Een baan met Beter Uitzicht trekt overstappers naar de land- en tuinbouw (inzending LTO Noord)

De land- en tuinbouw is een essentiële sector, dat weet iedereen. Maar het is nog niet voor iedereen duidelijk dat er ook veel werk ligt voor mensen die niet met ‘de klompen aan zijn geboren’. Door schaalvergroting groeien de bedrijven en is het traditionele beeld van de boer met zijn zoon op het bedrijf vaak achterhaald. De agrarische sector kent 16 deelsectoren die samen zorgen voor goed eten en mooi groen in Nederland. In april 2024 lanceerden we daarom samen het platform beteruitzicht.nl.

Het is nog niet voor iedereen duidelijk dat hier veel werk ligt voor mensen die niet met ‘de klompen aan zijn geboren’.

Om de kansen en mogelijkheden van werken in de land- en tuinbouw te schetsen hebben we collectief en sectorbreed het merk Beter Uitzicht ontwikkeld. Het doel van Beter Uitzicht is om werkende Nederlanders zonder groene opleiding of -ervaring enthousiast te maken voor een overstap naar de land- en tuinbouw. Of je nu werkt als productiemedewerker, heftruckchauffeur, teeltspecialist of HR-manager: je doet dit in een vrije omgeving met een ‘beter uitzicht’.

In de land- en tuinbouw zijn veel carrièremogelijkheden voor mensen die niet ‘met de klompen aan zijn geboren'. Beter Uitzicht brengt die kansen dichtbij. Lees de hele case van LTO Noord in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie  voor de Werf& Awards 2025.

Onderzoek liet zien dat meer dan een kwart van werkend Nederland openstaat voor een baan in de sector, alleen weten zij nog weinig over de functies en mogelijkheden. Op de website kunnen bezoekers zich oriënteren op het aanbod van beroepen in verschillende sectoren van de land- en tuinbouw, een keuzehulp invullen om te ontdekken wat bij hen past, verhalen van overstappers lezen, in contact komen met kennismakelaars en scholingsconsulenten en uiteraard solliciteren op vacatures.

Onderzoek liet zien dat meer dan een kwart van werkend Nederland openstaat voor een baan in de sector.

We trekken niet alleen potentiële werknemers naar de site via een fysieke advertentiecampagne in de buitenlucht en via social media advertenties. We ondersteunen ook de werkgevers uit de sector, die vaak weinig ervaring hebben met het werving- en selectieproces omdat voor veel agrariërs het werkgeverschap vrij nieuw is. Zij kunnen op de website gratis hun vacatures plaatsen. Daarnaast ontvangen zij tools en middelen om hen te ondersteunen bij werving en selectie van medewerkers.

Wat was de impact van de case?

De resultaten laten zien dat het platform duidelijk in een behoefte voorziet. Vanaf de lancering op 18 april tot 31 december 2024:

  • Is de website bezocht door bijna 70.000 mensen.
  • Bleek de keuzehulp een schot in de roos, deze is bijna 6.500 keer ingevuld.
  • Hebben 147 werkgevers een account aangemaakt. Zij hebben samen 190 verschillende vacatures ingevuld.
  • Is er 136 keer direct via Beter Uitzicht gesolliciteerd. (Op sollicitanten rechtstreeks bij werkgevers hebben we geen zicht. Omdat de werkgeversinformatie zichtbaar is op de site, komen sollicitanten vaak rechtstreeks bij de werkgever binnen)
  • Heeft de online campagne meer dan 8,6 miljoen views opgeleverd. De campagne bestaat uit ervaringsverhalen van mensen die de overstap al gemaakt hebben, advertenties naar de keuzehulp en advertenties die mensen direct naar de vacaturebank brengen.
  • Inmiddels horen we van consulenten van het UWV dat zij de keuzetool samen met hun cliënten invullen en het platform gebruiken voor oriëntatie op een carrière in het groen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Het is uniek dat de agrarische sector zich zo verenigd presenteert. Want veehouders en plantenkwekers voelen zich niet per definitie verbonden. Het platform Beter Uitzicht brengt het verhaal van de brede land- en tuinbouw naar voren met één rode draad: we bieden allemaal een baan met beter uitzicht.

De keuzehulp voorziet duidelijk in een behoefte.

Op basis van gedegen onderzoek brachten we eerst in beeld welk beeld mensen hebben van de agrarische sector, welke vooroordelen er zijn en welke aantrekkingskracht er vanuit gaat. Op basis van die inzichten is de strategie voor het platform ontwikkeld. Dat werpt zijn vruchten af. De keuzehulp voorziet duidelijk in een behoefte. Ook de werkgevers worden ondersteund omdat veel werkgevers in de agrarische sector vrij onervaren zijn als het gaat om online werving. Kortom: Beter Uitzicht is doordacht en doet waarvoor het is opgericht. Het motiveert mensen vanuit heel andere sectoren om de overstap te wagen naar een baan in de agrarische sector.

Credits case

Alle 16 agrarische sectoren werkten in de ontwikkelfase mee vanuit een klankbordgroep. Projectleiding en communicatie wordt verzorgd door LTO Noord, namens alle land- en tuinbouwsectoren. Het platform beteruitzicht.nl en de campagne hebben we samen ontwikkeld met bureau Viesrood uit Zwolle.

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Arbeidsmarktcampagne gericht op ‘Ontdek kansen, ervaar geluk’ (inzending Driestroom)

In een krappe arbeidsmarkt is het aantrekken van de juiste mensen een uitdaging. Maar bij Driestroom wilden we meer dan dat. We wilde medewerkers aantrekken met een profiel dat echt bij onze organisatie past. Samen met Recruitment Now hebben we daarom een campagne ontwikkeld die verder gaat dan zichtbaarheid alleen. Een campagne die onze identiteit en visie laat zien.

Wat deze EVP bijzonder maakt, is dat hij tweedelig werkt.

We begonnen bij de basis; onze eigen medewerkers. Wat is er zo leuk aan het werken bij Driestroom, en wat is hierin belangrijk? Met deze informatie hebben we het creatief concept ontwikkeld en kwam er een Employee Value Proposition (EVP) tot stand. ‘Ontdek kansen, ervaar geluk.’ Wat deze EVP bijzonder maakt, is dat hij tweedelig werkt. We communiceren hiermee de unieke voordelen voor de medewerkers. Maar dit geldt ook voor de mensen die wij ondersteunen.

Driestroom werkt vanuit het ‘Alledaags Gelukmodel’. Dat betekent dat we niet alleen zorg bieden, maar echt bijdragen aan het alledaags geluk voor én met elkaar. We bieden veel mogelijkheden. Bij ons krijg je de vrijheid en het vertrouwen om je eigen weg te vinden en blijvend te ontwikkelen. Alleen zo kan je echt jezelf zijn en dat vinden wij belangrijk. Dit vormt de kern van het concept van onze campagne. We vroegen naar dagelijkse geluksmomenten van de cliënten en lieten zien hoe onze medewerkers hieraan bijdragen. Hierin werd zowel het geluk van de mensen die we ondersteunen, als het geluk van de medewerkers belicht. Onze visie werd tastbaar en potentiële medewerkers kregen een kijkje in de keuken.

Met deze campagne laten we niet alleen zien wat werken bij Driestroom betekent, maar voelen mensen het ook.

De campagne bestaat uit een krachtige employer branding-hoofdvideo en 4 doelgroepgerichte vacaturevideo’s, ondersteund door korte snippets. Door de inzet van het See, Think, Do-model creëren we een doordachte kandidatenreis, die niet alleen inspireert, maar ook activeert. Met deze campagne laten we niet alleen zien wat werken bij Driestroom betekent, maar voelen mensen het ook. Want bij Driestroom ontdek je kansen en ervaar je geluk.

Wat was de impact van de case?

De vooraf geformuleerde hoofddoelstelling was het aantrekken van nieuwe medewerkers met een profiel dat echt bij Driestroom past. We vinden langdurig behoud van medewerkers namelijk erg belangrijk en wilde potentiële medewerkers daarom een realistisch en inspirerend beeld geven van het werken bij Driestroom. Naast werving was het versterken van onze employer branding een belangrijk doel. We wilden onze nieuwe EVP ‘Ontdek kansen, ervaar geluk’ breed uitdragen en Driestroom neerzetten als een aantrekkelijke werkgever.

Geïnteresseerden hoefden enkel hun contactgegevens achter te laten.

Onze focus lag op latente werkzoekenden, oftewel; professionals die momenteel een baan hebben, maar openstaan voor een nieuwe uitdaging. In de huidige arbeidsmarkt is deze groep namelijk sterk aanwezig. Daarom kozen we voor een laagdrempelige sollicitatieprocedure: geïnteresseerden hoefden enkel hun contactgegevens achter te laten. Vervolgens voerden wij een telefonisch gesprek en stelden zelf hun cv op. Voor het eerst weken we af van traditioneel solliciteren en met succes.

Bij Driestroom ontdek je kansen en ervaar je geluk. Onze campagne laat écht zien wie we zijn en trekt de juiste mensen aan die zich willen binden. Lees de hele case in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Ondanks een bescheiden advertentiebudget heeft de campagne onze verwachtingen ruimschoots overtroffen. Binnen enkele weken behaalden we de benodigde fte’s voor bepaalde functies, waardoor we voor een doelgroep zelfs de landingspagina offline konden halen. Elke doelgroep leverde gekwalificeerde kandidaten op én we vulden zelfs nevenvacatures in. In slechts 10 weken bereikten we een enorm publiek en creëerden we een sterke merkbeleving.

Met deze campagne hebben we laten zien dat recruitment verder gaat dan vacatures invullen.

Wekelijks evalueerden we de resultaten met afdeling marketing en communicatie en onze recruitmentafdeling. Door data uit Meta, Google Analytics en ons recruitmentprogramma te combineren, optimaliseerden we continu de landingspagina’s en advertenties. Uit gesprekken met kandidaten bleek dat zij ook echt aangingen op onze identiteit en visie binnen de zorg. Met deze campagne hebben we laten zien dat recruitment verder gaat dan vacatures invullen. Door in te spelen op de behoeften van de doelgroep, creëerden we een laagdrempelige, effectieve én succesvolle campagne.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case verdient de award omdat het verder gaat dan een standaard wervingscampagne. In een krappe arbeidsmarkt, waarin organisaties willen opvallen en zichtbaar willen zijn, heeft Driestroom, samen met Recruitment Now, een strategische aanpak ontwikkeld die niet alleen zichtbaarheid creëert, maar ook echt raakt en laat zien wie wij echt zijn. Hierbij hebben we een risico genomen door enkel de mensen aan te spreken die daadwerkelijk bij ons passen en niet alleen maar kandidaten met het juiste diploma.

Deze campagne verbindt, inspireert en selecteert op intrinsieke motivatie.

Door te starten bij de kern – de eigen medewerkers en cliënten – en een krachtige Employee Value Proposition) te formuleren, hebben we een campagne neergezet die de essentie van Driestroom voelbaar maakt. Deze campagne verbindt, inspireert en selecteert op intrinsieke motivatie. Het resultaat? Niet alleen nieuwe medewerkers, maar de juiste medewerkers die bijdragen aan alledaags geluk.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Intern: betreffende vacaturehouders (teammanagers), manager P&O, afdeling werving en selectie, afdeling marketing en communicatie.
  • Extern: Recruitment Now.

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Wat als je anders werft in de bouw? (inzending BAM)

BAM heeft als toonaangevend bouwbedrijf de ambitie om toptalent aan te trekken in een sector waar de concurrentie om vakmensen groot is. De uitdaging? Het bereiken en overtuigen van servicemonteurs op een manier die afwijkt van traditionele campagnes. BAM wil niet alleen laten zien wat er nu is, maar ook de toekomst schetsen en potentiële medewerkers inspireren om hier onderdeel van te zijn. Het doel: de instroom van nieuwe medewerkers met ten minste 10% vergroten.

Het doel: de instroom van nieuwe medewerkers met ten minste 10% vergroten.

Waar traditionele campagnes vaak blijven steken in clichébeelden, kiest BAM voor een gedurfde en innovatieve aanpak: het stellen van prikkelende ‘Wat als…’-vragen zonder gezichten. Deze vragen dagen de doelgroep uit om na te denken over hun rol in de toekomst van de bouw. Want BAM zoekt medewerkers die nieuwsgierig durven te zijn. Door de vraag te stellen ‘Wat als…’ wordt die nieuwsgierigheid aangewakkerd.

https://www. bam careers.com/global/en

Het is een logisch vervolg op de meerjarenstrategie van BAM: Building a sustainable tomorrow, waarmee het bedrijf zijn toonaangevende positie wil waarmaken. Tevens herkenbaar voor huidige medewerkers, die trots deze positie omarmen en bevestigd worden in hun overtuiging dat de organisatie de toon zet.

‘Wat als jouw bouwmateriaal hier groeit?’ prijkte langs de A4 in een akker.

Door deze vragen strategisch te plaatsen op billboards op locaties waar de doelgroep zich bevindt, weet BAM direct de aandacht te trekken en nieuwsgierigheid op te wekken. ‘Wat als jouw bouwmateriaal hier groeit?’ prijkte langs de A4 in een akker, kortom: groeit hier straks ons circulaire bouwmateriaal? De vragen zijn niet alleen een uitnodiging tot nadenken, maar ook een oproep om onderdeel te worden van een innovatieve en duurzame beweging.

In de bewustwordingsfase wordt BAM gepositioneerd als koploper in de sector. Niet door te laten zien wat er al is, maar door een visie te presenteren op wat er kan zijn. De ‘Wat als…’-vragen worden gekoppeld aan concrete kansen binnen BAM, waardoor potentiële kandidaten zich direct aangesproken voelen.

Wat was de impact van de case?

In een steeds krappere arbeidsmarkt is met een gerichte campagne in 2024 indrukwekkend resultaat geboekt. De instroom van nieuwe medewerkers steeg met 32%. Dat is ruim 3 keer zoveel als de oorspronkelijke doelstelling. Door slim gebruik te maken van LinkedIn, YouTube en Meta, bereikten we niet alleen een breed, maar vooral ook een relevant publiek. Dit resulteerde in een kwalitatieve verschuiving: ondanks dat de website 74% minder bezoekers trok, waren deze wel veel gerichter. Dit blijkt uit een toename van 51% in bezochte pagina’s en een stijging van de gemiddelde bezoektijd van 32 seconden naar 1 minuut en 38 seconden.

De campagne bewijst dat zelfs in een uitdagende markt grote impact mogelijk is.

Ook de conversie verbeterde sterk. Het aantal sollicitanten groeide met 35%, terwijl het aantal externe hires via de website met maar liefst 54% steeg. Dat is meer dan het dubbele van de beoogde 25% groei. Dankzij de strategische inzet van kanalen wisten we de kosten per sollicitant beheersbaar te houden op 27 euro. Door de combinatie van slimme targeting, effectieve content en de juiste kanaalmix bewijst de campagne dat zelfs in een uitdagende markt grote impact mogelijk is. Met een data-gedreven strategie en een geoptimaliseerde wervingsaanpak hebben we niet alleen meer, maar vooral de juiste talenten weten te bereiken en converteren.

bam

De cijfers op een rijtje:

  • Kwalitatief 51% meer pagina’s bezocht, ondanks 74% minder websitebezoekers.
  • Het websitebezoek steeg van 32 seconden naar 1 minuut en 38 seconden.
  • Het aantal sollicitanten steeg met 35%.
  • De kosten per sollicitant: 27 euro.
  • Een stijging van 54% externe hires via de website waar de doelstelling 25% was.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

We wilden geen campagne maken met lachende bouwvakkers die in de camera kijken. We kozen bewust voor een alternatieve route die zowel inhoudelijk inspireert als visueel de aandacht trekt. Het uitstekende resultaat van de campagne is het bewijs dat het loont om af te wijken van ongeschreven regels binnen de sector.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Strategie: Jan Pieter Kaptein
  • Art & copy: Joost van Gorsel, Maarten van Muijen
  • Design: Anthony van der Zwan, Bas Postma
  • Account: Floor Soeters, Ilse van der Kaaden
  • Opdrachtgever: Dave Heilbron, Radboud van der Kooij
  • Film: DDG

bam

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Hebbus! Zo wierf EBS in 1 jaar ruim 370 nieuwe buschauffeurs (inzending Goals / EBS)

De arbeidsmarkt voor buschauffeurs is krap. Toch wist EBS het afgelopen jaar gemiddeld één nieuwe chauffeur per dag te werven. Hoe? Met een doelgroep-relevante en creatieve recruitmentmarketingcampagne. De kern van de campagne werd de pakkende slogan Hebbus! Hiermee spelen we direct in op de belangrijkste overstap-voordelen om buschauffeur te worden. Pakkend en to-the-point.

Met de pakkende slogan Hebbus! spelen we direct in op de belangrijkste overstap-voordelen om buschauffeur te worden.

De uitdaging

EBS groeit snel en is altijd op zoek naar nieuwe chauffeurs. De wervingsinspanningen via eigen kanalen en bureaus richtten zich voorheen alleen op actief werkzoekenden en leverden onvoldoende op. Goals kreeg de opdracht om een doeltreffende campagne te ontwikkelen, gericht op latent werkzoekenden en zij-instromers. Een extra uitdaging: EBS was als jong vervoersbedrijf minder bekend in een regio met sterke concurrentie.

Met een sterke recruitmentmarketingstrategie hebben we 370 kandidaten uit 6 verschillende doelgroepen overtuigd om buschauffeur te worden bij EBS. Lees de hele case van Goals, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2025.

De aanpak

Goals ontwikkelde een strategie gericht op zes doelgroepen:

  • Bouw
  • Horeca
  • Pakketbezorging
  • Ouders/verzorgers
  • Vrachtwagenchauffeurs
  • Touringcarchauffeurs

Voor elke doelgroep stond één switch-argument centraal om hen te overtuigen van een overstap naar buschauffeur. Via Digital Out of Home, social media, SEA en Display Advertising werden de relevante doelgroepen bereikt. De campagne-uitingen leidden bezoekers naar doelgroepspecifieke campagnepagina’s. Naast overstapargumenten ontdekten zij hier ook andere belangrijke voordelen van het werken bij EBS. De pagina’s waren extra aansprekend doordat échte medewerkers werden getoond die de overstap hadden gemaakt vanuit andere branches. Deze niet-reclameachtige video’s zorgden voor de sociale bewijskracht: ‘Als zij de overstap maken, waarom ik dan niet?’

Met een sterke recruitmentmarketingstrategie hebben we 370 kandidaten uit 6 verschillende doelgroepen overtuigd om buschauffeur te worden bij EBS. Lees de hele case van Goals, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2025.

Het succes

De sleutel tot succes: een slimme mix van data, doelgroepgericht denken, hypertargeting via Digital Out of Home en online (re)targeting. Maar bovenal een eenvoudige, krachtige kernboodschap: Hebbus! Daarnaast zorgde het interne referralprogramma met EBS ‘AmBUSsadeurs’ voor een extra aanwas van kandidaten.

Wat was de impact van de case?

Bij EBS ontstond rituitval door een tekort van ruim 170 chauffeurs, veroorzaakt door (vergrijzings)uitstroom en concessieovernames. Om dit structureel aan te pakken, werd een ambitieus wervingsdoel gesteld: 365 nieuwe chauffeurs in 2024 – gemiddeld één per dag. Onze uitdaging was het ontwikkelen van een effectieve en actiegerichte recruitmentmarketingcampagne die niet alleen de instroom vergrootte, maar ook de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van EBS als werkgever versterkte.

De online campagne is per kanaal geoptimaliseerd op basis van KPI’s zoals CTR en CPC.

De resultaten zijn volledig doorgemeten via onze marketingfunnel. De online campagne is per kanaal geoptimaliseerd op basis van KPI’s zoals CTR en CPC. De offline component (Digital Out of Home) is deels gemeten via organisch bereik en zoekopdrachten naar de website. De campagne heeft sterke resultaten opgeleverd, zowel kwantitatief als kwalitatief.

Met een sterke recruitmentmarketingstrategie hebben we 370 kandidaten uit 6 verschillende doelgroepen overtuigd om buschauffeur te worden bij EBS. Lees de hele case van Goals, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2025.

Sinds de start op 3 mei 2024 hebben we de volgende resultaten behaald:

  • totaal bereik van 20,2 miljoen gerealiseerd (10,9 miljoen online + 9,3 miljoen offline – voornamelijk Digital Out of Home)
  • 13.700 unieke bezoekers op de campagne pagina’s van word-buschauffeur.nl
  • 750 conversies (sollicitaties en terugbelverzoeken)
  • 370 nieuwe hires. Zij waren al in het bezit van een rijbewijs-D of zijn via EBS de opleiding hiervoor gaan doen.

Naast harde cijfers heeft de campagne ook het imago van het vak buschauffeur verbeterd. Het stoffige imago is opgepoetst, en we hebben laten zien dat dit beroep een aantrekkelijke optie is voor een brede doelgroep. Dit draagt bij aan een duurzame instroom van personeel. Bovendien heeft de campagne de naamsbekendheid van EBS als werkgever aanzienlijk vergroot.

Het wervingsdoel is ruimschoots behaald, en daarmee hebben we een grote impact gehad.

Het wervingsdoel is ruimschoots behaald, en daarmee hebben we een grote impact gehad. Doordat de teams op sterkte zijn in de diverse regio’s, wordt rituitval voorkomen en neemt de werkdruk voor alle chauffeurs af – iets wat erg belangrijk is voor een mensgerichte organisatie als EBS.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Met de Hebbus!-campagne bewijzen we dat een sterke recruitmentmarketingstrategie het verschil kan maken in het beter bereiken van diverse doelgroepen – ook in een zeer krappe arbeidsmarkt en een concurrerende regio. Dit is gerealiseerd met slechts 3,5 maanden voorbereidingstijd, een klein team en een ambitieus budget.

Het succes zit in de doordachte doelgroepaanpak, de kandidaatgerichtheid, de pakkende en herkenbare boodschap en de continue optimalisatie op basis van data. Door relevant te zijn voor de 6 vastgestelde doelgroepen in alle fases van de candidate journey, zijn we in staat geweest om echt te overtuigen en aan te zetten tot actie en conversie. De campagne-uitingen sluiten aan bij de doelgroep: ongepolijst, eerlijk en doeltreffend.

De campagne heeft niet alleen gezorgd voor instroom, maar ook voor een positieve impuls voor het chauffeursvak.

Daarnaast heeft de campagne niet alleen gezorgd voor instroom, maar ook voor een positieve impuls voor het chauffeursvak. Kortom, een case die bewijst dat recruitmentmarketing om de mens achter de vacature draait. Een Werf& Award winnen? Hebbus!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Andrea Verdonk, Manager Marketing en Klant Contact bij EBS
  • Albert Hoekstra, Manager Recruitment bij EBS
  • Erik Broeder, Partner bij Goals
  • Chantal Verkuijlen, Projectmanager bij Goals
  • Creatief team + uitvoering / Goals

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

Kom te wurkjen op it meast Daaldersk Plak fan Fryslân! (inzending Gemeente Tytsjerksteradiel)

Hoe positioneer je een Friese plattelandsgemeente als een aantrekkelijk werkgever? Na een ambtelijke samenwerking is Tytsjerksteradiel per 1 januari 2025 weer een zelfstandige gemeente. Deze nieuwe start betekende enorm veel vacatures, maar bood ook de kans het eigen werkgeversmerk sterk neer te zetten. De opdracht was duidelijk: creëer een werkgeversmerk dat aansluit bij de toekomstgerichte en duurzame ambities van de gemeente Tytsjerksteradiel. Zorg er daarbij voor dat huidige organisatie zich herkent in, en betrokken raakt bij, de campagne en profileer de gemeente als aantrekkelijke werkgever voor potentiële medewerkers.

Hier werk je voor de gemeenschap, in een hechte werksfeer en de mogelijkheid om impact te maken.

Met het motto ‘In Daaldersk Plak’ – Fries voor ‘een kostbare plek’ – hebben we een arbeidsmarktcommunicatieconcept ontwikkeld dat de identiteit en trots van de gemeente weerspiegelt. Hier werk je voor de gemeenschap, in een hechte werksfeer en de mogelijkheid om impact te maken.

Daalderske Plak

Wij willen laten zien dat je bij deze gemeente op een Daalderske Plak werkt. Niet alleen de organisatie waar je werkt, maar juist ook de regio waarin je dat doet. De campagnefoto’s en -video’s zijn dan ook gemaakt op de mooiste plekken van de gemeente. Uiteindelijk kregen we het zelfs voor elkaar om de burgemeester letterlijk met zijn voeten in het ‘Daalderske’ Burgurmer Mar te zetten – alles om potentiële medewerkers te enthousiasmeren om bij zijn gemeente te komen werken!
Deze campagne bewees dat een plattelandsgemeente zich met de juiste aanpak kan onderscheiden en talent kan aantrekken door de kracht van de eigen regio te benutten.

Uiteindelijk kregen we het zelfs voor elkaar om de burgemeester letterlijk met zijn voeten in het Burgurmer Mar te zetten.

In Daaldersk Plak’ is overal te zien (geweest), tot ver buiten de gemeentegrenzen. Zo heeft er twee maanden lang een campagnefilm gedraaid op het grote doek van bioscopen, reden er bestickerde lijnbussen rond door heel Friesland en is de campagne online nog steeds niet te missen. Medewerkers zijn bovendien op de eerste dag van het jaar verrast met een toepasselijk welkomstpakket waarmee ze op elke Daalderske Plak aan het werk kunnen.

Hoe gemeente Tytsjerksteradiel met een prettig eigenwijze aanpak opvalt als aantrekkelijke werkgever en tientallen vacatures in enkele weken vulde. Lees de hele case van Gemeente Tytsjerksteradiel die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie/employer branding (doel: bekendheid, voorkeur en relaties) voor de Werf& Awards 2025.

Wat was de impact van de case?

De campagne is offline breed zichtbaar (geweest) binnen en buiten de gemeentegrenzen:

  • 5 bestickerde lijnbussen die door heel Friesland reden gedurende 2 maanden
  • 81 posters in de openbare ruimte gedurende een aantal weken
  • Bioscoopreclame in twee bioscopen gedurende 2 maanden
  • 11 bedrijfswagens met bestickering die nog steeds rondrijden

Online is de campagne doorlopend te zien en dit is een boost gegeven door middel van online marketing gedurende 2 maanden. De resultaten hiervan spreken voor zich.

Organische content op Meta en LinkedIn

  • Impressies: 435.000
  • Interacties: 5074

Gesponsorde content:

Impressies:

  • LinkedIn: 32.000
  • Meta: 200.000
  • Google: 267.000

Click trough rate:

  • LinkedIn: 3,48%
  • Meta: 3,28%
  • Google:1,2%

De campagne heeft gezorgd voor:

  • Meer zichtbaarheid als werkgever. De campagne werd breed opgepakt en versterkte het imago van de gemeente als aantrekkelijke werkgever.
  • Een stijging in het aantal sollicitanten (met een uitschieter van 80 sollicitaties op 1 functie), waarbij sollicitanten bewust kiezen voor een kleinere organisatie.
  • Invulling van de tientallen vacatures binnen een aantal weken.
  • Een sterkere betrokkenheid en trots in de organisatie. Medewerkers voelen zich meer verbonden met hun werk én hun omgeving.

Citaten nieuwe medewerkers:

‘Hier binnenkomen voelt als een warm bad.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De arbeidsmarktcampagne ‘In Daaldersk Plak’ laat zien hoe een creatieve en authentieke aanpak niet alleen kandidaten aantrekt, maar ook zorgt voor beweging in de organisatie. De campagne zorgde namelijk ook voor een versterkt gevoel van trots en verbondenheid binnen de organisatie. Prachtig voorbeeld hiervan is de kantine die omgedoopt werd tot bedrijfsrestaurant ‘Daaldersk Plak’. Een compleet spontane omarming van de campagne door de eigen medewerkers die laat zien dat ze zich helemaal thuis voelen bij hun nieuwe werkgeversmerk.

Daarnaast bewees deze campagne dat een plattelandsgemeente zich met de juiste aanpak kan onderscheiden en talent kan aantrekken door de kracht van de eigen regio te benutten. Met opvallende beelden, aansprekende (vacature)teksten en oog voor de omgeving lukt het de gemeente om in een paar weken tijd de tientallen vacatures duurzaam in te vullen. Een enorme prestatie in een spannende tijd, waarin de hele organisatie in verandering is.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Gemeente Tytsjerksteradiel:

  • Jeroen Gebben, (voormalig) Burgemeester
  • Tytsy Willemsma, Wethouder (portefeuille Organisatie en ontwikkeling)
  • Johan Krul, Gemeentesecretaris
  • Annie Monsma, HR adviseur
  • Hanny Durkstra, Communicatieadviseur

TEAM:

  • Pim Balkestein, directeur TEAM
  • Hilde Metsaars, Projectmanager
  • Mike Wortel, Creative director
  • Bjorn Wiegers, Content creator
  • Stefan de Vries, Content creator
  • Idzard Schiphof, Content creator
  • Jesse Heslinga, Content marketeer
  • Lion Graaf, Vormgever
  • Dick Kaper, Vormgever

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

 

Employer branding begint bij interne activatie (inzending Woonwaard & Strong Originals)

‘Iedereen een thuis, nu en in de toekomst’, dat is de missie van Woonwaard, een woningcorporatie in Alkmaar en Dijk & Waard. Aan de basis van deze missie staan passende woningen, een prettige buurt én natuurlijk de medewerkers van Woonwaard. Zij maken dit mogelijk. Woonwaard ervaart uitdagingen bij het aantrekken van de juiste kandidaten. Daarom werd een onderscheidend werkgeversmerk ontwikkeld, vertaald naar een nieuwe werkenbij-site en een interne activatiecampagne om trots en betrokkenheid onder medewerkers te vergroten.

Drie hoofdthema’s vormen dé kapstok voor de arbeidsmarktcommunicatie.

Samen met Strong Originals (onderdeel EN HR solutions) is een heldere werkgeverspositionering ontwikkeld met drie hoofdthema’s en de pay-off Thuis begint bij jou. Een keuze die past bij wat Woonwaard doet en is ingegeven door de ruimte die er is voor medewerkers. Deze thema’s vormen dé kapstok voor de arbeidsmarktcommunicatie. De pay-off kan op verschillende manieren ingezet worden. Bijvoorbeeld ‘Thuis begint bij Ahmed’ om de persoonlijke impact die je met jouw werk maakt te benadrukken. Of ‘Een prettige buurt begint bij Julya’ om het vakgebied te benadrukken.

De positionering is extern vertaald naar een werkenbij-site met pakkende copy, fotografie, persoonlijke verhalen en binnenkort ook video’s. Intern werden EVP en werkenbij-site gelanceerd via een activatiecampagne. Strong Originals creëerde content door audio-interviews met medewerkers. Deze vormden de basis voor drie uitingen: persoonlijke verhalen voor de website, podcasts voor de interne activatie én als voice-over voor een serie werkenbij-video’s die op dit moment ontwikkeld wordt. Allemaal om trots te laten zien hoe het is om bij Woonwaard te werken en welke impact jij als medewerker hebt. Want, ‘Thuis begint bij jou’.

Het project betreft de volgende uitwerkingen:

  • Een positionering voor Woonwaard met pay-off ‘Thuis begint bij jou’;
  • Aanleg van een beeldbank
  • Productie van podcast
  • Interne expositie met foto’s en quotes van medewerkers en link naar podcast-interviews

Wat was de impact van de case?

  • De basis is gelegd voor verdere (externe) uitingen en arbeidsmarktcommunicatie met een onderscheidende employer value proposition
  • Bijna 20.000 website-impressies in de eerste 3 maanden
  • Een gemiddelde bezoekduur van 3:45 minuut
  • Een nieuwe werkenbij-site met verhalen en podcasts van medewerkers
  • Een interne activatiecampagne met interne “expositie”

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case is een mooi voorbeeld van het belang en de samenhang van een goede werkgeverspositionering en de creatieve uitwerking daarvan, zowel in- als extern. De positionering klopt met hoe medewerkers het werken bij Woonwaard ervaren en is passend bij de strategische doelen van de organisatie. Daarnaast helpt deze ook om bij de medewerkers de trots meer naar boven te halen, die van zichzelf nuchter en bescheiden zijn. Daarom wordt er in de fotografie bijvoorbeeld gebruik gemaakt van ‘de stip’.

Een element uit de bestaande huisstijl van Woonwaard dat creatief is ingezet door medewerkers op de stip in beeld te brengen. Om te benadrukken dat zij juist trots mogen zijn op hun werk en hoe zij bijdragen aan een thuis voor de huurders. Daarnaast laten de cijfers van de werkenbij-site, sinds de lancering in december 2024, goede resultaten zien. Kandidaten weten de website van Woonwaard te vinden én nemen de tijd om de content te bekijken. Dat blijkt wel uit de lange bezoekduur.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Vanuit Strong Originals:

  • Jolien Bijhouwer – Senior Employer Branding specialist
  • Laurens van der Mark – Teamlead Design & Creatie
  • Stefan Makkus – Content Creative
  • Ray Pluim – Senior Content Creative
  • Mirthe Molin – Content Marketeer
  • Carolien van Buuren – Projectmanager
  • Rob de Vormer – Manager Branding & Informatie
  • Sander Pluim – Creative & Videograaf

Vanuit Woonwaard:

  • Monique Kerssens – Communicatieadviseur
  • Hanneke van Vught – Coördinator HR

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

Ontmoetingsplaats voor werkgevers met latent werkzoekenden (inzending JobQ)

Veel te veel mensen zitten vast in hun baan. Niet blij, toe aan iets nieuws, maar solliciteren? Dat voelt als een sprong in het diepe. Niet gek, want maar liefst 42% van werkend Nederland is latent werkzoekend. Ze staan open voor een nieuwe baan, mits deze écht bij hen past. Toch bereikt traditioneel recruitment deze groep nauwelijks. Recruiters benaderen hen soms, vaak vanuit een bureau. Maar dat werkt niet altijd. De druk om direct over te stappen is groot – en niet iedereen wil of kan die stap zetten.

Het gaat om één simpele vraag: hoe maak ik mijn werk weer leuk? Niet een zesje, maar een negen.

Daarom is er JobQ. De eerste digitale ontmoetingsplek waar latent werkzoekenden zich anoniem en vrijblijvend kunnen oriënteren. Waar salaris, thuiswerken, reisafstand en uren vooraf helder zijn. Waar werkgevers niet afgaan op een cv, maar direct weten wat iemand écht belangrijk vindt. Hoe we deze kandidaten bereiken? Via slimme campagnes, gericht op één simpele vraag: hoe maak ik mijn werk weer leuk? Niet een zesje, maar een negen. Het resultaat? Omgekeerd solliciteren. Werkgevers verleiden talent, niet andersom. En met onze slimme AI-matching ontstaan alleen relevante matches. Minder ruis, meer kwaliteit.

Impact? Die is er.

✅ 70% van JobQ-kandidaten is uniek. 42% is onvindbaar op jobboards, 28% heeft elders een verouderd profiel en 30% toont exclusieve informatie bij JobQ.
✅ 45% meer kwalitatieve sollicitaties.
✅ Diversere en betere instroom dankzij anonieme profielen.

En het werkt.

🔹 Mee de Meent vond via JobQ binnen een maand 11 geschikte kandidaten. Van hen toonden 6 serieuze interesse, 1 werd aangenomen en 5 zitten in de talentpool.
🔹 Linku vond dé perfecte project- en accountmanager. Een ondernemer die zijn team miste en via JobQ de ideale match vond. Contract getekend binnen enkele weken.

JobQ maakt latent talent zichtbaar. En dat maakt hét verschil in een krappe arbeidsmarkt.

Bereik latent werkzoekenden die je mist op jobboards! 70% van JobQ-kandidaten is uniek. Slimme A.I.-matchmaking, anoniem en doeltreffend. Lees de hele case van JobQ, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2025.

Wat was de impact van de case?

Impact die telt. Resultaten die het bewijs leveren.

🔹 Meer dan 50.000 kandidaten in de database – groeiend met duizenden per maand.
🔹 70% is uniek, nergens anders te vinden.
🔹 45% meer kwalitatieve sollicitaties dankzij ‘Quality Select’.
🔹 Werkgevers hebben direct contact met kandidaten.

Hoe is de 70% unieke instroom berekend? We onderzochten een aselecte steekproef van 1.000 JobQ-kandidaten en vergeleken deze met:

🔹 Indeed, de grootste cv-database wereldwijd.
🔹 LinkedIn Recruiter, specifiek ‘open to work‘ voor recruiters

Om de vergelijking compleet te maken, valideerde Robin, een overzichtsplatform van de grootste vacaturesites in Nederland, deze analyse onder een subsample van 132 kandidaten.

De uitkomst:

✅ 42% is volledig uniek en nergens anders te vinden.
✅ 28% is ‘onzichtbaar’ op andere platforms door een oud profiel of inactiviteit.
✅ 30% is wel actief elders, maar toont op JobQ een andere motivatie.

Dit bewijst: JobQ bereikt latent werkzoekenden die anders niet gevonden worden.

Bereik latent werkzoekenden die je mist op jobboards! 70% van JobQ-kandidaten is uniek. Slimme A.I.-matchmaking, anoniem en doeltreffend. Lees de hele case van JobQ, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2025.

Doelstellingen en resultaten:

Case Mee de Meent & Linku. Vooraf bepaalde doelstellingen:

✔ Mee de Meent: minimaal 1 sollicitant aannemen binnen 3 maanden.
✔ Linku: in gesprek komen met 3 geschikte kandidaten voor een business developer IT, een functie die al 6 maanden openstond.

Behaalde resultaten:

✅ Mee de Meent: binnen 1 maand contact met 11 kandidaten, 6 serieuze gesprekken, 1 hire binnen de gestelde termijn. De overige 5 zijn opgenomen in de talentpool.
✅ Linku: binnen enkele weken in gesprek met 3 geschikte kandidaten en een directe hire gemaakt.

Hoe zijn de resultaten gemeten?
✔ Aantal kwalitatieve gesprekken met passende kandidaten.
✔ Aantal hires binnen de gestelde termijn.
✔ Tijdsduur van vacature-invulling vs. traditionele methoden.

Bij beide werkgever-cases was het resultaat meetbaar en aantoonbaar: JobQ maakte latent talent zichtbaar en hielp werkgevers direct in contact te komen met onzichtbare kandidaten die wel bereid waren over te stappen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Een plek waar latent werkzoekenden anoniem en onbekommerd hun kansen kunnen verkennen? Die bestond nog niet. JobQ is de eerste digitale ontmoetingsplek waar talent zich zonder drempels kan oriënteren op een volgende stap – zonder sollicitatiedruk, zonder bias.

Van onze talenten is 70% uniek ten opzichte van jobboards en onvindbaar via traditionele werving.

Voor werkgevers betekent dit een fundamenteel nieuw kanaal van werven. Niet meer schieten met hagel, maar gericht sourcen bij kandidaten die wíllen worden gevonden. Van onze talenten is 70% uniek ten opzichte van jobboards en onvindbaar via traditionele werving. Slimme A.I.-matchmaking en transparante criteria zorgen voor snelle, relevante matches. JobQ maakt recruitment effectiever, eerlijker en toekomstbestendig. We bewijzen dat het anders kan. En mooier. Daarom verdient JobQ de Werf& Award.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Boudewijn Dekker is een van de oprichters van JobQ en tevens CEO. Via JobQ wil hij het sollicitatieproces omdraaien. Werkgevers zijn aan zet om bij de kandidaat te solliciteren. Zo komen uiteindelijk veel meer werknemers terecht bij passende werkgevers, met meer werkgeluk en een betere productiviteit tot gevolg.
  • Koen Haarlemmer, accountmanager JobQ, onderhoudt de relaties met werkgevers die JobQ inzetten voor het vinden van latent talent, zoals MEE de Meent Groep en Linku.
  • Michiel Admiraal, operations manager JobQ, verzorgde de onboarding van de genoemde werkgevers. Hierbij is de vacatureintake en vervolgens de eerste benaderingsronde van de latent werkzoekenden uit de poule van JobQ (de kansdidaten), cruciaal voor succes.

Extern waren vanuit de werkgevers in deze case:

  • Liset Speijers ‑ Dennissen (P&O adviseur MEE De Meent Groep) en
  • Tanja Kirkels (HR-manager van Linku), betrokken.

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

Kiwa kom je overal tegen (inzending Kiwa NL Holding B.V.)

Kiwa kom je overal tegen. Hoewel Kiwa niet opvalt, is Kiwa juist overal aanwezig. Onze experts zorgen dagelijks voor kwaliteit, veiligheid en vertrouwen in uiteenlopende sectoren. Van inspecties en laboratoriumonderzoek tot certificering en IT-beveiliging: Kiwa draagt bij aan een betere wereld. Om deze impact te versterken, willen we Kiwa positioneren als een aantrekkelijke werkgever en het aantal sollicitaties verhogen.

Van inspecties en laboratoriumonderzoek tot certificering en IT-beveiliging: Kiwa draagt bij aan een betere wereld.

Via alledaagse, herkenbare onderwerpen uit het dagelijks leven maken we zichtbaar dat Kiwa overal aanwezig is en dat jij als specialist een maatschappelijke bijdrage kunt leveren. Werken bij Kiwa betekent werken aan kwaliteit en veiligheid in een wereld die continu verandert. Of het nu gaat om het certificeren van duurzame energiebronnen, het testen van cyberbeveiligingssystemen of het inspecteren van infrastructuur: Kiwa-experts maken het verschil. Een baan met betekenis!

Om de juiste doelgroep te bereiken, zetten we een krachtige en veelzijdige mediastrategie in. Met aansprekende video’s, gerichte social mediacampagnes, Google Search & Display, Performance Max-advertenties en advertenties in vakbladen zorgen we voor maximale zichtbaarheid bij de juiste specialisten. Maar onze strategie stopt niet bij externe werving. Ook intern bouwen we aan Kiwa’s werkgeversmerk. Met roll-up banners en narrowcasting creëren we draagvlak en stimuleren we referral, zodat Kiwa-medewerkers actief bijdragen aan het aantrekken van nieuwe experts.

Kiwa is er. Overal. En nu laten we dat ook zien.

Kiwa is er. Overal. En nu laten we dat ook zien.

Wat was de impact van de case?

Het doel van de campagne was: creëer een sterk werkgeversmerk waarmee personeel consistent aangetrokken en behouden wordt; nu en in de toekomst! De focus lag dus niet alleen op het vinden maar ook op het binden en behouden van krachtige experts. Met dit kwalitatieve vertrekpunt en het aantal van 70 nieuwe medewerkers in het achterhoofd, gingen we van start!

De eerste 6 maanden lieten al een stijging van 25% in sollicitaties zien.

Tijdens de eerste fases hebben we meerdere KPI’s opgesteld, onder andere voor impressies, clicks naar de website en uiteindelijk sollicitaties. En de resultaten logen er niet om! Met een significante groei van websitebezoek en een verhoging van sollicitaties Kiwa breed toonde de campagne direct resultaat. De eerste 6 maanden lieten daarbij al een stijging van 25% in sollicitaties zien (Kiwa-breed), resultaten om trots op te zijn! Dit hebben we voortdurend gemeten vanuit analytics en een bijpassend dashboard.

De campagne is doorvertaald naar interne middelen en heeft ook onder de ambassadeurs van Kiwa een positief effect gehad. Met de roll-up banners en narrowcasting hebben we referral gestimuleerd en draagvlak opgezet binnen de gehele organisatie.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case verdient een Werf& Award in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie vanwege de krachtige combinatie van merkstrategie, mediastrategie en het creëren van draagvlak binnen de organisatie. Kiwa benut alledaagse voorbeelden om de brede impact van hun werk zichtbaar te maken, waarbij ze niet alleen externe sollicitanten aanspreken, maar ook interne medewerkers betrekken bij het merk.

Deze case combineert een krachtige merk- en mediastrategie met het creëren van draagvlak in de organisatie.

De mediastrategie is veelzijdig en doelgericht, met inzet van LinkedIn, Google Display, Programmatic ads en Performance Max, ondersteund door interne communicatie via intranet en narrowcasting. De benadering is zowel strategisch als mensgericht, met een duidelijke focus op de maatschappelijke impact van werken bij Kiwa. Dit maakt de campagne niet alleen succesvol, maar ook betekenisvol en toekomstgericht.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Kiwa:

  • Astrid van Kempen (Manager Marketing & Communicatie)
  • Kim Kraakman (Projectmanager Marketing & Communicatie)

Sterk Merkregisseurs (Agency):

  • Stefan Roefs (Marketingstrateeg)
  • Sophie van Haandel (Projectmanager)
  • Ralph Smits (Creative Director)
  • Rob Boetzkes (Art Director)
  • Karlijn van Mier (Designer)

Fotografie/film:

  • NoPoint
  • Van de Punt

Online-campagne:

  • BE Digital

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

Hoe GGZ Delfland het aantal sollicitaties verdubbelde met een slimme strategie (inzending GGZ Delfland)

GGZ Delfland stond voor een grote uitdaging: te weinig sollicitaties, onduidelijke recruitmentprocessen en een gebrek aan vertrouwen in recruitmentmarketing. Er was weinig grip op welke kanalen werkten en vacatures waren onvoldoende zichtbaar. Samen met Groowup Digital Agency werd de oplossing niet gezocht in een losse campagne, maar in een strategische, gelaagde aanpak. De kern? Een krachtige werkenbij-site als fundament, gecombineerd met slimme recruitmentmarketing.

De nieuwe website is méér dan een platform voor vacatures.

De nieuwe website is méér dan een platform voor vacatures. Het is een visueel aantrekkelijk, functioneel en conversiegericht systeem geworden waarin:

  • De organisatie een sterk gezicht krijgt, met professionele beelden die rust en kwaliteit uitstralen, welke in lijn is met organisatie waardes.
  • Gebruiksvriendelijkheid voorop staat: vacatures zijn eenvoudig te filteren en te vinden
  • Employer branding naadloos samenkomt met een datagedreven aanpak.

Na de lancering van de website startten we een continue optimalisatie: continu meten, testen en optimaliseren. Door inzicht uit Hotjar en Google Analytics leerden we welke filters cruciaal waren, hoe job alerts een onverwacht krachtig kanaal bleken, en hoe een slimme kanaalmix het succes van alle kanalen versterkte. Het resultaat:

  • Verdubbeling van het aantal sollicitaties
  • 5.000+ websitebezoekers per maand, van wie gemiddeld 325 direct solliciteren
  • Flexpool-campagne met recordresultaten: 4.500 bezoekers en 250 sollicitatieklikken
  • Beter kanaalbeheer: minder afhankelijkheid van één kanaal en een geïntegreerde aanpak

Het succes zat niet in één grote actie, maar in de slimme, duurzame opbouw van een recruitment-ecosysteem: een sterke basis (de website) als hefboom voor gerichte campagnes en structurele recruitmentgroei.

Wat was de impact van de case?

GGZ Delfland ging van wantrouwen in recruitmentmarketing naar grip en groei.

Kwantitatieve impact:

  • Verdubbeling van bezoekers en sollicitaties via de werken-bij website in het afgelopen halfjaar.
  • 5.000+ websitebezoekers per maand, van wie gemiddeld 325 direct solliciteren.
  • 160 bezoekers per maand schrijven zich in voor job alerts of delen een vacature.
  • Flexpool-campagne met recordcijfers: 4.500 bezoekers en 250 sollicitatieklikken.
  • Google Ads haalde 8.300 bezoekers naar de site, waarvan 5,1% conversies (zoals sollicitaties en inschrijvingen).
  • Flexpool-campagne op Socials: 140.000 impressies, 1.000 bezoekers en 27 directe sollicitaties.
  • Google Ads-flexwerk-campagne: 36% conversiepercentage.

Kwalitatieve impact:

  • Minder afhankelijk van externe platformen: vacatures zijn nu beter vindbaar via eigen kanalen.
  • Sterkere employer branding: de visuele identiteit van GGZ Delfland komt krachtig naar voren.
  • Slimmer recruitmentproces: vacatureteksten en kanalen geoptimaliseerd op conversie.
  • Beter inzicht en samenwerking: recruiters en communicatie werken nu datagedreven.

Grootste doorbraak:

  • Job alerts als onverwacht wervingskanaal: na analyse zagen we dat sollicitaties hier sterk uit binnenkwamen, waarna dit werd opgeschaald.
  • Kracht van een brede kanaalmix: elke toevoeging versterkte de andere kanalen, waardoor recruitment exponentieel verbeterde.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case laat zien hoe een slimme, duurzame recruitmentstrategie werkt:

  • Een sterke werkenbij-site als vliegwiel voor recruitmentmarketing.
  • Growth hacking en data-driven optimalisatie voor continue verbetering.
  • Een gelaagde aanpak die stap voor stap recruitment naar een hoger niveau tilde.

GGZ Delfland heeft niet alleen meer sollicitaties, maar ook vertrouwen in recruitment. Communicatie en recruitment werken nu datagedreven, campagnes zijn structureel effectief en de organisatie kan werving met trots en zelfvertrouwen aanpakken. Dit is geen eenmalig succes, maar een fundament voor de toekomst. Daarom verdient deze case een Werf& Award.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Klantzijde:

  • Esther Risse – Communicatie
  • Maaike Kolenbrander – Communicatie
  • Dieke van Hees – Communicatie
  • Ingeborg Emmerzael – Recruitment

Bureauzijde:

  • Ontwerp website: Groowup – Karolina van Leest
  • Development: SuperBold – Remko van Beers & Rick Heerdt
  • Projectleiding & strategie: Groowup – Jasper van Gils
  • Online marketing: Wouter van Hal
  • ATS: Yellow Yard

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

Hoe de AP de privacy van Nederlanders nóg beter beschermt (inzending Autoriteit Persoonsgegevens)

In een digitaler wordende wereld beschikken bedrijven en overheden over steeds meer persoonsgegevens van burgers. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) voorkomt en bestrijdt onrechtmatig gebruik van die gegevens en wapent burgers tegen privacyschendingen. Dat is belangrijk voor burgers individueel en onze samenleving als geheel. Om haar maatschappelijke taak goed te kunnen uitvoeren, zoekt de AP hoogopgeleide mensen (onder andere juristen, IT’ers, gedragswetenschappers, analisten).

Uit doelgroeponderzoek bleek dat veel potentiële kandidaten een sterk ontwikkeld moreel kompas hebben.

Deze mensen werken vaak in het bedrijfsleven en zijn niet actief op zoek naar een baan. Bovendien kennen ze de AP alleen als boetes uitdelende ‘waakhond’. Om voor hen een interessante werkgever te worden, moest de AP werken aan haar inhoudelijke naamsbekendheid en onderscheidend vermogen – aan haar werkgeversmerk. Uit doelgroeponderzoek bleek dat veel potentiële kandidaten een sterk ontwikkeld moreel kompas hebben. Een werkgever die hen in staat stelt carrièrestappen te maken zonder dit kompas geweld aan te doen, vinden ze aantrekkelijk. De AP kan hier geloofwaardig en onderscheidend over communiceren. Werken bij de AP is inhoudelijk uitdagend en maatschappelijk erg relevant.

Méér dan toezicht houden

De eerste arbeidsmarktcampagne van de AP gaat over complexe thema’s waarmee je te maken krijgt als je hier komt werken: herkenbaar gedrag (‘Je kunt overal shoppen’) wordt gevolgd door een prikkelende vraag over de rol van de AP (‘maar wie grijpt in als je gegevens misbruikt worden?’). Zo laten we zien dat werken bij de AP méér is dan toezicht houden: bij de AP werken privacybeschermers.

De campagne laat zien dat het goed mogelijk is om effectief te werven zonder slecht om te gaan met de privacy.

De campagne werd tussen 14 mei en 15 december 2024 on- en offline ingezet. En laat zien dat het goed mogelijk is om effectief te werven zonder inzet van tracking, profiling en het gebruik van kanalen die slecht omgaan met de privacy van hun gebruikers. De AP werd bekender onder relevante doelgroepen en trok meer bezoekers naar de werkenbij-site. Het aantal kwalitatieve kandidaten steeg flink: in 2024 nam de AP maar liefst 98 mensen aan.

Door in te spelen op het morele kompas van potentiële kandidaten groeide de Autoriteit Persoonsgegevens in 2024 flink, met 98 nieuwe medewerkers. Lees de hele case, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Wat was de impact van de case?

De eerste arbeidsmarktcampagne van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) had een duidelijke missie: het aantrekken van hoogopgeleide professionals zonder concessies te doen aan privacyprincipes. Door te laten zien dat effectief werven ook zonder tracking en profiling mogelijk is, leverde de campagne niet alleen resultaat op, maar zette het ook een standaard in de markt.

Met 98 nieuwe medewerkers in 2024 groeide de organisatie flink.

Extern had de campagne een tastbare impact. De bekendheid van de AP als werkgever nam substantieel toe, wat resulteerde in een sterke stijging van het aantal bezoekers op de werkenbij-site en veel meer sollicitaties dan het jaar ervoor. Met 98 nieuwe medewerkers in 2024 groeide de organisatie flink. Bovendien bevestigde de campagne dat het AP-werkgeversmerk aansloot bij professionals met een sterk ontwikkeld moreel kompas, waardoor niet alleen de kwantiteit, maar ook de relevantie en kwaliteit van de kandidaten verbeterde.

Grotere trots

Intern zorgde de campagne voor een versterking van de organisatiecultuur. Medewerkers voelden een grotere trots om te werken bij een werkgever die consequent haar waarden naleeft, zelfs in de manier waarop zij talent werft. Deze interne versterking draagt bij aan de langetermijnbinding van medewerkers en het behoud van expertise binnen de organisatie.

Deze campagne was niet alleen effectief, maar ook principieel grensverleggend.

De cijfers ondersteunen het succes van de campagne: zo’n 35 miljoen impressies, tienduizenden websitebezoekers en een gestage groei in interacties tonen aan dat het publiek niet alleen werd bereikt, maar ook daadwerkelijk werd geactiveerd. Dit alles binnen een campagne die volledig in lijn was met de privacywaarden van de AP, en daarmee niet alleen effectief, maar ook principieel grensverleggend was.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Zonder tracking en profiling en zonder te adverteren op kanalen die de persoonsgegevens van mensen onvoldoende beschermen, is volgens veel wervingsspecialisten niet mogelijk zonder af te doen aan de effectiviteit van employer branding-campagnes. De Autoriteit Persoonsgegevens kan beroepshalve niet anders – en liet zien dat het wél mogelijk is!

De campagne zorgde bovenal ervoor dat de persoonsgegevens van Nederlandse burgers voortaan nóg beter beschermd zijn.

Een scherpe, op de behoeften van de doelgroep aansluitende werkgeverspropositie was de basis voor een consistente campagne die de Autoriteit Persoonsgegevens neerzette als een maatschappelijk relevante en inhoudelijk uitdagende werkgever. Een werkgever die ‘waakhond’ wordt genoemd, maar vóór alles privacybeschermer is. Ingezet in offline en online kanalen zorgde de opvallende campagne voor meer inhoudelijke naamsbekendheid. Maar door zo’n 98 extra privacybeschermers aan te nemen zorgde de campagne er bovenal voor dat de persoonsgegevens van Nederlandse burgers voortaan nóg beter beschermd zijn.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

Hard werken moet wel leuk blijven (inzending Workstuff / Quint & Van Ginkel)

Quint & van Ginkel is een relatief jonge infra-aannemer. Er werken nuchtere types die niet snel onder de indruk zijn van deadlines, complexe techniek en fysiek werk… Maar hard werken moet natuurlijk wel leuk blijven! Met hun kersverse wervingscampagne laten ze zien hoe ze dat doen. Van ‘Happiness Manager’ en een ‘Vrijmibo-bezorgservice’ tot relaxte testimonials vanuit de massagestoel!

Hard werken

Tijdens intern onderzoek naar de EVP-waarden bleek dat ‘hard werken’ hier geen negatieve term is. Integendeel. Ze zijn er trots op. Tijdens interne interviews regende het uitspraken als ‘Lekker knallen met z’n allen’, ‘Heerlijk met je poten in de bagger’, of: ‘Ik ga elke dag moe maar voldaan naar huis.’ We besloten deze cultuur in de etalage te zetten met de campagneregel: Hard werken moet wel leuk blijven. Toen iemand vroeg: ‘Schrikt die zin niet af?’ antwoordde directeur Teddy direct zelf al: ‘Dat is juist een mooie eerste selectie. Als hard werken je afschrikt, hoef je hier al niet te solliciteren.’

Hoe houden ze het leuk?

Het is bij Quint & Van Ginkel dus hard werken voor alle grondwerkers, voorbereiders, elektriciens en monteurs. Maar dat vindt niemand erg, want ze krijgen er veel waardering voor terug. Om de belofte ‘hard werken moet wel leuk blijven’ te blijven bewijzen, is er een jaarkalender opgesteld vol events, bedankjes en leuke extraatjes. Van rozen op Valentijnsdag tot een voetbal in elke bus. Dit zorgt voor mooie anekdotes die binnen het lokale wervingsgebied snel de ronde doen. Daarnaast zit de beloning in vertrouwen, vrijheid en opleidingskansen.

Campagne

De campagne is officieel nog maar net een maand begonnen. Er is ingezet op een opvallende touch-video met een overijverige ‘Happiness manager’. Verder bestaat de campagne onder andere uit testimonials, social content en statische vacature-uitingen. En natuurlijk komt alles samen op de kersverse werkenbij-site!

Wat was de impact van de case?

Alleen de productie van de campagne zorgde al voor verbinding, reuring en vooral veel lol op de werkvloer. Iedereen werd betrokken en de hele organisatie werd op de hoogte gehouden van de nieuwe wervingscampagne. Al voor de eerste draaidag bestond er draagvlak voor het campagne-idee. In alle video’s en foto’s voel je het (werk)plezier en trots van alle medewerkers. Daar kan geen acteur tegenop.

Omdat de campagne pas net gestart is, zijn nog niet eens alle middelen ingezet, maar de eerste tractie is al hoopvol. Op dit moment zitten er al 80 sollicitanten in de pijplijn, zijn er op de website 20 job alerts ingesteld en is die ene lastig in te vullen vacature die al een jaar openstond nu eindelijk ingevuld!

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Quint & Van Ginkel neemt zichzelf in deze campagne niet te serieus en durft met de luchtige regel ‘Hard werken moet wel leuk blijven’ in te tappen op precies de juiste behoefte, mentaliteit (en arbeidsethos) van de doelgroep. Een uniek geluid tussen alle serieuze duurzaamheidsclaims van concullega’s binnen de inframarkt.

Credits case

De volgende externe partijen en mensen zijn betrokken geweest bij deze case:

  • Quint & van Ginkel: Teddy van Voorst en Elisa van Voorst
  • Films: Studio Littlejohn
  • Fotografie: Wiebke Wilting Photography
  • Werkenbij-site: Getnoticed

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

Succesvolle Europese wervingscampagne voor monteurs (inzending Paccar Parts)

In de krappe arbeidsmarkt is werving van monteurs een grote uitdaging voor vrachtwagenmerken zoals DAF. Dit komt door hoge eisen, een tekort aan gekwalificeerde monteurs en concurrentie met andere technische sectoren. DAF Trucks pakt deze uitdaging aan met de positionerende én activerende campagne Made for DAF. Deze mentaliteits- en datagedreven campagne zet de wervingsuitdagingen om in een aanpak die jonge monteurs uiterst persoonlijk bereikt, betrekt en beweegt om te kiezen voor een toekomst bij DAF Trucks.

Diepgaand onderzoek naar de motivaties van monteurs legde hun unieke drijfveren bloot. Dit gaat verder dan sleutelen aan een personenwagen; werken bij een vrachtwagenmerk vereist een truckersmentaliteit: je houdt van hoogwaardige techniek, wilt continu leren en kijkt verder dan 9-tot-5. De vrachtwagen waar je aan werkt, moet zo snel mogelijk weer de weg op. Kortom, je moet ervoor gemaakt zijn.

Monteurs in 14 landen

Deze inzichten vormden de basis voor het ontwikkelen van sterke assets die de doelgroep aanspreken. We creëerden relevante en impactvolle content die de boodschap van Made for DAF versterkt en gebruikten deze in gerichte kanalen om de zichtbaarheid van DAF als werkgever te vergroten en daadwerkelijk kandidaten te rekruteren.

Een gerichte mix van kanalen leidde de doelgroep naar een landingspagina.

Met een datagedreven, always-on recruitmentstrategie combineerden we bewustwording (YouTube & Meta Awareness), engagement (Meta Traffic & Retargeting) en conversie (Google Search & Indeed). Een gerichte mix van kanalen leidde de doelgroep naar een landingspagina waar zij eenvoudig interesse konden tonen. Dankzij de koppeling met dealers en monitoring van sollicitatiefases konden we het proces naadloos volgen en bijsturen. Door continue optimalisatie op basis van de kosten per sollicitant, conversieratio’s en kwalitatieve inzichten kregen we steeds meer grip op de doelgroep en verbeterden we de effectiviteit van middelen en communicatie. We transformeerden deze Europese uitdaging in een tastbare, meetbare en effectieve werving van monteurs in 14 landen.

Wat was de impact van de case?

Kwantitatieve impact:
  • Conversie & Sollicitaties: 208% meer sollicitanten dan de verwachte KPI, met meer dan 5.000 sollicitanten en bijna 100 nieuwe monteurs.
  • Kosten per sollicitant (CPA): Verlaagd met 80% ten opzichte van eerdere Made for DAF campagnes.
  • Traffic & Engagement: CTR van 1,91% in de Meta Traffic-laag, een sterke prestatie voor paid social recruitment.
  • Bekendheid & Bereik: 33,5 miljoen impressies via YouTube & Meta Awareness, 7,8 miljoen videoweergaven.
  • KPI’s: Ruimschoots behaald door geavanceerde tracking en monitoring. Het aantal sollicitaties overtrof de verwachtingen door gerichte targeting.
  • Kwaliteit van kandidaten: Focus op jonge monteurs resulteerde in een hire ratio van 1,4%, boven de benchmark.
Kwalitatieve impact:

Een sentimentanalyse van duizenden reacties en honderden opmerkingen toont de positieve impact van de campagne:

  • Positieve reacties: 99,79% van de reacties en 60% van de opmerkingen waren positief, met veel nadruk op trots in het vak en waardering voor DAF als werkgever.
  • Negatieve percepties verminderd: Het vak werd minder als “zwaar en onderbetaald” gezien, en vaker omschreven als “uitdagend” en “technisch interessant”.
  • Voorbeeldreacties: ‘Eindelijk een campagne die ons werk laat zien zoals het écht is!’ en ‘De campagnevideo’s genereerden veel betrokkenheid onder monteurs, die trots uitten op hun werk.’

Conclusie: De campagne heeft niet alleen sollicitaties gegenereerd, maar ook het imago van het technician-vak verbeterd. Dankzij voortdurende analyse en optimalisatie is de campagne een succes in 2024 en legt het de basis voor verdere groei in 2025. Made for DAF is here to stay.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Made for DAF toont aan hoe een wervingscampagne in een uitdagende markt het verschil maakt. De case laat zien dat recruitment verder gaat dan vacatures uitzenden. De strategische aanpak maakt een blijvende impact op Europees niveau. Het Europese monteurstekort wordt niet met een standaard recruitmentcampagne, maar met een mentaliteits- en datagedreven strategie aangepakt.

Unieke aspecten:

  1. Schaalbaarheid: creëert een duurzame basis voor toekomstige werving door een always-on aanpak die efficiënt kan worden opgeschaald.
  2. Full-funnel aanpak: zet recruitment in als strategisch, langetermijnproces met continue optimalisatie van de journey.
  3. Constante optimalisatie: maximaliseert conversies en verlaagt kosten per acquisitie met 80% door datagedreven beslissingen en innovatieve mediastrategieën over verschillende kanalen (zoals Facebook, Instagram en Google).

Zo regisseert en realiseert DAF Trucks een aanpak die monteurs persoonlijk bereikt, betrekt én beweegt.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Paccar Parts:

  • Project Manager Commercial Services – Vicky van Kerckhove
  • Campagne Manager – Stijn Jochems
  • Campagne Manager – Eline Knobbout
  • Campagne Manager – Froukje Pijnenburg
  • Head of Marketing Services – Remi van der Sloot

FCB Amsterdam:

  • Creatie – Massimo van der Plas, Wouter Kampman
  • Strategie – Dennis van Aalst, Bram Draaijer
  • Account – Jolijn de Visser
  • Digitale Media – Charel Dors , Wietske Wolff, Jasmeen Makan

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards