#Gewoonisbijzonder – Aan onze veiligheid wordt hard gewerkt (inzending Ministerie van BZK/AIVD)

Omschrijving van de case

De AIVD is in veel opzichten een gewone, middelgrote uitvoeringsorganisatie van de Rijksoverheid. We zijn ambtenaren, sinds 1 januari met een genormaliseerde rechtspositie. We hebben het IKB en de GCR. In andere opzichten zijn we echter niet gewoon. Op onze documenten staat ‘Zeer Geheim’ en er gelden strikte regels voor wie of wat ons pand in of uit mag. Sommige collega’s doen spannend en soms ronduit gevaarlijk werk, werk waarover ze niets mogen zeggen.

Tussen 2015 en 2020 groeit de AIVD van 1.300 naar bijna 2.200 medewerkers.

Tussen 2015 en 2020 groeit de AIVD van 1.300 naar bijna 2.200 medewerkers. Ook daarna zijn er altijd mensen nodig. ‘Gewone’ medewerkers, zoals ICT’ers of secretaresses en ‘ongewone’ medewerkers, zoals inlichtingenofficieren of operationeel specialisten. Wat ze met elkaar gemeen hebben: zij vinden dat alle Nederlanders recht hebben op een veilige manier van leven. Achter de schermen zorgen zij daar zonder morren voor.

Belangrijk en interessant werk. Maar hoe laat je dat zien als alles ‘geheim’ is? Met een verhaal.

In Nederland zijn we gewend dat we ‘gewoon’ kunnen leven. Een geloof aan kunnen hangen of lief kunnen hebben en dat mogen tonen. Feest kunnen vieren zonder angst voor aanslagen. Altijd kunnen beschikken over internet en met het ov kunnen reizen. We zijn veilig genoeg om vrij te zijn en ons vrij te voelen. Dat lijkt gewoon, maar er wordt hard aan gewerkt. Het is eigenlijk heel bijzonder.

Een film laat dat gewone Nederland zien: de stad en het platteland, de Sneekweek en de Gay Pride, de Afsluitdijk en de Rotterdamse haven. Allerlei Nederlanders in een land waar plaats is voor iedereen. Veilig en gewoon. De campagne eromheen benadrukt dat wij bijzondere mensen nodig hebben die dat mogelijk maken. Mensen die het prima vinden om op de achtergrond te blijven en op feestjes te doen alsof ze een saai baantje hebben bij een saai bedrijf. Als het goed is, merk je niets van het werk dat ze doen. Die mensen verdienen het om de allerbeste nieuwe collega’s te krijgen.

Wat was de impact van de case?

De gewenste impact was tweeledig. Ten eerste extern: vertellen waarom we doen wat we doen, zonder sentimenteel of angstaanjagend te zijn en mensen stimuleren om op werkenbijdeaivd.nl meer informatie te zoeken. Sinds de start van de ‘nieuwe’ communicatie in 2019 (inclusief vacatureteksten en kleine online campagnes binnen – voor ons – smalle marges) is het maandelijkse bezoek aan de site verdubbeld.

Met name de pagina’s met dilemma’s waarmee je te maken kunt krijgen, uitleg over de sollicitatieprocedure en (summiere) testimonials voorzien in de informatiebehoefte (resp. 1.940, 3.500 en 3.950 bezoekers in januari 2020). Het bezoek aan de vacaturepagina’s steeg, van 12.000 in januari 2019 naar 17.000 in januari 2020, evenals de doorkliks naar onze vacatures op Werken voor Nederland (+400). Op Instagram leverde de film 1.000 vind-ik-leuks op. Op LinkedIn werd hij ruim 18.000 keer bekeken en leverde via dat kanaal bijna 1.000 extra websitebezoeken op. En ten slotte: de tevredenheid van recruiters en managers over de kwaliteit van de sollicitanten is toegenomen, ook in de lastige doelgroep ICT.

De tevredenheid van recruiters en managers over de kwaliteit van de sollicitanten is toegenomen, ook in de lastige doelgroep ICT.

Het tweede, zeker niet minder belangrijke doel was intern: medewerkers een reden geven om trots te zijn. Ze mogen immers met hun omgeving niet over hun werk praten. Ook dat lukte. Een collega reageerde: ‘Mooi filmpje. Kan ik mijn moeder laten zien, gewoon, dat ze weet wat ik doe’. Een andere: ‘Mijn RozeBorrel-hartje klopt wat sneller bij het zien van deze inclusieve wervingsfilm.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

In veel arbeidsmarktcampagnes staan medewerkers centraal. Wij kunnen geen collega’s tonen en niet of nauwelijks laten zien hoe het werk eruitziet. Daarom zetten wij het doel (‘purpose’) centraal, met een film op de grens van arbeidsmarkt- en corporate communicatie. We laten zien waar we het voor doen en vertrouwen erop dat iedereen dat gevoel met ons deelt. Door de sterke regie- en cameravoering is nergens sprake van goedkoop effectbejag: de AIVD kijkt op de achtergrond of over een schouder mee en zorgt zo dat Nederland veilig is. Er wordt geen onnodig gevoel van gevaar opgeroepen.

Prima resultaten. Gewoon, maar ook bijzonder.

Het verhaal in de film vullen we aan met een informatieve website, kleine online campagnes, doelgroepgerichte vacatureteksten en tientallen ‘optredens’ per jaar, waarmee we duizenden mensen persoonlijk bereiken. Binnen de beperkte mogelijkheden die wij hebben, met één hand op onze rug en altijd alert op mogelijke publicitaire consequenties, weten we prima resultaten te behalen. Gewoon, maar ook bijzonder.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Klant: Guido van Hulzen, Annemarie Stel en medewerkers van de afdeling Communicatie
Concept: Conceptboosting, Oscar Busman en Dimitri Korpershoek
Film: The Video Content Agency, Maarten van der Weijden, regisseur en acteurs

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2020 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Hoe Achmea met een nieuwe campagne de concurrentie 1 stap voor wil blijven

Het is best een lastige opgave geweest, zegt Sophie Grandia, adviseur arbeidsmarktmarketing bij Achmea. Met Interpolis, Zilveren Kruis, FBTO en Centraal Beheer hebben ze bijvoorbeeld vele bekende merken in huis. En dan zoeken ze ook nog mensen voor een veelheid aan banen. Van juristen tot online marketeers, en van actuarissen tot mensen met heel specifieke achtergronden. Waar vind je daarbij de verbindende factor, de gemene deler?

Niet alleen als verzekeraar wil Achmea voorop blijven lopen, ook als werkgever.

Uiteindelijk is die gemene deler toch gevonden. En wel in: innovatie, zegt ze. Want niet alleen als verzekeraar wil Achmea innoveren en voorop blijven lopen, ook als werkgever. Zie het voorbeeld van de 34-urige werkweek, met behoud van salaris. En de nieuwe campagne, waarvan vorige week de eerste video is live gegaan, moet die wens duidelijk uitstralen.

De campagne #1stapvoor, die wordt ondersteund met een volledig vernieuwde werkenbij-site, is mede ontwikkeld met LiveWall, een bureau dat zich volledig focust op de ontwikkeling van online campagnes voor jonge doelgroepen. De video’s die worden gemaakt zullen dan ook veelvuldig worden getoond aan de doelgroep via social media als Facebook, Instagram, LinkedIn en Snapchat, en op grote platformen als nu.nl, RTL XL en Buienradar. 

Niet alleen online

Maar de campagne is niet alleen bedoeld voor online. Was de werving van Achmea vorig jaar nog vaak te horen op de radio, dit jaar zullen er posters verschijnen op allerlei treinstations, hogescholen en universiteiten, vertelt Grandia. ‘Er komen digitale abri’s, met wisselende schermen.’

werken bij achmea #1stapvoor

Met de campagne wil Achmea niet alleen het werkgeversimago versterken, het bedrijf wil ook ‘always on’ zijn. Achmea wil de video’s heel specifiek targetten bij hbo/wo-opgeleiden van 18 tot 35 jaar, met name bij IT’ers, financials, data-analisten en digital marketeers, maar bijvoorbeeld ook bij de schaarse groep letselschadebehandelaars. In de eerste fase is de doelgroep breed, maar aan de hand van gedrag krijgen mensen steeds specifiekere content aangeboden. Zo meet Achmea bijvoorbeeld hoe lang mensen op een bepaalde pagina zijn geweest, en krijgen ze afhankelijk daarvan meer of minder te zien.

‘We hebben het proces opgedeeld in een See-, Think- en Do-fase.’

‘We hebben het proces opgedeeld in een See-, Think- en Do-fase’, aldus Grandia. ‘Daarbij willen we mensen steeds meer van voor hen relevante informatie voorzien over het werken bij ons.’ De nieuwe site speelt daar natuurlijk ook een belangrijke rol in. De nieuwe campagne loopt in totaal zo’n 10 weken. Daarvan zijn de eerste 5 weken bedoeld voor ‘See’, de volgende 3 voor ‘Think’ en de laatste 2 voor ‘Do’. ‘Dan gaat het niet alleen om een daadwerkelijke sollicitatie, maar bijvoorbeeld ook om het aanmaken van een jobalert’, aldus Grandia.

werken bij achmea

Lees ook

Recruiten met een grote ‘Wow-factor’! (inzending Boskalis)

Omschrijving van de case

Boskalis organiseert al jaren een technische- en financieel Traineeship. In voorgaande jaren was het recruitmentproces rechttoe-rechtaan. Ondanks dat we via deze manier van recruiten in staat waren om het juiste talent uit de markt de halen, hebben we besloten om het anders te gaan doen. Het aantal Trainees moest met 50% worden verdubbeld en we misten twee belangrijke componenten: beleving en context (experience). De grote vraag is nu hoe we de omslag hebben gemaakt van een rechttoe rechtaan manier van recruiten naar een manier met een grote ‘Wow-factor’.

Het begon allemaal met een online branding campagne waarin we inzoomden op de impact die je kunt maken als Trainee. Tijdens het Traineeship kom je in een compleet nieuwe wereld terecht. Een internationale wereld, vol fantastische uitdagingen. Geen abstracte opgaven meer, maar directe verantwoordelijkheid over grootse projecten. Geen collegebanken, maar de controlekamer van een schip. Niet tussen andere studenten, maar tussen topprofessionals.

Alle communicatie met de potentiële Trainees was gericht op het neerzetten van een experience. Van een teaservideo, een WhatsApp-bericht 24 uur voor het event, tot een persoonlijke Welcome guide op de dag zelf. In zes weken tijd hebben mijn collega-recruiters 400 sollicitaties verwerkt en zijn we tot een deelnemerslijst van 120 kandidaten gekomen voor de selectiedag. Met het selectie-event wilden we een dag neerzetten die volledig gericht was op experience. Uiteraard had het selectie-event een selecterend karakter, maar de dag stond bovenal in het teken van kennismaken met Boskalis.

We wilden de kandidaten het échte Boskalisgevoel meegeven en ze laten inzien welke impact zij kunnen maken op wereldthema’s. Dit hebben we onder andere gedaan door het inzetten van een escape room, een Boskalis Expo en een client pitch met echte Boskalis-klanten. Daarnaast hebben we fun-elementen toegevoegd zoals aankomst per boot, hakka clinic, Q&A met de CEO en een foodtruck festival met DJ.

Wat was de impact van de case?

We hadden onszelf als doelstelling opgelegd dat we naar aanleiding van de dag 40 Trainees moesten werven. Uiteindelijk hebben we onszelf echt overtroffen. Van de 120 deelnemers hebben we in totaal 42 Trainees aangenomen. Maar we hebben ook nog 7 deelnemers blij kunnen maken met een reguliere starterspositie binnen Boskalis. De selectiedag is extreem succesvol geweest en dan niet alleen in termen van harde recruitmentdoelstellingen, maar zeker ook in minder kwantificeerbare aspecten, zoals beleving. Daarnaast is een selectiedag in deze orde van grote niet alleen een positieve ervaring voor de deelnemers, maar ook voor de vele collega’s die er een bijdrage aan leveren en het onderstreept de hoge mate van company pride.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Het neerzetten van een excellente beleving werkt echt. De doelgroep waar wij op focussen voor het Traineeship, technische en financieel talent, heeft de keuze uit verschillende Traineeprogramma’s en uiteindelijk is de keuze voor Traineeship A of B een emotionele keuze. Door het neerzetten van een beleving konden kandidaten voor zichzelf beter beoordelen of er wel of geen match was tussen hen en Boskalis. En als er een match was, dan waren ze sneller geneigd om direct ons aanbod te accepteren. Ook heeft de dag een positief effect op de kandidaten die we helaas hebben moeten teleurstellen. Ondanks dat we hen geen plekje konden geven in het Traineeship, hebben ze wel een positief beeld van Boskalis. Want dat er nu geen match is, wil niet zeggen dat dat in de nabije toekomst niet kan veranderen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern:
– Talent Sourcing & Development o.a. Tamara Euser, Opleidingscoordinator Learning & Development
– HR o.a. Jan den Hartog, Group HR Director
– Collega’s van verschillende divisies en afdelingen die dit event mogelijk hebben gemaakt (circa 70)

Extern:
– Frisse Blikken o.a. Lindsey Boog
– De Zaak Fortuin o.a. Toby Fortuin

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2020 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Campagne van de week: hoe de huisartsen hun werving in de praktijk brengen

Het is een campagne zonder vacatures. Zelfs zonder directe verwijzing naar opleidingen. Daarvoor moet je de site uit. Er zijn dan ook te veel huisartsen om dat te bundelen. Met te veel praktijken. En te veel vacatures. Het doel van de nieuwe campagne mijnbaanindepraktijk is dan ook niet zozeer direct vacatures vervullen, maar eerder ‘jongeren in opleiding erop te attenderen hoe leuk het is om te werken in de huisartsenzorg’, zoals initiatiefnemer SSFH stelt. ‘We willen aan de buitenwereld tonen dat huisartsenzorg prachtig en zinvol is en een mooi carrièreperspectief biedt’, aldus SSFH-voorzitter Petra Portengen.

huisartsen kim

De campagne richt zich dus niet zozeer op de huisartsen zelf, maar vooral op al degenen die daaromheen in de huisartsenzorg werken. Van doktersassistentes tot praktijkondersteuners en van praktijkverpleegkundigen tot zogeheten triagisten. ‘De campagne benadrukt de unieke en leuke kanten van deze vakken, zoals de persoonlijke interactie met de patiënt, het persoonlijke en het teamwork. Ook de regelmatige werktijden en de verschillende ontwikkelmogelijkheden worden belicht’, aldus Portengen.

‘Praktijkverhalen’

De campagne wordt ingezet via diverse online kanalen zoals YouTube, Facebook en Instagram. Alles komt samen op het platform: mijnbaanindepraktijk. Daar zijn bijvoorbeeld allerlei ‘praktijkverhalen’ te lezen, naast allerlei achtergrondinformatie over hoe je zo’n baan in de praktijk nou in de wacht sleept. De campagne moet vooral mbo- en hbo studenten (en zij-instromers) aanspreken en hen laten kennismaken met de verschillende banen in de huisartsenzorg en aanmoedigen om een loopbaan in deze richting te overwegen.

Het gaat overigens niet alleen om werk in een huisartsenpraktijk, maar ook banen in gezondheidscentra of huisartsenposten. In Nederland zijn er circa 6.000 huisartsenpraktijken en 60 gezondheidscentra. Ruim 75% van de Nederlanders gaat één of meer keer per jaar naar de huisarts. De campagne richt zich daarom vooral ook op mensen die wel in de zorg willen werken, maar geen onregelmatige diensten willen of kunnen draaien. Bij deze banen kun je immers ‘elke dag gewoon om vijf uur naar huis’, zoals de campagne stelt.

De campagne is een initiatief van Stichting Sociaal Fonds Huisartsenzorg en de cao-partijen Huisartsenzorg (LHV, InEen, NVDA, NVvPO, FNV Zorg & Welzijn en CNV Zorg & Welzijn). Uit het zogeheten AZW-werkgeversonderzoek blijkt dat 77,4% van de huisartsen en gezondheidscentra in 2019 moeilijk vervulbare vacatures had.

huisartsen jolanda

Het is trouwens bepaald niet de eerste campagne in de zorg. De zorgsector in zijn geheel heeft sinds eind 2018 al de grote ‘Ik zorg’-campagne, die overigens visueel behoorlijk veel gelijkenissen vertoont met de campagne van de gezamenlijke huisartsen.

Meer weten?

Op 26 maart organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie weer het seminar ‘Beter werven in de zorg’. Een seminar vol concrete handreikingen om jouw werving als zorgorganisatie te optimaliseren en meer zorgpersoneel te vinden en te binden. Met veel praktijkvoorbeelden, twee sprekers en twee inspirerende gastsprekers. Schrijf je dus nu in!

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Gratis opleiding op Curaçao? Deze duikbootproducent zet het in als wervingsmagneet

U-Boat Worx uit Breda is wat je noemt een bijzonder bedrijf. Het puur Nederlandse bedrijf is in 2005 opgericht door Bert Houtman. De specialiteit? Het ontwikkelen, produceren en verkopen van duikboten. En dan niet het soort grote onderzeeërs dat je van de Marine kent, maar nee, duikboten voor 1 tot 11 personen.

Deze minionderzeeërs worden gebouwd voor dieptes van 100 tot wel 3.000 meter .

Deze minionderzeeërs worden gebouwd voor dieptes van 100 tot wel 3.000 meter en kenmerken zich door het kleine formaat, het lage gewicht en de innovatieve techniek. Een gat in de markt, zo blijkt, want U-Boat Worx ziet het aantal orders de laatste tijd hard stijgen. Zo hard zelfs, dat het dringend op zoek is naar nieuwe monteurs.

Alles uit de kast voor monteurs

Maar ja, hoe vind je die monteurs in een arbeidsmarkt die momenteel zo schaars is? Tot voor kort ging dat via ‘het plaatsen van vacatures op wervingssites en in de regionale kranten’, aldus Stacey Veth, Hoofd HR bij U-Boat Worx. Maar dat bleek niet meer genoeg. ‘Daarom halen we nu alles uit de kast om goede en enthousiaste mensen aan ons te binden.’

Beeld van de werkplaats van UBoat Worx in Breda

En dat ‘alles uit de kast’ krijgt vorm in ‘een bijzondere prikkel’: nieuwe monteurs krijgen als ze zes maanden in dienst zijn een gratis opleiding tot duikbootpiloot aangeboden bij het U-Boat Worx Sub Center op Curaçao. Die opleiding wordt deels gegeven in Nederland (voor de theorie) en deels op Curaçao (voor de praktijklessen).

Tot 200 meter diepte in kristalhelder water

Bij het U-Boat Worx Sub Center op Curaçao ligt een vijfpersoons C-Explorer 5 duikboot klaar, die normaal gesproken wordt gebruikt voor demonstraties, tripjes met toeristen en het opleiden van eigen en externe piloten. Monteurs gaan tijdens hun opleiding tot op 200 meter diepte in kristalhelder water het koraal en een aantal wrakken verkennen. Na het opleidingstraject van ongeveer een maand kunnen monteurs weer aan de slag in de fabriek in Breda, maar ze kunnen er ook voor kiezen om als duikbootpiloot te worden uitgezonden naar een van U-Boat Worx’ vele klanten.

De C-Explorer 5, in wateren rond Antarctica

Die klanten bestaan de laatste tijd steeds vaker uit eigenaren van zogeheten expeditie cruiseschepen. Zulke kleinere, luxe cruiseschepen nemen hun gasten mee naar plekken waar de grote schepen niet komen, zoals Antarctica, de Galapagos Eilanden, Frans Polynesië, en Groenland. Momenteel worden wereldwijd 30 van deze expeditie cruiseschepen gebouwd, die voor 2023 te water worden gelaten. Veel van die schepen worden uitgerust met de Cruise Sub-duikboten van U-Boat Worx. Deze duikboot brengt 6 passagiers naar een diepte van maximaal 300 meter, waarbij iedereen volledig vrij zicht heeft. Het bedrijf, waar zo’n 50 mensen werken, heeft al 12 orders ontvangen voor deze in 2017 geïntroduceerde serie.

Steeds meer klanten bij cruiseschepen

Marktleider luxe miniduikboten ziet orders voor expeditie cruiseschepen snel stijgen<br /> BREDA ? De Nederlandse fabrikant van exclusieve miniduikboten U-Boat Worx ziet het aantal orders zo hard stijgen dat het dringend op zoek is naar nieuwe monte...

Bekijk een videootje van de mini-onderzeeër:


Lees ook

Campagne van de week: Pels Rijcken pakt het opnieuw zéér kunstzinnig aan

Al in 2012 begon advocatenkantoor Pels Rijcken met een opvallende arbeidsmarktcampagne, waarin de dubbele betekenis van het woord ‘meester’ kunstzinnig tot uiting kwam. Die campagne won in het begin niet alleen vele prijzen, maar werd later ook vaak uitgebreid met nieuwe beelden, waarin steeds bekende oude kunstwerken opnieuw werden nagebootst, maar dan gefotografeerd met hedendaagse jonge juristen in de hoofdrol.

Het kunstthema is ook in de nieuwe ‘Jonge Meesters’-campagne van het advocatenkantoor niet verlaten. Maar de invulling is nu wel volstrekt anders. Dit keer geen ‘persiflages’ van beroemde nieuwe werken meer, maar in plaats daarvan is een drietal talentvolle kunstfotografen gevraagd om nieuw werk te maken samen met drie jonge juristen van het kantoor.

Voorvertoning in Voorlinden

Zo trok fotograaf Joost Termeer op met advocaat Nina Bontje (foto boven), ging fotograaf Diederick Bulstra op pad met Chayenne van Lavieren, en legde Sanja Marusic Max Beekes vast. Het advocatenkantoor ‘onthulde’ de nieuwe arbeidsmarkt­campagne in een sneak preview op 22 januari in Museum Voorlinden, ten overstaan van de besturen van een aantal juridische studieverenigingen.

‘Wat hebben advocaten en fotografen met elkaar gemeen? Hoewel beide beroeps­groepen op het eerste gezicht van elkaar lijken te ver­schillen, zijn er wel degelijk overeen­komsten’, aldus het advocatenkantoor. Welke dan? ‘Creativiteit, oog voor detail en zorg­vuldig­heid.’

Krakers en een kort geding

Op de nieuwe recruitmentsite van Pels Rijcken komen de portretten van de fotografen samen, met de verhalen van de juristen erachter, in woord en video. Zo leren we niet alleen meer over de bijzondere plek die het kantoor in de markt inneemt, met de landsadvocaat als een van de partners, en de Staat als belangrijke cliënt. Ook krijgen we een kijkje in het leven van Max Beekes, die in 2018 gestart is als advocaat, en nu wekelijks in de rechtszaal staat om het Open­baar Ministerie te ondersteunen. Voor het kunst­project werd hij gefotografeerd door Sanja Marusic. Zij liet zich inspireren door één van Max’ zaken, waarbij krakers een kort geding aanspanden na een voorgenomen ontruiming door het Openbaar Ministerie.

advocatenkantoor pels rijcken max beekes

Van Chayenne van Lavieren, ook sinds 2018 bij Pels Rijcken werkzaam, leren we over het ‘Pels Accele­ration Lab’, dat is opgezet om kennis te ontwikkelen over de juri­dische vragen die in de toekomst bij cliënten en partners spelen. ‘Zo’n sectie met een visie op de toekomst is echt uniek in de advocatuur’, zegt ze daarover.

advocatenkantoor pels rijcken chayenne

Bij Pels Rijcken werken bijna 300 mensen. Twee recruiters zijn ervoor verantwoordelijk dat er jaarlijks genoeg instroom is. Daartoe organiseert het kantoor onder meer elke maand een informele lunch. Als rechtenstudent krijg je dan eerst een presentatie en een rondleiding. Daarna kun je aanschuiven bij kantoor­genoten. Die kunnen dan vervolgens alle vragen over de advocatuur of het notariaat beant­woorden.

advocatenkantoor pels rijcken kunst

Uitgebreide procedure

Sollicitanten bij het advocatenkantoor krijgen eerst te maken met een schriftelijke selectie door de recruiters. Daarna hoor je binnen 10 dagen of je wordt uitge­nodigd voor een online assess­ment. Daarna volgt eventueel een eerste gesprek, waar twee advocaten/­notarissen en een recruiter bij aanwezig zijn. Een eventuele tweede ronde bestaat vervolgens uit het maken van een casus op kantoor, plus een gesprek met twee advocaten/­notarissen en de beoogde patroon. Kom je ook dit goed door? Dan hoor je binnen 5 dagen na het tweede gesprek of je een aanbod krijgt.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe deze Brabantse Omgevingsdienst kandidaten om zich heen laat kijken

De Omgevingsdienst in het Noordzeekanaalgebied wist vorig jaar al de aandacht op zich gericht met een opvallende wervingscampagne, de collega’s van de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) doen nu ook een duit in het zakje.

‘We zoeken nu ook medewerkers die als regisseur (of coördinator) van de leefomgeving spin in het web zijn.’

Dat heeft er onder meer mee te maken dat de organisatie sterk aan het veranderen is, aldus senior communicatieadviseur / perswoordvoerder Marc Evers. ‘Met onze 7 jaar van bestaan zijn we een relatief jonge organisatie. We richten ons op vergunningverlening, toezicht en handhaving bij bedrijven die te maken hebben met milieuwetgeving. Maar zoals zoveel organisaties, hebben ook wij te maken met een vergrijzende populatie medewerkers. En daarnaast hebben wij ook te maken met nieuwe wetgeving die andere competenties vraagt van onze medewerkers.’

De zoektocht is daarom veranderd, legt Evers uit. ‘Wij zoeken vanaf nu niet alleen de medewerkers die zich richten op de eerder genoemde VTH-taken, maar ook medewerkers die als regisseur (of coördinator) van de leefomgeving spin in het web zijn bij plannen in gemeenten waar milieuwetgeving om de hoek komt kijken. Een veranderende rol dus. En daar past een fris imago bij.’

Twee persona’s gedefinieerd

Voor de start van de campagne is een employer journee beschreven, vertelt Evers. ‘Oftewel: de ‘reis’ die mensen afleggen als medewerker: aantrekken, solliciteren, onboarden, betrokkenheid, presteren, ontwikkelen en vertrekken. We hebben geanalyseerd welke onderdelen nu een verbetering nodig hebben en welke aandacht moeten blijven krijgen. Op het gebied van onboarden – warm welkom heten – en aantrekken hebben we stappen gezet. Daarbij hebben we twee persona’s gedefinieerd die passen bij de fase waarin we nu zitten als organisatie: de vakexpert met passie en de energieke veranderaar.’

‘Eigen medewerkers spelen de hoofdrol. Dus: echtheid!’

Die zie je volgens hem ook duidelijk terug in de Kijk om je heen-beelden die gemaakt zijn met de ambassadeurs van de campagne, de eigen collega’s. ‘Daarin zit meteen de kracht van de Kijk om je heen-campagne’, zegt hij. ‘Eigen medewerkers spelen de hoofdrol. Dus: echtheid! Zij kijken in hun werk vanuit hun expertises voortdurend om zich heen en zien, meten en duiden zaken die anderen niet zien, die we in de campagne visueel weergeven in bollen.’

250 collega’s

Bij de OMWB werken zo’n 250 mensen. De missie is duidelijk: ‘zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren.’ Goed om je heen kunnen kijken is daarbij dus heel belangrijk, aldus Evers. ‘Binnen en buiten, overdag en in het weekend.’

‘Om je heen kijken is belangrijk. Binnen en buiten, overdag en in het weekend.’

Maar dat geldt dus niet alleen op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving, zegt hij. Ook als werkgever wil OMWB een plek zijn waar je om je heen kunt kijken. ‘We kijken ook naar wat onze medewerkers nodig hebben. We bieden een plek waar je expertise kunt ontwikkelen en je de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Waarin je kunt vertrouwen op een solide basis, terwijl je de ruimte mag pakken om zelf nieuwe stappen te zetten. Want wij geloven dat wanneer je om je heen kijkt, er mogelijkheden ontstaan.’

omwb campagne omgevingsdienst

De campagne is gisteren officieel live gegaan. De foto’s en video’s zijn momenteel te zien op diverse online kanalen, waaronder de werkenbij-site en LinkedIn, maar ook in de welkomsthal van het kantoor in Tilburg. ‘De basis is stevig, van hieruit gaan we vervolgstappen zetten, bijvoorbeeld scholen benaderen, adverteren. Een stagiaire onderzoekt op dit moment de vervolgstappen’, aldus Evers.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Daar is-ie dan eindelijk: de grote campagne voor het onderwijs

De zorgsector heeft sinds eind 2018 al de grote ‘Ik zorg’-campagne. En ook de kinderopvangbranche in Nederland heeft sinds vorig jaar al zijn eigen gezamenlijke wervingsactie. Nu doet dan ook eindelijk het onderwijs, die andere notoir krappe sector, een duit in het zakje. Met de gezamenlijke en grootschalige campagne ‘De baan van het leven‘ wil de onderwijswereld vooral allerlei verhalen bundelen die vertellen waarom het werk in deze sector zo mooi is.

‘Werken in het onderwijs is het enige vak ter wereld waarin alle aspecten van het leven voorbij komen.’

De campagne is een gezamenlijk initiatief van sectororganisaties, vakbonden, de vier grote gemeenten en het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Volgens hen is werken in het onderwijs ‘het enige vak ter wereld waarin alle aspecten van het leven voorbij komen.’ En dat is net zo mooi, confronterend, dankbaar, spannend en soms ingewikkeld als het leven zelf, aldus de initiatiefnemers.

14 ambassadeurs

Voor de campagne zijn onder meer 14 ambassadeurs gezocht – en gevonden. Het spits wordt afgebeten door Daisy Mertens (lerares op een basisschool in Helmond en Lerares van het jaar in 2016/2017) en Ismail Aghzanay (leraar Engels op een middelbare school in Rotterdam, en Leraar van het Jaar Rotterdam 2018 in de categorie voortgezet onderwijs). Daarnaast heeft iedere provincie zijn eigen boegbeeld: iemand met beide benen in de school die zijn of haar eigen verhaal vertelt.

Elke provincie heeft zijn eigen boegbeeld: iemand met beide benen in de school die zijn of haar eigen verhaal vertelt.

Leerkrachten die ook willen meedoen kunnen de video’s delen met vrienden en collega’s op Facebook, Linkedin, Instagram, WhatsApp of in de lerarenkamer. Ze worden ook opgeroepen hun eigen mooie onderwijsverhalen te delen. Dit kan met de hashtag #debaanvanhetleven op sociale media. De mooiste verhalen worden vervolgens weer gebundeld op de campagnesite.

campagne onderwijs

De strijd tegen het lerarentekort

De campagne richt zich op bestuurders, schoolleiders, leraren en ander schoolpersoneel, maar ook op studenten, zij-instromers en het algemene publiek. Doel is om het imago van het onderwijs te verbeteren, en zo de strijd tegen het lerarentekort te winnen.

De sector verwacht in 2023 een tekort van ruim 4.172 fte aan leraren en directeuren.

Het voortgezet onderwijs verwacht volgens de meest recente arbeidsmarktramingen voor het schooljaar 2024/25 een tekort van 1.300 fte aan leraren. Voor het primair onderwijs is het tekort nog veel sterker. Uit de arbeidsmarktprognoses van CentERdata blijkt dat de basisscholen in 2023 (bij ongewijzigde omstandigheden) een tekort van ruim 4.172 fte aan leraren en directeuren verwachten. In Den Haag en Amsterdam liggen de tekorten nu al boven de 11 procent. Alleen al voor de drie grote steden is dan ook zeker zo’n 60 miljoen euro nodig om het lerarentekort aan te pakken, zo rekenden ze recent voor.

Lees ook:

Campagne van de week: bij dit Belgische bureau vink je meteen je bucketlist af

‘Niet alle dromen zijn bedrog, Marco.’ Zo begint Digiti, een full-service communicatiebureau in het Vlaamse Herentals, zijn ‘Bucketlist Campagne‘: een ‘sollicitatiestunt’ om 10 specifieke vacatures in te vullen. Wie wordt aangenomen, kan een van zijn of haar persoonlijke dromen in vervulling laten gaan, te kiezen uit een vrij uitgebreide lijst.
Of het nou overnachten in een ijshotel is, motor leren rijden, of een tattoo plaatsen: het is bij het bureau voor de succesvolle sollicitant allemaal mogelijk.

Dromen waarmaken

‘Hoe kunnen we kwalitatieve en gemotiveerde kandidaten aantrekken? Rond die vraag is binnen het bedrijf een intensieve brainstormsessie gehouden. Vele post-its, ideeën en een week later staat de campagne nu live’, vertelt Derek Dendievel, CEO van Digiti, aan het lokale nieuwsmedium Made In Kempen. Via de website kunnen kandidaten tijdens hun sollicitatie meteen hun top-3-activiteiten in de bucketlist aanduiden. Digiti verzekert vervolgens dat geschikte kandidaten binnen 24 uur feedback krijgen op hun sollicitatie. Een sollicitatie die trouwens ook met een GitHub, LinkedIn, of Dribbble-profiel is in te vullen.

bucketlist afvinken bij digiti

Berkenbomen tussen de bureaus

Naast de bucketlist werft het Belgische bureau zijn kandidaten met tal van andere perks die nu eenmaal bij de digitale industrie lijken te horen. Van ‘Happy Fridays’ tot berkenbomen tussen de bureaus, Scandinavisch rendiermos tegen de muren, schommelstoelen, een gigantische flatscreen, en een sportdak. Maar daar onderscheid je je inmiddels onvoldoende mee, lijken ze zich bij het bureau te beseffen. Daar heb je tegenwoordig dus minstens één bucketlist-item voor nodig…

Lees meer

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe het Máxima MC zich dit jaar meer in de kijker wil spelen

Het begon eind vorig jaar al met een hartverwarmend kerstfilmpje. Die lijn werd voortgezet op 10 januari, toen tijdens het nieuwjaarsfeest voor de medewerkers de corporate arbeidsmarktfilm werd gelanceerd, door de voorzitter van de Raad van Bestuur. En dat was dan nog maar het begin van wat moet uitmonden in een fraaie campagne voor het Máxima MC, aldus Manon Loonen, adviseur arbeidsmarkt en recruitment (foto).

Een landingspagina rondom gespecialiseerde verpleegkundigen moet later dit jaar live gaan.

Die campagne zal later dit jaar bijvoorbeeld gaan bestaan uit specifieke landingspagina’s voor bepaalde schaarse groepen, vertelt ze. Zo is ze nu samen met collega’s van de afdeling communicatie hard aan het werk om de informatie te verzamelen voor een pagina rondom een bepaalde groep gespecialiseerde verpleegkundigen. Net als een offensief aan sociale media.

De zorg voor elkaar

Het voorbereidende werk voor de campagne bestond onder meer uit het formuleren van een Employer Value Proposition. Die is gevonden in: De zorg voor elkaar. Daar word jij beter van. Het gaat volgens Loonen om ‘de combinatie van innovaties, ontwikkelingen en wetenschap in een informele omgeving waar we voor elkaar zorgen.’ Zo zie je in de film de inzet van robots terug, net als de splinternieuwe OK, en de ontwikkeling van een kunstbaarmoeder, die extreem vroeg geboren baby’s een grotere overlevingskans biedt.

Maar de film laat ook de andere kant zien van ‘het Máxima’: het Brabantse gemoedelijke, het informele. ‘Verschillende collega’s nemen ons in de film mee in hun werk’, vertelt Loonen. ‘We hebben veel ‘documentair’ gedraaid, waardoor we indrukwekkende beelden hebben weten te vangen. Sommigen groot, zoals een bevalling, maar ook veel kleine momenten waarop bijvoorbeeld een verpleegkundige het verschil weet te maken voor een patiënt. In het begin was het best spannend voor de medewerkers om gefilmd te worden, maar juist omdat zij “gewoon” hun werk deden kwamen ze snel in hun element en ontstonden er prachtige beelden, niet alleen met de patiënt maar ook met collega’s onder elkaar.’

Sneak preview in december

De film is half december vorig jaar tijdens een feestelijke sneak preview getoond aan de Máxima-collega’s die in de film te zien zijn. En sinds begin januari is hij dus voor iedereen te bekijken. ‘Zo hopen we dat zo veel mogelijk MMC’ers de film gaan delen en gebruiken en we een groot bereik krijgen in een relevant netwerk.’

‘Voor verpleegkundigen is de onderlinge samenwerking heel belangrijk’, weet Loonen. ‘Zowel met elkaar, als ook met de artsen. Je doet het echt samen. Wij denken dat wij daar uniek in zijn. Vandaar ook dat we die slogan gekozen hebben, als rode draad.’ Of het genoeg is om voldoende ervaren krachten aan te trekken voor het ziekenhuis in Veldhoven en Eindhoven? Loonen zegt het zeker te hopen. ‘We zijn ook bezig met opleiden. Maar daar heb je ook weer ervaren krachten bij nodig, om die leerlingen te begeleiden. Je ziet dat het gevoel van urgentie er nu zeker is. We krijgen makkelijker een podium. Dat helpt gelukkig wel om dingen voor elkaar te krijgen.’

Lees ook:

Campagne van de week: op de Wereldboom werven de kinderen gewoon zelf hun meester

Het lerarentekort blijft de gemoederen behoorlijk verhitten. En dan met name in de vier grote steden. Zelfs zo erg dat de besturen van die steden recent nog een brandbrief schreven naar onderwijsminister Arie Slob, en hem maandag 27 januari ook nog eens een plan met noodmaatregelen aanboden. Volgens de gemeentes staan er honderden vacatures open bij basisscholen. Daarnaast zouden er nog een honderden ‘verborgen vacatures’ zijn: tekorten die nu worden opgelost door bijvoorbeeld klassen naar huis te sturen of onbevoegde onderwijzers voor de klas te zetten. Eind deze week, op 30 en 31 januari, staan er daarom nieuwe landelijke onderwijsstakingen gepland.

Het heft in eigen handen

Ondertussen zijn er ook enkele scholen in de grote steden die het heft in eigen hand nemen als het om werving van leerkrachten gaat. Zoals de ouders en kinderen van de Amsterdamse humanistische basisschool De Wereldboom. Zij zijn zelf een campagne begonnen om een nieuwe juf of meester te vinden. In een professioneel ogend filmpje nodigen ze leerkrachten uit om te solliciteren. En dat doen ze door verschillende kinderen uit groep 1 en 2 van de school te laten vertellen wat ze later willen worden. Conciërge, piloot, loodgieter, acrobaat of directeur. ‘Maar dat gaat niet zonder een goede juf of meester’, schrijven de ouders op de website van de school. En het laatste jongetje in de video zegt: ‘Ik wil meester worden. Want die hebben we niet.’

‘We hebben dit met een groepje ouders bedacht en hopen dat dit mensen het laatste zetje geeft’, vertelt Nienke Abid over de ‘creatieve noodgreep’ tegen het ANP. Ze heeft zelf drie kinderen op de school, die zowel regulier als speciaal onderwijs aanbiedt. De Wereldboom zoekt leerkrachten voor groep 1/2 en voor groep 5/6.
‘Het is heel jammer dat we een tekort hebben’, zegt Abid. ‘Want de school is echt te gek. Het is een humanistische school die veel doet aan vredesonderwijs en filosofie. Ze maken kinderen echt wereldburgers.’

De ontwikkeling van Boyan Slat

Ook een aantal schoolbesturen in Den Haag hebben de wervingskracht van hun eigen leerlingen ontdekt. In dit geval: een oud-leerling. En wel: Boyan Slat, bekend van de plasticvanger in de oceaan, The Ocean Cleanup. In een spotje, gemaakt door digital agency Dept, en via een speciale site, wordt onderstreept hoe belangrijk leerkrachten zijn in ieders ontwikkeling. En dus ook in die van Boyan. Het is een video die overigens alleen in de regio Den Haag wordt gebruikt om leerkrachten te werven. ‘We willen bereiken dat havo-leerlingen een opleiding tot leraar serieus overwegen en daarom zetten we de impact die je als leraar hebt in de schijnwerpers’, legt John Swildens uit, programmamanager van het mede organiserende Klassewerk.

De campagne rondom Boyan Slat is ontstaan uit een samenwerking tussen Klassewerk en De Rode Loper, de overkoepelende organisaties van primair en voortgezet onderwijs in de regio Den Haag. Speciale dank gaat uit naar basisschool Delftsche Schoolvereeniging en het Grotius College. En natuurlijk naar The Ocean Cleanup en Boyan Slat voor de samenwerking.

Welke scholen zullen binnenkort het voorbeeld nog gaan volgen?

Lees ook:

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: altijd conducteur willen worden? Het GVB geeft je 1 dag de kans

Altijd al willen weten hoe het is om op een tram te werken? Het Amsterdamse GVB geeft 100 gelukkigen de kans om ‘conducteur voor een dag’ te worden. Een bijzondere campagne, en de eerste keer dat het gemeentelijk vervoerbedrijf zo werft, aldus senior recruiter Lonneke Burghart. Een succesvolle campagne bovendien, want al binnen enkele dagen stond de teller aan geïnteresseerden boven de 200. Hoe kwam de campagne tot stand?

Waarom is voor specifiek deze actie gekozen?

‘Het idee is ontstaan toen collega’s van kantoor en managers van de trams meehielpen om de gaten in de roosters op te vullen. Collega’s konden via een e-learning thuis al kennis opdoen, sommigen keken ook nog mee met een collega-conducteur en gingen toen zelf aan de slag. De reacties daarover waren over en weer zeer enthousiast, het vergroot immers ook het onderlinge begrip voor elkaars werk.

‘We horen vaak van reizigers dat ze spelen met idee om conducteur te worden, maar dat iets hen tegenhoudt.’

Na dit interne succes hebben we ons afgevraagd of we niet ook zoiets konden organiseren voor reizigers en andere geïnteresseerden. Zo kunnen ze kennis maken met het conducteursvak, op een laagdrempelige manier. Daarnaast krijgen we vaak van reizigers te horen dat ze spelen met idee om conducteur te worden, maar dat iets hen tegenhoudt. Ze weten niet zeker of het wat voor hen is. Dus ook voor die groep twijfelaars is dit een perfecte actie. Ook zij kunnen het een dag proberen. En wie weet zijn ze zo enthousiast dat ze de overstap dan toch willen maken en solliciteren.’

Hoe krijgt de campagne vorm?

‘Het vergt best wel wat inspanning van onze kant. We moeten mensen opvangen en begeleiden. We hebben goed nagedacht wat we als organisatie aankunnen en zijn toen op 100 uitgekomen: dit is het aantal kandidaten waarvan wij hebben berekend dat we het kunnen plannen en begeleiden. Vanaf 29 januari vinden de eerste conducteursritten plaats. De campagne duurt in totaal ongeveer 6 à 7 weken. Daarin rijden we steeds met 4 kandidaten per dag op 4 verschillende lijnen, 7 dagen per week.

‘We hebben goed nagedacht wat we als organisatie aankunnen en zijn toen op 100 uitgekomen.’

Achter de schermen is het voor ons best een logistieke puzzel. We moeten praktijkbegeleiders en teammanagers vrijmaken die de kandidaten opvangen op een eindpunthuisje en begeleiden op de tram. En niet alle tramlijnen zijn hiervoor geschikt. Vooraf kunnen de kandidaten een korte e-learning volgen thuis, maar de echte opleiding duurt 3 volle weken waarbij we hun straten- en lijnenkennis testen en ze leren omgaan met allerlei typen reizigers. Het is echt een vak, maar voor één dag kunnen de kandidaten hier prima mee uit de voeten.’

Waar selecteren jullie verder op, behalve enthousiasme?

‘Kandidaten hoeven geen brief en cv mee te sturen, het enige dat ze moeten doen is een aantal vragen beantwoorden met harde eisen die ook straks nodig zijn voor de conducteursfunctie. Ze moeten bijvoorbeeld ouder dan 18 jaar zijn, in staat zijn op eigen gelegenheid naar een eindpunthuisje te komen en tussen de 1.60 en 1.90 meter zijn.’

Kun je iets meer zeggen over wat de campagne verder inhoudt?

‘We zijn bij GVB dit jaar op zoek naar 50 conducteurs en 100 trambestuurders. Dat is deels vanwege natuurlijke uitstroom, deels ook vanwege uitbreiding. Van de 100 trambestuurders zoeken we er alleen al 40 voor de Amstelveenlijn. We willen geïnteresseerden de kans geven een kijkje in de keuken te nemen en zo kennis te maken met het vak van conducteur. Ook voor de werving van nieuwe trambestuurders hebben we ideeën, maar eerst richten we ons hierop.

‘ De gehele ov-sector is hard op zoek naar rijdend personeel.’

Overigens is de gehele ov-sector hard op zoek naar rijdend personeel. Veel ov-bedrijven kampen met natuurlijke uitstroom vanwege pensionering; de meeste ov-bedrijven hebben relatief veel oudere werknemers in dienst. En ook het pensioenakkoord zorgt ervoor dat er meer mensen dan verwacht eerder stoppen met werken.’

De campagne draait nu een week. Hoe loopt het tot nu toe?

‘Heel goed! We hadden de eerste dag al meer dan 200 aanmeldingen. We denken met deze campagne de 100 conducteurs voor een dag te kunnen vullen. En we hopen ook dat er na afloop mensen bij zitten die solliciteren.’

gvb campagne conducteurs

Eerst bij Olympia

Het GVB doet de campagne overigens samen met Olympia uitzendbureau, dat de screening doet en de mensen inplant. ‘Uiteindelijk komen ze ook eerst in dienst bij Olympia en na gebleken geschiktheid bij ons’, aldus Burghart.

‘Het is echt een vak, maar voor één dag kunnen de kandidaten hier prima mee uit de voeten.’

Het gaat om een echte win-winsituatie, vult Leonie Boekel, unitmanager van tramlijn 1 en 17, aan: ‘In plaats van te vertellen hoe leuk het is, bieden we mensen de unieke kans om het in de praktijk zelf te ervaren. Is iemand na de rit nog steeds enthousiast, dan weet iemand nóg beter waarom hij of zij bij GVB wil werken. En wij weten dan ook al een beetje of iemand bij GVB past. En als iemand niet verder solliciteert, heeft hij of zij een unieke ervaring opgedaan. En vertelt diegene hopelijk aan anderen hoe leuk het was!’

‘In plaats van te vertellen hoe leuk het is, bieden we mensen de unieke kans om het in de praktijk zelf te ervaren.’

De conducteur voor een dag moet overigens wel écht aan de slag. Boekel: ‘Op de dag zelf maken ze met een praktijkbegeleider de rit van het begin- tot het eindpunt. Ze nemen echt plaats achter de servicebalie en gaan kaartjes verkopen, omroepen en vragen van reizigers beantwoorden. Wie zich grondig wil voorbereiden kan thuis via e-learning al zijn stratenkennis testen en leren hoe de verkoop aan boord van de tram gaat.’

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.