB Talks, en ook de Rijksoverheid wist vorig jaar de aandacht ermee op zich gericht. Het Korps Commandotroepen maakte eerder ook een veelbeluisterde serie. Verzekeraar Achmea voegde zich recent in dat rijtje best practices, met de lancering van de podcast 180 Graden. De luisterervaring blijkt met andere woorden een mooie manier om als werkgever potentiële sollicitanten (en andere belangstellenden) een kijkje in de keuken te geven.

Enkele bekende buitenlandse voorbeelden:

Kosten/baten?

Over het totale effect van al die inspanningen is overigens nog weinig bekend. In-podcast-advertising kost zo’n 50 euro per duizend luisteraars, de productiekosten van een enkele podcast-aflevering zijn al gauw zo’n 5.000 euro. Zeker verhalende podcasts zijn al snel duurder dan interview-podcasts. Maar of tegenover die investeringen ook voldoende opbrengsten staan, is nog onderwerp van veel onderzoek.

Wel hebben podcasts doorgaans ook een belangrijk intern effect (zoals de serie van Philips, die tot 2021 liep). En – ook niet onbelangrijk – ze zijn natuurlijk ook meestal heel leuk om te maken. En, zoals in het geval van het UMC Utrecht: ze vertellen vaak ook gewoon nog eens een mooi maatschappelijk verhaal. Een verhaal dat het verdient om verteld te worden. Tot aan het Jeugdjournaal aan toe.

Lees ook

Waarom het MUMC+ voor zijn nieuwe campagne de racebaan opzocht

De combinatie lijkt op het eerste gezicht misschien wat vergezocht. Enerzijds de serieuze medisch specialisten, artsen en andere medewerkers van de Spoedeisende Hulp van het Maastrichtse MUMC+, anderzijds de snelheidsduivels van Circuit Zolder. Maar volgens Maarten Vodeb, concept strateeg bij het eveneens in de Limburgse hoofdstad gevestigde Morres Company, zijn er toch raakpunten in overvloed. Denk aan de dynamiek, en de essentie van samenwerking die je zowel op een circuit als in een ziekenhuis hebt.

Dus toen het MUMC+ bij Vodeb aanklopte voor een nieuwe campagne, pitchte hij met succes dit idee, en hesen tal van MUMC+-medewerkers zich uiteindelijk in een racepak om zich op het circuit op de foto te laten zetten, en tegelijk hun verhaal te vertellen over waarom ze zo graag bij het academisch ziekenhuis werken. ‘We hebben het eerder ontwikkelde ‘ik ga voor’-concept doorvertaald naar ‘Wij gaan voor dynamiek’, waarbij we werken op de Spoedeisende Hulp laten zien als topsport. De feilloze samenwerking binnen het team staat, met de meest acute en uitdagende ziektebeelden. Het draait op de Spoedeisende Hulp om ultieme precisie, actie, dynamiek en onvoorspelbaarheid’, aldus Vodeb. Net zoals bij een pitstop op het circuit dus.

Origineel concept

De opdracht van het ziekenhuis voor het creatieve bureau (dat ook vestigingen in Nijmegen en Eindhoven heeft) was om met een ‘origineel concept’ te komen, dat ‘past bij het sterke werkgeversmerk van het MUMC+’. De fotoshoot op Circuit Zolder, gemaakt in het najaar van 2023, voldoet zeker aan die eis, aldus Vodeb.

In de video en foto’s voor de campagne is te zien hoe het team van de Spoedeisende Hulp samenwerkt, net zoals een pitcrew bij een race. Vodeb: ‘Zodra de raceauto de pitstop inschiet, staat iedereen klaar. Iedereen weet precies wat hij of zij moet doen. Zo werkt het natuurlijk ook op de Spoedeisende Hulp. Het team staat altijd klaar voor wat er komen gaat, klaar om elkaar te helpen. Ze vertrouwen op elkaar en binnen een paar seconden hebben ze de situatie het hoofd geboden en samen iets geweldigs voor elkaar gekregen. Daarna lopen ze weg, tevreden en klaar voor de volgende uitdaging. De nadruk in de video ligt op de dynamiek en hoe goed ze samenwerken, net als een topteam bij een race.’

Voor de foto’s en video werd samengewerkt met ERA Racing School van oud-coureur Xavier Maassen. De betrokken auto is een volledig elektrische Mitsu-bachi F110E. De filmopnames werden gemaakt door Upendi Film & Motion Graphics en de fotografie was in handen van Wouter Roosenboom.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Waarom DNB in zijn nieuwe campagne een half gouden kopje koffie centraal zet

Heel toepasselijk. De lancering van de nieuwe campagne van De Nederlandsche Bank (DNB) ging gepaard met een heuse koffiekar met daarbovenop een reusachtige kop koffie. De bijgaande vraag: ‘Hoe houden we een kopje koffie betaalbaar voor ons allemaal?’ Het half gouden kopje koffie staat overigens niet alleen symbool voor de vraag hoe de inflatie te beteugelen, een van de kernthema’s waar ze zich bij DNB mee bezighouden.

De koffie staat niet alleen symbool voor inflatie beteugelen, maar moet ook kandidaten verwelkomen.

Het is namelijk ook een uitnodiging om eens koffie te komen drinken bij de bank der banken, aldus recruiter en specialist arbeidsmarktcommunicatie Annelotte Holtackers. ‘We organiseren regelmatig events en geven colleges over financiële onderwerpen. Aan het einde van het jaar keren we terug naar ons gerenoveerde kantoor op Frederiksplein, in het centrum van Amsterdam. Ook daar zetten we de deuren open voor belangstellenden. De koffie staat klaar!’

Jouw inzicht

De nieuwe campagne van DNB, ontwikkeld samen met SteamTalmark, heeft als thema meegekregen: ‘Jouw inzicht is voor iedereen van waarde’. Naast het veranderende kopje koffie als symbool voor inflatie, zijn er ook beelden van bijvoorbeeld een bankpas aan een hengel (als symbool voor AI-phishing), een geldboom (als symbool voor duurzaamheid en klimaat) en een wasmachine vol bankbiljetten (als metafoor voor witwassen).

‘Tijdens de economieles op school leert iedereen dat DNB de goudvoorraad bewaakt. Maar we doen veel meer.’

Allemaal ‘actuele thema’s waar iedereen wel een mening over heeft’, aldus Holtackers. ‘Tijdens de economieles op school leert iedereen dat DNB de goudvoorraad bewaakt. Maar we doen veel meer. DNB staat voor financiële stabiliteit, draagt bij aan duurzame welvaart en houdt onder andere toezicht op banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Toch geeft dat veel mensen nog steeds te weinig inzicht in het werk dat we doen. En weet men niet dat veel van ons werk maatschappelijke impact heeft. Daarom willen we met deze campagne duidelijk maken dat ons werk vaak direct van invloed is op onze maatschappij en zo een bredere doelgroep aanspreken.’

De Slimste Mens

DNB is er trots op al sinds 2012 een zogeheten Top Employer te zijn. ‘We zijn bovendien gestegen naar de zevende plek in de Nederlandse ranking en voldoen aan alle randvoorwaarden om een aantrekkelijke werkgever te zijn’, legt HR-manager Jeroen Fleddérus uit. ‘We hebben goede arbeidsvoorwaarden, talentontwikkelingsprogramma’s voor elke doelgroep en aandacht voor welzijn. Je kunt bij ons hybride werken, vier dagen werken of een sabbatical nemen. We hebben duurzaamheid, diversiteit en inclusie hoog in het vaandel staan. Ook hebben we een eigen academie waar we het leren stimuleren en een sportschool om de vitaliteit van onze medewerkers te bevorderen. We hebben dus veel te bieden. Maar we merken dat mensen ons eerst beter moeten leren kennen voordat ze de stap naar DNB maken.’

Op de vraag ‘Wat weet u over De Nederlandsche Bank?‘ volgde een dubbele pas.

En aan de nieuwe campagne dus om daaraan bij te dragen. Want dat dit nog best nodig is, bleek recent nog tijdens een uitzending van De Slimste Mens. Op de vraag ‘Wat weet u over De Nederlandsche Bank?‘ volgden veel foute gokjes, nog veel meer uh’s, en een dubbele pas voordat er ook maar één goed antwoord gegeven was. ‘Dus hebben we nog wel wat te doen’, aldus Fleddérus, met veel gevoel voor understatement.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoe de LVNL de technische kracht achter luchtvaart in beeld bracht

Drukke tijden weer als het gaat om werving in de luchtvaartbranche. KLM Catering Services heeft net deze week een uitgebreide campagne gestart (samen met BRANDMANNEN) voor chauffeurs en productiemedewerkers. De campagne van de Schiphol Group zelf kreeg hier vorige maand ook al aandacht. Maar nu staan we even stil bij een andere grote speler in de luchtvaart, de LVNL, oftewel: de Luchtverkeersleiding Nederland. Hun campagne rondom ‘de kracht van luchtvaart’ kreeg hier weliswaar al eerder de spotlights, maar kreeg recent een interessant vervolg, met een campagne, die vooral gericht is op technici.

Luchtvaart speelt zich namelijk niet alleen af ‘in de wolken’, maar net zo goed ook op de grond, aldus de bijbehorende (door Media.Monks gemaakte) video. Daar werkt een team van technici aan de veiligheid van het luchtruim, door te werken aan het ontwikkelen en onderhouden van systemen en infrastructuur die essentieel zijn voor het vliegverkeer.

Ook kwamen recent de ‘verhalen‘ van medewerkers Rachel, Jonah en Tjeerd live, die (op de vernieuwde werkenbij-site) steeds voor een wolkenachtergrond in minder dan anderhalve minuut vertellen wat hun werk precies inhoudt. Dat sluit ook weer aan bij de tweewekelijkse podcastserie die sinds september vorig jaar werd gemaakt, waarin ook steeds min of meer willekeurige medewerkers aan het woord kwamen, met Ewout Genemans als interviewer en presentator. En dan was er afgelopen maand ook nog – heel slim – een rondleiding van nu.nl in de verkeerstoren, met gelikte beelden.

100 vacatures

De LVNL heeft jaarlijks zo’n 100 vacatures. Er werken zo’n 1.100 mensen. De organisatie kwam vorige maand in het nieuws met een ‘capaciteitsdeclaratie‘, waarmee het samen met de Koninklijke Marechaussee, de Douane en Schiphol zelf duidelijk maakte te weinig personeel te hebben om alle vluchten op de luchthaven (veilig) te kunnen afwikkelen waar het volgens de wet wel de ruimte voor heeft.

Het is hierbij vooral de LVNL die met een tekort kampt, zo bleek. LVNL-topman Michiel van Dorst waarschuwde vorig jaar al dat de organisatie uit zijn voegen barst vanwege alle taken die ze moet uitvoeren. Daarbij gaat het naast het begeleiden van het vliegverkeer en de introductie van een nieuw verkeersleidingssysteem vooral om overheidsopdrachten. Zo moet LVNL steeds opnieuw uitrekenen of de verschillende krimpplannen veilig en operationeel uitgevoerd kunnen worden. Ook is de organisatie al jaren bezig met de herinrichting van het Nederlandse luchtruim.

Met Lelystad Airport lijkt de LVNL zich voorlopig niet meer bezig te hoeven houden.

Wat dat laatste onderwerp betreft, kreeg de LVNL deze week wel enige verlichting. De organisatie had veel werk om de gevolgen van de opening van Lelystad Airport uit te werken. Maar de Tweede Kamer besloot dat die opening (voor commercieel vliegverkeer) niet langer nodig en gewenst is. De luchtverkeersleiding op dit vliegveld, die tot nu toe feitelijk niet veel te doen had, bleek recent weer eens een grote kostenpost.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoe het Maasstad Ziekenhuis met A.I. ‘de zorg van morgen’ promoot

Dat ChatGPT volop gebruikt wordt om vacatureteksten te schrijven, dat weten we nu wel. Maar ook op allerlei andere terreinen speelt A.I. inmiddels een steeds grotere rol in arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe campagne voor de banen- en opleidingenmarkt op 16 maart van het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis. Want als je thema De zorg van morgen is, waarom zou je dan eigenlijk géén A.I. inzetten om dat te promoten?

Als je thema De zorg van morgen is, waarom zou je dan eigenlijk géén A.I. inzetten om dat te promoten?

‘Toen we gingen nadenken hoe we op een opvallende manier campagne konden voeren voor de banen- en opleidingenmarkt, verkenden we verschillende concepten’, vertelt Rik Blokland, die als creative director bij de campagne betrokken is. ‘Normaal gesproken gebruiken we voor de wervingscampagne voor dit ziekenhuis hyperrealistische video’s en foto’s. Maar vanwege het thema kozen we nu ervoor om het te verbeelden met kunstmatige intelligentie, van Midjourney (of Discord, voor de kenners).’

Gloednieuwe PET-CT-scan

Het topklinisch opleidingsziekenhuis – met 600 bedden – in Rotterdam-Zuid koos het thema, vanwege de toekomstgerichte en innovatieve ambities, legt Blokland uit. ‘Mooie voorbeelden hiervan zijn de eigen Innovatie Campus en het recent geopende monitoringscentrum, waar de gezondheid van patiënten op afstand in de gaten wordt gehouden door middel van apps. En een gloednieuwe PET-CT-scan en een hybride operatiekamer, waar verschillende nieuwe technologieën samenkomen’.

Hoe promoot je een banen- en opleidingenmarkt in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam, met het thema De zorg van morgen? Natuurlijk: met een beeld dat je creëert met behulp van A.I. Hoe kwam dat zo tot stand?

De doelgroepen voor de banen- en opleidingenmarkt zijn nogal uiteenlopend, van studenten tot zorgprofessionals, zij-instromers en herintreders. ‘Dit was des te meer reden om een ambitieus beeld neer te zetten. Niet het gewone werk dat iedereen kent, nee, juist de focus op de gedreven aanpakkers met ambitie die ook zo eigen is aan de cultuur van het ziekenhuis’, aldus Blokland.

White, blue and grey with orange elements

Blokland gaf de chatbot als eerste prompt om een visualisatie te maken van: ‘hospital of the future, spacious high tech interior, glass, metal, instruments, CT scan, with in the centre a happy looking nurse in white clothing making a ultra realistic photo in white, blue and grey with orange elements’.

‘Mocht je denken dat je in één keer een fantastisch beeld krijgt? Dat is helaas nog net niet waar.’

‘Mocht je denken dat je dan in één keer een fantastisch beeld krijgt? Dat is helaas nog net niet waar. Vele uren en 168 (!) beelden later, hadden we twee platen gegenereerd die we perfect vonden. Daarvan hebben we de centrale figuur van de ene plaat in Photoshop voorzien van elementen uit het uniform van het ziekenhuis en haar daarna geplaatst in het andere beeld, waarvan we de achtergrond het beste vonden.’

Hoe promoot je een banen- en opleidingenmarkt in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam, met het thema De zorg van morgen? Natuurlijk: met een beeld dat je creëert met behulp van A.I. Hoe kwam dat zo tot stand?

Goede A.I.-visualisatie programma’s als Midjourney zijn niet meer gratis, maar wel veel en veel beter dan een jaar of zelfs een half jaar geleden, ontdekte Blokland. ‘Ze zijn nu echt heel goed in staat realistische mensfiguren te genereren, hoewel je soms de bekende fouten als handen met 6 vingers nog wel eens voorbij ziet komen.’

‘Sommige figuren leken meer op de groteske standbeelden uit de metro van Moskou dan op collega’s of patiënten.’

‘Waar het programma vooral moeite mee heeft zijn groepen mensen. Sommige figuren leken meer op de groteske standbeelden uit de metro van Moskou dan op collega’s of patiënten.’

Monsterachtige figuren

Op andere visuals bevolkten ‘monsterachtige figuren’ opeens de achtergrond, zegt hij. ‘Mensen met een half been, geen romp of verwrongen gezichten. Mede hierom kozen we voor een neutrale achtergrond, met veel perspectief en vooral de suggestie van apparatuur en omgeving. Verder is culturele of genderdiversiteit geen vanzelfsprekendheid voor het programma, daar moet je ook echt op sturen.’

Hoe promoot je een banen- en opleidingenmarkt in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam, met het thema De zorg van morgen? Natuurlijk: met een beeld dat je creëert met behulp van A.I. Hoe kwam dat zo tot stand?

‘Het is nog altijd een kwestie van én geluk én wijsheid.’

De kracht van het programma is volgens hem dat het met onverwachte oplossingen komt. ‘Maar je moet daarbij heel goed kijken of het de plank niet misslaat, wat in de meeste gevallen wel gebeurt. De combinatie van een goed geformuleerde opdracht en een geoefend oog om de beste beelden te selecteren en door te ontwikkelen zijn nog onmisbaar. Het is nog altijd een kwestie van én geluk én wijsheid.’

Resultaat

De campagne is inmiddels te zien via een eigen website, posters, online bannercampagne en een teaservideo. ‘Hij spat uit de tijdlijnen van de socials en de posters hebben ronduit een aanzuigende werking’, constateert Blokland. ‘De campagne wordt momenteel stapje voor stapje uitgerold, maar zowel binnen als buiten het Maasstad Ziekenhuis wordt al enthousiast gereageerd.’

Het uiteindelijke resultaat…

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoe Achmea via podcast op zoek gaat naar nieuw perspectief (én nieuwe medewerkers)

De podcast is al een paar jaar een geliefd en veel ingezet middel in arbeidsmarktcommunicatie. De AIVD boekte er grote successen mee, net als De Nederlandsche Bank met zijn DNB Talks, en ook de Rijksoverheid wist vorig jaar de aandacht ermee op zich gericht. Om maar een paar bekende voorbeelden te noemen. Verzekeraar Achmea hoopt zich binnenkort in dat rijtje best practices te voegen, met de lancering van de podcast 180 Graden.

De podcast, geproduceerd door Mediahuis NRC en audio agency Airborne, heeft als doel om potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, ‘met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen’, legt Teamlead Recruitment Sophie Grandia uit. ‘Een eigen podcast ontwikkelen was voor ons een logische stap. We experimenteren al een tijdje met podcast-advertising en op basis van brand- en crossmedia-onderzoek zien we hierin significante effecten.’

‘Een eigen podcast ontwikkelen was voor ons een logische stap.’

Vandaar dus de stap om er nu ook zélf eentje op te zetten. ‘Met deze podcast laten we zien dat Achmea nadenkt over maatschappelijke vraagstukken’, vertelt ze. ‘We roepen tegelijk de doelgroep op om daar een bijdrage aan te komen leveren en echt ergens voor te gaan.’

‘Alles in beweging’

Van gevoelens van eenzaamheid tot geluidsoverlast en klimaatverandering: het lijkt ‘alsof echt alles in beweging is’, begint de trailer van de podcast. ‘En al die veranderingen roepen veel vragen op.’ Vragen die in de podcast behandeld worden door host Sharid Alles (foto onder). Dat belooft: een ‘nieuw perspectief op maatschappelijke uitdagingen van vandaag’, en ‘een zoektocht die leidt naar onverwachte plekken en originele denkers.’

Op maandag 15 januari 2024 gaat ‘180 Graden’ in première. Deze podcast wordt uitgebracht door Achmea en is geproduceerd door Mediahuis NRC en audio agency Airborne. Het doel van Achmea is om potentiële werknemers te laten zien dat het bedrijf maatschappelijk betrokken is, met als indirecte boodschap dat je er betekenisvol werk kunt doen.

In elke aflevering van de podcast wordt een nieuw perspectief gezocht op één specifiek maatschappelijk vraagstuk. Zo loopt Sharid Alles mee met een demonstratie van Extinction Rebellion en vraagt ze zich af waar de verantwoordelijkheid ligt voor een duurzame samenleving: bij het individu of bij de overheid? In een andere aflevering onderzoekt ze welke rol social media spelen bij eenzaamheid onder jongeren.

Nieuw werkgeversmerk

De insteek van de podcast sluit nauw aan bij de nieuwe positionering van het werkgeversmerk Achmea, die later dit jaar het licht zal zien, aldus Sophie Grandia. Maar daarover later dus meer.

‘De podcast draait niet om het bedrijf zelf, maar om de inhoudelijke zoektocht.’

In elk geval laat de verzekeraar wel ermee zien dat het bereid is voorbij de muren van het eigen bedrijf te kijken, zegt bijvoorbeeld Marvin Jacobs, Creative Director van Airborne (die eerder onder meer ook tekende voor de Goed geregeld werk-podcast van Randstad). ‘Met deze podcast, met veel aandacht voor de inhoud en vorm, toont Achmea aan dat ze echt begaan is met de Nederlandse samenleving, want de podcast draait niet om het bedrijf zelf, maar om de inhoudelijke zoektocht.’

Het eerste seizoen van 180 Graden bestaat uit zes afleveringen, die in januari en februari 2024 wekelijks verschijnen. De podcast is te beluisteren via de NRC Audio-app, en alle andere reguliere podcastplatformen (zoals Spotify).

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Over de vrolijke manier waarop Amstelring op zoek gaat naar ‘mensenmensen’

Gezocht: mensen zonder naam. Want Johanna verzint ‘m zelf wel. ‘Ik noem jou voortaan: Doornroosje’, zegt vervolgens een oudere dame, met priemende vinger, en innemende glimlach. Het is zomaar een van de scènes uit de opvallende nieuwe campagnevideo van de Amsterdamse zorgorganisatie Amstelring. Net zoals een schuddebuikende Berend, die ‘graag niet meer bijkomt’, en Rini, die ‘de toekomst nog wel ziet zitten’.

De campagne laat zien: Amstelring is op zoek naar ‘mensenmensen’. Maar dan niet op de cliché manier die je bij dat begrip mogelijk kunt verwachten. ‘We laten de ouderen zien voor wie je het uiteindelijk allemaal doet. Waar andere zorgorganisaties visueel voornamelijk ‘kandidaten’ voor de banen gebruiken, laat Amstelring in zijn campagne de ouderen in al hun kracht zien’, vertelt Allard Jaspars, een van de twee creatieve breinen achter de campagne.

Ambitie en lef

Afgelopen maandag kwam Jaspars, samen met Rens de Groot, nog naar buiten met de bekendmaking van hun nieuwe bureau RRAARR, en nu al presenteren ze samen vol trots hun eerste live resultaat. De campagne wordt uitgerold in diverse media, zoals outdoor, online en op social kanalen, vertelt Jaspars. ‘Graag willen we online zowel als offline (op de langere termijn) werken aan een sterk en aantrekkelijk imago voor deze organisatie, die veel ambitie en lef heeft en open staat voor een unieke vorm en inhoud van campagnes.’

Amstelring is, samen met Amsta en Cordaan, een van de grootste ouderenorganisaties in de regio Amsterdam. De organisatie werkt decentraal en is ‘Rijnlands’ georganiseerd (dat wil zeggen: zelfsturend), legt Jaspars verder uit. ‘Alle locaties zijn heel verschillend qua sfeer, bewoners en teams. Maar wat ze wel samen delen is diversiteit. Bij Amstelring is er altijd een locatie waar je je thuis voelt. Zowel als bewoner als medewerker.’ Met de campagne wil RRAARR vooral kandidaten aanspreken die een baan in de zorg overwegen. ‘We willen graag een voorbeeld zijn van hoe je het imago van de ouderenzorg naar een hoger niveau tilt.’

‘We willen graag een voorbeeld zijn van hoe je het imago van de ouderenzorg naar een hoger niveau tilt.’

Op langere termijn denkt Jaspars bijvoorbeeld nog aan een lokaal gerichte offline campagne (‘Denk aan werven rondom de bouwplaats van een nieuwe locatie’), of campagnes op vacatureniveau. ‘Ook denken we graag met de organisatie mee over interne branding. De kwaliteit die nu wordt gestopt in werving willen ze ook terugbrengen in mobiliteit en behoud. Door ook in de organisatie aan campagne te doen, willen ze de medewerkers het gevoel geven dat de organisatie er juist ook voor hen is.’

Bij Amstelring werken zo’n 3.700 professionals op 23 locaties, in circa 50 wijkzorgteams, op de dagbesteding, in de thuisbegeleiding en in de ondersteuning. het werkgebied strekt zich uit van Amsterdam, tot de regio Amstelland-Meerlanden en Haarlemmermeer.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.