Gem. leestijd < 1 minuut  1375x gelezen

TNT schrapt duizenden banen van meer dan 25 uur

Duizenden mensen verliezen hun baan bij TNT. Dat heeft het bedrijf deze week laten weten aan de medewerkers. Postbezorgers en -sorteerders die meer dan 25 uur werken en mensen die meer dan vijftien uur in de week post ophalen krijgen de status ‘mogelijk overcompleet’ en zullen hun biezen moeten pakken.

Exacte aantal onbekend
Het exacte aantal is nog niet bekend. Op 7 juli moet dit aantal in een advies aan de ondernemingsraad van het bedrijf staan. De duizenden medewerkers worden of gedwongen ontslagen of verplicht een zogenoemd mobiliteitstraject te volgen, waarbij ze naar werk buiten TNT worden geleid.

Internet en concurrentie
De inkomsten van TNT lopen al jaren terug doordat steeds minder post wordt verstuurd sinds de introductie van internet. Ook raakt het bedrijf inkomsten kwijt aan concurrenten sinds de postmarkt is vrijgegeven.

TNT praatte al 2,5 jaar met de vakbonden over de kwestie. In januari werd een akkoord gesloten waarin werd gesteld dat de voorkeur wordt gegeven aan een inkomensstijging boven werkgelegenheid. Dat duizenden mensen hun baan verliezen, is een gevolg van deze overeenkomst.
Bron: NU.nl

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners