Google Analytics is wereldwijd veruit de meest gebruikte tool om de prestaties van websites bij te houden. Ook voor recruiters is dit interessant, als ze willen monitoren hoe hun inspanningen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in de praktijk uitwerken. En Google Analytics mag dan wereldwijd ook onder vuur liggen, voorlopig is het gebruik ervan nog gerechtvaardigd. En dus is het handig om te leren hoe je echte inzichten kunt halen uit Google Analytics.
In recruitment kun je steeds directer en persoonlijker met potentiële kandidaten communiceren.
De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je daarbij tegen heel veel vragen aan. Zoals:
- Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
- Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
- Op welke wijze stuur je online-marketingbureaus aan op resultaat?
- Welke KPI en metrics gebruik je in welke fase van de candidate journey?
- Wat zijn de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
- Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?
Echte vakidioot
Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in de praktische workshop Google Analytics van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Docent Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er meteen mee aan de slag wilt en kunt gaan.
Jeffrey Hamelink neemt je mee in hoe je Google Analytics inzet om zelf je wervingssite goed door te meten.
Hamelink heeft nu zijn eigen bedrijf Direct Impact, waar hij vooral mensen wil helpen en inspireren om hun doelen te bereiken binnen groeimarketing en automatisering. Hij heeft meerdere projecten uitgevoerd bij het opzetten van de digitale basis voor veel verschillende organisaties in verschillende branches. In de training neemt hij je mee in hoe je tools als Google Analytics inzet om zelf je wervingssite of media-inzet goed door te meten en te verbeteren. Dit wordt afgerond met een praktische oefening om gelijk het geleerde in de praktijk te brengen.
Succesfactoren, KPI’s en dashboards
Vervolgens wordt getoond hoe je met een aantal extra instellingen nog beter het resultaat kunt zien. Als de mogelijkheden duidelijk zijn, bespreekt hij hoe je met de juiste doelen en KPI’s de relatie legt met de kandidaatervaring en de arbeidsmarktcommunicatie acties die je als organisatie / team onderneemt. Daarna toont hij hoe je praktisch gebruik maakt van Google Analytics. Welk rapportages en dashboards zijn handig? En hoe zorg je er nu voor dat je medewerkers, recruiters en bureaus kunt aansturen op meetbare resultaten?
Uiteindelijk neemt hij je mee hoe de slag te maken van cijfers naar conversieoptimalisatie. En net als alle eerdere onderwerpen zul je dit nu ook zelf ervaren door middel van een praktische oefening. Waarna welverdiende certificaten worden uitgereikt.
Belangrijkste informatie op een rij
Wanneer:
31 maart 2022 van 12:00 tot 17:00
Investering:
€595,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb)
Locatie:
Goudsesingel 80, 3011KD Rotterdam
Meer weten?
Voor meer informatie over de Masterclass kun je deze factsheet downloaden
google analytics