24 mei start Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional [adv]

Dinsdag 24 mei 2016 start alweer de vijfde editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional. Met behulp van objectieve kennis gecombineerd met ervaring achterhalen we kansrijke opleidingen, beroepen en bedrijven. Met de nieuwste tooling en websites schetsen we een gericht arbeidsmarktperspectief met kansrijke banen.  (meer…)

Leergang Train de coach Zo vind je een baan! start woensdag 23 maart 2016 [adv]

Leer in 2,5 dag arbeidsmarktkennis te vertalen naar een heel praktische workshop voor werkzoekenden. Een bestaande en bewezen effectieve aanpak, die u na deze train-de-coach kunt inzetten in uw dagelijkse praktijk.

(meer…)

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie start donderdag 24 maart [adv]

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol bij het verbinden en aantrekken van de juiste medewerkers. Met de juiste aanpak versterkt u de HR- en organisatiedoelstellingen. (meer…)

Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie op 4 en 5 februari 2016 [adv]

Op 4 en 5 februari 2016 organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie voor de tweede keer de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie.

Mis het niet!

Tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie gaat u met een kleine groep deelnemers in een informele sfeer actief, inspirerend en energiek aan de slag met uw eigen arbeidsmarktcommunicatie. In twee dagen tilt u uw arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan. Uw kennis wordt geupdate en u gaat direct aan de slag voor uw eigen organisatie. Deze tweedaagse bootcamp wordt gegeven door de experts Geert-Jan WaasdorpMartijn Hemminga en Laura Baselaar.

Het complete vakgebied

Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies waarin u werkt aan uw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, employee relationship management en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie heeft u niet alleen uw kennis op peil gebracht, maar gaat u naar huis met concrete onderdelen van uw arbeidsmarktcommunicatiestrategie en -operatie.

Combitarief

De bootcamp leent zich ideaal om samen met uw collega HR, Recruitment of communicatie te volgen zodat u snel uw arbeidsmarktcommunicatie optimaliseert. U profiteert dan ook nog eens van een speciaal combitarief. Schrijf dus snel samen met een collega in.

Download de brochure

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de academie voor arbeidsmarktcommunicatie.

 

Leergang Arbeidsmarkt gedreven Loopbaanprofessional start 20 januari 2016 [adv]

 

Woensdag 20 januari 2016 start alweer de vierde editie van de Leergang Arbeidsmarkt gedreven Loopbaanprofessional. In deze leergang leren arbeidsmarktprofessionals om arbeidsmarktinformatie om te zetten in arbeidsmarktperspectief voor eigen/potentiële medewerkers en/of opdrachtgevers. (meer…)

Arbeidsmarkttrends 2016-2020 – de wereld werft weer [adv]

Het jaarlijks terugkerende event Arbeidsmarkttrends wordt dit jaar in een nieuwe De Wereld werft vorm georganiseerd door de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Werf&. Deze middag biedt u concrete input voor uw arbeidsmarktstrategie en wervingsaanpak voor 2016 en verder. Een dag met inhoud, inspiratie, ideeën en netwerkmogelijkheden.

‘Future-proof’

De sprekers Christy Hekkema, Ronald Van Driel, Aad van der Werf, Jari Kloppenburg en Geert-Jan Waasdorp nemen u op donderdag 19 november mee in het werven van talent voor de toekomst van uw organisatie. Aan de hand van feiten, cijfers, ontwikkelingen, trends en praktijkvoorbeelden krijgt u inzicht in de arbeidsmarkt van vandaag en blikken we alvast vooruit naar (over)morgen. Hoe worden u, uw organisatie en uw medewerkers ‘future-proof’. Onder andere de volgende vragen worden tijdens het event beantwoord:

  • Big data, robotisering, virtueel werken… Wat gebeurt er nu echt op de arbeidsmarkt?
  • Hoe ziet een moderne (agile) recruitmentorganisatie eruit die flexibel mee kan bewegen op ad-hoc vragen op bedrijfskritische doelgroepen?
  • Hoe heb ik continu grip op interne en externe arbeidsmarktontwikkelingen en hoe vertaal ik dit door naar wervingssucces, mobiliteit en employability?
  • Hoe ziet employer branding er in de toekomst uit?
  • Welke vragen moeten we stellen om talent aan te nemen dat niet binnen 2 jaar wordt gereorganiseerd?
  • Wat zijn de innovaties en succesverhalen op de arbeidsmarkt?

Partners tijdens het event zijn Compagnon, Intelligence -Group, Nr29, De Wereld Werft en Zipconomy.

Vroegboekactie 3=2

Het event Arbeidsmarkttrends 2016-2020 leent zich ideaal om samen met uw collega’s te volgen. Bij inschrijving uiterlijk 1 oktober 2015 met 3 personen van dezelfde organisatie, betaalt u slechts voor 2.

Download de brochure

Wilt u ook op de hoogte zijn van de laatste trends voor nu en de toekomst en een middag de gelegenheid hebben om met vakgenoten ideeën op te doen? Lees meer informatie of bekijk de video op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Download de brochure voor het complete programma en informatie over de sprekers of schrijf direct in.

 

Leergang Arbeidsmarkt gedreven Loopbaanprofessional start 22 september [adv]

Dinsdag 22 september 2015 start alweer de derde editie van de Leergang Arbeidsmarkt gedreven Loopbaanprofessional. In deze leergang leren arbeidsmarktprofessionals om arbeidsmarktinformatie om te zetten in arbeidsmarktperspectief voor eigen/potentiële medewerkers en/of opdrachtgevers. (meer…)

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie start dinsdag 13 oktober [adv]

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol bij het verbinden en aantrekken van de juiste medewerkers. Met de juiste aanpak versterkt u de HR- en organisatiedoelstellingen. (meer…)

Hoe maakt employability organisaties sterker? Leer het op 24 maart

Wat levert investeren in employability op? En hoe kan employability een organisatie gezond houden? Daarover vindt 24 maart in Rotterdam een congres plaats.

Dit zogeheten Jaarcongres Employability wordt georganiseerd door Intelligence Group en Steam. Het congres vindt plaats in het Rotterdamse Erasmus Centre for Entrepreneurship. Het programma biedt plaats aan toonaangevende sprekers, nieuwe wetenschappelijke inzichten en inspirerende discussies. Het uitgangspunt van de dag: Enjoy Employability.

Jaar van employability

‘2015 wordt het jaar van employability’, zegt Geert Jan Waasdorp, ceo van onderzoeks- en adviesbureau Intelligence Group. ‘Automatisering, nieuwe wetgeving en veranderende behoeften van werknemers maken het noodzakelijk dat werkgevers slim omgaan met de inzetbaarheid van hun medewerkers.’

In-, door- en uitstroom

Volgens Hans Kroonen, client director van arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam gaat het niet alleen om instroom van nieuw talent, maar vooral om mobiliteit binnen de organisatie en uitstroom naar de arbeidsmarkt. Dat maakt een organisatie voorbereid op de toekomst. ‘Hoe kan employability organisaties sterker, stabieler en creatiever maken? Waarom is het noodzaak daarin te investeren? Die vragen worden tijdens Enjoy Employability beantwoord.’

Best passende toekomst

Op de dag komen vragen aan de orde als: hoe faciliteert ABN Amro talentontwikkeling van haar medewerkers? Hoe stoomt het ministerie van Defensie personeel klaar voor een carrière na Defensie? En hoe biedt PurpleHRM door middel van strategische personeelsplanning de best passende toekomst aan iedere werknemer? Daarnaast verschaft HR-hoogleraar Rob Vinke de nieuwste wetenschappelijke inzichten in het employability-denken en vinden er groepsdiscussies plaats. Kortom, ‘concrete voorbeelden en praktische inzichten die direct inzetbaar zijn – daar gaat het om’, aldus de organisatie.

logo Enjoy Employ

Meld je nu aan

Wil je weten wat een investering in employability voor jóúw organisatie kan betekenen? Meld je dan nu aan via www.enjoyemployability.nl of eventbrite.

Data driven vacatureteksten door Voor Tekst en Intelligence Group [adv]

Wat zijn op dit moment kritische wervingsfactoren voor je doelgroep? Hoe zorg je dat je doelgroep in beweging komt? Wat zijn de meest gewenste arbeidsvoorwaarden? Voor goede arbeidsmarktcommunicatie zijn de antwoorden op deze vragen onmisbaar. Daarom is Voor Tekst, het tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie, een samenwerking aangegaan met onderzoeks- en adviesbureau Intelligence Group.

Wervingsadviezen

Bij diverse vormen van arbeidsmarktcommunicatie maken de tekstschrijvers van Voor Tekst gebruik van de wervingsadviezen van Wervingswereld.nl. Wervingswereld is een product van Intelligence Group. De adviezen zijn gebaseerd op het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO). De wervingsadviezen geven onder andere een up-to-date inzicht in de beweegmotieven en pullfactoren van de doelgroep. De tekstschrijvers van Voor Tekst vertalen deze factoren in arbeidsmarktcommunicatie zoals vacatureteksten en teksten voor werkenbij-websites om zo de communicatie te optimaliseren.

Praktijkvoorbeeld

Een IT’er met 3 tot 5 jaar werkervaring en hbo-/wo-werk-en-denkniveau is zeer gewild en tegelijkertijd schaars op de huidige arbeidsmarkt. Een wervingsadvies van Wervingswereld brengt in beeld dat flexibele werktijden voor deze doelgroep erg aantrekkelijk zijn en daarom een onmisbare secundaire arbeidsvoorwaarde in een wervende vacaturetekst. Kijkend naar een verzorgende op mbo-/hbo-werk-en-denk-niveau blijkt dat het beter is om de reiskostenvergoeding hoog op het lijstje van arbeidsvoorwaarden te vermelden.

In de huid van de doelgroep

Voor Tekst Nicol Tadema‘Actueel inzicht in de pullfactoren, beweegredenen maar zeker ook de hobby’s en interesses van de verschillende doelgroepen maken het mogelijk om nog verder in de huid te kruipen van de doelgroep van onze opdrachtgevers’, zo vertelt Nicol Tadema, eigenaar en tekstschrijver van Voor Tekst. De samenwerking met de Intelligence Group zien we dan ook echt als een verrijking van onze dienstverlening voor corporates, intermediairs en jobmarketeers’.

IG Geert Jan Waasdorp‘De sleutel van goede arbeidsmarktcommunicatie en recruitment is gelegen in het verleiden van de doelgroep. Dat kun je alleen doen door je goed in te leven en de juiste snaar te raken. Het gaat om de toon van de boodschap en de inhoud van de tekst. De sleutel van wervingssucces is een goede wervingstekst.‘ aldus Geert-Jan Waasdorp, oprichter en CEO Intelligence Group.

Tijdelijk 10 % korting op de Beste Vacaturetekst

Om het samenwerkingsverband tussen Voor Tekst en Intelligence Group te vieren, is er een speciale actie: wie vóór 15 april aanstaande een Beste Vacaturetekst laat schrijven door Voor Tekst profiteert van 10 % korting. Een Beste Vacaturetekst is een vertaling van een functieprofiel naar een wervende vacaturetekst, inclusief een wervingsadvies (t.w.v. € 250,-) van Wervingswereld / Intelligence Group. De 10 % korting betekent dat de vacaturetekst + wervingsadvies € 360,- kost in plaats van de gebruikelijke € 400,-.

Meer informatie over de actie: www.voortekst.nl/actie-ig.

Over Voor Tekst

Vologo_voortekst_new-01or Tekst is een tekstbureau gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor arbeidsmarktcommunicatie. Hierbij valt te denken aan vacatureteksten, websiteteksten voor werkenbij-sites en e-mailtemplates. Met de doelgroep als uitgangspunt worden authentieke en aansprekende teksten geschreven. Ook optimalisatie van teksten voor de vindbaarheid door zoekmachines is bij onze tekstschrijvers in goede handen. Voor Tekst bestaat sinds 2011 en werkt hoofdzakelijk voor corporate organisaties, intermediairs en jobmarketeers.

Over Intelligence Group

IG! wil een bijdrLogo IGage leveren aan het verkleinen van de kloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Wij willen nationaal en internationaal, toonaangevend en normbepalend te zijn op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. We willen daarmee werkgevers helpen effectiever en efficiënter te werven en werknemers helpen hun positie op de markt te verbeteren.