Campagne van de week: Hoe de forensische zorg ‘verderkijkers’ zoekt

In de psychiatrische sector is er al een tijd een tekort aan geschoold personeel. Deze tekorten hebben gevolgen voor de veiligheid en kwaliteit van zorg. En dat speelt al helemaal in de forensische zorg, waar je werkt op het snijvlak van het strafrecht en de zorg. Mensen die hier werken krijgen te maken met mensen die een psychiatrische of psychische stoornis hebben én in aanraking zijn geweest met politie en justitie.

Geen eenvoudig werk dus. En dus ook werk waarvoor het moeilijk is voldoende geschikte mensen te vinden.

Geen eenvoudig werk dus. En dus ook werk waarvoor het moeilijk is voldoende geschikte mensen te vinden. Vandaar dat de Nederlandse ggz, het Ministerie van Justitie en Veiligheid, de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland, Federatie Opvang en Valente de handen ineen hebben geslagen in de Taskforce Forensische Zorg, en van daaruit gezamenlijk de campagne ‘werken in de forensische zorg’ zijn gestart.Campagne: Werken in de forensische zorg

Allerhoogste niveau

De forensische zorg wordt ook wel eens de Champions League van de ggz genoemd. Als je hier werkt, moet je verder kunnen kijken, zo stellen de campagnemakers. Je werkt met mensen die een psychiatrische stoornis hebben en vaak in aanraking zijn geweest met politie en justitie. De veiligheid van de samenleving staat dan ook voorop. Daarnaast help je mensen om verder te komen en om weer een plek in de maatschappij te krijgen. Het is werk op het allerhoogste niveau in de zorg.

Het wordt ook wel eens de Champions League van de ggz genoemd.

Volgens de verhalen op de website draait om vertrouwen geven en krijgen. Kijken naar wat iemand weer kan worden. Ook de veelzijdigheid krijgt veel aandacht: je hebt immers te maken met zorg, behandeling én beveiliging. De vele instellingen in de sector zoeken mensen voor verschillende functies zoals verpleegkundige, sociotherapeuten, psychologen, beveiligers, en mensen op stafafdelingen zoals HRM, ICT en administratie.

Persoonlijke ervaringen centraal

Om de campagne kracht bij te zetten is niet alleen een speciale website gelanceerd, maar ook radioreclame. Verschillende ervaringen van bestaande medewerkers staan hier centraal, en de reden waarom ze voor die baan hebben gekozen. Zo is er het verhaal van persoonlijk begeleider Cristel, die in de sector is komen werken omdat ze meer uitdaging en diversiteit zocht in haar werk. ‘Ik wil hier graag jaren blijven. Het is een soort klein dorp waar alles is. Daar word ik blij van. De diversiteit in groepen, dát biedt uitdaging’.

‘Ik krijg er een kick van als mensen het gevoel krijgen dat ze het leven weer bij de kladden kunnen pakken.’

Ook teamleider Maret deelt haar verhaal op de website. Volgens haar is het vooral goed als je heel nieuwsgierig bent naar wat mensen drijft. ‘Je maakt ook hun emoties mee. Van blijdschap tot verdriet tot boosheid. Ik krijg er een kick van als mensen op een gegeven moment het gevoel krijgen dat ze weer in staat zijn om het leven bij de kladden te pakken’.

De landelijke arbeidsmarktcampagne is recent gelanceerd door de Minister voor Rechtsbescherming, Sander Dekker. Directeur Veronique Esman van de Nederlandse ggz hoopt dat de campagne ervoor zorgt dat meer zorgverleners in de forensische zorg terechtkomen. ‘Al jaren is er een tekort aan goed geschoold personeel, terwijl onderzoeken aantonen dat een personeelstekort gevolgen heeft voor de veiligheid en kwaliteit van zorg.’

Toolkit

De campagne is uitvloeisel van de Meerjarenovereenkomst Forensische Zorg 2018-2021 die het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV), de Nederlandse ggz, de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN), de Federatie Opvang (FO) en de RIBW Alliantie hebben gesloten om de veiligheid en kwaliteit in de forensische zorg op peil te brengen en de administratieve lasten te verminderen.

De meeste werkgevers in deze sector hebben ook al een toolkit ontvangen.

De meeste werkgevers in deze sector hebben ook al een toolkit ‘Arbeidsmarktaanpak Forensische Zorg’ ontvangen, die HR-medewerkers, recruiters en communicatieadviseurs moet helpen bij hun eigen wervingsactiviteiten. Met deze toolkit kunnen ze bijvoorbeeld het bij de campagne behorende logo en de link naar de landelijke website op de eigen website en op social media plaatsen.

Lees meer

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Over de Twitter-storm rond de ‘Replenisher’-vacature – en de les die de ANWB eruit leerde

Een replenisher. En dan niet zomaar een replenisher, nee, nee, de ANWB zoekt iemand ‘voor het optimaal inrichten, plannen en besturen voor alle kanalen van de 1e allocatie’. En denk vooral niet dat al dit ‘optimaal inrichten, plannen en besturen’ een makkelijke klus is. Nee, want dit doe je ook nog eens ‘aan de hand van KPI’s met betrekking tot schapbeschikbaarheid’. Dat je het maar weet. Oké, bent u er nog?

De vacature die de ANWB op 2 september online zette, stond in het weekend ineens niet meer open (‘Wat een pech‘, kopt de ANWB woordspelerig op haar eigen site). Jammer voor iedereen die belangstelling had, en waarschijnlijk ook jammer voor de ANWB. Want eigenlijk is de vacature pas de afgelopen dagen veel aandacht gaan krijgen, toen bekende mensen als Japke d-Bouma (37K volgers), Hans Laroes (23,1K volgers), Eddy Terstall (21,6K volgers) en ZML-eindredacteur Janine Abbring (43,8K volgers) ineens erover gingen twitteren.

Wat doet zo’n replenisher eigenlijk?

Want wát zegt u? Een replenisher? Is dat niet gewoon een veel te duur woord voor ‘vakkenvuller’? De hilarische reacties waren dan ook niet van de lucht. ‘Wat bedoelen ze in godsnaam?’ ‘Zullen we een woordenboek aanleggen voor idiote functietitels, zodat iedereen ze begrijpt?’ ‘Man, man, wat een droefheid’, zo klonken een paar van de reacties. Of, ook leuk, vrij naar Pippi Langkous: ‘Ik weet niet wat het is, dus ik denk dat ik het wel kan.’

‘Man, man, wat een droefheid.’

Het werd nog erger toen de ANWB zelf nog eens in de vlek ging wrijven. ‘Als de werkzoekende replenishers van Nederland nou maar weten wat er bedoeld wordt, komt het vast wel goed’, grapte de webcare van dienst. En, met de welbekende emoticon die huilt van het lachen: ‘Als je niet weet wat de functie inhoudt, heeft het waarschijnlijk ook niet veel zin om te solliciteren.’ Met name die laatste reactie blijkt behoorlijk tegen het zere been van veel andere twitteraars: ‘Wát een arrogantie!’ ‘Auuw wat bot, misschien tijd om mijn lidmaatschap sinds 1986 op te zeggen.’ En: ‘Dit is gewoon denigrerend!’

Of was het toch een vooropgezet plan?

Of zou het allemaal een vooropgezet plannetje geweest zijn? Het is een theorie waar Janine Abbring in elk geval wel in lijkt te geloven. ‘Volgende keer als ik aandacht wil voor een vacature dan maak ik de tekst zo belachelijk ingewikkeld dat iedereen m als een malle gaat delen op de socials. Succes verzekerd’, schrijft zij. En ook anderen was dit al opgevallen. ‘De ANWB krijgt zo wel lekker veel gratis aandacht :/’

‘De ANWB krijgt zo wel lekker veel gratis aandacht :/’

Het is een trein waar de webcare-afdeling van de ledenbond in het weekend ook nog even opspringt: ‘Nu ‘expose’ je in een tweet onze hele ‘aquisition strategy’!’, schrijft ene DB namelijk namens de bond, met Engelse spelfout. Oftewel: het valt ook allemaal niet mee, dat replenishers recruiten, en tegelijk je employer brand een beetje op peil houden…

Zelf ook verrast

Maar vooropgezet was het allemaal zeker niet, reageert recruitmentmanager Albert Hoekstra op maandagochtend. Sterker nog: precies eenzelfde vacature voor een replenisher had een paar maanden geleden ook al online gestaan. En toen gewoon reacties gekregen, vacature vervuld, geen haan die ernaar kraaide. Ook nu waren er gewoon sollicitaties op de vacature, in de eerste weken na livegang.

Precies dezelfde vacature stond een paar maanden geleden ook al online, geen haan die ernaar kraaide.

De plotse ophef in het weekend heeft hem dan ook best wel verrast. En dus zijn ze deze ochtend eerst even met elkaar in overleg erover gegaan, en maandagmiddag verscheen meteen een aangepaste versie online. Nog steeds voor een ‘replenisher’, want dat is nu eenmaal de term. Maar nu wel beter uitgelegd: ‘Jij zorgt ervoor dat alle producten voor onze klanten in de ANWB-winkels en in onze webwinkel op voorraad zijn.’

‘Wat een eer’

Hoekstra reageert sportief op de ontstane ophef. ‘Toen ik het voor het eerst op Twitter las, dacht ik: “wat een eer dat we door Japke zijn opgemerkt”. Maar ik kon me ook meteen wel voorstellen dat mensen hun wenkbrauwen hierover fronsten. Dat hadden we inderdaad wel even anders kunnen doen. Niet alleen de functietitel, maar ook dat begin van de vacature. Toen ik het nog eens nalas, dacht ik zelf ook: oei, dat snap ik inderdaad wel, dat mensen daarover vallen.’

‘Binnen de retailwereld kun je eigenlijk niet om de term replenisher heen.’

En dat terwijl zijn team hier normaal altijd scherp op is, zegt hij. ‘Als we van vacaturehouders functietitels krijgen, proberen we altijd te kijken of kandidaten daar ook op zoeken, en of de titel een beetje gebruikelijk is. Maar binnen de retailwereld kun je eigenlijk niet om de term replenisher heen. Er is ook niet echt een ander woord voor. Het is absoluut iets heel anders dan een vakkenvuller, en mensen die op ‘vakkenvuller’ zoeken, zijn ook zeker niet de doelgroep.’

‘Niet helemaal lekker uit de verf gekomen’

‘Ik vind het ook wel goed, hoor, dat dit gebeurt’, zegt hij. ‘Bepaalde termen zijn hier intern zo gebruikelijk, dan denk je er niet altijd meer over na dat zoiets buiten de retailwereld niet zo gebruikelijk is.’ En dat de webcare-afdeling dit weekend vervolgens ‘wat ongelukkig’ uit de hoek kwam? Tja, dat gebeurde in the heat of the moment, zegt hij. Als er iets gebeurt op twitter rondom de ANWB, houdt webcare altijd ruggespraak met de afdeling die het betreft. Dat is nu ook gebeurd. ‘We wilden niet grappig doen, maar wel luchtig. En dat is hier niet helemaal lekker uit de verf gekomen, dat geef ik meteen toe.’

‘Zo’n incident als van het weekend zorgt er ook voor dat je de volgende keer wel weer extra goed oplet.’

Vandaar dat besloten werd de vacature eerst maar even offline te halen, en de tekstschrijvers te vragen er nog eens naar te kijken. ‘Het is absoluut een les voor ons geweest’, aldus Hoekstra. ‘We zijn ook niet perfect. Zo’n incident als van het weekend zorgt er ook voor dat je de volgende keer wel weer extra goed oplet. We willen juist heel erg vanuit de kandidaat werken. Binnen mijn recruitmentteam hebben we ook met elkaar de afspraak daar met het opstellen van de vacaturetekst goed op te letten. Deze vacature zag er vanuit retail gedacht ook best goed uit. Maar het blijkt dat je soms tóch nog even verder moeten denken.’

Balletje aan het rollen

En het heeft zelfs bij de ANWB een balletje aan het rollen gebracht, vertelt hij. ‘We hebben vanochtend direct gebeld met de manager. De recruiter heeft samen met de marketeer nog eens een extra gesprek gehad, zodat we vanmiddag al een nieuwe versie online hebben kunnen zetten.’

‘We hebben besloten dat we nog meer uitleg willen geven bij bepaalde vacatures.’

Maar daarmee houdt het niet op. ‘We hebben besloten dat we nog meer uitleg willen geven bij bepaalde vacatures. Daarom gaan we nu ook Insta Stories maken over bijvoorbeeld: wat doet een replenisher? Of wat doet een BI consultant? Het heeft ons geïnspireerd om bij sommige vacatures via Instragram wat extra uitleg te geven, zodat kandidaten nog beter weten wat ze kunnen verwachten.’

veel voorkomende missers voorkomen anwb replenisherLees ook

Betere vacatureteksten schrijven?

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, preselecteert en zet aan tot solliciteren. Tijdens de training ‘Vacatureteksten schrijven’ van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 5 oktober leer je met een workshop, gecombineerd met een kennisportal, doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven. Klik hier voor alle informatie.

Campagne van de week: hoe Hoppenbrouwers de brug slaat tussen techniek en maatschappij

In de nieuwe campagne ‘Waar Techniek Leeft’ van technisch dienstverlener Hoppenbrouwers staan niet alleen de medewerkers centraal, maar vooral ‘het hogere doel’. Oftewel: waarom doen ze wat ze doen? En wat dragen ze hiermee bij aan de maatschappij? Denk aan: een meer duurzame wereld, het klaarstomen van leerlingen voor de toekomst of nieuwe en schone energie. Het grotere plaatje dus.

hoppenbrouwers genieten

Dat levert zinnen op als ‘Waar de één softwareontwikkeling voor de foodindustrie ziet, zien wij iemand genieten van nieuwe energie’. Of: ‘Waar de één een dak vol zonnepanelen ziet, zien wij een gezin een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst.’

Grote ambities

De campagnezinnen passen bij de grote ambities van de technische dienstverlener, die in 2018 het eeuwfeest vierde. Ooit begonnen als eenmanszaak in het Brabantse Udenhout, is Hoppenbrouwers inmiddels uitgegroeid tot een dienstverlener met 14 vestigingen over het hele land.

Begonnen als eenmanszaak, inmiddels 14 vestigingen over het hele land

Ze bieden daarbij alles rondom elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties. Klanten zijn bijvoorbeeld het bedrijfsleven en de industrie, maar ook zorginstellingen, scholen en particulieren. Het bedrijf heeft de ambitie om ‘de beste en duurzaamste technisch dienstverlener van Nederland te worden’, aldus Hoofd Marketing & Communicatie Lily van den Berg. ‘De campagne draagt daaraan bij en moet vooral zorgen voor meer naamsbekendheid, zowel lokaal als landelijk.’

Begonnen bij de medewerkers

De campagne ‘Waar Techniek Leeft’ is tot stand gekomen door het combineren van de inzichten van de huidige medewerkers, en wat deze inzichten voor de maatschappij betekenen. Dus als 1 van de ruim 1.300 medewerkers bezig is met elektrische laadpalen, vinden ze het extra motiverend om te weten dat dit bijdraagt aan een schoner milieu, aldus Van den Berg.

hoppenbrouwers

Dat levert een campagne op met bijbehorende splitscreen beelden, die online nog scherper duidelijk worden. De campagne is gemaakt in samenwerking met reclamebureau Today is Canday. Daarnaast zorgde het Amsterdamse online marketingbureau We Like Milk voor de online invulling van de campagne.

Bekend om personeelsbeleid

Hoppenbrouwers staat overigens al langer bekend om vooruitstrevend personeelsbeleid. Zo is er een ‘groeitraject’ van 12 maanden voor alle nieuwe medewerkers, en leiden ze in een eigen pand zelf medewerkers op in de industriële automatisering. Ook mag het bedrijf zich dit jaar voor de tweede keer ‘Beste Werkgever’ noemen. Toen begin dit jaar het nieuws daarover bekend werd, meldde de technisch dienstverlener nog van plan te zijn dit jaar 650 nieuwe medewerkers te gaan werven.

Lees meer

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: waarom Flynth accountants ‘met een agrarisch hart’ zoekt

Adviseurs- en accountantsbureau Flynth heeft een stevige groeiambitie en daar zijn veel nieuwe collega’s bij nodig. Ook nu nog. Flynth heeft op dit moment ruim 70 vacatures openstaan, verspreid over verschillende van de tientallen vestigingen in Nederland. Met het nieuwe onboardingprogramma wil Flynth voor ‘een flitsende start’ zorgen voor deze nieuwe collega’s.

Lokaal weten wat er speelt

Dat Flynth ‘de grootste Nederlandse accountant en adviseur’ is, zoals ze zelf zeggen, blijkt nog niet genoeg uit de naamsbekendheid die ze hebben. Volgens interim communicatieadviseur Joyce Goverde is dat dan ook precies de reden dat ze zich wel wat meer willen laten zien. ‘We hebben een leidende positie in het MKB en de agrosector. Hierdoor weet Flynth precies wat er lokaal speelt en wat er nodig is.’

Dat is dan ook de insteek van de campagne geworden. Om het bedrijf nog meer op de kaart te zetten zoekt Flynth op dit moment collega’s die de skills van een accountant hebben, maar bijvoorbeeld het hart van een agrariër. Of professionals die blij worden van de bouw. En dat allemaal onder de noemer: ‘Het beste advies dat we je kunnen geven.’

Radio 1 en BNR

Hoe werkgeversmerk Flynth meer zichtbaar en sterker gaat worden? Dat komt mede dankzij MR.BRAND; het bureau dat de stijl en campagne van komende maand ontwikkelde. Die campagne werft met een slimme online targetting specifieke functies in de verschillende regio’s en sectoren. Dit doen ze bijvoorbeeld via radio, waarbij ze de afgelopen week al te horen waren op Radio 1 en op BNR.

De campagne werft met een slimme online targetting specifieke functies in de verschillende regio’s en sectoren.

Ook op LinkedIn en in printmedia adverteren ze met verschillende lokaal relevante advertenties. En last but not least zetten ze 3 weken lang groot in met een opvallende serie snelwegadvertenties langs de grote knooppunten in Nederland.

flynth

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe Zwolle tijdreizigers en wendbare helden zoekt

In Zwolle schijnt altijd de zon. ‘We maken van elke dag een sprookje. We creëren wensen, leven dromen en plukken de dag… en zo werken we nog lang en gelukkig samen.’ Het zijn zomaar een paar van de teksten die de nieuwe wervingscampagne begeleiden die de gemeente Zwolle recent heeft gelanceerd.

Wat hier het verschil maakt zijn niet zozeer de teksten, als wel de (samengestelde) beelden.

Maar het zijn niet zozeer de jubelende teksten, als wel de (samengestelde) beelden die in deze campagne het verschil maken. Die beelden moeten de gewenste competenties en de cultuur van het werk bij de gemeente weerspiegelen. Vorig jaar werd daarbij de focus gelegd op de thema’s: innovatie, verbindingskracht, politiek sensitief en waan van de dag. Dit jaar is er gekozen voor wat meer abstracte thema’s: managers of happiness, future-proof, wendbaar en onze helden.

Medewerkers als superheld. Of als 'manager of happiness'. Met opvallende nieuwe uitingen in een al bestaande campagne weet de gemeente Zwolle opnieuw de aandacht te trekken. Maar wat willen ze er eigenlijk mee zeggen?

Managers of happiness

Zo zien we bijvoorbeeld afdelingshoofd Fatiha el Hamdaoui en loopbaanadviseur Eva Fledderus in de uiting voor de ‘managers of happiness’, met op de achtergrond ook technisch installatiebeheerder Rob Kuiper op gitaar en projectleider Florian van Dijk achter de ijscokar. Ook andere uitingen, ontwikkeld in co-creatie met Jessica Benedictus en Jeroen Kesselaar van Combat uit Loosdrecht, bevatten steeds foto’s van diverse ambtenaren, achteraf bij elkaar gezet in een bijzondere setting.

De beelden bevatten steeds diverse ambtenaren, die achteraf bij elkaar zijn gezet.

Het campagnebeeld voor de ‘wendbare’ ambtenaar (met een knipoog naar de eerste campagneserie erin verborgen) laat bijvoorbeeld functioneel beheerder Dennie Heideveld zien, die onder vuur wordt genomen door zijn collega’s wijkbeheerder Ilse Bloemhof en psychosociaal werker Rachid Ben-Ali Ahlaq. De totale campagne wordt onder meer ondersteund door een pagina waarin alle ‘modellen’ aan het woord komen over hun werk. Waren dat er vorig jaar nog 7, dit jaar figureren liefst 13 Zwolse ambtenaren in de campagne.

1.000 ambtenaren

Zwolle is een stad met zo’n 128.000 inwoners. De gemeente telt in totaal ongeveer 1.000 ambtenaren. ‘Zij zetten zich dagelijks in voor een bloeiend, groeiend en vitaal Zwolle’, stelt de bijbehorende vacaturesite. ‘Uitdagend werk waarin je het verschil kunt maken. Bij een moderne organisatie waar je ruimte en verantwoordelijkheid krijgt. Werken voor Zwolle is mooi werk. Voor iedereen.’

‘Eigen collega’s en hun inzet voor Zwolle. Dat is kort gezegd de rode draad in de beelden.’

Bij de campagne is ook een ‘behind the scenes’-filmpje verschenen. Daarin wordt onder meer ‘verklapt’ hoe de ‘wendbare’ Heideveld zo mooi achterover kon vallen. Het gaat in de campagne volgens de makers ervan vooral om ‘eigen collega’s en hun inzet voor Zwolle. Dat is kort gezegd de rode draad in onze campagnebeelden. Medewerkers staan als model centraal. Hun verhalen zijn daarbij de drager. En de prachtige stad fungeert als decor, want Zwolle is onze werkvloer. Alles wat we doen, doen we voor de stad en haar inwoners.’

Licht ontregelend

‘De gecomposeerde beelden zijn echte kijkplaten waarop veel gebeurt’, aldus de makers van de campagne. ‘De beelden zijn licht ontregelend én met de nodige humor waarbij we onze dagelijkse realiteit uitvergroten. Ieder campagnebeeld belicht een specifiek thema. Zo belichten wij onze dagelijkse realiteit én laten we zien waar groei en ontwikkeling zit waar nieuwe collega’s een mooie aanvulling op vormen.’

‘De beelden vergroten met de nodige humor onze dagelijkse realiteit uit.’

In de eerste serie beelden was trouwens ook een opvallende rol weggelegd voor gemeentesecretaris Ingrid Geveke, hoogste ambtenaar van de gemeente, en sinds begin dit jaar officieel voorzitter van de Nederlandse vereniging van gemeentesecretarissen. De gemeente staat overigens al lang bekend om zijn vooruitstrevende personeelsbeleid. Zo was het in 2007 al de eerste gemeente in Nederland met het keurmerk Investors in People. Ook werd Zwolle al eens uitverkoren tot ‘Beste werkgever in de non-profit’.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: de game waarmee BDO het ‘beste van twee werelden’ laat zien

Grote multinationals? Of toch liever mkb- en familiebedrijven? Een breed klantenpakket? Of toch liever specialiseren? En werk je liever in een groot of een klein team? Met een begeleiding door een vaste coach? Of ga je toch liever zelfstandig aan de slag? Het zijn zomaar een paar van de dilemma’s die accountancystudenten krijgen voorgelegd in een de nieuwe game van BDO, en waar ze zichzelf makkelijk doorheen kunnen swipen.

Er zijn geen goede of foute antwoorden mogelijk.

Een echte ‘cultural fit‘-test is het niet, vertelt Florence van Wilgenburg, campus recruiter bij het accountantskantoor. Er zijn immers geen goede of foute antwoorden mogelijk, en het is ook niet zo dat het één beter bij BDO past dan het ander. Het is meer ‘een greep uit de keuzes waar jij als starter voor komt te staan’, en waarvan volgens haar bij BDO plaats is voor béide uitersten: dus zowel het één als het ander.

Het beste van twee werelden

Dat sluit ook mooi aan bij het EVP en de positionering van BDO, zegt ze. Achter de bekende Big Four (KPMG, PwC, EY en Deloitte), maar weer behoorlijk ver vóór de rest. Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet, zou je het oneerbiedig kunnen samenvatten. Maar volgens Van Wilgenburg levert juist die positie ‘het beste van twee werelden’ op: ‘Je kunt hier de voordelen van de ene en die van de ander combineren.’

‘Je kunt hier de voordelen van de ene en die van de ander combineren.’

Om de doelgroep een nog beter beeld te geven of BDO bij hen past, krijgen deelnemers van de game na afloop ook te zien hoe steeds twee medewerkers van het kantoor over deze keuzes denken. Daarbij vullen ze steeds een andere uiterste in: de ene wil bijvoorbeeld liever snel naar de top, de ander verkiest een eigen tempo, en de ene legt uit waarom hij kiest voor ‘carrière maken’, terwijl de ander vertelt waarom zij ook hecht aan de work/life balance.

‘Je kunt niet vroeg genoeg beginnen’

De swipe-game is gemaakt door Savvy. De campagne loopt van augustus tot eind november. Dat is namelijk de periode dat accountancystudenten hun keus maken voor waar ze in februari 2021 stage gaan lopen, vertelt Van Wilgenburg. ‘We hebben gemerkt dat je bij deze groep vroeg in de studie zichtbaar moet zijn. Als wij ons richten op de starter op de arbeidsmarkt, dan zijn we te laat. Daarom richten we ons met ons campusrecruitment al op stagiairs. Als ze eenmaal bij ons stage hebben gelopen, zijn ze namelijk wel heel loyaal, hebben we gemerkt, en komen ze na hun studie graag bij ons terug.’

‘Zeker nu met de coronacrisis merken we dat deze groep zich al vroeg oriënteert op de arbeidsmarkt.’

Elk jaar neemt BDO zo’n 400 stagiairs, werkstudenten en starters aan, verdeeld over 16 vestigingen. Het zwaartepunt voor starters ligt in september, voor stagiairs is dat dus februari. Het gaat met name om derde- en vierdejaars studenten, zowel hbo als academisch, aldus Van Wilgenburg. ‘Zeker nu met de coronacrisis merken we dat deze groep zich al vroeg oriënteert op de arbeidsmarkt. En daarbij willen ze het liefst iets interactiefs doen, niet alleen maar informatie over zich uitgestort krijgen. Vandaar deze game waar je doorheen kunt swipen.’

De game wordt onder de aandacht gebracht via een campagne op sociale media als Instagram en Facebook (die eveneens via Savvy loopt). ‘En na het spelen van de game kunnen geïnteresseerden zich inschrijven voor een talentpool of online evenement, of direct solliciteren op openstaande vacatures.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

‘Vetste referral-bonus ooit’: een jaar lang gratis chips

‘Als voedingsbedrijf blijven we ook in deze uitzonderlijke periode actief. Uiteraard komt de gezondheid van al onze medewerkers op de eerste plaats.’ Zo begint de werkenbij-site van het Belgische Poco Loco, dat dit jaar zijn 25ste verjaardag viert. Maar die gezondheid van de medewerkers moeten we blijkbaar wel met een korreltje zout nemen. Want wie hen helpt bij het vinden van nieuwe personeelsleden maakt kans op een jaar lang elke dag … een zak chips.

De ludieke wervingsactie is hard nodig, want het bedrijf uit het Vlaamse Roeselare op zoek naar 20 nieuwe medewerkers, naast de 25 overige vacatures die nu openstaan. Het aantal medewerkers is er de voorbije 5 jaar al gestegen van 380 tot ruim 700. Maar door de investering in een nieuwe productielijn, die eind 2020 operationeel moet zijn, blijft Poco Loco groeien. Het bedrijf is daarom op zoek naar mensen die ‘de dip bij de chip worden, de guaca bij de mole, de jalapeño bij de taco.’ Oftewel: ‘mensen die ons helpen groeien én zelf vooruit willen.’ En dan het liefst: ‘een toffe teamplayer die mee ‘twope vorut’ wil.’ (West-Vlaams voor: samen groeien)

Aparte referralsite

Voor de actie is een speciale referralsite in het leven geroepen: 1jaargratischips.be. Ook Nederlanders kunnen hier mensen aandragen die ze goed vinden passen bij het productiebedrijf, dat vooral bekend is van tortillachips, wraps, taco’s, sauzen, dips en dinnerkits. Veel van die producten worden in supermarkten onder het huismerk verkocht.

‘We produceren zo’n miljoen zakken chips per dag, dus die 400 zakken kunnen er ook wel bij.’

De referralactie werkt eigenlijk heel simpel. Op de site van Poco Loco kun je de gegevens achterlaten van degene die jij bij het bedrijf vindt passen en nodig je hem of haar uit om er te solliciteren. Gaat die persoon uiteindelijk ook bij de Tex-Mexproducent aan de slag, dan is de jaarvoorraad chips voor jou. De actie is weer eens wat anders, vindt hr-manager Geert Van Cauwenberge. ‘En voor ons is het geen moeite: we produceren zo’n miljoen zakken chips per dag, dus die 400 zakken kunnen er ook wel bij.’

Lees ook

Hoe Jumbo via de razend populaire Bram en Stefan 1.300 bijbaners wil werven

Ruim 1.300 bijbanen staan er momenteel op de werkenbij-site van Jumbo. Een flink aantal, maar als ‘slechts’ 1 op de 100 kijkers naar de nieuwe video’s van de supermarktketen er uiteindelijk een bijbaan vindt, dan zijn ze er al. Want de recent gelanceerde ‘Wipe Out Challenge‘ tussen influencers Bram Krikke en Stefan de Vries staat nu al op ruim 130.000 views. En dat alleen nog maar op YouTube…

Het zijn niet de minsten die Jumbo heeft ingeschakeld.

Het zijn dan ook niet de minsten die Jumbo heeft ingeschakeld. Krikke startte in 2016 met een eigen YouTubekanaal en verbrak in 2020 het nationale record van meest gelikete foto op instagram. De Vries haalde in 2019 de titel ‘Beste Instagrammer’. En scheidsrechter Peter ‘Lumberjack’ Aerts won als kickbokser tot drie keer toe het K-1 World Grand Prix-toernooi in Japan, na in 2006, 2008 en 2010 al de finale bereikt te hebben.

Luchtkussen en kartbaan

Met de inzet van de bekende influencers mikt Jumbo duidelijk op een jonge doelgroep. In de eerste aflevering doen de teams een challenge (Wipe-Out) op een luchtkussen. In de volgende aflevering gaan ze de kartbaan op. Hierna volgen nog vier afleveringen in en rondom het distributiecentrum in Breda. De hilarische filmpjes eindigen steeds met de oproep om naar jumbowerkt.nl te gaan voor de bijbaan van jouw keuze.

Er volgen nog vier afleveringen in en rondom het DC in Breda.

Het zijn overigens niet alleen Bram Krikke en Stefan de Vries die in de video’s de strijd met elkaar aangaan. Zij worden steeds gesteund door medewerkers van het distributiecentrum en vulploegmedewerkers. Jumbo hoopt met de zesdelige serie meer mensen te enthousiasmeren om bij hen aan de slag te gaan, vertelt recruitmentmanager Lotte Konieczek-Sommerdijk, die op 1 oktober spreker is op Werf& Live. ‘Want waar je ook werkt: in een van onze mooie supermarkten, vanuit het distributiecentrum of wanneer je elke dag onze klanten elke dag de leukste boodschap bezorgt vanuit een bezorgbus: bij Jumbo, daar gebeurt het!’

jumbo bram krikke

Meer weten?

Recruitmentmanager Lotte Konieczek-Sommerdijk maakt dit jaar haar opwachting op Werf& Live, om daar te vertellen over de ins en outs van volumerecruitment. En via een (gratis) live stream kan iedereen erbij zijn! Meld je dus hier (gratis) aan om het helemaal te horen.

Lees ook

Campagne van de week: waarom Torsit de ‘waarom’-vraag centraal zet

Zijn het de spontane barbecues? Het bovengemiddeld salaris? Of stiekem toch de leuke ‘pévé‘-uitjes, en de gezellige vrijmibo? Of zijn het, zoals ze zelf zeggen, misschien écht de ‘afwisselende werkzaamheden’, het ‘meewerken met projecten’ en ‘de verantwoordelijkheid die je krijgt’? De nieuwe wervingscampagne van technisch dienstverlener Torsit speelt op een leuke manier in op de vele clichés rondom de pullfactoren van nieuwe werkgevers.

‘Een knipoog, om toch die extra trigger te geven.’

‘Een knipoog, om toch die extra trigger te geven’, zegt Mariek van der Veen-Wessels, verantwoordelijk voor marketing en Communicatie bij het mkb-bedrijf dat gespecialiseerd is in allerhande hijsinstallaties. Torsit telt momenteel zo’n 25 medewerkers. Maar er is nog plek naar meer medewerkers, vooral monteurs. Zo staan op de vacaturesite onder meer functies te vinden als allround monteur/keurmeester en accountmanager buitendienst.

Superlastige doelgroep

Een ‘superlastige doelgroep’, aldus Van der Veen-Wessels. ‘Deze jongens en meiden kunnen overal nog aan het werk. Daarom hebben wij bewust gekozen voor een wervingscampagne met de ‘waaromvraag’. Want dat is toch eigenlijk wat je wilt weten…: waarom werk jij daar? Waarom kies jij voor deze werkgever?’

Torsit Hijsinstallaties bestaat al 37 jaar, maar groeit momenteel sterk. De eenduidige fotografie voor de campagne is verzorgd door . In de vacatures zelf komt de ‘waarom’-vraag overigens ook uitgebreid aan bod. Daar valt bijvoorbeeld te lezen dat je als toekomstig monteur 24 vakantiedagen tegemoet kunt zien (die je ook buiten de bouwvak mag opnemen), naast 13 atv-dagen, een reistijdvergoeding, een overurentoeslag, onkostenvergoeding, goede verzekeringen, een vaste baan (na gebleken geschiktheid), een smartphone en een tablet. En bovendien dat je graag meedenkt, betrokken wilt worden bij projecten, het prettig vindt om zelfstandig te werken, van afwisseling in je werk houdt en het als een uitdaging ziet om ‘op grote hoogte’ te werken. Als dat nog niet genoeg is om de ‘waarom’-vraag te beantwoorden…

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe Albert Heijn zeker 200 digitale talenten zoekt

Als er één bedrijf is dat nauwelijks te lijden heeft van de coronacrisis, dan is het wel Albert Heijn. Natuurlijk, de onzekerheid is ook bij de grootste retailer van het land groot, maar de omzet steeg in het tweede kwartaal van dit jaar fors, en de winst verdubbelde zelfs. Mensen eten en drinken minder buiten de deur, en bestellen meer online. En dat merken ze meteen, bij Albert Heijn.

Klanten konden zich in Hoofddorp recent met A.R. door de winkel laten leiden.

Om die voorsprong en goede cijfers vast te kunnen houden, is de supermarktketen ook volop aan het innoveren. Zo vond recent in Hoofddorp een test plaats waarbij de klant aan de hand van Augmented Reality door de winkel geleid wordt om snel en efficiënt naar de boodschappen op het lijstje te gaan. Ook start ‘de Appie’ in het najaar in Delft een test om te onderzoeken hoe het zelfscannen met beeldregistratie van het boodschappenmandje nog makkelijker te maken is. En dan hebben we het nog niet eens over een nieuwe chatbot, verdere ontwikkeling van zelfscankassa’s en de digitalisering van de koopzegels gehad.

Enkele ‘cultuurfoto’s’ van AH Technology

Elke dag opnieuw Albert Heijn uitvinden

Om al die innovaties verder uit te werken heeft Albert Heijn tegenwoordig de afdeling AH Technology in huis. Daar werken momenteel al zo’n 500 mensen, maar voor komend jaar is er plek voor zeker nog zo’n 200 mensen erbij. En de eind vorige maand gestarte arbeidsmarktcampagne AH Technology: Reinventing Food Retail everyday moet daarvoor gaan zorgen.

Centraal in die campagne staan duidelijk herkenbaar AH-blauwe banners, met een beeldgrap erin. Dat varieert van een taartdiagram als ontbijt, tot staafdiagrammen van chocola. Op de bijbehorende vacaturepagina staan vervolgens functies als Agile Tester, Data Scientist, en Technical Web Analyst. Er is naast een LinkedIn-pagina, ook een pagina op StackOverflow om digitaal talent in zijn eigen omgeving aan te spreken, en daar de voordelen van het bedrijf uit te leggen.

‘Digitaal groeit bij Albert Heijn als kool.’

Met de zogenoemde ‘AH Technology community’ wil de supermarkt verder transformeren naar een ‘toonaangevend Food & Tech bedrijf’. ‘Digitaal groeit bij Albert Heijn als kool’, aldus Gerhard van der Bijl, CIO/CTO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. ‘Gezien de ontwikkelingen in de (online) foodbranche is het van belang om daarin te blijven investeren. De projecten en digitale oplossingen die AH Technology ontwikkelt, ga je straks overal terugzien: op de website, bij onze bezorgservice en natuurlijk in onze de winkels.’

ah technology community

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe ‘Essenters’ samen gaan voor de energie van vandaag

De wekker waarmee het filmpje begint zegt al subtiel ‘GA:AN‘. En precies dat gevoel wil de hele nieuwe werkenbij-site van Essent uitstralen. Oftewel: volop energie. Letterlijk en figuurlijk. Dat alles onder de noemer ‘Wij gaan. Jij ook.‘ Met daaronder ook nog de introductie van een nieuwe term: ‘Word Essenter’. Oftewel: ‘Essenters’ gezocht.

De lancering van de nieuwe site is een gevolg van wat het bedrijf de afgelopen jaren doormaakte.

De lancering van de nieuwe site is min of meer een gevolg van de vele veranderingen die het hele bedrijf de afgelopen jaren doormaakte. Het voormalige nutsbedrijf werd in in 2009 verkocht aan het Duitse RWE. Dat energieconcern besloot in april 2016 een nieuw bedrijf op te richten: innogy, waar Essent met haar retailorganisatie tot juni 2020 onderdeel van uitmaakte. Sinds die datum is Essent officieel onderdeel van de Duitse energiemaatschappij E.ON, dat in 2019 aankondigde innogy over te nemen.

Nieuw EVP, 5 kernwaarden

Met E.ON als nieuwe eigenaar mag het merk ‘Essent’ weer worden gepositioneerd op de arbeidsmarkt, zegt recruitmentstrateeg Véronique Oonk-De Jong. En dus kwam er dit jaar eerst een nieuw (kwanti- én kwalitatief) onderzoek naar de Employee Value Proposition, want er was de afgelopen jaren natuurlijk veel veranderd. Zo deed ze – samen met Talmark – interviews met velen in de organisatie, van alle rangen en standen, om erachter te komen wat nou de essentie van de werkgever is.

Uit onderzoek kwamen vijf kernwaarden naar voren: samen, ondernemerschap, groei, impact en waardering.

Daaruit kwamen vijf kernwaarden naar voren: samen, ondernemerschap, groei, impact en waardering. Alle vijf hebben ook op de nieuwe site een duidelijke plek gekregen, aldus Oonk-De Jong. Zowel in tekst als in beeld, met verhalen van eigen medewerkers, die vertellen hoe deze kernwaarden voor hen betekenis krijgen. Met als overkoepelende boodschap dus: ‘Wij gaan’.

essenters campagne
Een kijkje achter de schermen van de ‘Essenters’ bij de totstandkoming van de campagne en de site.

Met veel dank aan Talmark

Eind vorig jaar was het aanvankelijk de bedoeling de ontwikkeling van enerzijds het EVP en anderzijds de nieuwe recruitmentsite aan twee verschillende partijen uit te besteden. Na een pitch werd uiteindelijk toch besloten beide onderdelen in de handen van één partij te leggen; Talmark, in dit geval. Een keuze waar ze geen spijt van heeft gehad, benadrukt Oonk-De Jong. ‘We zien nu ook wel echt de meerwaarde in van dit in één keer te laten ontwikkelen.’

‘We gaan pas in september live met de hele campagne. Maar we merken nu al meer traffic en meer conversie.’

Even dreigde corona nog roet in het eten te gooien. Fotografie en video voor de site en de campagne bleek ineens lastig. Als je anderhalve meter afstand moet houden, is een concept als ‘samenwerken’ bijvoorbeeld moeilijk uit te beelden. Maar door een paar ‘slimme trucs’ is het toch gelukt, vertelt Oonk-De Jong. En hóé, zegt ze. ‘We gaan pas in september live met de hele campagne. Maar we merken nu al meer traffic en meer conversie. We zien meteen de impact van de nieuwe site.’

De grootste blijven

Essent is momenteel de grootste energieleverancier van Nederland. Er is het bedrijf veel aan gelegen om dat ook te blijven. Ook wil het vooroplopen in de energietransitie: niet alleen stroom en gas leveren, maar ook energiebesparende oplossingen bieden die bereikbaar en betaalbaar zijn. ‘Vandaar dat vorig jaar ook Vandebron is toegevoegd aan de merken onder ons dak: Essent, energiedirect.nl en Powerhouse‘, vertelt Oonk-De Jong. ‘Daarnaast hebben we in het hele land servicepartners die isolatie, zonnepanelen en warmteoplossingen realiseren. Dat maakt Essent divers en aantrekkelijk voor mensen die impact willen maken.’

Idee was eerst zelfs om ‘Essenters’ in sportkleding te fotograferen. Maar dat haalde de eindstreep toch niet.

De ‘winnaarsmentaliteit’ komt dan ook nadrukkelijk terug in de campagne, vertelt Oonk-De Jong. ‘Het is hopelijk duidelijk dat we hier samen gaan voor topprestaties.’ Een aanvankelijk idee was zelfs om allemaal ‘Essenters’ in sportkleding te fotograferen. Maar dat haalde de eindstreep toch niet. ‘Dat was iets te veel over the top. Je wil niet het gevoel krijgen dat je bij Nike komt te werken. Maar we hebben wel iets van die mentaliteit in beeld willen brengen, en willen laten zien dat je hier continu gepusht wordt om niet achterover te leunen, maar kansen te benutten en te gáán.’

essent winnaars

Heel veel samen

Ook de andere kernwaarden van de Essenters komen goed terug, aldus Oonk-De Jong. Zoals: heel veel ‘samen’, zoals Essenter Susanne het ook noemt in de video (gemaakt samen met video-producent Big Shots).

Op de website gaan de video’s hand in hand met de candidate journey. Zo beland je als bezoeker op home midden in de teaser van de employer brand-video én zijn de interviewvideo’s zelfs toegevoegd aan vacatures om potentiële kandidaten te overtuigen. Op smartphones worden de interviews als Instagram-stories weergegeven voor een mobielvriendelijke aanpak. ‘Eigentijds, intuïtief en aantrekkelijk’, aldus Ricardo Risamasu van Talmark.

‘In het site-design en eigenlijk in de hele uitwerking moest ‘dat actieve’ zitten.’

In het design van de site en eigenlijk in de hele uitwerking moest ‘dat actieve’ zitten, zegt Oonk-De Jong. En dat is volgens haar goed gelukt. In september wordt dat verder uitgewerkt in een campagne, die zich dan ook meer op sociale media zal gaan afspelen. ‘We zijn nu ook nog bezig met een verdieping voor speciale doelgroepen: IT, data, digital en marketing. Daar doen we nu aparte doelgroepanalyses voor, en komen straks waarschijnlijk nog aparte proposities voor. Bijvoorbeeld een game voor IT’ers. Maar dat moeten we nu allemaal nog verder uitwerken.’

essent essenters gezocht

Een ‘Essent Scan’ ingevoerd

Min of meer gelijktijdig met de ontwikkeling van de nieuwe propositie, de nieuwe site en de nieuwe campagne is ook het interne recruitmentproces van de ‘Essenters’ onder de loep genomen. Zo heeft het recruitmentteam een ‘Essent Scan’ ingevoerd, een assessment dat kandidaten voorafgaand aan het tweede sollicitatiegesprek krijgen voorgelegd. Hier komen ook de vijf kernwaarden weer in terug, en wordt gekeken hoe de kandidaten daarop reageren. ‘Wat dan vervolgens weer mooie input is voor zo’n tweede gesprek’, aldus Oonk-De Jong.

Wat ook een echte innovatie is, is dat de vacaturepagina op mobiel helemaal anders is dan op een notebook- of tabletscherm.

Op de nieuwe site is daarnaast de functionaliteit ‘Ontdek je rol’ ingebouwd. Oonk-De Jong: ‘Met die tool willen we de passieve baanzoeker tegemoet komen, die niet exact weet wat hij zoekt of bij hem past. Hem, of haar natuurlijk, willen we daarmee laten ontdekken welke functies interessant kunnen zijn.’

Wat ook een echte innovatie is, is dat de vacaturepagina op mobiel helemaal anders is dan op een groter scherm. ‘Een klein stukje tekst wordt op mobiel optisch gezien al snel een lange lap’, aldus Risamasu. ‘Op deze site hebben we daarom een heel nieuwe manier toegepast om de vacatureinformatie overzichtelijk te presenteren. Geïnspireerd door allerlei apps gebruiken we tegels per onderwerp. Klik je een tegel aan, dan opent een volledig scherm en kun je makkelijk van het ene naar het andere item swipen. Natuurlijk is de solliciteerknop altijd in beeld, zowel op mobiel als op een groter scherm. Wel zo handig voor de conversie.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Campagne van de week: hoe Meiling zoekt naar meer ‘mooimakers’

Die spectaculaire nieuwe bibliotheek in Utrecht, in het oude postkantoor, midden op het Neude? Helemaal gespoten door Meiling uit Putten. Het is maar één van de paradepaardjes van het bedrijf, dat zich al sinds 1928 specialiseert in dingen ‘mooier maken’, of het nu is via schilderwerk, spuitwerk of interieurdecoratie. En daar kunnen nog wel wat ‘mooimakers’ bij. Vandaar dat het bedrijf recent is begonnen met een wervingscampagne.

‘Al snel bleek dat het “mooier maken” de hoofdlijn is, de drijfveer van alles dat ze doen.’

‘We zijn eind vorig jaar begonnen bij Meiling’, vertelt Rob Loman, creative partner bij het Puttense communicatieadviesbureau Mandelo. ‘Daar hebben we eerst naar de totale branding gekeken. We hebben een brand book gemaakt, waarin we het merkverhaal en de waardes van het bedrijf hebben opgetekend. Daar kwam al snel uit dat het “mooier maken” de hoofdlijn is, de drijfveer van alles dat ze doen. Mooier maken, dat is de kern.’

Klein sprongetje

Vanuit die gedachte was het volgens hem maar ‘een klein sprongetje’ toen Meiling in de laatste maanden ook aanklopte voor een wervingscampagne. En zo was de slogan ‘Word mooimaker’ geboren. De campagne speelt zich met name online af, en wordt veel lokaal getarget. De grootste uitdaging zit hem er nog in met de verschillende beelden verschillende doelgroepen aan te spreken, vertelt Loman. ‘Dus zowel de jonge schoolverlater als de doorgewinterde meesterschilder.’

‘In het komende kwartaal zullen we de campagne verder uitrollen.’

Vanwege de groeiende vraag bij het bedrijf zijn de eerste beelden van de campagne ‘vrij snel’ online gezet, aldus Loman. ‘Er waren een paar vacatures die Meiling snel wilde vullen. Maar in het komende kwartaal zullen we de campagne verder uitrollen. We hebben voor elke discipline al bepaald beeld laten fotograferen, dus dat kan ook snel gaan.’

Whatsappje is al genoeg

Solliciteren bij Meiling kan tegenwoordig laagdrempelig. Een mailtje of whatsappje is al genoeg. Er zijn momenteel vacatures voor bijvoorbeeld een meesterschilder, maar ook voor een calculator/werkvoorbereider, een coater, glaszetter of (junior) stoffeerder. ‘Er is nog veel vraag’, zegt ook Loman. ‘Overal wordt momenteel gewerkt aan woningen. En als je daarvoor dan vakmensen zoekt, kom je gauw bij Meiling uit.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.