De populariteit van werkenbij-pagina’s op Facebook neemt toe. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd voor Werf&, het vakmagazine voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. De Facebook pagina ‘Kom bij de Politie’ is in Nederland veruit de populairste en heeft al ruim 10.000 fans.
Populariteit stijgt
Vandaag verschijnt Werf& De kandidaat met hierin het artikel ‘Facebook als gat in de markt’. Hierin komen professionals aan het woord over de zin en onzin van de recruitmentimpact van Facebook. Het blijkt dat je in Nederland nog steeds behoorlijk kan opvallen als je als werkgever actief bent op Facebook om mensen te werven. Er zijn nog niet zo gek veel organisaties die een Facebook pagina hebben ingericht die volledig losstaat van de corporate site. Maar de populariteit stijgt snel. Waren er in 2011 nog maar 11 werkenbij-pagina’s te vinden op Facebook, in 2012 waren dat er 52 en in januari 2013 alweer 78.
“Steeds meer organisaties ontdekken dat op Facebook kansen liggen, aldus Leon Buijsman, oprichter van Hireserve. Je moet kandidaten dáár bereiken waar ze zijn. Dus waarom zou je op je bedrijfspagina op Facebook geen vacatures aanbieden?”
Top 15 recruitmentpagina’s op Facebook
Een goed voorbeeld van een organisatie die daar optimaal gebruik van maakt, is de Politie. De Facebook pagina ‘Kom bij de Politie’ heeft al ruim 10.000 fans, die samen maandelijks zo’n 1000 reacties achterlaten. Verder is de Facebookpagina van Open armen die het werken in de zorg promoot prominent aanwezig in de top 10 van actieve werkenbij-pagina’s.
Meer lezen?
In Werf& De kandidaat vind je een uitgebreid artikel over dit onderzoek met concrete tips en tricks. Daarnaast lees je over de perfecte candidate experience en hoe jij als werkgever of recruiter van solliciteren een feestje kunt maken. Met o.a. aandacht voor middelen en devices, de kunst van het afwijzen, veel interviews en best practices. Ook deze nieuwste Werf& ontvangen? Bestel hem in de shop of neem een abonnement.