Dé recruitmentopleiding voor starters start maandag 29 januari [ad]

Starters binnen het recruitment en wervings- en selectievak leren tijdens deze praktische opleiding alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen uitgaande van de eigen recruitmentkracht.

Recruitment is een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische Leergang Recruitment van 2 x 2 dagen leren de deelnemers wat recruitment is en hoe zij succesvol kunnen searchen, verleiden en interviewen. Dat leren zij van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk.

Een moderne aanpak

De docenten gaan uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat u ook een intake krijgt en dat wij uw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, de vacatureverbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

De voordelen

  • Maximaal 18 personen
  • In 2 keer 2 dagen (incl. overnachting)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Wij bouwen met de deelnemers aan een nieuwe generatie recruiters (incl. teambuilding)
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord

Heb je al een aantal jaar ervaring, dan is de vervolgopleiding wellicht iets voor jou: Leergang Recruitment Advanced.

Combikorting

Wanneer u zich samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvangt u bij gelijktijdige aanmelding eenmalig €  390,- korting, u betaalt dan samen € 5.000,- (excl. BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-leerrec.

Vroegboekactie

Bij inschrijving uiterlijk 18 december 2017 voor deze opleiding ontvang je een gratis ticket t.w.v. € 395,- voor het event Werf& Live dat op donderdag 17 mei 2018 plaatsvindt.

Meer weten?

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Seminar Recruitment marketing [adv]

Recruitment marketing bevindt zich op het snijvlak van sourcing, recruitment, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Het is het effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt.

Meet the candidate where they are, and make it great

Na de eerste twee successen, organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie op donderdag 7 december voor de derde keer het seminar Recruitment Marketing. De docenten Marieke van Heek en Anne-Britt Petri nemen je deze dag mee in de wereld van recruitment marketing.

Doordat kandidaten steeds minder makkelijk te vinden en verleiden zijn gelden er nieuwe spelregels in het werven van talent. Hiervoor zijn ook andere aanpakken nodig. O.a. met behulp van doelgroep data-analyse, experience, tech, verrassen, bellen en social. Tijdens het seminar hoor je alle mogelijkheden en hoe dit in te zetten.

Wat leren de deelnemers tijdens het seminar?

  • Het vinden van latente baanzoekers (online) communities: searchen en sourcen.
  • In kaart brengen van doelgroepen door middel van data-analyse tools.
  • ‘Tech’ innovaties waardoor jij slimmer gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience.

Speciaal combitarief

Het seminar Recruitment Marketing leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Kom je samen dan ontvangt de tweede deelnemer 50% korting. Gebruik hiervoor actiecode combi-rm.

Een dag aan de slag met jouw recruitment marketing?

Kom dan naar het seminar op donderdag 7 december in Amersfoort. Kijk voor meer informatie, inschrijven en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Wat is Werf& in 2018 van plan? Hoor het in ons webinar! [adv]

Nu het eind van 2017 nadert, wordt het tijd om vooruit te kijken. Waar moeten we volgend jaar rekening mee houden? En wat is Werf& allemaal van plan in 2018? In een speciaal webinar vertellen we er meer over.

Het gaat goed met de arbeidsmarkt, en het gaat goed met Werf&. Met maandelijks meer dan 30.000 unieke bezoekers en bijna 70.000 pageviews kunnen we inmiddels gerust spreken van het veruit meest bekeken platform in het recruitmentgebied. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere activiteiten: van de zeer gewilde Werf& Awards tot Werf& Live, en inmiddels ook twee keer per jaar een Webinar Week vol met de meest recente ontwikkelingen.

Speciaal webinar voor (potentiële) partners

Maar ook voor 2018 zitten we nog boordevol plannen om de beïnvloeders en beslissers in deze markt nog beter te informeren. Hoe we dat willen doen, daarover vertellen we je graag op 13 november om 12:00 in een speciaal webinar voor (potentiële) partners. Dragers van Werf&, zoals Peter Boerman, Martijn Hemminga en Rienke Vingerling, zullen daarbij ingaan op waar we nu staan, en met welk plan we dat in 2018 verder willen uitbouwen.

Ook alle actuele onderwerpen

We zullen het daarbij natuurlijk niet alleen over onszelf hebben. Ook de actuele onderwerpen op de agenda van HR-mensen, recruiters, sourcers en de directie zullen de revue passeren. Denk bijvoorbeeld alleen aan de implicaties van de GDPR-regelgeving, of wat de opkomst van GenY betekent. In de agenda van Werf& is er meer over te vinden.

Inschrijven?

Inschrijven voor het webinar? Dat kan hier.

Bepaal je wervingsstrategie op basis van huidige en toekomstige ontwikkelingen [adv]

Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2018 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Vertaal cijfers en trends naar arbeidsmarktkansen

Dinsdag 21 november 2017 organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie het seminar Arbeidsmarkttrends 2018-2022. Wat zijn de actuele onderwerpen op de arbeidsmarkt en hoe vertaal je deze op de korte termijn door naar het aantrekken van talent, het inspelen op veranderd zoekgedrag en met impact profileren op de kandiatenmarkt. Tegelijkertijd staan we stil bij de lange termijn waarin we moeten voorsorteren op zaken als flexibiliteit, internationalisering, candidate experience en de nieuwe KPI’s op het gebied van het lean inrichten van het recruitmentproces.

Een seminar vol met data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen. Je wordt verrast met nieuwe inzichten, de laatste nieuwtjes en geprikkeld om sterk en onderscheidend een arbeidsmarktplan te maken voor 2018 en verder.

Programma

Deze dag neemt Aad van der Werf alle deelnemers mee in de actualiteit van de huidige arbeidsmarkt en de belangrijkste ontwikkelingen. Deze inleiding mondt uit in een workshop waarin de belangrijkste trends en disruptive ontwikkelingen worden geïnventariseerd. Na de workshop geeft Aad zijn reflectie op de aangedragen trends & ontwikkelingen en vult deze verder aan met alle nationale en internationale ontwikkelingen die het speelveld op de arbeidsmarkt op dit moment veranderen en een nieuwe kleur geven.

De markt is veranderd, waardoor employer branding, social media, mobile first en de rol van het eigen ATS veranderen. Termen als candidate experience, l(pre)boarding, lean recruitment proces, predictive data in het ATS en nieuwe referral strategieën veranderen het landschap en bepalen wie wint op de arbeidsmarkt. In deze sessie gaat Geert-Jan Waasdorp langs alle belangrijkste internationale ontwikkelingen en worden deze vertaald in een workshop om duiding te geven voor de eigen organisaties.

Talent is allesbepalend. Maar hoe kunnen de ‘statements’ over talent waar plannen over worden volgeschreven, concreet omgezet worden in acties waardoor talent gaat schijnen… Trots zijn we om een zeer talentvolle spreker (met olympisch goud) te mogen verwelkomen die zich dag en nacht bezighoudt met het koesteren en ontwikkelen van talent.

Op de hoogte zijn van de laatste trends?

Wil jij ook op de hoogte zijn van de laatste trends voor nu en de toekomst en een middag de gelegenheid hebben om met vakgenoten ideeën op te doen? Lees meer en/of download de factsheet met alle informatie. Direct inschrijven kan natuurlijk ook, bij inschrijving samen met meerdere collega(‘s) kunt u gebruik maken van de combinatiekorting.

Dé advanced recruitmentopleiding start donderdag 5 oktober

In deze 2x tweedaagse opleiding voor ervaren recruiters wordt je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.

In vier dagen leer je alles om invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor recruiters met meerdere jaren praktijkervaring werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager die meer dan 250 hires heeft gemaakt. En het is de ideale vervolgopleiding voor de Leergang Recruitment. Is de Leergang Recruitment interessanter voor jou? Donderdag 31 augustus vindt er een webinar plaats om kennis te maken met deze leergang. Schrijf je nu gratis in!

Een nieuwe aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe je dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer je jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

De voordelen

  • Maximaal 18 personen
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Heb je nog niet zoveel ervaring, dan is de Leergang Recruitment wellicht iets voor jou.

Vroegboekactie

Bij inschrijving vóór 1 september 2017 voor deze opleiding ontvang je een gratis ticket t.w.v. € 395,- voor het Recruitment Tech Event dat op donderdag 23 november 2017 plaatsvindt. Tijdens het Recruitment Tech Event ontdek je hoe recruitment tooling kan helpen bij het realiseren van jouw recruitmentdoelen.

Meer weten?

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional start 3 oktober2017 [adv]

De succesvolle Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional start op 3 oktober 2017 alweer voor de negende keer. Tijdens deze leergang leren de docenten Maaike Kooter en Larissa Lodewijk u de arbeidsmarktkennis vinden en vertalen naar concrete arbeidsmarktkansen voor werkzoekenden en loopbaantrajecten. Met de nieuwste tooling en websites schetsen zij een gericht arbeidsmarktperspectief met kansrijke banen.

(meer…)

Dé recruitmentopleiding voor starters start maandag 25 september [ad]

Starters binnen het recruitment en wervings- en selectievak leren tijdens deze praktische opleiding alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen uitgaande van de eigen recruitmentkracht.

Recruitment is een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische Leergang Recruitment van 2 x 2 dagen leren de deelnemers wat recruitment is en hoe zij succesvol kunnen searchen, verleiden en interviewen.

Een moderne aanpak

De docenten gaan uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat zij ook met de deelnemers een moderne intake houden (assessment) en hun motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding. Tevens is dit natuurlijk uitstekende input om jezelf te leren kennen als (aankomend) recruiter. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

De voordelen

  • Maximaal 18 personen
  • In 2 keer 2 dagen (incl. overnachting)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord

Heb je al een aantal jaar ervaring, dan is de vervolgopleiding wellicht iets voor jouw: Leergang Recruitment Advanced.

Gratis Webinar

Tijdens dit webinar neemt hoofddocent Dorien Waasdorp-Slotboom u mee in het programma van de 2x tweedaagse leergang. De opzet, leerdoelen en docenten worden in een half uur aan u voorgesteld. Vanzelfsprekend kunt u vragen stellen en nader contact opnemen. Schrijf u nu gratis in!

Vroegboekactie

Bij inschrijving vóór 1 september 2017 voor deze opleiding ontvang je een gratis ticket t.w.v. € 395,- voor het Recruitment Tech Event dat op donderdag 23 november 2017 plaatsvindt. Tijdens het Recruitment Tech Event ontdek je hoe recruitment tooling kan helpen bij het realiseren van jouw recruitmentdoelen.

Meer weten?

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Hoe werf je succesvol met data? [adv]

Met de juiste data kun je als recruiter meer succes boeken. Maar hoe ga je nu handig met die data om? En welke data zijn dan precies nodig?

Er zijn heel veel oplossingsrichtingen om de krapte van de arbeidsmarkt succesvol te lijf te gaan, zo blijkt uit het boek ‘Schaarste bestaat niet‘. Een van die manieren is data driven recruitment. Data vertalen in informatie en oplossingsrichtingen waarmee je talent beter, sneller, gerichter, effectiever en eenvoudiger kunt vinden, bereiken en verleiden.

Waar kan ik het beste hunten?

De belangrijkste vragen zijn alleen: hoe doe ik dat dan en met welke data doe ik dat? Hoe vertaal ik data in een aantrekkelijke wervingsboodschap voor de kandidaat en waar plaats ik die? Waar kan ik het beste hunten? En hoe weet ik de concurrentie te outperformen?

Seminar

Intelligence Group nodigt jou uit voor een seminar op haar kantoor om te leren hoe je succesvol werft in de huidige kandidatenmarkt. Met presentaties, workshops, inspiratie, tips en eyeopeners hebben we een mooi programma georganiseerd voor bureaus en corporates die succesvoller willen werven. Wat vragen we van je:

• Positieve energie
• De wil om slimmer en anders te werven
• Cijfers en data te omarmen om beter te worden

HET PROGRAMMA

12:15 Inloop met een broodje

13:00 Slimmer werven met doelgroepinformatie (presentatie en workshop)

  • Waar zijn je kandidaten?
  • Schrijven van slimme vacatureteksten
  • Inzet van de juiste wervingsmiddelen, van media tot huntlijsten
  • Zelf leren werken met arbeidsmarktdata

14:45 Break

messi werven met data15:15 Kandidaten vinden en verrassen (presentatie en workshop)

  • Dicht op en in de huid van de doelgroep kruipen
  • Hoe werf je Lionel Messi?
  • 5 mooie wervingstrucs voor meer succes

16:30 Schaarste bestaat niet (lezing door één van de auteurs)

  • Arbeidsmarktontwikkelingen
  • Trends in recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie

17:30 Bier & bitterballen

AANMELDEN  

  • Deelname is 99 euro per persoon
  • Maximaal 2 personen per organisatie.
  • Bij inschrijven stuur je een vacature mee van een profiel dat moeilijk te werven is.

Schrijf je nu nog snel in door je naam, organisatie en vacature te mailen.

Seminar Recruitment marketing [adv]

Recruitment marketing bevindt zich op het snijvlak van sourcing, recruitment, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Het is het effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt.

Meet the candidate where they are, and make it great

Na het succes in het najaar van 2016, organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie op dinsdag 13 juni voor de tweede keer het seminar Recruitment Marketing. De docenten Marieke van Heek en Anne-Britt Petri nemen je deze dag mee in de wereld van recruitment marketing.

Doordat kandidaten steeds minder makkelijk te vinden en verleiden zijn gelden er nieuwe spelregels in het werven van talent. Hiervoor zijn ook andere aanpakken nodig. O.a. met behulp van doelgroep data-analyse, experience, tech, verrassen, bellen en social. Tijdens het seminar hoor je alle mogelijkheden en hoe dit in te zetten.

Wat leren de deelnemers tijdens het seminar?

  • Het vinden van latente baanzoekers (online) communities: searchen en sourcen.
  • In kaart brengen van doelgroepen door middel van data-analyse tools.
  • ‘Tech’ innovaties waardoor jij slimmer gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience.

Speciaal combitarief

Het seminar Recruitment Marketing leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Kom je samen dan ontvangt de tweede deelnemer 50% korting. Gebruik hiervoor actiecode combi-rm.

Een dag aan de slag met jouw recruitment marketing?

Kom dan naar het seminar op dinsdag 13 juni in Amersfoort. Kijk voor meer informatie, inschrijven en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional start 16 mei 2017 [adv]

De succesvolle Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional start op 16 mei 2017 alweer voor de achtste keer. Tijdens deze leergang leren de docenten Maaike Kooter en Larissa Lodewijk u de arbeidsmarktkennis vinden en vertalen naar concrete arbeidsmarktkansen voor werkzoekenden en loopbaantrajecten. Met de nieuwste tooling en websites schetsen zij een gericht arbeidsmarktperspectief met kansrijke banen.

(meer…)